Η ΕΥΤΥΧΙΑ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΡΙΣΜΑ ΤΟΥ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ

E.E. 187 DNeapolitis

Η  ΕΥΤΥΧΙΑ  ΕΙΝΑΙ  ΓΝΩΡΙΣΜΑ

ΤΟΥ  ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΥ  ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ

να θέµα πού ἀπασχολεῖ διαχρονικά τόν ἄνθρωπο καί εἰδικότερα στήν δύσκολη ἐποχή µας, συζητεῖται ἔντονα τελευταῖα, εἶναι τό θέµα τῆς εὐτυχίας.
Σήµερα πού τά ὑλικά ἀγαθά, λόγῳ τῆς οἰκονοµικῆς κρίσης ἔχουν λιγοστέψει καί γιά κάποιους ἔχουν γίνει δυσεύρετα, κλονίζεται τό πιστεύω πού ἴσχυε παλιότερα, σέ καλύτερες ἐποχές, ὅτι ἡ οἰκονοµική εὐµάρεια συντελεῖ στήν εὐτυχία. Σήµερα οἱ ἄνθρωποι ἀναζητοῦν πιό εἰλικρινά τρόπους πού θά τούς ὁδηγήσουν στό νά γευθοῦν τήν εὐτυχία. Βλέποντας ὅτι ὅλο καί περισσότερο ἡ εὐτυχία χάνεται καί ἀποµακρύνεται τόσο περισσότερο οἱ ἄνθρωποι τήν κυνηγοῦν καί προσπαθοῦν νά τήν κερδίσουν. Καί ὅσο περισσότερο νοµίζουν ὅτι τήν ἔχουν βρεῖ, τόσο ἐκείνη χάνεται καί γίνεται ἄφαντη.
Τί εἶναι ὅµως ἡ εὐτυχία; Εἶναι ἕνα συναίσθηµα ἁπλό, εἶναι µιά διάθεση, ἤ ἕνα βίωµα; Εἶναι ἡ εὐτυχία αὐτό πού ὀνοµάζει ὁ καθένας ἀνάλογα µέ τά βιώµατά του καί τίς προσωπικές του ἐπιθυµίες; Εἶναι ἡ εὐτυχία αὐτό πού νοµίζει ὁ καθένας ὅτι τοῦ προκαλεῖ εὐχαρίστηση στίς πέντε αἰσθήσεις του, ἄσχετα ἄν, µετά τήν εὐχαρίστηση, ἀκολουθεῖ πικρία ἤ εἶναι κάτι πού ἔχει νά κάνει µέ τό βαθύτερο ἑαυτό τοῦ ἀνθρώπου;

Τριῳδίου γὰρ ὁ καιρός…

E.E. 187 Mnim.p.Markou

Ψυχοσάββατο κα πάλι

Τριῳδίου γὰρ ὁ καιρός…

Στολισμένα μικρὰ πιατάκια, μὲ τὴ λευκὴ τὴ ζάχαρη νὰ σκεπάζει τὸ βρασμένο στάρι καὶ πάνω της, ἕνας λιτὸς σταυρὸς ἀπό τριμμένη κανέλλα ἤ λευκὰ ἀμύγδαλα, γιὰ νὰ εἶναι, ὅσο γίνεται, καὶ πιὸ καλωπισμένα. Στολισμένα, λοιπόν, τὰ πιάτα στὴ σειρὰ, μ᾿ ἕνα κερὶ στὸ καθένα πάνω του νὰ φέγγει καὶ συνάμα νὰ «μελετᾶ» τὰ ὀνόματα, γιὰ ὅσους ἔγινε τὸ κόλυβο αὐτό, ἀλλὰ καὶ γιὰ τοὺς πάππου–πρὸς πάππου– ἐκείνους, δηλαδὴ, ποὺ δὲν ἔχουν  γραφεῖ τὰ ὀνόματά τους στὸ χαρτὶ,  ποὺ παραδίδεται μὲ τὸ πρόσφορο γιὰ μνημόνευση στὸν Ἱερέα. Τὸ θέμα εἶναι, ὅτι τὰ ὀνόματα ἐκεῖνα δὲ γράφτηκαν, ὄχι γιὰ ἄλλον λόγο, μὰ ἐπειδὴ μὲ τὰ χρόνια ποὺ πέρασαν τὰ λησμόνησαν οἱ ἄνθρωποι. Ὡστόσο, εὐτυχῶς ποὺ θυμᾶται ὁ Θεὸς, ὁ ὁποῖος ἔχει ὅλους τοὺς καταλόγους Του πλήρως ἐνημερωμένους (πρβλ. Ἀπ. 3, 5)
Ἀπομεσήμερο Παρασκευῆς, σὲ ὥρα ἑσπερινή, ἤ τὸ πρωῒ στὴ Λειτουργία,  κομίζονται τὰ πιατάκια αὐτὰ καὶ μὲ τὸ τέλος τῆς ἀκολουθίας ἤ τῆς Λειτουργίας, ἑορτίως μοιράζονται…

