Η  ΕΥΘΥΝΗ  ΤΩΝ  ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ  ΤΗΣ  ΑΜΕΡΙΚΗΣ!

202 203 Florofsky 1

Νά ἀκούσουμε ὅλοι τή φωνή τοῦ μακαριστοῦ

π. Γεωργίου Φλωρόφσκυ:

Η  ΕΥΘΥΝΗ  ΤΩΝ  ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ  ΤΗΣ  ΑΜΕΡΙΚΗΣ!

Δέν εἶναι ἀρκετό νά ἀποκαλοῦμε τούς ἑαυτούς μας

Ὀρθο­δόξους Χριστιανούς, ἀλλά πρέπει νά εἴμαστε Ὀρθόδοξοι….  

Περιγράφετε τούς ἑαυτούς σας ὡς Ὀρθόδοξους Χριστιανούς. Αὐτός τώρα εἶναι ἕνας τρομερός ἰσχυρισμός. Εἶναι μιά πολύ ἰσχυρή δήλωση. Διότι, ὅταν καλοῦμε τούς ἑαυτούς μας Ὀρθοδόξους, ἰσχυριζόμαστε ὅτι ἀνήκουμε στήν ἀληθινή Ἐκκλησία, τή μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία, ὅτι διατηροῦμε τήν ἀληθινή Πίστη, ὅτι βαδίζουμε τήν ἀληθινή ὁδό τῆς ζωῆς.

202 203 Florofsky 2Σέ αὐτή τή δήλωση ὑπονοεῖται ἕνας διαχωρισμός. Διότι δεχόμαστε ὅτι μόνο ἐμεῖς ἔχουμε τό ἀληθινό μήνυμα τοῦ Χριστοῦ, ὅτι μόνο ἐμεῖς εἴμαστε οἱ ἀληθινοί καί ἐξουσιοδοτημένοι ἀντιπρόσωποι Αὐτοῦ στή γῆ, Αὐτοῦ ὡς Διδασκάλου καί ὡς Κυρίου καί ὡς Δεσπότου. Αὐτή εἶναι ἡ μοναδική σημασία πού μπορεῖ νά ἀποδοθεῖ σέ αὐτή τή διαβεβαίωση….

Εἶναι ἕνα βαρύ προνόμιο τό νά ἀνήκει κανείς στήν ἀληθινή Ἐκκλησία καί πιστεύω ὅτι πράγματι ἀνήκουμε σέ αὐτήν. Ὅμως, αὐτό συνεπάγεται ἀκριβῶς τό ὅτι ἔχουμε μιά πολύ βαρεία εὐθύνη. Δέν εἶναι ἀρκετό νά ἀποκαλοῦμε τούς ἑαυτούς μας Ὀρθοδόξους Χριστιανούς, ἀλλά πρέπει νά εἴμαστε Ὀρθόδοξοι….

Τώρα, ἄς εἴμαστε εἰλικρινεῖς καί ἀνοιχτοί. Ἔχετε στά ἀλήθεια ἐκπληρώσει τήν ὑποχρέωσή σας; Τήν πνευματική ὑποχρέωσή σας στό Ἀμερικανικό σπίτι σας καί ἔθνος; Ἔχετε φέρει ὅλους τούς θησαυρούς σας, ὅλους τούς θησαυρούς πού ἔχετε κληρονομήσει ἀπό τούς προπάτορες καί προγόνους σας στόν κοινό θησαυρό τοῦ Ἀμερικανικοῦ πολιτισμοῦ, τῆς Ἀμερικανικῆς ζωῆς καί τῆς Ἀμερικανικῆς Κοινοπολιτείας;…Μήπως ἔχετε κρατήσει τούς θησαυρούς σας ἀποκλειστικά γιά τούς ἑαυτούς σας;…

Κάποιες σκέψεις περί «Θεοκρατίας» 

202 203 Nomomathis

Κάποιες σκέψεις περί «Θεοκρατίας» 

