Τά «στοιχεῖα τοῦ Κόσμου», οἱ Πολιτικοί, εἰσέβαλαν στήν Περιοχή τοῦ Θεοῦ καί οἱ Χριστιανοί βρεθήκαμε ἀστοιχείωτοι!

202 203 pVEV

Τά «στοιχεῖα τοῦ Κόσμου», οἱ Πολιτικοί, εἰσέβαλαν στήν Περιοχή τοῦ Θεοῦ καί  οἱ  Χριστιανοί  βρεθήκαμε  ἀστοιχείωτοι!

                                              

Tό ἄρθρο αὐτό, πρίν ἀπό 200 χρόνια, θά φάνταζε σάν προσπάθεια ἀποδείξεως  τοῦ αὐταποδείκτου, ἀφοῦ θά ἦταν σάν νά ἔγραφε κάποιος ἕνα ἄρθρο μέ θέμα «τό ἁλάτι εἶναι πρᾶγμα ἁλμυρό»!

Ἀντιθέτως, ὅμως, στίς μέρες μας, ὁ τίτλος του φαντάζει σάν παραδοξολόγημα, γιατί ἔχουν συσσωρευθεῖ παραχαράξεις, διαστρεβλώσεις καί Προτεσταντικές πρακτικές, πού ἀνοήτως βιώθηκαν ὡς ...περιφρούρηση τῆς ἱερότητος τῆς Ἐκκλησίας(!), ἐνῶ οὐσιαστικά ὑπέσκαψαν τήν ἀποστολή Της, περιώρισαν τίς περιοχές δράσεώς Της, μέ τελικό ἀποτέλεσμα νά φθάση ἡ Ἐκκλησία μας στό σημεῖο νά αὐτοεξαιρεθῆ ἀπό τήν δημόσια ζωή τοῦ Τόπου μας καί νά παραιτηθῆ ἀπό τήν εὐθύνη της γιά τήν  ἀνάδειξη  Ἡγετῶν. Ὡστόσο, ἡ ἔλλειψη ἡγετῶν ζημιώνει καί τήν Ἱερωσύνη καί τό Κράτος.
Ἔχω γίνει κουραστικός –χωρίς, ὅμως, ἀκόμη ἱκανοποιητικό ἀποτέλεσμα– νά σαλπίζω ἀπό τό 2005 ὅτι ὅλοι οἱ Κληρικοί πρέπει νά συσπειρώσουμε τούς εὐσεβεῖς χριστιανούς μας καί νά τούς διδάξουμε ὅτι ἡ Πολιτική, ὄχι μόνο δέν εἶναι ἀσυμβίβαστη μέ τόν χριστιανό, ἀλλά εἶναι καί χρέος τῶν πιστῶν νά τροφοδοτοῦν τήν Πολιτεία, μέσῳ τοῦ Κοινοβουλίου, μέ βαθειά θρησκευομένους Πολιτικούς Ἡγέτες, ὅπως πρέπει νά φροντίζουν καί γιά τήν χειροτονία πιστῶν Κληρικῶν! Καί αὐτό, γιατί ὁλόκληρη ἡ ζωή τοῦ χριστιανοῦ, καθημερινή-πολιτική  καί Λειτουργική πρέπει νά ἀπορρέῃ ἀπό τά Δόγματα τῆς Πίστεώς μας, τά ὁποῖα καθορίζουν καί διασαφηνίζουν τήν πνευματική Ὑγεία τοῦ ἀνθρώπου, ὅπως ἡ Ἰατρική δογματίζει γιά τή σωματική μας ὑγεία. Νοεῖται ἰατρική τοῦ σώματος διχασμένη σέ ἰατρική ὑγεία καί πολιτική ὑγεία;Ὄχι, βέβαια! Πῶς, λοιπόν, μποροῦμε νά διχοτομήσουμε τήν πνευματική μας ὑγεία σέ πολιτική καί θρησκευτική;

Ἐκοιμήθη ὁ Σεμνός καί Καρποφόρος Ἐργάτης τοῦ Ἱεροῦ Θυσιαστηρίου, π. ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΓΕΡΟΣΤΕΡΓΙΟΥ

201 pAG

Ἐκοιμήθη ὁ Σεμνός καί Καρποφόρος Ἐργάτης τοῦ

Ἱεροῦ Θυσιαστηρίου,

π. ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΓΕΡΟΣΤΕΡΓΙΟΥ

 

201 pAG 1Ὁ συγγραφεύς τοῦ σπουδαίου βιβλίου «Ἰουστινιανός, ὁ Μέγας Αὐτοκράτωρ καί Ἅγιος» (τό ὁποῖο ἐκδώσαμε καί παρουσιάσαμε προσφάτως στό Ἀθηναϊκό κοινό), π. Ἀστέριος Γεροστεργίου, ἐφημέριος στή Βοστώνη, ἐκοιμήθη στίς 9 Ἀπριλίου 2019, τήν ἡμέρα πού ἐλάμβανε στήν Ἀμερική τά ἀντίτυπα τοῦ βιβλίου του, πού μεταφράσαμε στά Ἑλληνικά!

