Εἰσοδεύοντας στὴ Μεγάλη Σαρακοστὴ

E.E. 187 pKK
Σὲ ἦχο κατανυκτικό.
 

Εἰσοδεύοντας στὴ Μεγάλη Σαρακοστὴ

 
Σιωπηλὰ ὁ Ἱερέας ἀνοίγει τὴν Ὡραία Πύλη, σὲ ὥρα ἀπόβραδη κι ἀφήνει μὲ τὸ «Εὐλογητὸς» νὰ περάσουν τὰ λόγια του στὸ νυχτωμένο τὸ Ναὸ ποὺ περιμένει. Περιμένει, μαζὶ μὲ τοὺς ὅσους πιστούς, σ᾿ αὐτὸ τό Κυριακάτικο τ᾿ ἀπόβραδο νὰ εἰσοδεύσει ἡ Κυρὰ Σαρακοστή, νὰ χαμηλώσει τὰ φῶτα, νὰ μαζέψει τ᾿ Ἀναστασιματάρια καὶ νὰ φιλέψει τὸν καθένα μας Προηγιασμένο Ἅγιο Ἄρτο, Χαιρετισμούς, Ἀπόδειπνα καὶ θυμιατισμένους μὲ κατάνυξη Ὄρθρους, Ὧρες καὶ Ἑσπερινούς.
Τὰ ἐνδύματα φορτωμένα πένθος καὶ χαρμολύπη, ἡ ὁποία κυκλώνει τὸ Θυσιαστήριο, τὰ ὠχρὰ τῶν Ἁγίων Πρόσωπα, ἀλλὰ τὴν ἴδια μας ψυχή. Κι ὕστερα εἶναι τὰ ψάλματα, αὐτὰ τὰ θεοτερπῆ μελωδήματα, ποὺ ψηλαφοῦν τὸ χρόνο μας καὶ τὸν ἱεροποιοῦν, καθὼς ἀνοίγουν τὰς πηγὰς τῶν δακρύων καὶ σταλάζουν σ᾿ ὅλα μας τὰ κύτταρα γλυκασμὸ καὶ παραμυθία.

Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΣΑΪΟΥ!

E.E. 187 pVEV
Ἀφυπνιστικό Μήνυμα Προσωπικῆς καί Ἐθνικῆς Μετανοίας!
 

Η ΣΗΜΕΡΙΝΗ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΗ ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΡΟΦΗΤΟΥ ΗΣΑΪΟΥ!

 
Στά πλούσια ἀναγνώσματα τῶν Ἱ. Ἀκολουθιῶν τῆς Μ. Τεσσαρακοστῆς διαπιστώνουμε –ἄν μετέχουμε στά τελούμενα μέ ἐπίγνωση– ὅτι ἡ Ἐκκλησία συνεχῶς μᾶς παραλληλίζει τά ἐπίγεια μέ τά ἐπουράνια ἀλλά καί τά συσχετίζει μεταξύ τους γιά νά μᾶς προσανατολίση σωστά στόν τρόπο τῆς σωτήριας προετοιμασίας μας, ὄχι μόνο γιά τό Πάσχα, ἀλλά καί ἐπέκεινα.
Τί σημαίνει αὐτό;
Ὅτι ἡ Ἐκκλησία μας βηματίζει καί μέ τόν νηπιακό μας βηματισμό, παρακολουθῶντας μας ἀπό κοντά, σάν τήν μητέρα πού στρατίζει τό νήπιό της, καί γι’ αὐτό μᾶς ἔχει κοντά–κοντά τίς γιορτές γιά νά ἔχουμε κοντινά “πιασίματα” καί νά ξεθαρρεύουμε μέ τό ὅραμα τοῦ στηρίγματος πού πλησιάζει, ἀλλά μᾶς ἀνοίγει καί τήν προοπτική τῆς αἰωνίας ἀνέσπερης Ἡμέρας, ὅταν δέν θά χρειάζεται νά μετρᾶμε τόν χρόνο, γιατί θά ἔχη καταργηθεῖ τό τέλος του.
Γιά τήν Ἐκκλησίας μας Πάσχα, κυρίως, δέν εἶναι τό ἐτήσιο, τό ἐπετειακό, ἀλλά τό ὁριστικό πέρασμά μας «ἐκ τοῦ θανάτου εἰς τήν ζωήν» τήν ὁριστικά καθοριστική μας ἐπιλογή νά ζήσουμε ὁλοκληρωτικά, ψυχοσωματικά καί ὄχι μόνο μέ τά γονιδιώματά μας. Νά ζήσουμε ἐν Χριστῷ ψυχοσωματικῶς καί ὄχι μόνο νά συνεχίσουμε νά ζοῦμε ὅπως ἔχουμε συνηθίσει, μέ τά θελήματά μας καί μέ λίγη θρησκευτική ἐπάλειψη, πού δέν ἔχει ἀντοχή, καί δέν μᾶς βοηθάει νά ἀντέξουμε τή Ζωή, ἀλλ’ οὔτε καί τή ζωή μας.
Ἡ Ἐκκλησία μας, λοιπόν, συσχετίζει τά ἐπίγεια μέ τά ἐπουράνια γιά νά μᾶς δώση οὐσιαστική βοήθεια στόν πνευματικό μας ἀγῶνα καί νά διορθώση τήν διχασμένη πορεία μας, τήν διχοτόμηση τῆς ψυχῆς μας σέ δύο τρόπους ζωῆς: ἕνα καθημερινό καί ἕνα Κυριακάτικο! Δέν θέλει νά ἀλλάζουμε τή ζωή μας, ὅπως ἀλλάζουμε τά ροῦχα μας σέ διάφορες περιστάσεις.

