Ο ΑΝΑΣΤΑΣ ΚΥΡΙΟΣ ΝΑ ΕΥΡΗ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΝΩΜΕΝΗ

200 pGH

Μετά τήν ταλάντευσιν τοῦ Ἁγίου Ὄρους εἰς τό Οὐκρανικόν

 

Ο  ΑΝΑΣΤΑΣ  ΚΥΡΙΟΣ  ΝΑ  ΕΥΡΗ  ΤΗΝ
  ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ  ΕΝΩΜΕΝΗ

Τόν τελευταῖο καιρό στά Ἐκκλησιαστικά θέµατα τρέχουν οἱ ἐξελίξεις σέ τέτοιο βαθµό, πού εἶναι πλέον δύσκολο νά τίς παρακολουθήση κανείς. Πολλάκις ἔχουµε ἀναφερθεῖ στόν ρόλο πού διαδραµατίζει τό Οἰκουµενικό Πατριαρχεῖο σ’ αὐτές τίς ἐξελίξεις, ὡς συµπαίκτης στά οἰκουµενιστικά σχέδια τῆς Δύσεως, µέ σκοπό τήν ἕνωση ὅλων τῶν “Χριστιανικῶν ὁµολογιῶν” καί στή συνέχεια ὅλων τῶν “θρησκειῶν”, µέ τελικό σκοπό τήν ἐπικράτηση τῆς ἀθεΐας, δηλ. τῆς θεοποιήσεως τοῦ ἀνθρώπου (ἤ µᾶλλον µιᾶς κλίκας ἀνθρώπων). Ἐπειδή γνωρίζουµε τήν δύσκολη θέση, στήν ὁποία βρίσκεται τό Οἰκουµενικό Πατριαρχεῖο ὡς οὐσιαστικά αἰχµάλωτο τῆς Τουρκίας καί τῶν µεγάλων προστατῶν της, τῆς Ἀµερικῆς καί τῆς Γερµανίας, θά ἦταν ἐξωπραγµατικό νά περιµέναµε κάτι τό διαφορετικό.

Αὐτό ὡστόσο δέν σηµαίνει, ὅτι πρέπει νά  κλάψουµε τή µοίρα µας, ἀλλ’ ἀντιθέτως πρέπει νά ἐργασθοῦµε ἐναντίον αὐτῶν τῶν ἐξελίξεων καί νά ἀναπληρώσουµε τήν ἀδυναµία τοῦ Πατριαρχείου.

Ἰδιαίτερο βάρος στήν διαφύλαξη τοῦ ἀπαραχαράκτου καί τῆς ἀκριβείας τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως ἐβάσταζε ἀνά τούς αἰῶνες ἡ Ἀθωνική Μοναχική Πολιτεία, ἡ ὁποία ἀπό τῆς ἱδρύσεώς της ἐπιµένει στό αὐτοδιοίκητό της: «Δι’ οὐδέν ἕτερον συµβεβουλεύκαµεν ἐκδεδόσθαι παρά τοῦ τρισµάκαρος βασιλέως, ἤ διά τό µή τήν Λαύραν ὑπό τινος ἑτέρου προσώπου ὑποπεσεῖν, µήτε πατριάρχου, µήτε ζακελλίου, µήτε..., ἀλλ’ εἶναι αὐτήν αὐτοδέσποτον καί αὐτεξούσιον»1. Αὐτά τά προνόµια διεσφαλίσθησαν ἐν συνεχείᾳ ἀπό ὅλα τά «Τυπικά» τῆς Μοναχικῆς αὐτῆς Πολιτείας, ἀπό τούς αὐτοκράτορες Ἰωάννην Τσιµισκήν, Κωνσταντῖνον Θ΄ τόν Μονοµάχον, Ἀλέξιον Α΄ Κοµνηνόν, Ἀνδρόνικον Β΄ τόν Παλαιολόγον, µέ µνηµόνευση µόνο τοῦ Ἐπισκόπου Ἱερισσοῦ, ὁ ὁποῖος καί ἐκλήθη, ὅποτε ὑπῆρχε ἀνάγκη Ἀρχιερέως, ὅπως µαρτυρεῖται π.χ. γιά τήν χειροτονία τοῦ Ἁγ. Σάββα τῆς Σερβίας στήν Ἱ. Μ. Χιλανδαρίου2.

Ο ΣΤΑΥΡΟΣ

200 N 1

Ο ΣΤΑΥΡΟΣ,

«αὐτό  τό  φυλαχτό τῆς  συγκράτησης»  τῆς
ἀνθρωπότητος  ἀπό  τήν  Καταστροφή  της!