Ἡ ἀναγγελία τῆς ἐκδημίας του μᾶς συνεκλόνισε, δεδομένου ὅτι συνομιλήσαμε μαζί του 7 μέρες πρίν, στίς 2 Ἀπριλίου καί μᾶς ἐξέφρασε τή χαρά καί τή συγκίνησή του γιά τή μετάφραση τοῦ βιβλίου του στά Ἑλληνικά, τιμῶντας μας μέ λόγια ἀγάπης καί εὐαρεσκείας γιά τήν φροντίδα τοῦ βιβλίου του.

Παρ’ ὅτι δέν τόν γνωρίσαμε ἀπό κοντά, εἴχαμε ἀναπτύξει μέ τήν μακρόθεν ἐπικοινωνία μας ἰσχυρό πνευματικό δεσμό μαζί του, γιατί ἡ πνευματικότητά του ἦταν γνήσια, δοκιμασμένη μέ τή μαθητεία του σέ ἀνθρώπους τοῦ Θεοῦ καί γι’ αὐτό δέν ἐμποδίζετο ἀπό τήν ἀπόσταση νά μᾶς μεταδώση τήν ἀγάπη του γιά τόν Θεόν καί τήν ταπεινότητά μας.

Σκέψεις γύρω ἀπό μία ἐκ βαθέων… ἐξομολόγηση

201 10

Σκέψεις γύρω ἀπό μία ἐκ βαθέων… ἐξομολόγηση

Δέν εἶμαι σίγουρα εἰδικός ἐπί τοῦ θέματος. Δέν ξέρω οὔτε τούς κανόνες καί σίγουρα δέν μπορῶ νά δώσω ὁδηγίες. Θά μείνω αὐστηρά στήν πλευρᾶ τοῦ ἐξομολογούμενου πού στέκεται ἕνας ἄνθρωπος πού ζεῖ, ἐπιθυμεῖ τήν ἕνωση μέ τό Δημιουργό του, καί πού θά ἤθελε νά κάνει τά σωστά βήματα πρός τά ἐκεῖ.

Φανταστεῖτε ἕναν κῆπο. Ἕναν κῆπο ἐγκαταλελειμμένο μέ χόρτα καί ἀγκάθια, μέ ἀγριόχορτα φουντωμένα τόσο πού σέ πνίγουν. Πού καί πού διάσπαρτα λουλούδια πού κατάφεραν νά ἐπιβιώσουν, μοιάζουν ἀνήμπορα καί εὐαίσθητα. Περισσότερο τά λυπᾶσαι παρά τά χαίρεσαι. Κοντά στίς ρίζες, ἐκεῖ πού τό μάτι δέ φτάνει εὔκολα, ὑπάρχουν ἑρπετά, πού δαγκώνουν ἤ τρομάζουν, ὅσους σκέφτονται νά τά βαδίσουν.

Ἡ ψυχή μας κάπως ἔτσι μακριά ἀπό τή φροντίδα τοῦ Θεοῦ θά ἔμοιαζε καί ἄν σᾶς φαίνεται τρομακτικό σκεφτεῖτε ὅτι ἔχει ὅλες τίς προδιαγραφές νά ἀλλάξει. Τήν Ἁγία δυνατότητα πού ἔδωσε ὁ Θεός στό δημιούργημά Του νά γίνει κῆπος εὐωδιαστός. Καί τήν ἔδωσε γιατί θέλει νά μᾶς δεῖ νά ἀνθιζοῦμε νά μοιραζόμαστε μαζί του ὅλα τά ὄμορφα.

«Ἁμαρτίαι Γονέων παιδεύουσι τέκνα  ἤ τό ...χάσαμε γενικά;»

201 XK 1

«Ἁμαρτίαι Γονέων παιδεύουσι τέκνα  ἤ τό ...χάσαμε γενικά;»

 Τό τελευταῖο χρονικό διάστημα δύο πανομοιότυπα περιστατικά ἔλαβαν χώρα σέ διαφορετικές περιοχές τῆς Πρωτεύουσας, σέ ἀπόσταση μάλιστα λίγων ἡμερῶν  μεταξύ τους,  πού συγκλόνισαν τό Πανελλήνιο.

Σύγχρονη Μήδεια μητέρα, καί ἀντίστοιχα πατέρας, ἀφοῦ ἔδωσαν τέλος στήν ζωή τῶν μικρῶν βλασταριῶν τους, στό τέλος ἔδωσαν τέλος καί στήν δική τους ζωή!