Ο ΜΕΓΑΣ ΦΩΤΙΟΣ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΜΕΝΑΣ

E.E. 186 Spiropoulou

Ο ΜΕΓΑΣ ΦΩΤΙΟΣ:

ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΜΕΝΑΣ

 Ἀπό ὁποιαδήποτε ἀφήγηση καί μελέτη Ἱστορικῶν καί Χρονογράφων γιά τή ζωή καί τό ἔργο τοῦ ἁγίου καί σοφοῦ πατριάρχου Φωτίου, τῆς μορφῆς αὐτῆς τοῦ Βυζαντινοῦ πολιτισμοῦ πού προσδιόρισε τό μέλλον τῆς παγκόσμιας Ἱστορίας, οἱ καλύτερες πηγές γιά τήν πνευματική γνωριμία μαζί του εἶναι τά ἴδια τά ἔργα του, οἱ ἐπιστολές, οἱ ὁμιλίες, οἱ θεολογικές του πραγματεῖες καί ἡ προσφορά του στήν ἐπιστήμη τῆς Φιλολογίας μέ τή Βιβλιοθήκη καί τό Λεξικό.

Ἐπιχειρηματολογῶντας ὁ  Ἅγιος Νεκτάριος καί ἀποδεικνύοντας ἱστορικά στό πόνημά του Περί Μεσαιῶνος καί Βυζαντιακοῦ  Ἑλληνισμοῦ ὅτι κάθε ἄλλο παρά  σκοτεινοί αἰῶνες εἶναι ἡ περίοδος τοῦ χρόνου πού ἀποκαλεῖται  Ἑλληνικός Μεσαίωνας, ἀναφέρεται στόν Γάλλο ἀββᾶ Jaeger, ὁ ὁποῖος λέει τά ἑξῆς γιά τόν Μ. Φώτιο: «Ὁ Φώτιος ἔλαβε παρά τῆς φύσεως ἀθρόα τά κάλλιστα τῶν δώρων, ὅσων ἐπεδαψίλευσέ ποτε αὕτη εἰς ἄνθρωπον θνητόν: ὕψος διανοίας, βάθος μεγαλοφυΐας, ζωηρότητα πνεύματος, ἐπιμονήν, δραστηριότητα, φιλοδοξίαν καί δύναμιν θελήσεως, ἅμα μέν εὐκαμπτοτέραν τοῦ χρυσοῦ, ἅμα δέ τοῦ σιδήρου ἀκαμπτοτέραν· ἐραστής ὤν τῶν γραμμάτων ἔνθερμος διῆγε νύκτας ὅλας περί τήν θεραπείαν αὐτῶν καί ἀπέβη ρήτωρ μέν δεξιός, συγγραφεύς δέ ἔγκριτος ἐν τε τῷ πεζῷ καί τῷ ἐμμέτρῳ λόγῳ καί ἐνάμιλλος ἔστιν ὅτε τῶν ἀρχαίων ἀριστοτεχνῶν. Σπουδάσας ὅλας τάς ἐπιστήμας τοῦ τε κατ’ αὐτόν αἰῶνος καί τῶν προηγουμένων, ἀνεδείχθη καί περί παντός ἄλλου καθυπέρτερος…»

Η ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΓΑΝΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ!

E.E. 186 MDre

Η  ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΪΚΗ  ΠΑΓΑΝΟΠΟΙΗΣΗ

ΤΩΝ  ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΩΝ!

