ΑΝ ΖΟΥΣΑ ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ…
ΑΝ ΖΟΥΣΑ ΧΙΛΙΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ…
Σκέψεις γιά τή δύση ἑνός χρόνου.
Σκέψεις γιά τή δύση µιᾶς ζωῆς. Σκέψεις γιά τή δύση ἑνός κόσµου!
Ἀρχικά, πρέπει νά ὁµολογήσω ὅτι ἀντιπαθῶ κάθε φωτογραφία, κάθε βιντεάκι, κάθε ἀναµνηστικό, πού συνηθίζουν νά κρατοῦν εὐλαβικά οἱ ἄνθρωποι γιά νά τούς αἰχµαλωτίζει (στή θεωρία ὑποτίθεται ὅτι τούς διασώζει) κάποιες στιγµές τους πολύτιµες. Λές καί θά µπορέσει ποτέ κανείς νά παγώσει τό χρόνο καί νά φυλάξει στήν κατάψυξη τό παγάκι! Λές καί, ἀκόµα καί στήν περίπτωση πού θά τό κατάφερναν, θά κατάφερναν νά φυλάξουν τή χαρά ἤ τή λύπη τους, τό γέλιο τους ἤ τήν ξεγνοιασιά τους, τό πηγαῖο ξέσπασµα τῆς τρυφερότητας, ἤ τῆς ἔκστασής τους καί ὄχι παγωµένες ἄψυχες γκριµάτσες ἀπολιθωµένων συναισθηµάτων.
Γιά µιά φορά, ὅµως, ἡ Ἱστορική συνέχεια, νίκησε τήν ἀντιπάθειά µου στίς φωτογραφίες καί παρασύρθηκα ἀπό ἕνα φωτογραφικό χρονικό, πού εἶχαν σάν ἀφιέρωµα στή δύση τοῦ χρόνου πού τελειώνει, οἱ TIMES τοῦ Λονδίνου. Κοιτάζοντας αὐτές τίς φωτογραφίες, ὅµως, µοῦ παρουσιάστηκε µέ ἀπόλυτη διαύγεια ἡ ραγδαία ἀλλαγή πού συντελέστηκε στόν κόσµο µας, µέσα στό διάστηµα µιᾶς ἀνθρώπινης ζωῆς. Τῆς ζωῆς µιᾶς γενιᾶς πού γεννήθηκε ἀπό τούς baby boomers, ὅπως ὀνοµάστηκαν αὐτοί πού ἐπέζησαν µετά ἀπό τόν µεγάλο καί καταστροφικό Δεύτερο Παγκόσµιο Πόλεµο καί γέννησαν παιδιά, γιά νά ἀναπληρώσουν τίς ζωές πού χάθηκαν σέ ἐκεῖνον τόν πόλεµο, παιδιά πού θά τά µεγάλωναν µαθαίνοντάς τα νά πιστεύουν στήν εἰρήνη, νά πολεµοῦν τήν κοινωνική ἀδικία καί νά χτίσουν ἕνα νέο κόσµο, ὅπου αὐτοί καί τά παιδιά τους καί τά παιδιά τῶν παιδιῶν τους θά ζοῦσαν µέσα στήν πρόοδο καί τήν εὐηµερία καί τή δικαιοσύνη καί τήν ἐλευθερία καί τήν ἰσότητα καί ὅλα τά εὐγενῆ ἰδανικά! Γέννησαν παιδιά – ἐµᾶς, δηλαδή, τή δική µου γενεά– πού θά γινόµαστε ἄνθρωποι πού θά δρασκελίζαµε δύο χιλιετίες καί θά τίς ἑνώναµε σέ µιά ζωή: Ἐµεῖς καί ἐκεῖνοι πού εἶχαν δρασκελίσει τήν πρώτη χιλιετία τῆς µετά τή Γέννηση τοῦ Χριστοῦ ἀνθρωπότητας.
Ἐρευνῶντας εἰς τά βαθέα τῆς Μασονίας
Ἐρευνῶντας εἰς τά βαθέα τῆς Μασονίας
Ὅταν οἱ «Πρίγκιπες τῆς Ἱερᾶς – Τεκτονικῆς – Αὐτοκρατορίας»
«ἀπατοῦν» τούς ἀδελφούς των τῶν κατωτέρων βαθμῶν…
Γνωρίζουν ἄραγε ὅλοι οἱ Τέκτονες τά «βαθέα» τῆς Μασονίας; Ὄχι, δέν τά γνωρίζουν.