Τά ΜΜΕ προέβαλαν τά περιστατικά μέ πολλές ἀπευθείας μεταδόσεις ἀπό τίς γειτονιές τῶν συμβάντων, μέ συνεντεύξεις γειτόνων καί αὐτοπτῶν μαρτύρων, (ἡ τηλεθέαση δέν ἔχει ἱερό καί ὅσιο) καί ὅλοι μας, ἐκ τῶν ὑστέρων, μάθαμε (ἄν εἶναι ἀληθινές οἱ μαρτυρίες ) ὅτι τό ζευγάρι εἶχε ἔντονες διαμάχες τό τελευταῖο διάστημα, διάσταση, γιά λόγους ἀντεκδίκησης καί… ἀλλοίμονο στίς ψυχοῦλες!!!

Δέν θέλω νά σταθῶ στά θλιβερά αὐτά γεγονότα, ὁ Κύριος ἄς τούς Ἐλεήσει !!!

Μέ ἀφορμή αὐτά, ὅμως, θά ἤθελα νά ἀναφέρω κάποιους προβληματισμούς μου ὡς χριστιανός, ὡς ἄνθρωπος, ἀλλά πρωτίστως ὡς σύζυγος-γονέας-πατέρας καί δευτερευόντως ὡς ἐκπαιδευτικός.

ΠΝΕΥΜΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΠΡΟΣ ΑΛΗΘΕΙΑΝ ΤΗΝ ΠΑΣΑΝ ΟΔΗΓΟΥΝ

201 EE ΠΝΕΥΜΑ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

ΠΡΟΣ ΑΛΗΘΕΙΑΝ ΤΗΝ ΠΑΣΑΝ ΟΔΗΓΟΥΝ

«Ἔλεος καὶ ἀλθεια συνντησαν͵ δικαιοσνην

καὶ εἰρνην κατεφλησαν·  ἀλθεια ἐκ τῆς γῆς ἀντειλεν͵

καὶ δικαιοσνη ἐκ τοῦ οὐρανοῦ δικυψεν» (Ψαλμ. πδ΄ 11-12).

 

Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας, ὁδηγοῦν εἰς πᾶσαν τήν ἀλήθειαν

Κύριος κατά τήν Ἀρχιερατική Προσευχή, μετά τό Μυστικό Δεῖπνο, ὑπόσχεται ὅτι θά ἀποστείλη τόν Παράκλητο, τό «Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας». Τρεῖς φορές τό ἀποκαλεῖ «Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας» (Ἰωάνν. ιδ΄ 17, ιε΄ 25, ιστ΄ 13), καί ὄχι «Πνεῦμα τῆς Ἀγάπης», ἐνῷ φυσικά αὐτό εἶναι καί Πνεῦμα τῆς Ἀγάπης. Τήν τρίτη φορά μάλιστα ἰδιαίτερα τονίζει πώς, «τὸ Πνεῦμα τῆς Ἀληθείας͵ ὁδηγήσει ὑμᾶς ἐν τῇ ἀληθείᾳ πάσῃ·...» (ιστ΄ 13). Προφανῶς θέλει νά δηλώση ὅτι ἡ Ἀλήθεια δέν θυσιάζεται γιά τήν ἀγάπη, ἀλλά τήν προϋποθέτει. Πολύ περισσότερο γιά τήν ἀπατηλή, τήν ἐμπαθή ἀγάπη τήν ψεύτικη ἀγάπη.

Ἀλλά καί κατά τήν Πεντηκοστή  τό Πανάγιο Πνεῦμα κατῆλθε, ἐπεδήμησε, ὄχι ὡς ρομφαία, ἤ ὡς ἄλλο σύμβολο δυνάμεως, ἀλλά ὡς διαμεριζόμενες γλῶσσες. Θέλει νά δηλώση ὅτι ἡ δύναμις τῆς Ἐκκλησίας εἶναι ὁ λόγος, ὁ πύρινος λόγος, ὁ καθαρός λόγος. Συνάμα οἱ πυρφόροι Ἀπόστολοι «...διέτριψαν παρρησιαζόμενοι ἐπὶ τῷ Κυρίῳ τῷ μαρτυροῦντι τῷ λόγῳ τῆς χάριτος αὐτοῦ, διδόντι σημεῖα καὶ τέρατα γίνεσθαι διὰ τῶν χειρῶν αὐτῶν» (Πράξ. ιδ΄ 3). [δηλ. ἐκήρυτταν (οἱ Ἀπόστολοι) μέ θάρρος καί ἀφοβία, πού τούς ἐνέπνεε ἡ πίστις καί ἡ πεποίθεσίς των εἰς τόν Κύριο, ὁ ὁποῖος ἐμαρτύρει περί τοῦ λόγου καί τοῦ κηρύγματος, δίδων δύναμιν, διά τῆς ὁποίας ἐγίνοντο, διά τῶν χειρῶν τῶν κηρύκων τοῦ λόγου ἀποδεικτικά καί καταπληκτικά θαύματα].