«ΑΡΧΗ ΤΡΙΩΔΙΟΥ»

198 mNekt

«ΑΡΧΗ ΤΡΙΩΔΙΟΥ»

δημιουργός τῶν ἄνω καί τῶν κάτω, Τρισάγιον μέν ὕμνον ἐκ τῶν Ἀγγέλων, Τριώδιον δέ καί παρ’ ἀνθρώπων δέχου.

Μέ τά λόγια αὐτά, ὁ Συναξαριστής τοῦ Τριωδίου, μᾶς εἰσάγει πνευματικά στήν διμηνιαία αὐτή ἐκκλησιαστική περίοδο. Ἄς εἶναι λοιπόν γιά μιά ἀκόμη φορά δοξασμένο τό ὄνομα τοῦ Κυρίου μας Ἰησοῦ Χριστοῦ, ὁ Ὁποῖος μᾶς ἀξιώνει καί φέτος νά εἰσέλθουμε στήν κατανυκτική αὐτή διμηνία, πού μᾶς προετοιμάζει κατάλληλα, ὥστε νά ὑποδεχθοῦμε καί πάλι τό Ἅγιον Πάσχα, «πνευματικῶς ἐναγαλλιώμενοι».

Μάλιστα, ὅταν θά φθάσουμε στήν τέταρτη Κυριακή τοῦ Τριωδίου, δηλαδή στήν Κυριακή τῆς Τυροφάγου ἤ Τυρινῆς, θά ἀκούσωμε καί πάλι τό γνωστό ψαλμώδημα «Τό στάδιον τῶν ἀρετῶν ἠνέωκται», ὡς εἰσαγωγή στήν Ἁγία καί Μεγάλη Τεσσαρακοστή, ἡ ὁποία ἀποτελεῖ καί τόν κύριο ὄγκο, τό μεγαλύτερο δηλαδή μέρος τοῦ ὅλου Τριωδίου. Δέν εἶναι ἔτσι, λοιπόν, τυχαῖο, τό ὅτι οἱ Κύπριοι, ἀντί νά λέγουν καί νά εὔχονται «καλή Σαρακοστή», λέγουν «καλόν Στάδιον».

Πολύ μοῦ ἄρεσε ἕνα παλαιότερο δημοσίευμα τοῦ σεβαστοῦ μας πατρός Βασιλείου Βολουδάκη, ὅπου ἔγραφε, ὅτι ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι σάν ἕνα σχολεῖο πνευματικό, στό ὁποῖο ὅλοι μας, σάν ἄλλοι ἐπανεξεταστέοι μαθητές, ἀντικρύζουμε καί ἑορτάζουμε «πάλιν καί πολλάκις», τά ἴδια μαθήματα, ἐπαναλαμβανόμενα ξανά καί ξανά σέ κάθε ἐκκλησιαστική χρονιά, δίνοντας ἔτσι συνεχῶς ἐξετάσεις.

«Ἡ ἐπιρροὴ τοῦ Γερµανικοῦ Παγανιστικοῦ Ἰδεαλισµοῦ στήν Πίστη καί στήν ζωή τῆς Ἑλλάδος»

198 Nomo

Ἡ διαρκής ἐπικαιρότητα τῆς Ε΄ Οἰκουµενικῆς Συνόδου

 

«Ἡ ἐπιρροὴ τοῦ Γερµανικοῦ Παγανιστικοῦ Ἰδεαλισµοῦ

στήν Πίστη καί στήν ζωή τῆς Ἑλλάδος»