Ἔτσι, ὄχι μόνο ὅσοι δέν εἴμεθα Τέκτονες, ἀλλά καί οἱ ἴδιοι οἱ Μασόνοι, ἰδίως τῶν κατωτέρων βαθμῶν (1-3), ἀδυνατοῦν νά καταλάβουν τί σημαίνει ἐτοῦτο καί τό ἄλλο π.χ. εἰς τίς Τεκτονικές Στοές.
Γιατί;
Γιά τρεῖς λόγους, πρῶτον διότι ἄν ἀποκαλυφθεῖ μονομιᾶς ἡ ὅλη διδασκαλία τῆς Μασονίας, κυρίως τό ἀπόκρυφο μέρος αὐτῆς, οἱ ἴδιοι οἱ μαθητευόμενοι Τέκτονες θά τό ἀποκρούσουν ὡς σκοτεινό καί παράλογο. Ὁ δεύτερος λόγος εἶναι ὅτι οἱ βαθύτερες διδασκαλίες τοῦ Τεκτονισμοῦ εἶναι ἀντίθετες ἐκείνων πού ἔχουν μάθει παιδιόθεν οἱ ἄνθρωποι περί τοῦ κόσμου τούτου καί τοῦ ἐπέκεινα, ἰδίως τά περί τοῦ Θεοῦ πράγματα. Ἄν λοιπόν πάντα ταῦτα διαρρεύσουν ἐπιπολαίως πρός τούς ἔξω, τότε ὑπάρχει κίνδυνος «παρεξηγήσεων» καί ἰσχυρῶν ἐπικρίσεων.
Ὑπάρχει καί ὁ τρίτος λόγος. Ὅτι ἄν εἰπωθοῦν στούς μαθητευόμενους τέκτονες μονομιᾶς ὅλα, τότε θά ἀποκαλυφθοῦν οἱ πραγματικοί «ἀφέντες» πάσης Μασονίας καί οἱ ὑπερφίαλοι στόχοι τους.
Τί κάνει λοιπόν ὁ Τεκτονισμός;
- Κρύπτει τίς βαθύτερες αὐτοῦ διδασκαλίες στά «ἱερά» κείμενά του, πού εἶναι κυρίως τά τυπικά του, τά σύντομα στήν διατύπωσή τους καί πού εἶναι πλήρη συμβολισμῶν καί ἀλληγοριῶν, μέ «κλειδιά» ἀσφαλείας, μυστικά ἀλφάβητα κλπ.
ΣΤΑΥΡΟΣ, ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΤΟ ΚΑΥΧΗΜΑ
ΣΤΑΥΡΟΣ,
ΤΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΤΟ ΚΑΥΧΗΜΑ
(Τά Βαυαρικὰ Δικαστήρια καί ἡ λεγόµενη «Ὑπόθεση τοῦ Ἐσταυρωµένου»).
«Σταυρόν ἦν εὐθὺς ἐξ ἀρχῆς µέγας. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἐν τῇ Α΄. Πρὸς Κορινθίους (Α΄ 18) συνιστᾷ τὸ σηµεῖον τοῦ Τιµίου Σταυροῦ τοῖς πιστοῖς, ὡς δύναµιν Θεοῦ, λέγων: ‘‘ὁ λόγος γὰρ ὁ τοῦ Σταυροῦ τοῖς µὲν ἀπολλυµένοις µωρία ἐστί, τοῖς δὲ σωζοµένοις ἡµῖν δύναµις Θεοῦ ἐστι’’. Οἱ χριστιανοὶ τὴν περὶ Σταυροῦ διδασκαλίαν τῶν Ἀποστόλων µετ’ εὐλαβείας τηροῦντες ἐτίµων τὸ σηµεῖον καὶ τὸν τύπον τοῦ Τιµίου Σταυροῦ καὶ ἐπίστευον εἰς τὴν ἀπολυτρωτικὴν καὶ ζωοπάροχον Αὐτοῦ δύναµιν. Τὸ ἐξεικόνισµα καὶ τὸ ἐπισφράγισµα τοῦ Τιµίου Σταυροῦ ἐπιστεύετο καὶ ἦν αὐτοῖς ὅπλον ἀήττητον κατὰ τῶν ἐπιβουλῶν τῶν ὁρατῶν καὶ ἀοράτων ἐχθρῶν. Ἐντεῦθεν ὁ ἰδιάζων σεβασµὸς καὶ ἡ ἐξαιρετικὴ τιµὴ ἡ ἀποδιδοµένη πρὸς Αὐτὸν ἀπὸ τῶν πρώτων τῆς ἐκκλησίας αἰώνων».
