Ἕνας καλός φίλος…

199 MKsanthaki

Ἕνας καλός φίλος…

Στό σπίτι, ὥρα 22:15, ὁλοκληρώνεται ἡ βραδινή προσευχή πού γλυκαίνει σάν βάλσαμο τήν ψυχή. Εὐλογημένη προσευχή, πού δίνεις ἐλπίδα σέ τέτοιους καιρούς! Ποῦ θά βρισκόμασταν, ἄραγε, χωρίς ἐσένα;

23:00. Ὅλοι κοιμοῦνται. «Δόξα τῷ Θεῷ» ψιθυρίζω καί ἡ μέρα σχεδόν ἔχει κλείσει. Ὅμως… κάτι μου λείπει. Γιατί εἴμαστε ἄνθρωποι καί ὡς γνωστόν «ὁ ἄνθρωπος εἶναι ὅν κοινωνικό». Καί ἀλήθεια, πέρα ἀπό τίς ἐπιστημονικές διατυπώσεις ἡ ἀνάγκη γιά ἐπικοινωνία εἶναι κοινό, ἀναντίρρητο βίωμα. Ἔτσι μᾶς θέλει ὁ Θεός: νά ζοῦμε σέ κοινωνία προσώπων. Καί μέσα ἀπό αὐτήν νά χτίζουμε ἀρχές, νά δοκιμάζουμε ἀντοχές, νά γινόμαστε καλύτεροι, ν΄ ἁγιαζόμαστε.

Λίγη ἐπικοινωνία μου λείπει, λοιπόν. Ὄχι στό κινητό. Ὄχι στό facebook. Ἀλλά, ποῦ;

Στό βιβλίο. Στό βιβλίο πού μέ περιμένει στωικά στό κομοδίνο, χωρίς τυμπανοκρουσίες. Πού δέν ἀπαιτεῖ ρεῦμα -καί μέ κεράκι διαβάζω, ἄν χρειαστεῖ-, πού δέν χρειάζεται σύνδεση, πού δέν «μένει» ἀπό μπαταρία. Πού στέκεται δίπλα μου διακριτικά καί διαχρονικά, φίλος καλός.

ΑΝΑΒΙΩΝΕΙ Η ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ;

199 Nin VoL

Ποιός εἶναι ἁρµόδιος νά ἀνατρέφει τά παιδιά;

Τό κράτος, ἤ οἱ γονεῖς τους;

 

ΑΝΑΒΙΩΝΕΙ Η ΑΡΧΑΙΑ ΣΠΑΡΤΗ;

Τίς τελευταῖες µέρες, ἡ πασίγνωστη ἐφηµερίδα THE TIMES τοῦ Λονδίνου, ἀφιερώνει χαρτί καί µελάνι σέ ἕνα θέµα πού ἔχει ἀναστατώσει τή συνήθως ἀπαθῆ καί ἀνεκτική µέχρις ἀναισθησίας Βρετανική πραγµατικότητα.

Τό ἀντιλεγόµενο θέµα εἶναι ἡ ἀπόφαση τοῦ Ὑπουργοῦ Παιδείας “νά µήν τελειώσει παιδί τήν πρωτοβάθµια ἐκπαίδευση” ἄν δέν διδαχθεῖ ὁµοφυλοφιλική σεξουαλική ἀγωγή! Ἡ δικαιολογία εἶναι ὅτι τό σχολεῖο ἔχει τήν ὑποχρέωση νά προετοιµάσει τά παιδιά νά προσαρµοστοῦν στήν πραγµατικότητα τῆς κοινωνίας, πού πρόκειται νά ζήσουν καί ὄχι νά ἔχουν µιά οὐτοπιστική ἰδέα περί τῆς ζωῆς, πρᾶγµα πού θά τούς δηµιουργήσει προβλήµατα στήν κοινωνική ἔνταξή τους.

Ἀπό τήν ἄλλη πλευρά, περισσότεροι ἀπό ἑκατό χιλιάδες γονεῖς ἔχουν ὑπογράψει µιά διαµαρτυρία, πού θά παραδοθεῖ στό Κοινοβούλιο, ὅταν τελειώσει η συλλογή ὑπογραφῶν, πού συνεχίζεται.

Στό   Εὐρωπαϊκό  Δικαστήριο  ΕΔΔΑ προσέφυγε κατά τοῦ Τιµίου Σταυροῦ, Ἰταλίδα, µέλος µιᾶς Ἕνωσης Ἀθέων &  Ἀγνωστικιστῶν!

199 AZ 1

Τό Ἰταλικό Δικαστήριο τόνισε, πώς ὁ Σταυρός  εἶναι πέρα καί πάνω ἀπό ὅλα ἕνα

θρησκευτικό σύµβολο, καί ὡς τέτοιο ἀποτελεῖ µέρος τοῦ σχολικοῦ περιβάλλοντος!

