Πατήρ Πλακίδας (Pere Placide Deseille)

200 NA 1

Πατήρ Πλακίδας (Pere Placide Deseille)

Ἕνας ἤρεμος, ἀνήσυχος καί ἀκαταπόνητος

στήν ἀναζήτηση τῆς ἀλήθειας

Ρωμαιοκαθολικός μοναχός,

πού ἔγινε Κληρικός  τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας

Ι.   ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Ὁ π. Πλακίδας ἐκοιμήθηκε ἐν Κυρίῳ 92 ἐτῶν στίς 7 Ἰανουαρίου 2018 στό ἀνδρικό μετόχι τῆς Σιμωνόπετρας, πού εἶχε ἱδρύσει στό ὄνομα τοῦ Ἁγίου Ἀντωνίου τοῦ Μεγάλου στό Vercors (μέση Γαλλία, κοντά στήν Grenoble). Στό αὐτοβιογραφικό του κείμενο “Σταθμοί ἑνός προσκυνήματος” σημειώνει ὅτι στούς κόλπους τῆς οἰκογενείας του, ἡ γιαγιά του καί δύο θεῖες του, ἀπό τήν πλευρά τοῦ πατέρα του, τοῦ μετέδωσαν πολύ νωρίς τήν γεύση τῶν θησαυρῶν τῆς Παραδόσεως μέσῳ καί δύο ἔργων γιά τήν ἀρχαία Προσευχή καί τίς ἀρχαῖες Λειτουργίες τῆς Δύσεως καί τῆς Ἀνατολῆς, ἀλλά καί τῆς εὐσεβείας των.

200 NA 2

Τόν καιρό πού τά βουνά χαμήλωσαν καί ψήλωσαν οἱ κοπριές!

200 DK1

Τόν καιρό πού τά βουνά χαμήλωσαν
καί ψήλωσαν οἱ κοπριές!

Εἶναι γεγονός ἀναντίρρητο ὅτι ὁ λαός μας ἔχει ἔμφυτη τήν κλίση του νά φιλοσοφεῖ. Νομίζω ὅτι ὅσο ἁπλοϊκότερος εἶναι τόσο περισσότερο πετυχημένα στοχάζεται.

Ἔτσι, πρίν χρόνια μοῦ ἀφηγήθηκε ὁ πατέρας μου, πῶς ἕνας ἁπλός ἄνθρωπος τῆς ὑπαίθρου, θέλοντας νά περιγράψει τήν κατάσταση πού ἐπικρατεῖ στόν τόπο μας τοῦ εἶπε: Δημοσθένη, στόν καιρό μας χαμήλωσαν τά βουνά καί ψήλωσαν οἱ κοπριές!

Εἰλικρινά, δυσκολεύομαι νά βρῶ ἄν ἔχω ἀκούσει σοφότερα λόγια μέ τά ὁποῖα νά  ἀποδίδεται, ἡ σύγχρονη Ἑλλαδική πραγματικότητα.

Πόση ἀλήθεια, Θεέ μου, κρύβουν τά λόγια ἐκείνου τοῦ ἁπλοῦ ἀνθρώπου πού ἔχει πλέον περάσει στήν αἰωνιότητα; Πόσα παραδείγματα χρειάζονται, γιά νά μπορέσουν νά ἐξηγήσουν τί ἐννοοῦν αὐτές οἱ ἁπλές λέξεις;

Τό οἰκογενειακό δίκαιο ἀνήκει στόν πυρῆνα τῆς ἐθνικῆς κυριαρχίας!

200 AZ1

Ἐπειδή ἐκφράζει τά ἤθη καί τίς ἀξίες κάθε κράτους καί λόγῳ τοῦ αὐξηµένου ἐνδιαφέροντος τῆς ἑκάστοτε Πολιτείας γιά τή διαµόρφωση καί τή λειτουργία τῆς οἰκογένειας καί τῶν οἰκογενειακῶν σχέσεων ἐντός τῆς ἐπικράτειάς της

 

Τό οἰκογενειακό δίκαιο
ἀνήκει στόν πυρῆνα τῆς ἐθνικῆς κυριαρχίας!

Σέ προηγούµενα ἄρθρα εἴχαµε ἀναπτύξει, ὅτι κατά τό Ἑλληνικό Δίκαιο ὁ γάµος µεταξύ ὁµοφύλων εἶναι ἀνυπόστατος, ἐνῷ δέν ὑφίσταται δυνατότητα ἀπόκτησης ἀπογόνων ἀπό ὁµόφυλα ζευγάρια µέ τή µέθοδο τῆς ἰατρικῶς ὑποβοηθούµενης ἀναπαραγωγῆς. Ἄλλες ἔννοµες τάξεις ὅµως, ἀναγνωρίζουν τόσο τό γάµο µεταξύ ὁµοφύλων προσώπων, ὅσο καί τά τέκνα πού ἀποκτῶνται ἀπό τά πρόσωπα αὐτά, ὡς τέκνα γεννηµένα ἐντός γάµου τῶν γονέων τους. Ἐνδεικτικά νά ἀναφέρουµε τήν ἔννοµη τάξη τῆς Μεγάλης Βρετανίας, ὅπου µάλιστα στίς ληξιαρχικές πράξεις γέννησης, ἀναγράφονται οἱ γονεῖς τοῦ τέκνου, ὄχι ὡς «πατέρας» καί «µητέρα», ἀλλά ὡς «γονέας α΄» καί «γονέας β΄».