Μὲ τὰ λόγια αὐτὰ ξεκινᾶ ὁ Ἅγιος Νεκτάριος τήν «Ἱστορικὴ Μελέτη περί τοῦ Τιµίου Σταυροῦ». Ἡ µελέτη ὁµιλεῖ «Περί τοῦ σεβασµοῦ τῶν πιστῶν εἰς τόν ζωοποιὸν τοῦ Κυρίου Σταυρόν, καὶ ὅτι ἀποστολικὴ ἐστὶ παράδοσις τὸ σηµαιοῦσθαι τῷ σηµείῳ τοῦ Σταυροῦ καί πανταχοῦ εἰκονίζειν καὶ γράφειν αὐτόν»1.
Ἡ Ἑλληνικὴ Πολιτεία, σεβόµενη ἀκριβῶς αὐτὴ τὴν Ἀποστολικὴ Παράδοση ποὺ θέλει τὸ σηµεῖο τοῦ Σταυροῦ νὰ εἰκονίζεται «πανταχοῦ», καθιέρωσε τὴν ἑξῆς πρακτική: ὁ Σταυρός, ἀλλὰ καὶ ὁ Χριστός, ἡ Παναγία καὶ οἱ Ἅγιοι εἰκονίζονται καὶ ἀναρτῶνται σὲ ὅλα τὰ Δηµόσια κτίρια. Ἡ πρακτικὴ αὐτὴ καθιερώθηκε ἐθιµικὰ ἤδη ἀπὸ τὴν ἵδρυση τοῦ νέου Ἑλληνικοῦ Κράτους.
Μεριμνῶντας γιά εὐλογημένα Χριστούγεννα
Μεριμνῶντας γιά εὐλογημένα Χριστούγεννα
Παράλληλα βιώματα καί καταγραφές
Στὸν κ. Π. Β. Πάσχο, ἑόρτιος κατάθεσις.
«Μ᾿ ἀλοίμονο καί τούτη τή χρονιά, μονάχα
ἡ φαντασία θά μέ φέρει στά παλιά.
Τά βήματά μου χάνονται στούς ἄδειους
δρόμους τῆς νέας Βαβυλώνας. Οἱ βιτρίνες
δέν ἀνασταίνουν τίποτε ἀπ᾿ τόν παράδεισό μου».
(Π.Β. Πάσχος)
Οἱ παραπάνω στίχοι, γραμμένοι ἐδῶ καί σαράντα χρόνια, ἐπιμένουν νά μᾶς θυμίζουν αὐτό πού λέει τό τραγούδι, τό ὁποῖο λανσάρεται σέ κάθε εὐκαιρία τώρα τό Ἱερό Δωδεκαήμερο, «Ἦταν τά παλιά χρόνια, κάποια Χριστούγεννα λευκά...». Μόνο πού κανένας δέν μᾶς διευκρινίζει, πόσο ἐκεῖνα τά «παλιά Χριστούγεννα» μοιάζουν μέ τά σημερινά. Ἤ, ἔστω μεριμνοῦν κάποιοι στό νά μοιάζουν. Γιατί παράγινε τό κακό καί φορτωθήκαμε ὅλοι μας ἕναν τρόπο προσέγγισης ἤ ἔστω «βίωσης» τῆς γιορτῆς μέ κέντρο βάρους τήν κατανάλωση, τήν προμήθεια πολλῶν (καί ἐν πολλοῖς περιττῶν) «δώρων», τά ὁποῖα ἐπιτείνουν τήν ἔναγχο καί τεντωμένη καθημερινότητά μας.