 

 Ἄς τά βλέπη αὐτά καί ἡ Ἑλλάδα!

Στό   Εὐρωπαϊκό  Δικαστήριο  ΕΔΔΑ
προσέφυγε κατά τοῦ Τιµίου Σταυροῦ, Ἰταλίδα,
µέλος µιᾶς Ἕνωσης Ἀθέων &  Ἀγνωστικιστῶν!

Τρίτη Κυριακή τῶν Νηστειῶν, τελευταία Κυριακή τοῦ Μαρτίου γιά τό ἔτος 2019, εἶναι ἡ Κυριακή τῆς Σταυροπροσκυνήσεως. Στό Εὐαγγελικό ἀνάγνωσµα τῆς Κυριακῆς αὐτῆς, µᾶς λέγει ὁ Χριστός: «ὅστις θέλει ὀπίσω µου ἀκολουθεῖν, ἀπαρνησάσθω ἑαυτόν καί ἀράτω τόν σταυρόν αὐτοῦ καί ἀκολουθήτω µοι» (Μάρκ. 8,34). Ἀλλά, ὅπως παρατηρεῖ ὁ π. Ἀλέξανδρος Σµέµαν «δέν µποροῦµε νά σηκώσουµε τό σταυρό µας καί ν΄ ἀκολουθήσουµε τό Χριστό ἄν δέν ἀτενίζουµε τό Σταυρό πού Ἐκεῖνος σήκωσε γιά νά µᾶς σώσει. Ὁ δικός Του Σταυρός, ὄχι ὁ δικός µας, εἶναι ἐκεῖνος πού µᾶς σώζει. Ὁ δικός Του Σταυρός εἶναι ἐκεῖνος πού δίνει νόηµα ἀλλά καί δύναµη στούς ἄλλους. Αὐτό µᾶς ἐξηγεῖ τό συναξάρι τῆς Κυριακῆς αὐτῆς: “Τῇ αὐτῇ ἡµέρᾳ Κυριακῇ τρίτῃ τῶν Νηστειῶν, τήν προσκύνησιν ἑορτάζοµεν τοῦ Τιµίου καί Ζωοποιοῦ Σταυροῦ”»1.

Ἡ πίστη αὐτή τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, ἐκφράζεται καί στή δηµόσια ζωή, ἀπό τήν ἵδρυση τοῦ Ἑλληνικοῦ Κράτους ὡς τίς µέρες µας, µέ τήν ἀνάρτηση τῆς εἰκόνας τοῦ Σταυροῦ, ἀλλά καί τοῦ Χριστοῦ, τῆς Παναγίας καί τῶν Ἁγίων στά δηµόσια καταστήµατα καί τίς σχολικές αἴθουσες. Ἡ πρακτική αὐτή δέν ἐπιβάλλεται ἀπό κανένα κρατικό νοµοθέτηµα. Συνιστᾶ ἔθιµο, δηλαδή µακροχρόνια πρακτική µέ συνείδηση Δικαίου, πού ἐκφράζει τήν εὐλάβεια τοῦ Ἑλληνικοῦ λαοῦ καί τήν ἄρρηκτη σύνδεση τῆς Ὀρθοδοξίας καί τῆς δηµόσιας ζωῆς στήν πατρίδα µας.

Η  Ζ΄  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ  ΣΥΝΟΔΟΣ  ΚΑΙ  Η  ΠΟΛΙΤΙΚΗ  ΣΤΗΝ  ΕΛΛΑΔΑ

199 NOM 1

Ἡ Δεξιά καί ἡ Ἀριστερά, γεννήµατα τοῦ Χέγκελ!

Η  Ζ΄  ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ  ΣΥΝΟΔΟΣ
 ΚΑΙ  Η  ΠΟΛΙΤΙΚΗ  ΣΤΗΝ  ΕΛΛΑΔΑ

«Καί τά ὦτα σου ἀκούσονται τούς λόγους

τῶν ὀπίσω σέ πλανησάντων, οἱ λέγοντες:

Αὕτη ἡ ὁδός, πορευθῶµεν ἐν αὐτῇ, εἴτε

δεξιά, εἴτε ἀριστερά» (Ἠσ.30,21)

Τόν προηγούµενο µῆνα εἴχαµε ἀναφέρει ὅτι «ἡ Δεξιά καί ἡ Ἀριστερά στήν Ἑλλάδα δέν εἶναι, σέ γενικές γραµµές, τίποτε ἄλλο ἀπό τίς πολιτικές προεκτάσεις τῆς δεξιᾶς καί τῆς ἀριστερῆς παράταξης, στίς ὁποῖες διαιρέθηκαν, ἀντίστοιχα, οἱ ὀπαδοί τοῦ ἄλλου µεγάλου ἐκπροσώπου τοῦ Γερµανικοῦ ἰδεαλισµοῦ, τοῦ Γκ. Χέγκελ». Ἡ ἐπισήµανση αὐτή ἔγινε συντοµογραφικά καί ἀπέµεινε κάπως µετέωρη. Ἤδη, θά δώσουµε κάποιες ἐπεξηγήσεις γιά νά γίνει περισσότερο κατανοητό αὐτό πού ὑπαινιχθήκαµε καί γιά νά δοθεῖ ἀφορµή γιά περαιτέρῳ ἐπεξεργασία τοῦ ζητήµατος, ἡ ὁποία, προφανῶς, ἀπαιτεῖ τή  συνεισφορά πολλῶν, καί µάλιστα, εἰδηµόνων.