Πρόσφατα δηµοσιεύθηκε στόν Νοµικό Τύπο καί συγκεκριµένα στό περιοδικό Ἐπιθεώρηση Δηµοσίου καί Διοικητικοῦ Δικαίου (τεῦχος 1/2019) ἕνα ἐπίκαιρο, πρωτότυπο καί ἀξιοπρόσεκτο ἄρθρο πού ὑπογράφεται ἀπό τόν Δρ. Συνταγµατικοῦ Δικαίου Γεώργιο Κριππᾶ καί φέρει τόν τίτλο «Οἱ πολύ αὐστηρές προϋποθέσεις πού τίθενται γιά τήν ἀναθεώρηση τοῦ Συντάγµατος καί ἡ ἀπόλυτη ἀπαγόρευση ἀναθεωρήσεως τοῦ ἄρθρου 3».

Πρόκειται γιά ἕνα ἄρθρο σύντοµο, ἀλλά, ὅπως ἐµεῖς τοὐλάχιστον ἐκτιµοῦµε, ἡ συντοµία του εἶναι ἀντιστρόφως ἀνάλογη µέ τήν ἰδιαίτερη σηµασία του. Γιά τόν λόγο αὐτό καί µέ δεδοµένο ὅτι δηµοσιεύθηκε σέ περιοδικό, πού ἀπευθύνεται σέ εἰδικό κοινό, χωρίς νά λάβει περαιτέρῳ δηµοσιότητα, τοὐλάχιστον σέ «ἐκκλησιαστικά» ἔντυπα, ὅπως ἴσως εὔλογα θά προσδοκοῦσε κανείς, κρίνουµε σκόπιµο νά ἐπισηµάνουµε τήν ὕπαρξή του καί, ἀκόµη, νά παρουσιάσουµε µέ συντοµία τό περιεχόµενό του.

Ἤδη ἀπό τόν τίτλο του, τό ἄρθρο προδιαθέτει τόν ἀναγνώστη του γιά τόν ρηξικέλευθο χαρακτῆρα του. Διότι, ἀντίθετα µέ αὐτό πού θεωρεῖται ὡς αὐτονόητο καί ἔχει τεθεῖ ὡς κοινή βάση τοῦ σχετικοῦ δηµοσίου διαλόγου µεταξύ τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Πολιτείας γιά τήν ἐπικείµενη Ἀναθεώρηση τοῦ Συντάγµατος,  ὁ συγγραφέας δηλώνει, ἤδη µέ τήν τιτλοδότηση τοῦ ἄρθρου του, ὅτι τό ἄρθρο 3 –αὐτό, δηλαδή, πού ρυθµίζει τίς σχέσεις τῆς Ἐκκλησίας καί τῆς Πολιτείας καί τό ὁποῖο ἀρχικά ἦταν τό ἄρθρο 1, ἀναριθµηθέν ἀργότερα σέ 3ο ἀπαγορεύεται ἀπολύτως, ἤτοι δέν ἐπιτρέπεται σέ καµία περίπτωση, νά ἀναθεωρηθεῖ!

Μεθέορτοι στοχασμοί - Τῆς Κυριακῆς τοῦ Θωμᾶ  ἡ ἑόρτιος αὐλαία

202 203 pKK

Μεθέορτοι στοχασμοί

Τῆς Κυριακῆς τοῦ Θωμᾶ  ἡ ἑόρτιος αὐλαία

Τὸ Ἑλληνικὸν ἔθνος, τὸ δοῦλον, ἀλλ᾽ οὐδὲν ἧττον καὶ τὸ ἐλεύθερον, ἔχει καὶ θὰ ἔχῃ διὰ παντὸς ἀνάγκην τῆς θρησκείας του. (Ἀλέξανδρος Παπαδιαμάντης)