Τολμῶ φέτος, μέρες τοῦ Ἁγίου Σαρανταημέρου, τοῦ σωτηρίου ἔτους 2023 νά θυμίσω αὐτούς τούς τόσο τρυφερούς ἀλλά καί προφητικούς στίχους, στούς ὅσους πιστούς, γιά ἕναν ἐπανευαγγελισμό, ὥστε νά μπορέσουμε νά δοῦμε τά Χριστούγεννα πέρ’ ἀπ᾿ τό διάκοσμο, τά τραγούδια, τά δέντρα, τά λαμπιόνια καί ὅλο αὐτό τό σκηνικό στό ὁποῖο προστίθενται καί τά ὅσα περί «ἀγάπης» λέγονται στά καλογραμμένα μηνύματα τῶν ἀρχηγῶν πασῶν τῶν Χωρῶν τοῦ κόσμου! Γιατί ἐμεῖς ὀφείλουμε νά δοῦμε τά Χριστούγεννα μέσα στό κλῖμα καί τό πνεῦμα τῆς ἀλήθειας καί τῆς πραγματικότητος πού μᾶς παρέδωσαν, λαμπάδα ἄσβεστη, οἱ πρόγονοί μας.
Ἡ παλινόρθωση τοῦ Μεγίστου Ποντίφηκος
Ἡ παλινόρθωση τοῦ Μεγίστου Ποντίφηκος
Οἱ Ἱστορικοί τοῦ δικαίου ἀναφέρουν ὅτι τό Δηµόσιο Ρωµαϊκό δίκαιο (ius publicum), τό σύνολο, δηλαδή, τῶν κανόνων τοῦ δικαίου πού ρύθµιζαν τήν ὀργάνωση καί τίς ἁρµοδιότητες τοῦ Ρωµαϊκοῦ κράτους, περιλάµβανε δύο µέρη: τό «Ἱερό δίκαιο» ἀφ’ ἑνός («ius sacrum») καί τό «µή Ἱερό δίκαιο» («ius non sacrum») ἀφ’ ἑτέρου. Τό «ius sacrum», ὅπως µπορεῖ νά εἰκάσει κανείς ἀπό τήν ὀνοµασία του, περιλάµβανε τούς κανόνες δικαίου πού θεσπίζονταν ἀπό τή Ρωµαϊκή πολιτεία καί ρύθµιζαν τά θέµατα πού ἀφοροῦσαν στή δηµόσια λατρεία, τήν τέλεση τῶν θυσιῶν καί τόν διορισµό τῶν Ἱερέων. Τό δέ «ius non sacrum» περιλάµβανε τούς λοιπούς δηµοσίου δικαίου κανόνες, οἱ ὁποῖοι ρύθµιζαν τά καθήκοντα τῶν κρατικῶν ἀξιωµατούχων, τήν τήρηση τῆς δηµόσιας τάξης καί τά δικαιώµατα καί τίς ὑποχρεώσεις τῶν πολιτῶν.
Κατά τό «ius sacrum» ὕψιστος ἀρχιερεύς («pontifex maximus») ἦταν ὁ Ρωµαῖος αὐτοκράτωρ. Ὁ pontifex maximus ἦταν ἐπί κεφαλῆς µιᾶς ὁµάδος Ἱερέων, τῶν ποντιφήκων, οἱ ὁποῖοι εἶχαν ὡς κύρια ἀποστολή τους τή διαφύλαξη τῆς εἰρήνης µέ τούς θεούς («pax deorum»), γιά νά τή φέρουν δέ εἰς πέρας συµβούλευαν τούς κρατικούς ἀξιωµατούχους, ἑρµήνευαν τούς οἰωνούς, καθόριζαν τό ἡµερολόγιο καί ἐπέβλεπαν τίς κηδεῖες. Ὁ δέ pontifex maximus κατέγραφε ἐτησίως τούς οὐράνιους καί τούς ἄλλους οἰωνούς καί ἀρχειοθετοῦσε τά γεγονότα πού τούς ἀκολουθοῦσαν, προκειµένου νά διδάξει τίς ἑπόµενες γενεές νά κατανοοῦν τή θέληση τοῦ θεοῦ καλύτερα.