Στόν Γερµανό φιλόσοφο Γκ. Χέγκελ εἴχαµε ἀναφερθεῖ καί παλαιότερα. Πρόκειται γιά ἕναν φιλόσοφο µέ ἰδιαίτερα πλούσια σκέψη καί αὐτό πού προσπάθησε νά κάνει στό πλαίσιο τῆς δικῆς του ἐποχῆς πρέπει νά τό ἀντιµετωπίσουµε µέ ἰδιαίτερη προσοχή. Σέ πρώιµη ἡλικία, εἶχε συνδεθεῖ φιλικά µέ τόν ποιητή καί φιλόσοφο Χαίλντερλιν, ὁ ὁποῖος ἀναζήτησε τό ἰδανικό του, τόν «παράδεισό» του, στήν ἀρχαία Ἑλλάδα, τήν ὁποία ἐξιδανίκευσε. Τό ἀποτέλεσµα ἦταν νά διαψευσθεῖ ἀπό τήν σκληρή πραγµατικότητα, νά ἀπογοητευθεῖ καί νά ἐµπλακεῖ διά βίου στά δίκτυα τῆς ψυχικῆς ἀσθένειας. Ὁ Χέγκελ ἔζησε καί αὐτός µιά βασανιστική ψυχική κρίση. Ὑπερνίκησε, ὅµως, τήν ἀπελπισία καί ἀποφάσισε νά δεῖ µέσα στόν πεζό αὐτό κόσµο, µέ τίς ἐνίοτε τραγικές ἀντιφάσεις του,  ἕνα κρυµµένο θετικό καί ὑψηλό νόηµα, πού δικαιολογεῖ κάθε συγκεκριµένο συµβάν, ὁσοδήποτε ἄθλιο ἤ ἀκόµη καί ἐγκληµατικό, ὡς µοχλό καί κινητῆρα γιά τήν προώθηση τῆς ἱστορικῆς πορείας πρός ἕνα αἴσιο Τέλος-Σκοπό.

Τῶν θείων Χαιρετισμῶν τὰ ἀνάλογα ποιμαντικὰ βιώματα

199 pKK1 1

Θεομητορικὲς ἐαρινὲς διδαχές

Τῶν θείων Χαιρετισμῶν

τὰ ἀνάλογα ποιμαντικὰ βιώματα

«Χαῖρε σεπτοῦ Μυστηρίου θύρα...»

 

Μητροπολίτου Πέργης κυροῦ Εὐαγγέλου Γαλάνη, ἱερὸ Μνημόσυνο

 

 νοιξιάτικο ἀπόβραδο μὲ τὴ εὐωδιαστὴ ἀνάσα τῆς νύχτας ποὺ σιμώνει, νὰ μυρώνει τὸν τόπο καὶ τὶς ψυχές μας. Εὐωδιὰζει κι ὁ ναὸς ἀπὸ τὸ μοσχοθυμίαμα, ποὺ συνοδεύει αὐτὰ τὰ ἀτέλειωτα «Χαῖρε», τὰ ὁποῖα καὶ Τῆς προσφέρουμε. Τὰ προσφέρουμε, στὰ πάντερπνα αὐτὰ τ᾿ ἀπόβραδα τῆς Μεγάλης Σαρακοστῆς, λίγο πρὶν ἀνατείλει τὸ Σαββατοκύριακο. Λίγο μετὰ ἀπὸ τὴν ντυμένη στὰ μώβ Προηγιασμένη. Τὰ προσφέρουμε δηλαδή, στὸ σύνορο ἐκείνων τῶν ἱεροκατάνυκτων στιγμῶν, ὅπου καλούμεθα νὰ ξεδιπλώσουμε λίγο τὶς ψυχές ἀπὸ τὸ πένθος τῆς κάθε Σαρακοστιανῆς Ἑβδομάδος, καὶ μὲ κλειδὶ τὴν Χάρη Της ν᾿ ἀνοίξουμε λίγο τὴ θύρα τοῦ ἐλέους Του γιὰ ν’ ἀνασάνουμε Ἀναστάσιμη αὔρα, ποὺ μᾶς τὴν προσφέρουν οἱ Θεῖες Λειτουργίες τοῦ Σαββατοκύριακου.