Ὑπάρχουν περιπτώσεις ὅπου πρόσωπα µέ Ἑλληνική ὑπηκοότητα συνάπτουν γάµο καί ἀποκτοῦν παιδιά µέ ὁµόφυλά τους πρόσωπα στό ἐξωτερικό, σέ χῶρες, ὅπου ἡ σύναψη γάµου καί ἡ ἀπόκτηση τέκνων ἀπό ὁµόφυλα ζευγάρια εἶναι νόµιµη. Τό ἐρώτηµα πού ἀνακύπτει εἶναι: Πῶς θά πρέπει νά ἀντιµετωπίζει ἡ Ἑλληνική ἔννοµη τάξη τίς περιπτώσεις αὐτές;

Τό ζήτηµα αὐτό ἀντιµετώπισε τό Νοµικό Συµβούλιο τοῦ Κράτους µέ τή γνωµοδότηση τοῦ ὑπ. ἀριθ. 201/20181. Τό Νοµικό Συµβούλιο τοῦ Κράτους (στό ἑξῆς ΝΣΚ) εἶναι συνταγµατικά κατοχυρωµένη, στό ἄρθρο 100Α τοῦ Συντάγµατος, ἀνώτατη ἀνεξάρτητη Ἀρχή, στήν ὁποία ἔχει ἀνατεθεῖ ἡ νοµική ὑποστήριξη τοῦ Κράτους. Στή νοµική αὐτή ὑποστήριξη συγκαταλέγεται µεταξύ ἄλλων ἁρµοδιοτήτων «ἡ ἔκδοση γνωµοδοτήσεων σέ ἐρωτήµατα τῆς Διοίκησης»2.

Στήν ἐξεταζόµενη περίπτωση τά ἐρωτήµατα τέθηκαν, ὅταν τό  Τµῆµα Εἰδικοῦ Ληξιαρχείου, τό ὁποῖο εἶναι ἁρµόδιο γιά τήν καταχώρηση (µεταγραφή) ληξιαρχικῶν πράξεων γεννήσεως πού συντάχθηκαν στό ἐξωτερικό γιά Ἕλληνες ὑπηκόους, ἀρνήθηκε νά καταχωρήσει ληξιαρχικές πράξεις πού συντάχθηκαν «ἀπό ἐπιχώρια ἀλλοδαπή ἀρχή» σέ µία σειρά ἀπό περιπτώσεις.

«Ἡ τοῦ Ληστοῦ μετάνοια, τόν Παράδεισον ἐσύλησεν»

200 mN1

«Ἡ τοῦ Ληστοῦ μετάνοια,
τόν Παράδεισον ἐσύλησεν»

                                                                                            (Μακαρισμοί Α΄ ἤχου)

Πάλι Μεγάλη Ἑβδομάδα καί πάλι Μεγάλη Παρασκευή ἀνατέλει, χάριτι Θεοῦ. Καί κατά τό δημῶδες ἆσμα: «Σήμερα μαῦρος οὐρανός, σήμερα μαύρη μέρα· σήμερ’ Ἀγγέλοι Ἀρχάγγελοι, ὅλοι μαυροφοροῦνε». Πάλι τά ἴδια πνευματικά νοήματα, σάν ἐξεταστέα μας ὕλη, θά παρουσιασθοῦν ἀπό τήν Σχολή-Ἐκκλησία μπροστά σέ ὅλους ἐμᾶς, πού σάν ἐπανεξεταστέοι μαθητές – πάλιν καί πολλάκις – καλούμαστε νά τά ἐγκολπωθοῦμε, νά τά ἐνστερνιστοῦμε, μήπως καί «πιάσουμε τή βάση» καί περάσουμε τίς πνευματικές μας ἐξετάσεις, γιά νά εἰσέλθουμε στό Ἀνώτατο - ἤ μᾶλλον Αἰώνιο – Πανεπιστήμιο, στόν Παράδεισο, ὅπου πρῶτος ἀπ’ ὅλους, μᾶς «προήγαγεν», δηλ. προηγήθηκε, ὁ εὐγνώμων Ληστής.