Ἦταν ἀκριβῶς αὐτή ἡ συγχώνευση τοῦ «κρατικοῦ» µέ τό «Ἱερό» στοιχεῖο, ἡ θεσµοποιηµένη σύµπτωση στό ἴδιο πρόσωπο τῶν ἰδιοτήτων ἀφ’ ἑνός τοῦ ἀρχιερέα καί ἀφ’ ἑτέρου τοῦ κρατικοῦ ἡγεµόνα, µέ τήν ὁποία ἦρθε ἐξ ἀρχῆς σέ σύγκρουση ἡ Ἐκκλησία γιά νά ὑποστεῖ ἀλλεπάλληλους διωγµούς, καθώς ἀρνήθηκε νά ἀναγνωρίσει τήν ἱερότητα τοῦ κράτους καί τοῦ αὐτοκράτορα, µέ συνέπεια τά µέλη της νά κατηγορηθοῦν ὡς «ἄθεα».
Ἡ “Σκιά” τῆς Ἱερωσύνης καί ἡ Σάρκωσή Της μέ τήν Γέννηση τοῦ Χριστοῦ μας!
Ἡ “Σκιά” τῆς Ἱερωσύνης καί ἡ Σάρκωσή Της
μέ τήν Γέννηση τοῦ Χριστοῦ μας!
Ἡ Ἱερωσύνη ἔδρασε πάντοτε στὴν Ἱστορία τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ (Ἰσραηλιτικοῦ καὶ Χριστιανικοῦ) σὰν μέτρο φανερώσεως τῆς Χάριτος, Δυνάμεως καὶ Ἐνεργείας τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ καὶ σὰν δυνατότητα ἀσφαλοῦς καὶ βεβαίας μετοχῆς τοῦ ἀνθρώπου στὴ Θεία αὐτὴ καὶ ζωοποιὸ Ἐνέργεια καὶ Δύναμη, μὲ σκοπὸ τὴν προοδευτικὴ τελείωσή του καὶ τήν, κατὰ χάριν, ὁμοίωσή του μὲ τὸ Θεό.
Ἡ δράση τῆς Ἱερωσύνης στὸν κόσμο ἀρχίζει μὲ τὴ δημιουργία τοῦ ἀνθρώπου καὶ εἶναι ἡ σχέση τοῦ Θεοῦ μὲ τὸ αὐτεξούσιο πλᾶσμα Του, ποὺ τὸ ζωοποιεῖ, τὸ ἁγιάζει, τὸ φωτίζει καὶ τὸ χειραγωγεῖ πρὸς τὸ «καθ’ ὁμοίωσιν».
Μὲ τὴν παρακοὴ τῶν πρωτοπλάστων διακόπτεται ἡ ἀποδοχὴ τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ ἀπὸ τὸν ἄνθρωπο, γιατὶ αὐτός, ὑπακούοντας στὶς συμβουλὲς τοῦ διαβόλου, ἐπέλεξε νὰ αὐτονομηθῆ, πιστεύοντας πὼς ἔτσι θὰ μποροῦσε νὰ γίνη Θεὸς διὰ τοῦ ἑαυτοῦ του, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ἀσθενήση ἡ φύση του καὶ νὰ εἰσέλθη σ’ αὐτὴν ὁ «ἀγριαίνων νόμος», ὁ νόμος τῆς ἁμαρτίας, τῆς φθορᾶς καὶ τοῦ θανάτου.
«ΣΦΗΚΕΣ»
«ΣΦΗΚΕΣ»
Ἡ παρουσίαση θεατρικῶν ἔργων μᾶς δίνει τήν εὐκαιρία νά καταδυθοῦμε στά κείμενά τους, νά ἀνασύρουμε μαργαριτάρια καί νά τά προσφέρουμε στούς ἀναγνῶστες τῆς ΕΝΟΡΙΑΚΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑΣ μέ τά σχόλιά μας. Γράφοντας «μαργαριτάρια», δέν ἐννοοῦμε μόνον ἐνέργειες καί ρήσεις ἀξιολογικά ὀρθές καί ἐποικοδομητικές σύμφωνα μέ τήν Πίστη μας, τήν Ἀποκεκαλυμμένη Ἀλήθεια. Ἐννοοῦμε καί λόγους καί ἐνέργειες προσώπων τῶν θεατρικῶν ἔργων ἀξιολογικά ἀρνητικές πού ἐπισημαίνουν τίς συνέπειες τῶν ἐσφαλμένων ἐπιλογῶν μας. Τό θέατρο, καί ὄχι μόνον, πειστικά ἀναπαριστάνει (μίμησις πράξεως κατά τόν Ἀριστοτέλη) φάσεις τῆς ἀτομικῆς καί συλλογικῆς ζωῆς μέ θετικά καί ἀρνητικά στοιχεῖα. Λόγοι καί ἐνέργειες φέρουν στήν ἐπιφάνεια, προσφέροντας στήν παρατήρηση καί μελέτη μας, ψυχικές καταστάσεις, συναισθήματα, ἐπιθυμίες, ἰδέες, κριτήρια, ἀντιλήψεις, προθέσεις, κίνητρα, ἐπιδιώξεις, φιλοδοξίες.
