Η ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΔΑΣΚΑΛΑ ΜΑΣ ΜΑΡΙΑ ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ

E.E. 187 Xrysanthopoulou 1

Η  ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ  ΔΑΣΚΑΛΑ  ΜΑΣ

ΜΑΡΙΑ  ΧΡΥΣΑΝΘΟΠΟΥΛΟΥ

 
Ἱερός ναός τοῦ Ἁγίου Νικολάου Πευκακίων, κοσμεῖ τήν περιοχή τῆς Νέαπολης καί εἶναι ἀπό τούς παλαιότερους καί ἀπό τούς λίγους ἐναπομείναντες Ναούς πού προσφέρει στούς προσκυνητές του, ἁγνό μελισσοκέρι καί ζυμωτά πρόσφορα.
Ὁ προϊστάμενος τοῦ Ναοῦ, π. Βασίλειος Βολουδάκης, γνωρίζοντας ἐπί πολλά ἔτη μέλη τῆς οἰκογενείας καί τήν ἴδια τήν κ. Μαρία Χρυσανθοπούλου (ἡ ὁποία κατεῖχε καλά τήν τέχνη παρασκευῆς προσφόρων), τῆς ἔδωσε τήν εὐλογία καί τό διακόνημα, νά διδάξει πιστές κυρίες νά μάθουν νά ζυμώνουν οὕτως ὥστε νά συνεχίσουν, νά παροτρύνουν καί νά μεταδώσουν μέ τήν σειρά τους καί στίς ἑπόμενες γενιές τό ἱερό αὐτό διακόνημα, τό ὁποῖο σιγά σιγά ἐκλείπει.
Ἡ κ. Μαρία γεννήθηκε στό Ἄλσος Ἀχαΐας, ἀπό μία ἰδιαιτέρως φτωχή καί ὀλιγογράμματη οἰκογένεια, παντρεύτηκε τόν ἀγαπημένο της σύζυγο Βασίλειο, γέννησε πέντε παιδιά ἐκ τῶν ὁποίων μεγάλωσε τά τέσσερα (δυστυχῶς τό πρῶτο της παιδί ὁ Μιχάλης ἔφυγε ἀπό τήν ζωή ἀπό λάθος γιατροῦ). Ἔζησαν δύο ἀγόρια καί δύο κορίτσια.
Οἱ ἄθλιες οἰκονομικές δυσχέρειες καί ἡ μεγάλη φτώχεια, τούς ἀκολούθησαν καί στήν  Ἀθήνα ὅπου μετοίκησαν, προσπαθῶντας νά βροῦν οἱανδήποτε ἐργασία γιά νά ἐπιβιώσουν καί νά μεγαλώσουν τά παιδιά τους μέ ἦθος, ἠθική καί ἀγάπη.

Αὐτά πού δέν διδάσκουμε μέ λόγια...

E.E. 187 MDiamanti

Αὐτά πού δέν διδάσκουμε μέ λόγια...