 Ἡ Θεολόγος κ. Μαριάννα Δρέ μᾶς ἔστειλε μιά ἀνταπόκριση συναδέλφου της Θεολόγου ἀπό τό Λονδῖνο, στήν ὁποία περιγράφει τό πῶς ἔχει παγανοποιηθεῖ στήν Εὐρώπη ἡ ἑορτή τῆς Γεννήσεως τοῦ Θεανθρώπου Χριστοῦ μας. Μέ πρόσχημα τἄχα τή μή προσβολή τῶν ἀλλοθρήσκων ἀπό τίς ἑορτές γιά τόν Ἀληθινό Θεό μας, οἱ Εὐρωπαῖοι ἀποχριστιανίζουν τά Κράτη τους. Ἔτσι, βεβαίως, νομίζουν, ἀλλά δέν θά προλάβουν: «Τό γάρ στόμα Κυρίου ἐλάλησε τοῦτον τόν λόγον»!

Παραθέτουμε τήν ἀνταπόκριση:

“Στήν Ἀγγλία, τό 74% τῶν ἰδιωτικῶν ἐπιχειρήσεων, πέρσι, ἀπεῖχε ἀπό κάθε Χριστουγεννιάτικη ἐκδήλωση.

Ὁ ἐκτοπισµός τῶν Χριστουγεννιάτικων ἐθίµων καί συµβόλων στήν Ἀγγλία σέ ὁρισµένες περιπτώσεις ἔχει φτάσει στά ὅρια τοῦ παραλογισµοῦ. Στό Νοσοκοµεῖο τοῦ Τόρκι ἀπαγορεύθηκε ἡ εἴσοδος στίς χορωδίες πού ἤθελαν ὅπως κάθε χρόνο νά ψάλλουν καί νά παίξουν Χριστουγεννιάτικους ὕµνους καί τραγούδια, µέ τήν δικαιολογία ὅτι µέ τό …συνάχι πού µπορεῖ νά εἶχαν ὁρισµένοι µπορεῖ νά ἔθεταν σέ κίνδυνο τήν ὑγεία τῶν ἀσθενῶν!!!

ΜΑΣ  ΔΙΔΑΣΚΕΙ  Η  ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙ

E.E. 186 LKalouta

ΜΑΣ  ΔΙΔΑΣΚΕΙ  Η  ΜΟΝΤΕΣΣΟΡΙ

«Γιά τόν (Χριστιανό), τό ἐρώτημα τί νά διδάξει στά θρησκευτικά

δέν προκύπτει στήν οὐσία. Εἶναι τό καθῆκον μας, ὡς γονεῖς καί δάσκαλοι νά κληροδοτήσουμε στήν ἑπόμενη γενιά τήν “Παρακαταθήκη τῆς Πίστης” πού κληροδοτήθηκε σέ ἐμᾶς διά μέσου τῶν αἰώνων ἀπό τήν Ἐκκλησία. Τό πρόβλημά μας ἑπομένως, δέν εἶναι τό τί θά διδάξουμε, ἀλλά τό πῶς, καί πότε».

Aὐτά γράφει ἡ Μοντεσσόρι στό βιβλίο της «Τό Παιδί στήν Ἐκκλησία», κεφ. 5.

Ἡ Μαρία Μοντεσσόρι ἦταν μιά πρωτοπόρος παιδαγωγός, ἡ ὁποία, ἄν καί γιατρός, ἀσχολήθηκε ἀρχικά μέ τήν ἐκπαίδευση παιδιῶν μέ νοητική ὑστέρηση καί ἀργότερα, μέ τήν ἐκπαίδευση τῶν παιδιῶν σέ ὅλες τίς βαθμίδες ἐκπαίδευσης, μέ ὄντως θεαματικά ἀποτελέσματα. Σήμερα, ὑπάρχουν 22.000 Μοντεσσοριανά σχολεῖα σέ ὅλο τόν κόσμο, τά περισσότερα στήν προσχολική ἐκπαίδευση ἀλλά καί δημοτικά καί γυμνάσια. Τά τελευταῖα χρόνια ἡ ἐπιστήμη ἐπιβεβαίωσε τίς ἀνακαλύψεις της καί τά Μοντεσσοριανά σχολεῖα σέ ὅλο τόν κόσμο αὐξάνονται μέ ἁλματώδη ρυθμό.

Ἡ μέθοδός της βασίστηκε στήν ἐπιστημονική παρατήρηση τῆς σωμα­τικῆς καί πνευματικῆς ἀνάπτυξης τοῦ παιδιοῦ καί ὁδήγησε σέ ἀνακαλύψεις, τοῦ παιδικοῦ ψυχισμοῦ, ἰδιαίτερα τίς “εὐαίσθητες περιόδους” καί τόν “ἀφομοιωτικό νοῦ”,  πού δημι­ούργησαν ἐπανάσταση στό χῶρο τῆς ἐκπαίδευσης καί πού ἀξιοποιοῦνται μέχρι σήμερα σέ ὅλο τό φᾶσμα τῆς σχολικῆς ἐκπαίδευσης, παγκοσμίως.