Σύμφωνα μέ μυστική καί ἄγραφη διδαχή τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁ Ἅγιος Ληστής τοῦ Γολγοθᾶ, εἶναι ὁ μόνος κοινός θνητός πού κατόρθωσε νά εἰσέλθει, πρό τῆς Δευτέρας Παρουσίας, στήν Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Σέ μιά Αἰώνια καί Οὐράνια Βασιλεία, ὅπου μόνος ὁ Δεσπότης Χριστός μας βασιλεύει, ἔχοντας καί ἐκ δεξιῶν Του τήν Παναγία Μητέρα Του, κατά τό ψαλμικό λόγιο: «Παρέστη ἡ βασίλισσα ἐκ δεξιῶν σου …». Σ’ αὐτό τό ἀνέκφραστα πάντερπνο πανηγύρι, πού «ὀφθαλμός οὐκ οἶδεν καί οὖς οὐκ ἤκουσεν καί ἐπί καρδίαν ἀνθρώπου οὐκ ἀνέβη», σ’ αὐτήν τήν οὐράνια δόξα καί τό κάλλος, μόνος ὁ Ληστής ἐνδιαιτᾶται καί ἐντρυφᾶ, ἀγνώστως καί ἀφράστως. Ὅλοι οἱ ἄλλοι Ἅγιοι, «Ἀπόστολοι, Μάρτυρες καί Προφῆται, Ἱεράρχαι, Ὅσιοι καί Δίκαιοι, οἱ καλῶς τόν ἀγῶνα τελέσαντες καί τήν πίστιν τηρήσαντες», καθώς καί ὅλοι οἱ ἤδη σεσωσμένοι, στέκονται «ἀπ’ ἔξω» καί περιμένουν, «ἵνα μή χωρίς ἡμῶν τελειωθῶσι».

«..Συνεορτάσωμεν, λοιπόν, ταῖς φιλεόρτοις τάξεσι, Πάσχα Θεοῦ τὸ σωτήριον»

200 pKK2 1

«..Συνεορτάσωμεν, λοιπόν, ταῖς φιλεόρτοις
τάξεσι, Πάσχα Θεοῦ τὸ σωτήριον»

Δὲν εἶναι καὶ λιγοστὴ ἡ δωρεά, ἐδῶ ποὺ τὰ λέμε,  ἡ ὁποία  μᾶς χαρίζεται κάθε χρόνο αὐτὴν τὴν «σωτήριο νύκτα τῆς ἐγέρσεώς» Του. Δωρεὰ πάντιμος, ἱερὰ καὶ ὑπέρλαμπρος. Ὅπως ὑπέρλαμπρη εἶναι καὶ ἡ ἑορτὴ αὐτή. Ἡ ἑορτὴ τῶν ἑορτῶν, ποὺ μέσα στὴν ὅλη κατήφεια τῆς καθημερινότητος καὶ τῆς κάθε ἄλλου εἴδους ἔνδειας, προσφέρει τὴν φωτεινή Της αἰσιοδοξία καὶ γίνεται ὁ ἰσχυρὸς  ἀνασχετικὸς παράγοντας, ποὺ καταλύει κάθε ἀπόγνωση. Συνάμα κομίζονται κι ὅλες οἱ ξεχωριστὲς οἱ εὐωδιὲς τῆς Ἀνοίξεως, ποὺ μὲ τὰ λαμπρά, πλούσια καὶ φωτοφορα ἄνθη στολίζει τὴ γιορτή, στολίζει τοὺς ναούς, ἀλλὰ καὶ τὴν καρδιά μας. Ποὺ  εὐχαρίστως δέχεται καὶ τούτη τὴν προσφορὰ τῆς κτίσεως, ἀλλὰ καὶ τοῦ Δημιουργοῦ. Γι᾿ αὐτὸ καὶ ὁ ἱερὸς ὑμνογράφος πολὺ ὀρθὰ γράφει, πὼς ἀπόψε, τὴ λαμπρὴ αὐτὴ γιορτή,  συνεορτάζουμε. Ὄχι ἁπλᾶ ἑορτάζουμε,  ἀλλὰ συνεορτάζουμε μαζὶ μὲ «ταῖς φιλεόρτοις τάξεσι», ἀλλὰ καὶ μὲ τὸν Σύμπαντα τὸν κόσμο, ποὺ τὸν ἀπαρτίζει «ὁ οὐρανὸς τε ἡ γῆ καὶ τὰ καταχθόνια». Ἔτσι, μέσα στὸν εὐώδη λειμῶνα τῆς ἀνοίξεως ἀνοίγεται ἡ χαρὰ τῆς γιορτῆς. Χαρὰ ποὺ τὴ φωτίζει τὸ «Χαίρετε» τοῦ ἀναστημένου Κυρίου πρὸς τὶς Μυροφόρες γυναῖκες, τὶς πρῶτες ποὺ ἔζησαν τὸ ρῖγος τοῦ κενοῦ μνημείου καὶ τὴν Ἀγγελικὴ παρουσία μὲ ἐκεῖνο τὸ ἐκρηκτικὸ λόγιο «Ἠγέρθη, οὐκ ἔστιν ὧδε· ἴδε ὁ τόπος ὅπου ἔθηκαν αὐτόν» (Μαρκ. 26, 6).