χουµε στό παρελθόν ἀναφερθεῖ στόν π. Γεώργιο Φλωρόφσκυ καί στό ὅτι εἶχε ὑπερασπισθεῖ τή χρήση τῶν ἐκχριστιανισµένων Ἑλληνικῶν γλωσσικῶν ὅρων, µέ τούς ὁποίους διατυπώθηκε, κατά κύριο λόγο, ἡ Πατερική Θεολογία, ἀντιτασσόµενος στήν τάση πολλῶν Ρώσσων, ἀλλά καί Δυτικῶν, ἰδίως Προτεσταντῶν, θεολόγων, νά ἐπαναδιατυπώσουν τή δογµατική διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας µέ ὁρολογία ἀντληµένη ἀπό τόν «Γερµανικό ἰδεαλισµό», µιά κεντρική κατεύθυνση τῆς Γερµανικῆς µυστικο-φιλοσοφικῆς σκέψης. Σύµφωνα µέ ἕνα κείµενό του πού ἐκφράζει τήν κεντρικότερη, ἴσως, ἰδέα τῆς σκέψης του: «Ὁ Γερµανικός ἰδεαλισµός καθ’ ἑαυτόν ἦταν σέ µεγάλο βαθµό µιά ὀπισθοχώρηση στόν πρό-Χριστιανικό Ἑλληνισµό. Ὅποιος δέν ἐπιθυµεῖ νά ἀκολουθήσει τούς Πατέρες καί φοβᾶται µήπως δεσµευθεῖ ἀπό τήν «Πατερική σχολαστική», ὅποιος µάταια ἐπιχειρεῖ νά συγχρονισθεῖ µέ τήν ἐποχή, προχωρῶντας κάπου πιό «µπροστά», εἶναι ἀναγκασµένος, ἀπό τήν ἴδια τή λογική τῶν πραγµάτων, νά ριχθεῖ πρός τά πίσω, µαζί µέ τόν Πλάτωνα, τόν Ἀριστοτέλη, τόν Πλωτίνο καί τόν Φίλωνα…».

Ἐπειδή στήν χώρα µας δέν εἶναι εὐρύτερα γνωστό τί περίπου ἀντιπροσωπεύει ὁ ὅρος «Γερµανικός ἰδεαλισµός», οὔτε, περαιτέρῳ, ἡ σχέση του µέ τήν Ἀρχαία Ἑλληνική σκέψη ἤ ἡ καθοριστική ἐπιρροή του στή διαµόρφωση τῆς νοοτροπίας µας καί τῆς ἠθικῆς µας σήµερα, θά ἐπιχειρήσουµε νά δώσουµε µιά σύντοµη ἐπεξήγηση, κατά τό δυνατόν, τῆς παραπάνω φράσης τοῦ π. Φλωρόφσκυ.

Η ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΡΙΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑΣ! 

198 p.VEV 1

Η ΠΡΟΔΟΤΙΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ

ΠΡΟΔΟΣΙΑ

ΤΡΙΩΝ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΕΤΩΝ ΙΣΤΟΡΙΑΣ! 

 
Η Προδοσία τελικῶς συνετελέσθη! Ἡ Μακεδονία μας παρεδόθη εἰς χεῖρας ἀλλοεθνῶν καί ἀλλοπίστων, χωρίς νά τό ἀπαιτῇ κάποια ἐθνική ἀνάγκη ἤ ὑποχρέωσή μας, παρά μόνον τά ξένα συμφέροντα!
 Ἡ Πολιτεία ἀπέδειξε γιά μιά ἀκόμη φορά ὅτι δέν εἶναι Μητέρα τοῦ Λαοῦ –ὅπως μέ Ὀρθόδοξο φρόνημα περιγράφει τόν ρόλο τοῦ Κράτους ἡ Μ. Αἰκατερίνη τῆς Ρωσίας– ἀλλά σφετεριστής τῶν δικαιωμάτων τοῦ Λαοῦ Ἐπίτροπος, διορισμένος ἀπό τήν ἀντίστοιχη Τρόϊκα μέ τήν τῶν τότε Ὀθωνικῶν Βαυαρῶν!
  Ὡστόσο, πρίν ἀπό τήν τελική ὑπογραφή αὐτῆς τῆς προδοσίας, ἐμεῖς, στόν Ναόν μας τοῦ Ἁγίου Νικολάου Πευκακίων, τήν Κυριακή 20 Ἰανουαρίου 2019, εὐθύς μετά τήν Θ. Λειτουργία, ἐτελέσαμε Μνημόσυνον στούς Ἐθνομάρτυρες Παῦλο καί Ναταλία Μελᾶ καί σέ ὅλους τούς πεσόντας κατά τούς Μακεδονικούς ἀγῶνας καί προσευχηθήκαμε γιά νά φωτίση ὁ Θεός μας τούς βουλευτάς τῆς Πατρίδος μας, ὥστε νά πράξουν ὡς Ἕλληνες τό καθῆκον τους στή Βουλή τῶν Ἑλλήνων καί νά καταψηφίσουν τήν ἐπαίσχυντη Συμφωνία τῶν Πρεσπῶν!
198 p.VEV 2