Πέρασε πιὰ ἡ Μεγαλοβδομάδα, ἡ Ἀνάσταση, ἀλλὰ καὶ ἡ χαρμόσυνη Διακαινήσιμος ἑβδομάδα κι ὅλοι, μετὰ τὴν Κυριακὴ τοῦ Θωμᾶ,  ξεκινήσαμε γιὰ τὰ ἴδια, γιὰ τὴν στεγνὴ καθημερινότητα, περιμένοντας καὶ πάλι μιὰν ἄλλη εὐκαιρία. Εὐκαιρία γιορταστική, χαρμόσυνη, φωτεινή, ὥστε νὰ συν­έλ­θουμε καὶ νὰ χαροῦμε πάλι. Ὅπως τὶς μέρες ποὺ πέρασαν. Καὶ τὸ ἐρώτημα, ποὺ τίθεται τώρα πιά, εἶναι τὸ ἑξῆς: Ἀλήθεια, ἡ Ἐκκλησία σὲ ὅλη αὐτὴν τὴν ἑόρτιο, χαλαρωτική, χαρμόσυνη καὶ εὐλογημένη παρένθεση στὴ ζωή μας, ποῦ βρίσκεται καὶ γιατί; Διότι ὀρθολογικὰ νὰ πάρουμε τὰ πράγματα, διαπιστώνουμε πώς, χάριν τῶν ἐκκλησιαστικῶν αὐτῶν γιορτῶν, ἀπολαύσαμε τὶς διακοπές μας, τὴ φυγή μας ἀπὸ τὸ ἄγχος, ποὺ ζοῦμε κάθε μέρα, ἀλλὰ καὶ τὴ λυτρωτική μας ἐπίσκεψη στὰ πάτρια. Ὅπου οἱ πλείονες, δηλαδή, τῶν Ἑλλήνων καταφεύγουν νὰ γιορτάσουν τὸ Πάσχα. Κι ὄχι γιατὶ εἶναι τοῦ συρμοῦ αὐτὴ ἡ συνήθεια, μὰ γιατὶ ἔτσι τὸ ζήσανε γενιὲς γενεῶν, ἑκατοντάδες χιλιάδων νεοελλήνων, ὥστε ὁ λόγος τοῦ ποιητῆ νὰ ἔχει θεμέλιο:

Τά «στοιχεῖα τοῦ Κόσμου», οἱ Πολιτικοί, εἰσέβαλαν στήν Περιοχή τοῦ Θεοῦ καί οἱ Χριστιανοί βρεθήκαμε ἀστοιχείωτοι!

202 203 pVEV

Τά «στοιχεῖα τοῦ Κόσμου», οἱ Πολιτικοί, εἰσέβαλαν στήν Περιοχή τοῦ Θεοῦ καί  οἱ  Χριστιανοί  βρεθήκαμε  ἀστοιχείωτοι!

                                              

Tό ἄρθρο αὐτό, πρίν ἀπό 200 χρόνια, θά φάνταζε σάν προσπάθεια ἀποδείξεως  τοῦ αὐταποδείκτου, ἀφοῦ θά ἦταν σάν νά ἔγραφε κάποιος ἕνα ἄρθρο μέ θέμα «τό ἁλάτι εἶναι πρᾶγμα ἁλμυρό»!

