Ἡ ἐκκοσµίκευση καί ἡ Θεοκρατία!

Ἡ ἐκκοσµίκευση καί ἡ Θεοκρατία!

 

νας ἀπό τούς κοινούς τόπους τῆς ἐποχῆς µας εἶναι ἐκεῖνος πού ἀναγνωρίζει µιά βαθιά διαχωριστική γραµµή ἀνάµεσα στή νοοτροπία τοῦ Μεσαίωνα καί σέ ἐκείνη τῶν Νέων Χρόνων, τῆς ἐποχῆς, δηλαδή, πού διαρκεῖ µέχρι σήµερα. Σύµφωνα µέ τήν ἄποψη αὐτή, ἡ ἐποχή τοῦ Μεσαίωνα ἦταν ἡ ἐποχή τῆς ἀνελευθερίας, ἐνῶ, ἀντιθέτως, οἱ Νέοι Χρόνοι σήµαναν τήν ἀπελευθέρωση τοῦ ἀνθρώπου ἀπό τήν καταδυνάστευση, στήν ὁποία εἶχε ὑποβληθεῖ τούς προηγούµενους αἰῶνες. Στό πλαίσιο αὐτό, συνήθως, ἐξαίρεται ἡ συµβολή τῆς ἐποχῆς τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ Διαφωτισµοῦ, κατά τήν ὁποία µεγάλοι Εὐρωπαῖοι φιλόσοφοι καί πολιτικοί στοχαστές συνέβαλαν τάχα µέ τίς ρηξικέλευθες ἰδέες τους στήν διανοητική, θρησκευτική καί πολιτική ἀπελευθέρωση τῆς ἀνθρωπότητας ἀπό τούς «µύθους» καί τίς «προκαταλήψεις» πού τήν κρατοῦσαν δέσµια! ... Ἐξ ἀντιδιαστολῆς, τονίζεται ὅτι ὁ παράγων ἐκεῖνος πού συντηροῦσε τήν ὑποδούλωση τῶν ἀνθρώπων κατά τούς προηγούµενους αἰῶνες ἦταν ἡ θρησκεία καί µάλιστα ἡ Χριστιανική. Ἑποµένως, ἡ ἐµφάνιση καί ἡ σταδιακή ἐπικράτηση τῆς ἀθεΐας ἦταν στήν πραγµατικότητα µιά ἀπελευθερωτική διαδικασία(!),  πού χαιρετίσθηκε µέ ἐνθουσιασµό.

Ἐνδεικτικά, παραθέτουµε κάποιες φράσεις, πού ἀποδίδουν τήν ἀντιθρησκευτική αὐτή νοοτροπία, φράσεις πού ἀνήκουν σέ ἕναν Ἑλληνο-Γάλλο φιλόσοφο καί ἕναν Γάλλο κοινωνιολόγο τῆς ἐποχῆς µας, ἀντίστοιχα: «Ἡ Δύση χρειάστηκε δέκα αἰῶνες γιά νά ἀποσπάσει, ὅσο ἦταν δυνατό, τήν κοινωνία τῶν πολιτῶν ἀπό τόν ἐναγκαλισµό τῆς θρησκείας» καί: «Μόνο ἡ ἐκκοσµίκευση, δηλαδή ἡ ὑποχώρηση τῆς θρησκείας σέ σύγκριση µέ τό κράτος καί τό δηµόσιο βίο, κάνει δυνατό τόν ἐκδηµοκρατισµό». Φράσεις, βέβαια, µέ παρόµοιο περιεχόµενο συναντάει κανείς πολύ συχνά στή βιβλιογραφία καί στόν τύπο, ἀλλά καί στίς καθηµερινές συναναστροφές του. Πολλοί δέ ἀπό ἐµᾶς τίς ἀποδεχόµαστε ὡς αὐτονόητες χωρίς νά τίς πολύ-ἐξετάζουµε, ἀλλά καί χωρίς νά συνειδητοποιοῦµε, πάντοτε, ὅτι οἱ φράσεις αὐτές καθορίζουν τή συµπεριφορά µας στήν καθηµερινότητα καί στίς πρακτικές λεπτοµέρειες τῆς ζωῆς µας.

«Εὕρομεν τὴν ἀλήθειαν...»! Ὄντως! Ποιοί, ὅμως;

 

 «Εὕρομεν τὴν ἀλήθειαν...»! Ὄντως! Ποιοί, ὅμως;

 

( Τοῦ ἱεροῦ Δωδεκαημέρου ὁ ἐπίλογος)

 

«Ἐπεσκέψατο ἡμᾶς, ἐξ ὕψους ὁ Σωτὴρ ἡμῶν, ἀνατολὴ ἀνατολῶν,
καὶ οἱ ἐν σκότει καὶ σκιᾷ, εὕρομεν τὴν ἀλήθειαν·
καὶ γὰρ ἐκ τῆς Παρθένου ἐτέχθη ὁ Κύριος»

 