Οἱ ἐπιταγές τοῦ Συντάγµατος πρός  τό Κράτος ὑπέρ τῶν Πολυτέκνων, δέν εἶναι εὐχές, ἀλλά νοµικές ὑποχρεώσεις!

E.E. 187 AEZoi

Εἶναι ἀνεπίτρεπτο νά ἀντιµετωπίζει τό Κράτος τούς Πολυτέκνους 

σάν ἄπορους καί ἐξαθλιωµένους οἰκογενειάρχες! Εἶναι Πρόσωπα! 

 

Οἱ ἐπιταγές τοῦ Συντάγµατος πρός  τό Κράτος

ὑπέρ τῶν Πολυτέκνων, δέν εἶναι εὐχές,

ἀλλά νοµικές ὑποχρεώσεις!

Σύµφωνα µέ στοιχεῖα τά ὁποῖα δηµοσίευσε ἡ Ἀνώτατη Συνοµοσπονδία Πολυτέκνων Ἑλλάδος, ἡ χώρα µας καταρρέει δηµογραφικά, ἀφοῦ ἀπό 1/1/2017 ἕως 27/12/2017 οἱ θάνατοι ἐκτινάχθηκαν στίς 123.079 καί οἱ γεννήσεις εἶναι µόλις 88.132 (ἐκ τῶν ὁποίων τό 15% προέρχεται ἀπό γεννήσεις ἀλλοδαπῶν). Ἔχουµε, δηλαδή, ὑπεροχή τῶν θανάτων κατά 34.947!
Παρά τά δηµογραφικά αὐτά δεδοµένα, ἡ Κυβέρνηση συνεχίζει ἀκάθεκτη τήν ἀντιδηµογραφική, ἀντιπολυτεκνική καί ἀντιοικογενειακή πολιτική, καθώς µέ τό ἄρθρο 214 τοῦ Νόµου 4512/2018, πού ψηφίστηκε πρόσφατα, καταργεῖ τά ἐπιδόµατα πολυτέκνων ἐνσωµατώνοντάς τα στό ἑνιαῖο Ἐπίδοµα Παιδιοῦ. Συγκεκριµένα, µέ τήν παράγραφο 15 τοῦ ὡς ἄνω ἄρθρου 214 καταργήθηκαν α) τό Ἑνιαῖο ἐπίδοµα Στήριξης Τέκνων, πού εἶχε θεσπιστεῖ µέ τή διάταξη τῆς παρ. ΙΑ, ὑποπαρ. ΙΑ2 τοῦ Ν. 4093/2012 καί β) τό Εἰδικό Ἐπίδοµα Τριτέκνων καί Πολυτέκνων, πού εἶχε θεσπιστεῖ µέ τό ἄρθρο 40 τοῦ Ν. 4141/2013. Ἀντί αὐτῶν θεσπίστηκε ἑνιαῖο Ἐπίδοµα Παιδιοῦ, τό ὁποῖο ἀρχίζει νά ἰσχύει ἀπό 1/1/2018 καί καταβάλλεται, σέ πολύτεκνες οἰκογένειες, ἀλλά καί οἰκογένειες µέ ἕνα ἤ δύο παιδιά, µέ τίς προϋποθέσεις χορήγησης τοῦ Κοινωνικοῦ Ἐπιδόµατος Ἀλληλεγγύης. 
Ἡ διαδικασία χορήγησης καί καταβολῆς τοῦ  νέου ἐπιδόµατος ρυθµίζεται  ἀπό τήν Ὑπουργική Ἀπόφαση ὑπ’ ἀριθµ. Γ.Π.οἰκ.Δ22/11/2705/58 (Φ.Ε.Κ. Β’ 57/2018) καί θέµα: «Καθορισµός τῆς διαδικασίας χορήγησης ἐπιδόµατος παιδιοῦ».

Οἱ διαβόητοι «Φάκελλοι τῶν Θρησκευτικῶν»!

E.E. 187 LMprangk

Οἱ διαβόητοι «Φάκελλοι τῶν Θρησκευτικῶν»!