Ἀντιθέτως, ὅμως, στίς μέρες μας, ὁ τίτλος του φαντάζει σάν παραδοξολόγημα, γιατί ἔχουν συσσωρευθεῖ παραχαράξεις, διαστρεβλώσεις καί Προτεσταντικές πρακτικές, πού ἀνοήτως βιώθηκαν ὡς ...περιφρούρηση τῆς ἱερότητος τῆς Ἐκκλησίας(!), ἐνῶ οὐσιαστικά ὑπέσκαψαν τήν ἀποστολή Της, περιώρισαν τίς περιοχές δράσεώς Της, μέ τελικό ἀποτέλεσμα νά φθάση ἡ Ἐκκλησία μας στό σημεῖο νά αὐτοεξαιρεθῆ ἀπό τήν δημόσια ζωή τοῦ Τόπου μας καί νά παραιτηθῆ ἀπό τήν εὐθύνη της γιά τήν  ἀνάδειξη  Ἡγετῶν. Ὡστόσο, ἡ ἔλλειψη ἡγετῶν ζημιώνει καί τήν Ἱερωσύνη καί τό Κράτος.
Ἔχω γίνει κουραστικός –χωρίς, ὅμως, ἀκόμη ἱκανοποιητικό ἀποτέλεσμα– νά σαλπίζω ἀπό τό 2005 ὅτι ὅλοι οἱ Κληρικοί πρέπει νά συσπειρώσουμε τούς εὐσεβεῖς χριστιανούς μας καί νά τούς διδάξουμε ὅτι ἡ Πολιτική, ὄχι μόνο δέν εἶναι ἀσυμβίβαστη μέ τόν χριστιανό, ἀλλά εἶναι καί χρέος τῶν πιστῶν νά τροφοδοτοῦν τήν Πολιτεία, μέσῳ τοῦ Κοινοβουλίου, μέ βαθειά θρησκευομένους Πολιτικούς Ἡγέτες, ὅπως πρέπει νά φροντίζουν καί γιά τήν χειροτονία πιστῶν Κληρικῶν! Καί αὐτό, γιατί ὁλόκληρη ἡ ζωή τοῦ χριστιανοῦ, καθημερινή-πολιτική  καί Λειτουργική πρέπει νά ἀπορρέῃ ἀπό τά Δόγματα τῆς Πίστεώς μας, τά ὁποῖα καθορίζουν καί διασαφηνίζουν τήν πνευματική Ὑγεία τοῦ ἀνθρώπου, ὅπως ἡ Ἰατρική δογματίζει γιά τή σωματική μας ὑγεία. Νοεῖται ἰατρική τοῦ σώματος διχασμένη σέ ἰατρική ὑγεία καί πολιτική ὑγεία;Ὄχι, βέβαια! Πῶς, λοιπόν, μποροῦμε νά διχοτομήσουμε τήν πνευματική μας ὑγεία σέ πολιτική καί θρησκευτική;

Ἐκοιμήθη ὁ Σεμνός καί Καρποφόρος Ἐργάτης τοῦ Ἱεροῦ Θυσιαστηρίου, π. ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΓΕΡΟΣΤΕΡΓΙΟΥ

201 pAG

Ἐκοιμήθη ὁ Σεμνός καί Καρποφόρος Ἐργάτης τοῦ

Ἱεροῦ Θυσιαστηρίου,

π. ΑΣΤΕΡΙΟΣ ΓΕΡΟΣΤΕΡΓΙΟΥ

 

201 pAG 1Ὁ συγγραφεύς τοῦ σπουδαίου βιβλίου «Ἰουστινιανός, ὁ Μέγας Αὐτοκράτωρ καί Ἅγιος» (τό ὁποῖο ἐκδώσαμε καί παρουσιάσαμε προσφάτως στό Ἀθηναϊκό κοινό), π. Ἀστέριος Γεροστεργίου, ἐφημέριος στή Βοστώνη, ἐκοιμήθη στίς 9 Ἀπριλίου 2019, τήν ἡμέρα πού ἐλάμβανε στήν Ἀμερική τά ἀντίτυπα τοῦ βιβλίου του, πού μεταφράσαμε στά Ἑλληνικά!

Ἡ ἀναγγελία τῆς ἐκδημίας του μᾶς συνεκλόνισε, δεδομένου ὅτι συνομιλήσαμε μαζί του 7 μέρες πρίν, στίς 2 Ἀπριλίου καί μᾶς ἐξέφρασε τή χαρά καί τή συγκίνησή του γιά τή μετάφραση τοῦ βιβλίου του στά Ἑλληνικά, τιμῶντας μας μέ λόγια ἀγάπης καί εὐαρεσκείας γιά τήν φροντίδα τοῦ βιβλίου του.

Παρ’ ὅτι δέν τόν γνωρίσαμε ἀπό κοντά, εἴχαμε ἀναπτύξει μέ τήν μακρόθεν ἐπικοινωνία μας ἰσχυρό πνευματικό δεσμό μαζί του, γιατί ἡ πνευματικότητά του ἦταν γνήσια, δοκιμασμένη μέ τή μαθητεία του σέ ἀνθρώπους τοῦ Θεοῦ καί γι’ αὐτό δέν ἐμποδίζετο ἀπό τήν ἀπόσταση νά μᾶς μεταδώση τήν ἀγάπη του γιά τόν Θεόν καί τήν ταπεινότητά μας.