Ἡ κωμωδία αὐτή τοῦ Ἀριστοφάνη (448-380 π.Χ.) παρουσιάσθηκε ἀπό τό ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ στό ἀρχαῖο θέατρο τῆς Ἐπιδαύρου στίς 14 καί 15 Ἰουλίου 2023 καί σέ διάφορα μέρη τῆς πατρίδας μας.
Ἡ κωμωδία διδάχθηκε στήν Ἀθήνα τό 422 π.Χ. Ἀπό τούς ἀρχαίους «γραμματικούς» παραθέτουμε μετάφραση μιᾶς ἀπό τίς σωζόμενες δύο «ὑποθέσεις» τοῦ ἔργου.
Τί γίνεται ὅταν κλαπεῖ ἢ βανδαλιστεῖ τσάντα µαθητή παραµένουσα στὸ σχολεῖο ὑπαιτιότητι τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας;
Τί γίνεται ὅταν κλαπεῖ ἢ βανδαλιστεῖ τσάντα µαθητή παραµένουσα στὸ σχολεῖο
ὑπαιτιότητι τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας;
(Σ’ ἕνα κράτος ὅπου τίποτα δὲν δουλεύει.)
Ὅταν ἄρχισε ὁ υἱός µου νὰ φοιτᾶ στὸ δηµοτικὸ σχολεῖο ἦρθε στὸ e-mail µου ἕνα ἐνηµερωτικὸ σηµείωµα ἀπὸ τὴ Διεύθυνση Πρωτοβάθµιας Ἐκπαίδευσης Ἀνατολικῆς Ἀττικῆς στὸ ὁποῖο ἔλεγε ὅτι: «Ἀγαπητοὶ γονεῖς, Σᾶς ἐνηµερώνουµε πὼς σύµφωνα µὲ τὴν (217785/Δ1/31-12-2018 ΥΑ , ΦΕΚ 6014 Β’ & ἡ µὲ ἀρ. πρωτ. Φ.7/16592/Δ1/4-2-2019) ἐγκύκλιο τοῦ ΥΠΑΙΘ, ἡ τσάντα τῶν µαθητῶν, - τριῶν, θὰ παραµένει στὸ Σχολεῖο, δύο (2) φορὲς τὸν µῆνα στὶς ἑξῆς ἡµεροµηνίες...».
Ἀνατρέχοντας στὸ ἐν λόγῳ ΦΕΚ µὲ τίτλο: «Ὑπουργικὴ Ἀπόφαση Ἀριθµ. 217785/Δ1/2018 ΦΕΚ 6014/Β/31-12-2018 Παραµονὴ τῶν διδακτικῶν βιβλίων στὸ σχολεῖο γιὰ τοὐλάχιστον δύο (2) Σαββατοκύριακα τὸ µῆνα» διάβασα τὰ ἑξῆς: «Μὲ ἀπόφαση τοῦ συλλόγου διδασκόντων καθορίζονται τοὐλάχιστον δύο (2) σαββατοκύριακα γιὰ κάθε µῆνα τοῦ διδακτικοῦ ἔτους, κατὰ τὰ ὁποῖα τὰ βιβλία τῶν µαθητῶν παραµένουν στὸ σχολεῖο. Οἱ διδάσκοντες ἐκπαιδευτικοὶ δὲν ἀναθέτουν ἐργασίες ἤ/καὶ γραπτὲς δοκιµασίες γιὰ τὴ Δευτέρα µετὰ τὰ σαββατοκύριακα αὐτά, διαµορφώνοντας ἀνάλογα τὸ πρόγραµµα τῆς τάξης τους. Ὁ Διευθυντής/τρια τοῦ Σχολείου ἐνηµερώνει ἐγγράφως