Μᾶς χάρισε, γι᾿ ἄλλη μιὰ χρονιὰ ὁ Κύριος, τὸ μέγα προνόμιο νὰ ζήσουμε καὶ νὰ εὐφρανθοῦμε τὸ πανίερο Δωδεκαήμερο: Αὐτὴ τὴ διαρκῆ πανήγυρι τῆς Ἐκκλησίας, τὴ στολισμένη μὲ τόσες μεγαλοφανεῖς καὶ κορυφαῖες γιορτές. Γιορτές, ποὺ δυστυχῶς, τὶς τροποποιοοῦμε κατὰ τὸ δοκοῦν κρατῶντας μονάχα τὰ ὀνόματα καὶ ἀγνοῶντας ἤ περιφρονῶντας τὸ βασικὸ τὸ μήνυμα ποὺ στέλνεται στὸν κόσμο, στὸν καθένα, στὸν ἴδιο μας τὸν ἑαυτό: Τὸ μήνυμα τῆς ἄχραντης ἐπισκέψεώς Του ἀναμέσά μας.
Ὅλοι καὶ φέτος γίναμε κοινωνοὶ τῶν φαντασμαγορικῶν ἑορταστικῶν –ὅπως συνηθίζονται νὰ ἀποκαλοῦνται– δρωμένων μὲ τὴν πλημμυρίδα τῶν φώτων, τὶς στολισμένες βιτρίνες, τὰ φωταγωγημένα δέντρα, τὰ στολισμένα σπίτια καὶ τόσα ἄλλα. Πού, μάλιστα, ἄρχισαν, τόσο νωρίς, ἀπὸ τὰ μέσα περίπου τοῦ Νοεμβρίου. Καὶ πέραν αὐτῶν ἔχουμε καὶ τὶς διάφορες «Χριστουγεννιάτικες γιορτὲς ἤ μᾶλλον προ-εορτὲς», ποὺ τὶς κοσμεῖ παρακαλῶ ὁ ἐρυθροενδυμένος γέροντας μὲ τὰ ἄσπρα γένια καὶ μαλλιά, ὁ λέγόμενος «Ἅγιος Βασίλειος». Τί κρίμα, στ’ ἀλήθεια! Σὲ μιὰ χώρα μὲ τέτοια μεγάλη παράδοση μὲ τόσα εὐλογημένα ἔθιμα, μὲ μιὰ πίστη ἀληθινὴ καὶ σίγουρη νὰ γίνονται ὅλα αὐτὰ τὰ ἀναληθῆ καὶ κακέκτυπα, τὰ δανεισμένα δηλαδή, ἀπὸ τὶς δυτικὲς χῶρες καὶ κοινωνίες, ποὺ εἶναι ἀναθρεμένες μὲ ἄλλη κουλτούρα καὶ παράδοση.

ΕΤΟΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΩΣ ΝΑ ΓΙΝΗ ΤΟ 2020!

  

Ἡ ἄρνηση τῆς Ἐξομολογήσεως εἶναι ἡ βλασφημία τοῦ Ἁγ. Πνεύματος!

 

ΕΤΟΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΕΩΣ ΝΑ ΓΙΝΗ ΤΟ 2020!

 

Tό Γένος μας, ἡ Πατρίδα μας, ἔχουν σήμερα ἀνάγκη τήν Μετάνοιά μας, τήν μετάνοια τοῦ καθενός μας, περισσότερο ἀπό κάθε ἄλλη ἐποχή, γιατί σάν λαός καί, μάλιστα, Ὀρθόδοξος (γι’αὐτό καί ἔχουμε περισσότερο κρῖμα), «ἐβαρύνθημεν ὑπέρ δύναμιν... ἀπό τοῦ πλήθους τῶν ἀσεβειῶν καί τῶν ἀνομιῶν μας» καί πλέον «οὐκ ἔστι ἡμῖν (ψυχική) ἄνεσις», διότι παροργίσαμε τόν θυμόν τοῦ Θεοῦ μας «μή ποιήσαντες τό Θέλημά Του καί μή φυλάξαντες τά Προστάγματά Του».

Θαρροῦμε, ὅμως, γιατί, συνάμα, γνωρίζουμε ὅτι ὁ Θεός μας εἶναι καί «Θεός τῶν μετανοούντων» καί «μετανοεῖ ἐπί κακίας ἀνθρώπων», ὅταν ἐκεῖνοι μετανοοῦν καί ἀλλάζουν ζωή, καί εἶναι ἕτοιμος νά δείξη τό ἔλεός του καί τήν μεγαλωσύνη του, ἀκόμη καί ἄν ἔχη πάρη τήν Ἀπόφασή Του νά μᾶς παραδώση «εἰς πόλεμον καί εἰς θάνατον»!  

 

Ἐπειδή, λοιπόν, πιστεύουμε πολύ στήν ἀποτελεσματικότητα τῶν «ἀξίων τῆς μετανοίας καρπῶν», θελήσαμε νά ἀφιερώσουμε καί τό πρῶτο ἄρθρο τοῦ Περιοδικοῦ μας ἀλλά καί τό φετεινό Ἡμερολόγιο τῆς Ἐνορίας μας στό Μεγάλο Μυστήριο τῆς Φιλανθρωπίας τοῦ Χριστοῦ μας, στήν Ἱερά Ἐξομολόγηση.

ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ

ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ  ΙΑΤΡΙΚΗ

Εἶναι γνωστή ἡ ρήση τοῦ Ἁγίου Πορφυρίου ὅτι ἡ αἰτιολογία τῶν σωματικῶν νοσημάτων εἶναι ψυχολογική, γεγονός πού ἐπιβεβαιώνεται καθημερινά καί στήν κλινική πρακτική.

Τήν δεκαετία τοῦ 1930, μέ ἐπικεφαλῆς τόν Franz Alexander, ἡ περίφημη Ψυχαναλυτική Σχολή τοῦ Σικάγο ὅρισε ὡς ψυχοσωματική νόσο τό Πεπτικό Ἕλκος, τή Στεφανιαία Νόσο, τήν Ἑλκώδη Κολίτιδα, τή Νόσο τοῦ Chron, τήν Ὑπέρταση κ.ἄ.