Ἡ (Ἀ)συμφωνία τῶν Πρεσπῶν ἤ ὁ ἀφελληνισμός τῶν Μακεδόνων καί ὁ «Μακεδονισμός» τῶν Σλάβων

198 I.Tsouras

Ἡ (Ἀ)συμφωνία τῶν Πρεσπῶν

 

ὁ ἀφελληνισμός τῶν Μακεδόνων

καί ὁ «Μακεδονισμός» τῶν Σλάβων

«Εἶναι καιρός νά ποῦμε τά λιγοστά μας λόγια

γιατί ἡ ψυχή μας αὔριο κάνει πανιά»1.

Η λεγόμενη «συμφωνία» τῶν Πρεσπῶν τῆς 17ης Ἰουνίου 2018 δέν εἶναι μιά ἥσσονος σημασίας «συμφωνία», πού ἐνδιαφέρει μόνο τούς εἰδικούς, ἀλλά μιά μείζονος σημασίας «συμφωνία», πού ἀπασχολεῖ σχεδόν ὅλους τούς Ἕλληνες.
Ἄς δοῦμε τά πράγματα λίγο συνοπτικά ἀπό τήν ἀρχή τους. Ἡ «Ἱστορία» ἐπίσημα ἄρχισε τήν 2α Αὐγούστου 1944 ἤ 20η Ἰουλίου 1944 μέ τό παλαιό ἡμερολόγιο, γιά νά γίνει εὐνόητος ὁ συνειρμός μέ τά γεγονότα τοῦ Ἴλιντεν τῆς 20ῆς Ἰουλίου 1903. Τότε, ὁ Κροάτης Josip Broz Tito, μέσα στό πλαίσιο τῆς ἑνιαίας Γιουγκοσλαβίας, αὐθαίρετα, ἐθνικιστικά καί ὑστερόβουλα, ὀνόμασε «Ὁμόσπονδη Λαϊκή Δημοκρατία τῆς Μακεδονίας» τή μέχρι τότε Vardarska Banovina (Περιφέρεια/Διοίκηση τοῦ Βαρδάρη). Μιά ἰδέα πού εἶχε ἐπωαστεῖ μέ διάφορες μορφές, τίς ὁποῖες δέν ἔχει νόημα νά ἐξετάσουμε ἀναλυτικά τώρα, ἀπό τήν Γ΄ Κομουνιστική Διεθνῆ (ΚΟΜΙΝΤΕΡΝ, 1919 – 1943) ἤ καί ἄλλες ὀργανώσεις μόλις τόν ὕστερο 19ον αἰῶνα, γιά τήν αὐτονόμηση τῆς Μακεδονίας καί τή δημιουργία «Μακεδονικοῦ Ἔθνους». Ἡ πολιτειακή μετεξέλιξη τῆς «Ὁμόσπονδης Λαϊκῆς Δημοκρατίας τῆς Μακεδονίας» τοῦ Josip Broz Tito εἶναι ἡ «Δημοκρατία τῆς Βόρειας Μακεδονίας», γιά τήν ὁποία τόσο ἐπαίρεται ἡ «πρώτη φορά» ἀριστερή Κυβέρνηση. Παράλληλα, ἡ δεξιά συγκυβέρνηση, συνηθισμένη στίς κυβιστήσεις, παρότι θεωρεῖ κακή τή συμφωνία, στηρίζει τήν Κυβέρνηση, ἐνῶ ἡ πλειοψηφία τῶν Ἑλλήνων παρακολουθεῖ ἀνήσυχη καί παγωμένη.
Χωρίς ἰδεολογήματα, ἀλλά μέσα ἀπό ἀμάχητες πηγές, θά προσπαθήσουμε νά ἀναλύσουμε ἕνα θέμα πού τείνει νά γίνει θρυαλλίδα δυσάρεστων ἐξελίξεων γιά τήν Πατρίδα μας, τόν λαό της καί γενικότερα τούς λαούς τῆς χερσονήσου τοῦ Αἴμου, ἀφοῦ μᾶλλον ἀναζωπυρώνει λανθάνοντες καί ἀχρείαστους ἐθνικισμούς. Προϋπόθεση γιά νά φθάσουμε σέ κάποιο ξέφωτο ἀλήθειας εἶναι νά ξεχωρίσουμε προκαταβολικά τήν ἰδεολογία ἀπό τή γνώση καί ἀκολούθως, ἀφοῦ ἀποφασίσουμε νά πορευτοῦμε μέ τή γνώση, νά διακρίνουμε τή στρατευμένη γνώση ἀπό τήν ἐπιστημονική γνώση. Μέ βακτηρία τήν τελευταία καί ὁδοδείκτη τό «εὖ ἀγωνίζεσθαι», ἀρχίζουμε τή δύσβατη ὁδοιπορία στά μονοπάτια τῆς Ἱστορίας.