τοὺς γονεῖς τῶν µαθητῶν τοῦ σχολείου σχετικὰ µὲ τὴν ἀπόφαση τοῦ συλλόγου διδασκόντων καὶ ἀναρτᾶ ἀνακοίνωση γιὰ τὸ περιεχόµενο τῆς ἐν λόγῳ ἀπόφασης. Ἡ ἴδια ἀνακοίνωση ἀναρτᾶται καὶ στὴν ἱστοσελίδα τοῦ σχολείου. Ὁ Διευθυντὴς τοῦ σχολείου καὶ ὁ σύλλογος διδασκόντων µεριµνοῦν γιὰ τὴν ὀρθὴ ἐφαρµογὴ τῆς ἀπόφασης. Θέµατα ποὺ ἀφοροῦν τὴν ἐφαρµογὴ τῆς ἀνωτέρω Ὑπουργικῆς Ἀπόφασης µποροῦν νὰ ρυθµίζονται µὲ ἐγκυκλίους τοῦ ΥΠ.Π.Ε.Θ. Ἡ ἀπόφαση αὐτὴ νὰ δηµοσιευθεῖ στὴν Ἐφηµερίδα τῆς Κυβερνήσεως. Μαρούσι, 18 Δεκεµβρίου 2018». Μὲ νεότερο ΦΕΚ 56/Β/21-1-2019 ὁ τίτλος τοῦ ΦΕΚ ἀντὶ γιὰ «σχολεῖο» ἀντικαταστάθηκε µὲ τὸν τίτλο «Δηµοτικὸ Σχολεῖο». Ἄρα τὸ ΦΕΚ 6014/Β/31-12-2018 ἀναφερόταν µόνο στὰ δηµοτικὰ σχολεῖα τῆς χώρας.
Ἔχει ὁ Θεός!
Ἔχει ὁ Θεός!
«Ἔχει ὁ Θεός», ἔμαθε νά λέει ὁ λαός μας, ὅταν στήν πορεία τῆς ζωῆς συναντοῦσε δυσκολίες καί ἀδιέξοδα, ἤ ὅταν ἔβλεπε νά ἐξαντλοῦνται τά ἀνθρώπινα ὅρια, ὅσο βέβαια παρέμενε ζυμωμένος μέ τήν Ἑλληνορθόδοξη παράδοσή του. Τό ἔκανε καί τραγούδι τότε πού ἤξερε πῶς νά χαίρεται: «Ἔχει ὁ Θεός καί θά βρεθεῖ μιά ἄσπρη μέρα, μέρα γαλανή καί γιορτινή, ὑπομονή!» Ἴσως εἶναι τυχαῖο, ἀλλά τό τραγούδι αὐτό πού τραγούδησε ἡ Μαρινέλα σέ στίχους Πυθαγόρα, κυκλοφόρησε τό 1974, μιά χρονιά σημειολογική γιά τή σύγχρονη Ἑλληνική πραγματικότητα. Μέχρι τότε περίπου, ὁ Ἕλληνας ζοῦσε ζωή σχετικά στερημένη καί ἑπομένως ἤξερε νά ἐκτιμάει πράγματα πού σήμερα πλέον θεωροῦνται παρωχημένα.
Τελευταῖα ὅμως, ἐπειδή προφανῶς ἔχει ξεθωριάσει ἡ παρακαταθήκη τῶν παλαιοτέρων, ἀφοῦ καλοζωϊστήκαμε καί καλομάθαμε στίς ἀνέσεις, καί ἐπειδή προφανῶς αἰσθανόμαστε μεγάλη αὐτοπεποίθηση γιατί νοιώθουμε τή σιγουριά πού μᾶς δίνει ἡ πρόοδος τῆς ἐπιστήμης καί τῆς τεχνολογίας, ἡ ἀντίληψη αὐτή ἔχει ξεπερασθεῖ. Ὁ Θεός ἔχει ἐξαφανισθεῖ ἀπό τή ζωή μας, δέν ὑπάρχει.