Heinrich Heine (1797-1856) ἦταν ὁ σηµαντικότερος Γερµανός ποιητής τοῦ 19ου αἰῶνα µετά τόν Γκαῖτε καί τόν Χαίλντερλιν. Ἦταν ἕνας «πολιτικοποιηµένος» ποιητής πού ὑπερασπιζόταν τούς καταπιεσµένους καί, ἐπίσης, ἕνας «σοσιαλιστής» ποιητής, πού εἶχε ἀσπασθεῖ ὡς ἕνα βαθµό τίς ἰδέες τοῦ Κάρλ Μάρξ. Τά ποιήµατά του διαβάζονταν στήν Εὐρώπη περισσότερο ἀπό ὁποιουδήποτε ἄλλου, ἐνῷ ἦταν, ἐπιπροσθέτως, ἕνας παραγωγικός δοκιµιογράφος καί κριτικός. Ἄν καί εἶχε Ἰουδαϊκή καταγωγή, ἀσπάσθηκε προσχηµατικά τόν προτεσταντισµό, γιά νά προσληφθεῖ σέ µιά δηµόσια θέση καί προκειµένου νά λάβει ἔτσι «τό εἰσιτήριό του στόν Εὐρωπαϊκό πολιτισµό». Σχετικά µέ τή βάπτισή του ἔγραψε σέ µιά ἐπιστολή: «Τώρα µέ µισοῦν καί οἱ Χριστιανοί καί οἱ Ἰουδαῖοι. Ἔχω µετανιώσει πού βαπτίσθηκα. Δέν βλέπω κανένα σηµάδι ὅτι τά πράγµατα πᾶνε καλύτερα γιά µένα. Ἀντιθέτως, δέν ἔχω ἀντιµετωπίσει παρά κακοτυχία ἀπό τήν ἡµέρα ἐκείνη καί µετά». Ἕνας µεταγενέστερος κριτικός, λαµβάνοντας ὑπ’ ὄψη του καί τό γεγονός ὅτι ὁ Heine ἔζησε γιά πολύ στό Παρίσι µακριά ἀπό τήν πατρίδα του, τόν χαρακτήρισε ὡς τήν «ἐνσάρκωση τῆς µοντέρνας ἀνεστιότητας», ἐνῷ ὁ ἴδιος εἶχε γράψει σέ µιά ἐπιστολή του ὅτι τήν ὕψιστη ἐλευθερία καί κοινωνικότητα µπορεῖ κανείς νά τή συναντήσει σέ ἕνα µασκέ-πάρτυ, ὅπου δέν ἔχει καµιά σηµασία ποιός εἶναι πίσω ἀπό τή µάσκα.