ΤΟ ...«ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ» ΔΟΛΟΦΟΝΕΙ ΤΑ ΕΜΒΡΥΑ!

197 AZ

ΤΟ ...«ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΗΣ ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΖΩΗΣ»
ΔΟΛΟΦΟΝΕΙ ΤΑ ΕΜΒΡΥΑ!

Τόν Ἰούνιο τοῦ 1969, ἡ τότε εἴκοσι ἑνός ἐτῶν Norma McCorvey ἀνακάλυψε πώς κυοφορεῖ τό τρίτο παιδί της. Ἀποφάσισε νά διακόψει τήν ἐγκυµοσύνη της, πού ἦταν ἀποτέλεσµα ἐξωσυζυγικῆς σχέσης. Ἡ νοµοθεσία τῆς Πολιτείας τοῦ Τέξας, ὅπου ζοῦσε, ὅριζε πώς ἡ ἄµβλωση εἶναι ποινικό ἀδίκηµα. Τήν ἐπέτρεπε µόνο κατ’ ἐξαίρεση, προκειµένου νά σωθεῖ ἡ ζωή τῆς µητέρας, ἄν βρίσκεται σέ κίνδυνο ἐξαιτίας τῆς ἐγκυµοσύνης. Ἡ McCorvey δέν µπόρεσε νά ἐπικαλεστεῖ ἰατρικούς λόγους πού νά δικαιολογοῦν τή νόµιµη ἄµβλωση. Προσπάθησε νά τερµατίσει τήν ἐγκυµοσύνη καί µέ παράνοµα µέσα, ἀλλά καί αὐτή ἡ προσπάθεια ἀπέτυχε.

Τό 1970 κατέθεσε ἀγωγή κατά τῆς Πολιτείας τοῦ Τέξας, χρησιµοποιῶντας τό ψευδώνυµο Τζέην Ρόϋ (Jane Roe). Ἰσχυρίστηκε, ὅτι ὁ νόµος τοῦ Τέξας, πού ποινικοποιεῖ τήν ἄµβλωση εἶναι ἀόριστος καί ἀντισυνταγµατικός, καθώς παραβιάζει τό συνταγµατικό  δικαίωµα σεβασµοῦ τῆς ἰδιωτικῆς της ζωῆς (right to privacy). Ἡ Πολιτεία τοῦ Τέξας ἐκπροσωπήθηκε στή δίκη ἀπό τό δικηγόρο Χένρυ Γουέϊντ (Henry Wade), γιά αὐτό ἡ ὑπόθεση ὀνοµάστηκε «Ρόϋ κατά Γουέϊντ» (Roe v. Wade)1.  

Ἡ ὑπόθεση ἔφτασε καί στό Ἀνώτατο Δικαστήριο τῶν Ἡνωµένων Πολιτειῶν Ἀµερικῆς.  Τό Δικαστήριο, ἐξέδωσε τήν ἀπόφασή του το1973. Μέ πλειοψηφία ἑπτά δικαστῶν ἔναντι δύο, ἀναγνώρισε τό «δικαίωµα στήν ἄµβλωση» ὡς θεµελιῶδες συνταγµατικό δικαίωµα, πού περιλαµβάνεται  στό  συνταγµατικά κατοχυρωµένο δικαίωµα σεβασµοῦ τῆς ἰδιωτικῆς ζωῆς.