 τσι ἔχουν ὀνομαστεῖ τά ἐγχειρίδια γιά τό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν (ΜτΘ), τά ὁποῖα ἀπό τήν φετινή σχολική χρονιά δόθηκαν στούς μαθητές. Τό ὄνομα εἶναι ὅμως παραπλανητικό, στήν οὐσία πρόκειται γιά τά καινούργια βιβλία τῶν Θρησκευτικῶν σέ ὅλες τίς βαθμίδες, στίς ὁποῖες διδάσκεται τό μάθημα, δηλ. ἀπό τήν Γ΄ Δημοτικοῦ μέχρι τήν Γ΄ Λυκείου. Οἱ Φάκελλοι αὐτοί ἀκολουθοῦν τά νέα Ἀναλυτικά Προγράμματα Σπουδῶν (ΑΠΣ), τά ὁποῖα ἐκδόθηκαν στή δημοσιότητα ἐπί ὑπουργίας Ν. Φίλη (ΦΕΚ Β΄, 2920 καί Β΄, 2906 τῆς 13/9/2016) καί δέχτηκαν στή συνέχεια ἐλάχιστες ἀλλαγές (κατά 98% παρέμειναν ἴδια), ὥστε νά δημοσιευτοῦν ἐκ νέου στή σημερινή τους μορφή (ΦΕΚ Β΄ 2104 καί Β΄ 2105 τῆς 19/6/2017). Στό διάλογο πού ξεκίνησε μεταξύ Ἐκκλησίας καί Πολιτείας μετά ἀπό τή συνάντηση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου καί μελῶν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μέ τόν Πρωθυπουργό (5.10.2016) ὑπῆρξαν, σέ αἰχμηρά σημεῖα πού εἶχε ἐπισημάνει ὁ Ἀρχιεπίσκοπος στήν ἐπιστολή του πρός τόν Πρωθυπουργό (29/9/2016), κάποιες βελτιώσεις. Χαρακτηριστικά ὑπογραμμίζει ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσογαίας καί Λαυρεωτικῆς κ. Νικόλαος (μέλος τῆς ἐπιτροπῆς τῆς Ἱερᾶς Συνόδου γιά τό διάλογο μέ τό Ὑπουργεῖο καί τό Ἰνστιτοῦτο Ἐκπαιδευτικῆς Πολιτικῆς) στήν παρέμβασή του στήν Ἱερά Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας στίς 27/6/2017, ὅτι φυσικά δέν μποροῦσε νά γίνει συζήτηση ἀπό μηδενική βάση λόγῳ τῶν ΦΕΚ τῆς 13/9/2016, μέ τήν ἔκδοση τῶν ὁποίων εἶχε δημιουργηθεῖ τετελεσμένο. Μόνο βελτίωση μποροῦσε νά γίνει. Στή μεθοδολογία διδασκαλίας, πού ζήτησε ἡ τριμελής ἐπιτροπή τῆς Ἱερᾶς Συνόδου νά ἀντικατασταθεῖ ἡ ἐννοιολογική προσέγγιση, πού ἔχει ἐπιλεχθεῖ στά νέα προγράμματα ἀπό τήν ἱστορική ὡς πιό κατάλληλη καί πιό σαφῆ τό Ὑπουργεῖο δέν ἔκανε καμία ὑποχώρηση. Οἱ βελτιώσεις πού δέχθηκε ἀφοροῦσαν κυρίως στό Δημοτικό σέ κάποιες μικρές ἀλλαγές στήν ἀναδιάταξη τῆς ὕλης. Ἐνῶ ἡ ἐπιτροπή τῆς Ἱερᾶς Συνόδου εἶχε ζητήσει τούς Φακέλλους Μαθήματος ἀπό τόν Φεβρουάριο, γιά νά τοποθετηθεῖ πάνω σ’ αὐτά, αὐτοί τελικά τῆς δόθηκαν στίς 17/6/2017. Ἡ ἐπιτροπή τότε ζήτησε νά γίνει ἡ προσαρμογή τῶν Φακέλων στό πρόγραμμα, ὅπως εἶχε συζητηθεῖ. Αὐτό ὅμως ἀποκλείστηκε λόγῳ τῆς στενότητας τοῦ χρόνου (ἔπρεπε νά ἐκδοθοῦν ἄμεσα οἱ Φάκελλοι γιά τήν νέα σχολική χρονιά). Ἁπλῶς ἀπό τό Ὑπουργεῖο δόθηκε διαβεβαίωση ὅτι οἱ  Φάκελλοι εἶναι πολύ πιό κοντά σ’ αὐτό πού ζητοῦσε ἡ Ἐκκλησία, πρᾶγμα πού ἐπιβεβαιώθηκε καί ἀπό τόν Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Ὕδρας, τόν Πρόεδρο τῆς ἐπιτροπῆς, στήν ἔκθεσή του στήν Σύνοδο τῆς Ἱεραρχίας τῆς 29/6/17. Στήν οὐσία, λοιπόν, παραμένουν σέ ἀπόλυτη ἰσχύ αὐτά πού γράφει ὁ Ἀρχιεπίσκοπος στήν παραπάνω ἐπιστολή του, ὅτι τά νέα ΑΠΣ εἶναι «ἀπαράδεκτα καί ἐπικίνδυνα» καί ὅτι τό Ὑπουργεῖο μέ τό νέο ΜτΘ ἀσκεῖ «θρησκευτικό πατερναλισμό», ἀφοῦ «προσπαθεῖ, μέ σαφῆ πολιτικά κριτήρια, νά κατηχήσει καί νά στρατεύσει τούς μαθητές σέ μιά ἐκκοσμικευμένη στάση ἀπέναντι στό θρησκευτικό φαινόμενο». Ἔτσι τό νέο ΜτΘ «ἐκμηδενίζει τήν ἰδιαιτερότητα τοῦ Ὀρθόδοξου δόγματος καί τῆς Χριστιανικῆς παράδοσης, ἀφοῦ τά καταβιβάζει καί τά μελετᾶ στό ἐπίπεδο τοῦ ἁπλοῦ κοινωνικοῦ ἤ φιλοσοφικοῦ κινήματος».
Γιατί τό κάνει ὅμως καί μέ ποιό τελικό στόχο;