Τίς ἡμέρες τῶν Χριστουγεννιάτικων ἑορτῶν βρεθήκαμε σέ ἕνα παιδότοπο, ὅπου ὑπῆρχαν πολλά δρώμενα καί παιχνίδια γιά μικρούς καί μεγάλους. Λόγῳ τῶν ἡμερῶν ὑπῆρχε πολύς κόσμος καί σέ κάθε παιχνίδι εἶχε μεγάλη ἀναμονή. Περιμένοντας τήν σειρά μας σέ ἕνα ἀπό αὐτά τά παιχνίδια, βρεθήκαμε μπροστά σέ ἕναν διάλογο μεταξύ μιᾶς νεαρῆς μαμᾶς, πού περίμενε κι αὐτή στήν οὐρά μέ τόν ἄνδρα της καί δύο μικρά παιδάκια, μέ τόν ὑπεύθυνο τοῦ συγκεκριμένου παιχνιδιοῦ. 
Τό θέμα ἦταν ὅτι τῆς συγκεκριμένης μαμᾶς δέν τῆς  ἄρεσε ὁ κανονισμός τοῦ παιχνιδιοῦ καί ὁ τρόπος πού εἶχε ὁρισθεῖ ἀπό τούς ὑπευθύνους γιά τήν τήρηση σειρᾶς προτεραιότητας καί διαμαρτυρόταν ἔντονα στόν ὑπεύθυνο, λέγοντάς του ὅτι δέν ἦταν σωστός ὁ κανονισμός καί πώς ἔπρεπε νά ἀλλάξει! Ὅσες φορές κι ἄν ἐπανέλαβε ὁ ὑπεύθυνος ὅτι αὐτός ἦταν ὁ κανονισμός καί ὅτι ἔπρεπε νά γίνει σεβαστός ἀπό ὅλους, οἱ διαμαρτυρίες δέν μειώθηκαν οὔτε ἀκόμα ὅταν τῆς ἐξήγησε τόν λόγο γιά τόν ὁποῖο ἴσχυε ὁ κανονισμός αὐτός, (πρᾶγμα πού θεωρῶ ὅτι δέν ἦταν ὑποχρεωμένος νά κάνει), ἡ γυναίκα ἐκείνη δέν σταμάτησε νά ἐπιμένει ὅτι ἔπρεπε νά γίνει ἐξαίρεση γι’ αὐτήν γιατί ἐκείνη εἶχε πληρώσει!!! Δέν ἔκανε βέβαια, τόν κόπο νά σκεφτεῖ ὅτι ὅλος ὁ κόσμος πού περίμενε στήν οὐρά, προφανῶς εἶχε πληρώσει, ὅπως κι ἐκείνη!

Η  ΖΩΗ ΜΑΣ ΣΤΑ …ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!!!

E.E. 187 XKamperogiannis

Η  ΖΩΗ ΜΑΣ ΣΤΑ …ΜΑΝΤΑΛΑΚΙΑ!!!

 
Πήραμε τό καλύτερο καί πιό ἐξελιγμένο κινητό τῆς ἀγορᾶς, μέ τήν τέλεια φωτογραφική μηχανή, τήν ὑψηλή ἀνάλυση, τό ἀπίθανο ζουμάρισμα καί γέμισε ὁ κόσμος σέλφι φωτογραφίες καί ἀναρτήσεις.
Τραβᾶμε καί ποστάρουμε κάθε δραστηριότητά μας ἀλλά ἀκόμα καί κάθε τί τοῦ διπλανοῦ μας γείτονα, συναδέλφου, συντρόφου, παιδιοῦ ἀπό πάρτυ, ἐκδηλώσεις, happenings, πού λένε καί οἱ ξένοι, κι ἀλλοίμονο μήν δέν τούς μοιάσουμε τρομάρα μας ἀκόμα καί οἱ γιαγιάδες ἔγιναν μοντέρνες!!!
Ζοῦμε τήν κάθε μας στιγμή, ὄχι γιά τήν στιγμή, ἀλλά γιά τήν ἀνάρτηση σέ κάθε εἶδος Instagram, Messenger, Facebook, Twitter καί ἄλλα κοινωνικά μέσα καί δίκτυα καί ἔγινε τοῦ τιτιβίσματος, ἀπό ἡλιοβασιλέματα μέχρι προσωπικές στιγμές!
Δῶσε καί τό παιδί σου νά παίξει σέ παιδική διαφήμιση ἤ σειρά, νά χορέψει ἤ νά τραγουδήσει στό “Ἑλλάδα ἔχεις ταλέντο” (σέ τί ἀλήθεια;) νά πάρουμε καί μεῖς οἱ γονεῖς τά δέκα λεπτά δημοσιότητας στά πρωϊνάδικα.

Ἀνασκευή ἀνιστόρητης μελέτης πού συκοφαντεῖ τόν Καποδίστρια ὡς Μασῶνο!