«Νά τόν ἀφήσουμε τόν Θεό στή δουλειά Του» λένε πολλοί. Ἤ ἄν ἔλθει ἡ συζήτηση στήν ἀνάγκη νά ὑπάρξει Θεία παρέμβαση, κάποιοι λένε: «Τί νά πρωτοπρολάβει ὁ Θεός!», θά σᾶς ἔχει τύχει νά ἀκούσετε κάτι παρόμοιο. Ὑπάρχει καί ἐκεῖνο τό ὡραῖο «ὁ Θεούλης», πού συχνά ἀκούγεται τελευταῖα, μέ τό ὁποῖο κάποιοι ἀναφέρονται σέ ὅ,τι πιό ἱερό ὑπάρχει, δῆθεν ἀγαπητικά καί οἰκεῖα, ἀλλά μέ πρόθεση νά μειωθεῖ τό ἀνυπέρβλητο μέγεθος.
Ο ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Ο ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
Ὁ Ἅγιος Δημήτριος (280-306) εἶναι ἅγιος τῆς Ὀρθόδοξης καὶ τῆς Ρωμαιοκαθολικῆς Ἐκκλησίας καὶ πολιοῦχος τῆς Θεσσαλονίκης. Τιμᾶται, ἐπίσης, ἀπὸ τὸν Λουθηρανισμὸ καὶ τὴν Ἀγγλικανικὴ Ἐκκλησία.
Σύμφωνα μὲ τὰ ἁγιολογικὰ κείμενα, ὁ Δημήτριος ἔζησε καὶ μαρτύρησε στὴ Θεσσαλονίκη ἐπὶ Διοκλητιανοῦ. Λόγῳ προβλημάτων τῆς ἁγιολογικῆς παράδοσης, γιὰ τὶς ἀπαρχὲς καὶ τὴν προέλευση τῆς τιμήσεώς του ἔχουν διατυπωθεῖ ἀπὸ τὸ 19ο αἰῶνα διάφορες θεωρίες, ἐπικρατέστερη τῶν ὁποίων μεταξὺ τῶν μελετητῶν εἶναι ὅτι δὲν ὑπῆρξε Δημήτριος ποὺ μαρτύρησε στὴ Θεσσαλονίκη, ἀλλὰ ἡ τιμή του προέρχεται ἀπὸ τὸ Σίρμιο τῆς Παννονίας. Σημαντικὸ κέντρο τῆς λατρείας του εἶναι ἡ Θεσσαλονίκη, ὅπου τιμᾶται ἀπὸ τὴν πρωτοχριστιανικὴ περίοδο καὶ ἔχει ἀνεγερθεῖ βασιλικὴ πρὸς τιμήν του. Κατὰ τοὺς βυζαντινοὺς χρόνους ἐτιμᾶτο ὡς θαυματουργὸς προστάτης τῆς πόλης ἀπὸ ἐχθροὺς πολιορκητές της καὶ κατὰ τὴν ἑορτή του πραγματοποιοῦνταν θρησκευτικὴ καὶ ἐμπορικὴ πανήγυρις, τὰ Δημήτρια, ποὺ ἀναβίωσαν τὴ δεκαετία τοῦ 1960 ὡς πολιτιστικὴ διοργάνωση. Εἶναι ἕνας ἀπὸ τοὺς λαοφιλέστερους ἁγίους τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας, ποὺ ἑορτάζει τὴ μνήμη του στὶς 26 Ὀκτωβρίου.
ΒΙΟΣ (Πηγές)
Ἡ ἁγιολογικὴ παράδοση ἡ σχετικὴ μὲ τὸν Ἅγιο Δημήτριο ἀποτελεῖται ἀπὸ τὰ Θαύματα (Miracula), ποὺ ἐκτείνονται σὲ τρία βιβλία, τὰ Μαρτυρολόγια (Passiones) καὶ πολλὰ Ἐγκώμια (Laudationes). Ἡ παλαιότερη ἀπὸ αὐτὲς τὶς πηγὲς εἶναι τὸ πρῶτο βιβλίο τῶν Θαυμάτων, ποὺ γράφηκε ἀπὸ τὸν ἀρχιεπίσκοπο Θεσσαλονίκης Ἰωάννη τὴ δεκαετία 610-20. Τὰ Μαρτυρολόγια εἶναι ἄγνωστου συγγραφέα καὶ χωρίζονται σὲ τρία «στάδια», τὰ ὁποῖα περιέχουν ἀνώνυμα κείμενα τοῦ 9ου καὶ τοῦ 10ου αἰῶνα, ἐνῷ τὰ Ἐγκώμια ἀναπαράγουν τὴν ὕλη τῶν δύο προηγουμένων.