Ὁ «Ἐκκλησιαστής» καί ἡ µαταιότητα

E.E. 187 Nomomathis

Ὁ «Ἐκκλησιαστής» καί ἡ µαταιότητα

 
Πρόσφατα κυκλοφορήθηκε µιά µετάφραση στή νεοελληνική γλώσσα ἑνός ἐκ τῶν βιβλίων τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης, τοῦ «Ἐκκλησιαστῆ». Εἶναι, ὁπωσδήποτε, ἰδιαίτερα σηµαντικό νά κυκλοφοροῦνται αὐτοτελῶς καί µάλιστα µεταφρασµένα σέ σύγχρονη ζωντανή γλῶσσα τά βιβλία τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης. Μέ τόν τρόπο αὐτό, εἴτε κινεῖται γιά πρώτη φορά, εἴτε ἀνανεώνεται τό ἐνδιαφέρον µας γιά µιά καλύτερη γνώση τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης,  ἡ  ὁποία εἶναι γνωστή περισσότερο σέ ἄλλες χῶρες, ὅπως στίς Ἀγγλοσαξωνικές, ἀλλά ὄχι τόσο στή χώρα µας.
Ἡ δηµοσίευση τῆς µετάφρασης, συνοδευοµένης ἀπό ἕνα ἐπίµετρο, δέν πέρασε ἀπαρατήρητη, ἀλλά κίνησε εὐρύτερα τό ἐνδιαφέρον. Στήν ἀντίληψή µας ὑπέπεσαν ἀρκετές βιβλιοπαρουσιάσεις καί βιβλιοκριτικές, δηµοσιευµένες µάλιστα σέ ἐφηµερίδες µεγάλης κυκλοφορίας. Εἶναι, πιστεύουµε, ἐλπιδοφόρο τό ὅτι εἰσέρχονται στή σφαῖρα τοῦ δηµοσίου διαλόγου καί συζητοῦνται, βιβλία πού συνήθως τά χαρακτηρίζουµε «θρησκευτικά», πολλές φορές γιά νά ὑποδηλώσουµε ὅτι δέν ἔχουν πραγµατικό ἐνδιαφέρον καί ὅτι δέν µπορεῖ νά ἀφοροῦν τόν σύγχρονο ἄνθρωπο. Ὅµως, ὁ τρόπος πού παρουσιάσθηκε τό βιβλίο εἶναι ἴσως χαρακτηριστικός τοῦ ὅτι δέν εἶναι εὔκολο νά ξεπερασθεῖ ἡ τάση γιά µιά φαινοµενικά µόνο ἐµβριθῆ καί «κριτική», ἀλλά στήν πραγµατικότητα εὔκολη καί ἀπροβληµάτιστη ἀντιµετώπιση τέτοιων βιβλίων.