E.E. 187 NKarzis

Ἀνασκευή  ἀνιστόρητης  μελέτης

πού  συκοφαντεῖ  τόν  Καποδίστρια  ὡς  Μασῶνο!

Α΄ Μέρος

Τόν Ἰανουάριο τοῦ 2018, δημοσιεύτηκε στήν ἱστοσελίδα τῆς Ἀργολικῆς Ἀρχειακῆς Βιβλιοθήκης Ἱστορίας & Πολιτισμοῦ, ἡ μελέτη τοῦ κ. Παναγιώτη Γ. Κρητικοῦ μέ τίτλο «Ὁ Ἰωάννης Καποδίστριας Τέκτων κανονικός», μελέτη πού εἶχε δημοσιευθεῖ στό περιοδικό «Ὁ Ἐρανιστής», ἔτος Γ΄, τεῦχος 15/16 στήν Ἀθήνα τό 1965.
Στήν μελέτη αὐτή ὁ κ. Κρητικός προσπαθεῖ νά ἀποδείξει ὅτι ὁ Ἰωάννης Καποδίστριας ἦταν Τέκτονας. 
Στήν ἀρχή τῆς μελέτης του ἀναφέρει: «Εἰς προηγουμένην μας μελέτην περὶ Φιλικῆς Ἑταιρείας καὶ Τεκτονισμοῦ ἐγράφομεν ὅτι, καίτοι ἡ Τεκτονικὴ παράδοσις, μεταβιβαζόμενη προφορικῶς καί διά τῆς παλαιοτέρας καί νεωτέρας Τεκτονικῆς βιβλιογραφίας, μᾶς φέρει τοὺς ἱδρυτὰς τῆς Φιλικῆς Ἑταιρείας, καὶ τά πλεῖστα τῶν μελῶν τῆς Ἀρχῆς καὶ τῶν Ἀποστόλων της ὡς Τέκτονας, τὴν δὴ ὅλην ὀργάνωσίν της, στηριζομένην ἐπί Τεκτονικῶν βάσεων, δὲν κατέστη δυνατὴ μέχρι σήμερον, παρὰ τὰς ὑπαρχούσας σαφεῖς ἐνδείξεις, ἡ ὑπό τῆς συγχρόνου ἱστορικῆς ἐπιστήμης ἀπαιτουμένη τεκμηρίωσις διὰ πολλούς ἐξ αὐτῶν.» (Ὁ Ἐρανιστής, ὅ. ἀ. , σελ.125). Καί συνεχίζει: «Συμφώνως πρὸς τὴν Τεκτονικὴν παράδοσιν καὶ τὴν Ἑλληνικὴν Τεκτονικὴν βιβλιογραφίαν, ὁ Καποδίστριας θεωρεῖται, Τέκτων κανονικός, φέρεται δέ ἐνταλεὶς ὑπό τῶν ἐν Κερκύρᾳ Τεκτονικῶν ἀρχῶν ἵνα ἐνεργήσῃ διαφόρους  ἀποστολάς. Οὕτως ἐκ τῆς Ἑλληνικῆς Τεκτονικῆς βιβλιογραφίας διαπιστοῦται ὅτι, πρωτοβουλίᾳ τῆς ἐν Κερκύρᾳ Μεγάλης Στοᾶς καὶ ἐν συνεργασίᾳ μετὰ τοῦ Τέκτονος Ἀλεξάνδρου Μαυροκορδάτου τοῦ Φιραρῆ, φίλου του, ἱδρύθη τὸ 1812 ἐν Μόσχᾳ ἡ Στοὰ «Φοῖνιξ», γνωστή ὡς μυστικὴ Ἑταιρεία ἤ Λέσχη «Φοῖνιξ» ὑπό τὸν Καποδίστριαν, ἡ εἰς Παρισίους Στοά «Ἀθηνά» καὶ ἡ «Φιλαθηναϊκὴ Ἀκαδημία». 
Τέκτονες ἱστορικοὶ τὸν ἀναφέρουν ἐπίσης ὡς ἀποσταλέντα ὑπό τῆς Μεγάλης Στοᾶς τῆς Κερκύρας εἰς Παρισίους, ἵνα ἱδρύσῃ ἐκεῖ τὸ «Ἑλληνόγλωσσον Ξενοδοχεῖον». (Ὁ Ἐρανιστής, ὅ.ἀ., σελ.136)