Ὁ Heine διακρίθηκε γιά τίς εὔστοχες, πνευµατώδεις καί δηκτικές παρατηρήσεις του σχετικά µέ τίς ἰδέες καί τή συµπεριφορά τῶν συγχρόνων του. Ἐπεδίωκε νά 200 N a2ἐντοπίζει καί νά ἀναδεικνύει αὐτό πού θεωροῦσε οὐσιῶδες σέ κάθε ἰδεολογία ἤ κοσµοθεωρία, ὥστε νά τήν παρουσιάζει µέ τρόπο κατανοητό, ἄν καί κάποιες φορές ὑπερβολικά σαρκαστικό καί περιπαικτικό, σέ ὅλους. Ἦταν ἄθεος καί ἀκολούθησε «ἀπό τά ἀριστερά» τή διδασκαλία τοῦ Χέγκελ, στόν ὁποῖο ἀναφερθήκαµε καί στό προηγούµενο σηµείωµα. Περισσότερο ἀπό ὁ,τιδήποτε ἄλλο θεωροῦσε τόν ἑαυτό του ὡς ἕνα κοσµοπολίτη Εὐρωπαῖο, ἀφοσιωµένο στίς ἀρχές τῆς ἰσότητας καί τῆς ἐλευθερίας. Πίστευε δέ ὅτι αὐτό πού χαρακτήριζε τήν σύγχρονη Εὐρώπη ἦταν ὁ σεβασµός της γιά τόν ἀφηρηµένο νόµο, γεγονός πού τήν καθιστοῦσε διάδοχο τῶν Ἰουδαίων, οἱ ὁποῖοι ἦσαν ὁ πρῶτος «µοντέρνος» λαός, δηλαδή ὁ πρῶτος λαός πού ἀσπάσθηκε τόν ἀφηρηµένο καί ὀρθολογικό Νόµο. «Οἱ Ἰουδαῖοι, ἔγραψε, ἀφιερώθηκαν µόνο στόν νόµο, στήν ἀφηρηµένη σκέψη, ὅπως οἱ πιό κοντινοί µας κοσµοπολῖτες Ρεπουµπλικάνοι, οἱ ὁποῖοι δέν σέβονται τή γενέθλια γῆ, οὔτε τό πρόσωπο τοῦ ἡγεµόνα τους, ἀλλά µόνο τόν νόµο». Γιά δέ τούς «δεξιούς» φιλοσόφους τῆς ἐποχῆς του ἔχει ἐπισηµάνει ὅτι «ὅπως κάποτε παλιά οἱ Ἀλεξανδρινοί φιλόσοφοι ἔστυβαν τό µυαλό τους νά βροῦν ἀλληγορικές ἑρµηνεῖες γιά νά σώσουν µέ αὐτές ἀπό τήν ὁλική κατάρρευση τή θρησκεία τοῦ Δία πού βυθιζόταν, ἔτσι ἐπιχειροῦν τώρα κάτι παρόµοιο οἱ Γερµανοί φιλόσοφοί µας γιά τή θρησκεία τοῦ Χριστοῦ». Εἰδικότερα γιά τόν Ἰµµάνουελ Κάντ εἶχε πεῖ ἐπιγραµµατικά ὅτι: «ὁ Κάντ κατάργησε τόν Θεό στήν πρώτη «Κριτική» του (τήν «Κριτική τοῦ Θεωρητικοῦ Λόγου»), ἀλλά νιώθοντας λύπη πού ἔτσι στενοχώρησε τόν φτωχό ὑπηρέτη του ἀποφάσισε νά Τόν ἐπαναφέρει (τόν Θεό) στή δεύτερη «Κριτική» του (τήν «Κριτική τοῦ Πρακτικοῦ Λόγου»)». Ἀκόµη ὑποστήριζε ὅτι: «Κανείς δέν τό ὁµολογεῖ, ὅµως ὅλοι τό γνωρίζουν. Ὁ πανθεϊσµός εἶναι τό κοινό µυστικό σήµερα στή Γερµανία… Ὁ πανθεϊσµός εἶναι ἡ κρυφή θρησκεία τῆς Γερµανίας».

ΠΩΣ ΕΦΘΑΣΑΜΕ ΣΤΑ 200 ΤΕΥΧΗ;

200 pVEVΠΩΣ ΕΦΘΑΣΑΜΕ ΣΤΑ 200 ΤΕΥΧΗ;

  γραπτή ἐπικοινωνία μας μέ τούς ἐνορῖτες μας, πού ἄρχισε ἁπλά καί ἀπέριττα μέ ἕνα 8σέλιδο τεῦχος τόν Σεπτέμβριο τοῦ 2002, στήν πορεία τῶν ἐτῶν, μέ τήν ἀγάπη, τό ἐνδιαφέρον καί τόν ἐνθουσιασμό τῶν ἐνοριτῶν μας (πού ἦσαν οἱ πρῶτοι καί βασικοί ἀναγνῶστες του), τό Περιοδικό μας ἐπεξετάθη καί σέ ἐκτός ἐνορίας ἀναγνῶστες, μέσῳ δέ τοῦ διαδικτύου ἔτρεξε σέ ὅλες σχεδόν τίς Εὐρωπαϊκές χῶρες, στήν Ἀμερική, στή Ρωσία, στήν Αὐστραλία, στόν Καναδᾶ.
Δοξάζουμε τόν Θεό μας γι’ αὐτήν τήν ἐξέλιξη τῆς Περιοδικῆς μας ἐκδόσεως, ἡ ὁποία ὠφέλησε καί ὠφελεῖ πρῶτα ἐμᾶς καί τούς συνεργάτες μας, γιατί μᾶς ὑποχρεώνει νά παραμένουμε διαρκῶς σκυμμένοι στίς Πηγές τῆς Οὐρανίου Παραδόσεώς μας καί νά ἀντλοῦμε ἀπό ἐκεῖ καί ΜΟΝΟΝ ἀπό ἐκεῖ τά Νάματα Ζωῆς «τῆς νῦν καί τῆς Μελλούσης».
Ὡστόσο, δέν μποροῦμε νά πιστεύσουμε τό πῶς ἐφθάσαμε ἕως ἐδῶ, διότι μετρῶντας κάθε μῆνα τίς ἀσθενικές μας δυνάμεις καί τήν ἀπορία μας γιά τό πῶς θά καταρτισθῆ τό τεῦχος κάθε μηνός, ὥστε καί «κρεῖττον τῆς σιγῆς» νά εἶναι, καί ἐγκαίρως ἕτοιμο, διαπιστώνουμε κάθε φορά ὅτι τό ἀποτέλεσμα ξεπερνᾶ κατά πολύ τίς δυνάμεις μας ἀλλά καί τήν συγκρότησή μας, ὁπότε τό συμπέρασμα ἐξάγεται ἐκ τῶν πραγμάτων καί γι’αὐτό ἐγκάρδια καί ὁλόψυχα ἀποδίδουμε τίς εὐχαριστίες μας στόν Πανάγαθον Θεόν μας, πού ἐνεργεῖ εὐεργετικά καί ἀναζητεῖ ἀκόμη καί τήν παραμικρή καλή πρόθεση ἐκ μέρους μας γιά νά τήν μεταμορφώση σέ ὠφέλιμο ἀποτέλεσμα!

ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ!

199 NV 1

ΓΕΝΝΗΜΕΝΟΙ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ!

Στήν ἠλεκτρονική ἔκδοση τῶν TIMES τοῦ Λονδίνου, τήν Πέµπτη 17 Ἰανουαρίου ἐ.ἔ. δηµοσιεύτηκε ἕνα βίντεο, πού τό εἶχαν τραβήξει κάποιοι ζωόφιλοι ἀκτιβιστές τό Νοέµβριο πού µᾶς πέρασε, στήν ἐπαρχία τοῦ Leicester της Βρετανίας καί ἔδειχνε ἕνα ξέφωτο στό δάσος, σπαρµένο µέ ἑκατοντάδες πτώµατα φασιανῶν παρατηµένα νά σαπίσουν ἐκεῖ. Ἐκείνη τή στιγµή ἀκριβῶς, στίς 11.30 τό πρωί, ὅπως δείχνει τό βίντεο, ἔρχεται ἕνα JCB καί ἀδειάζει ἄλλο ἕνα τεράστιο φορτίο µέ σκοτωµένα πουλιά!

ΔΥΟ  ΠΟΛΥ  ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ  ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

199 DN

ΔΥΟ  ΠΟΛΥ  ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ  ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Τήν Κυριακή τῆς Τυρινῆς ἀναγινώσκεται σέ ὅλους τούς ναούς τῆς Πατρίδας µας, πρίν ἀπό τό σπουδαῖο Εὐαγγελικό Ἀνάγνωσµα, ἕνα ἀπόσπασµα µικρό ἀπό τήν ἐπιστολή τοῦ ἁγίου Ἀποστόλου Παύλου πρός τούς Χριστιανούς τῆς Ῥώµης. Ἐάν θά θέλαµε νά τό περιγράψουµε µέ ἁπλά λόγια, θά µπορούσαµε, περίπου, νά τό ἐκφράσουµε ὡς ἑξῆς:

«Ἀδελφοί µου ἀγαπητοί, ἀπό τώρα καί στό ἑξῆς, εἶναι (πολύ) πιό κοντά µας ἡ σωτηρία, δηλαδή ὁ Χριστός, ἀπό ὅτι ἦταν τόν πρῶτο καιρό πού πιστεύσαµε σέ Αὐτόν.Γιατί, ὅσο περνᾶ ὁ καιρός, τόσο περισσότερο πλησιάζουµε πρός Ἐκεῖνον. Ἡ νύχτα τῆς ἄγνοιας ἀποχώρησε ἐνῶ, ἀντίθετα, ἡ λαµπρή ἡµέρα Τῆς Παρουσίας Του ἄρχισε, ἤδη, νά χαράζει!

Γι’ αὐτό καί ἐµεῖς, ὡς σοφοί καί γνῶστες, µήν µένουµε πίσω σέ τίποτε ἀλλά ἄς ἀποβάλουµε κάθε τι πού δέν ἀνήκει, οὔτε προέρχεται ἀπό τό Φῶς ἀλλά µᾶς γυρίζει πίσω στό σκοτάδι, τίς σκοτεινές πράξεις καί ἄς ντυθοῦµε µέ µεγαλοπρέπεια τά ὅπλα Τοῦ Φωτός, τά ὁποῖα , ἀντίθετα ἀπό τά ἔργα τοῦ σκότους, δέν εἶναι ἁπλές πράξεις ἀλλά πνευµατικά ὅπλα καί ἐργαλεῖα πού µᾶς παρέχει ἡ Ἁγία Ἐκκλησία. Αὐτά ἐπενδύουν τίς ψυχές µας καί τίς καθιστοῦν ἰσχυρές καί φωτεινές.