ΔΙΠΛΗ ΧΑΡΑ ΣΤΗΝ Ι. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΜΑΣ

E.E. 187 Dipli xara

ΔΙΠΛΗ ΧΑΡΑ ΣΤΗΝ Ι. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΜΑΣ:

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΕΚΑΕΤΙΑΣ ΤΟΥ ΜΑΚ. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ MΑΣ

ΚΑΙ  Η ΧΕΙΡΟΤΟΝΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΦ. ΠΡΩΤΟΣΥΓΚΕΛΛΟΥ ΜΑΣ

 

Τήν Τετάρτη 7 Φεβρουαρίου 2018 τό βράδυ στό Μέγαρο Μουσικῆς ἔγινε μιά σεμνή ἑορτή πρός τιμήν τοῦ Μακ. Ἀρχιεπισκόπου μας γιά τήν συμπλήρωση 10ετίας του στόν Ἀρχιεπισκοπικό θρόνο τῶν Ἀθηνῶν. 
Ἡ δεκαετία αὐτή ἦταν καρποφόρος, ἀφοῦ διεκπεραιώθηκαν πολλά καί σημαντικά ἐκκλησιαστικά ἔργα, ἀποκατεστάθησαν δύο Κεντρικοί Ναοί, ὁ Μητροπολιτικός καί ὁ ἅγιος Κωνσταντῖνος Ὁμονοίας, οἱ ὁποῖοι ἐχρόνιζαν σέ ἐρειπιώδη κατάσταση, κυρίως ὅμως, δόθηκαν ἀπό τόν Μακαριώτατον ἀρκετές μάχες μέ τήν Πολιτεία, ἀπό τίς ὁποῖες ἐξῆλθε νικήτρια ἡ Ἐκκλησία μας, λόγῳ τῆς συνετῆς ἀλλά καί εὐφυοῦς οἰακοστροφίας του. 
Ἡ διαρρεύσασα δεκαετία συνέπεσε μέ τήν ἐπιδείνωση τῶν ἐσωτερικῶν ἀλλά καί τῶν ἐξωτερικῶν προβλημάτων τῆς Πατρίδος μας καί, ὅπως εἶναι φυσικό, ἐπηρέασε ἄμεσα καί τήν πνευματική ζωή τοῦ Τόπου μας ἀλλά καί τήν ἐνδοεκκλησιαστική διακονία.
Ἔχουμε κατ’ ἐπανάληψη τονίσει καί μέ πολλούς τρόπους τήν ἄμεση σχέση τῆς Πολιτικῆς ἤ Πολιτειακῆς ζωῆς μέ τήν πνευματική–λατρευτική ἐκκλησιαστική ζωή, ὅπως, ἐπίσης, καί τήν ἀνάγκη νά ἀντιληφθῆ τό Ἐκκλησιαστικό Σῶμα αὐτή τήν ταύτιση καί νά μήν ἀδιαφορῆ γιά τήν ἐπιλογή πνευματικῶν Ἀρχόντων. Δυστυχῶς, καί τό Ἐκκλησιαστικό Πλήρωμα ἀλλά καί οἱ Ἱεράρχες μας δέν ἐννοοῦν νά ἐνστερνισθοῦν αὐτή τήν ἀλήθεια καί ἀναγκαιότητα καί, γι’ αὐτό, ἄφησαν ἐντελῶς μόνον τόν Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπόν μας νά ἀντιμετωπίση τήν Πολιτειακή λαίλαπα, μέ ἐξαίρεση τήν συναντίληψή της στό θέμα τῆς Μακεδονίας.