Ἡ ἀρχή τῆς ριζικῆς ἀλλοίωσης τῆς Ἑλλάδος

Ἡ ἀρχή τῆς ριζικῆς ἀλλοίωσης τῆς Ἑλλάδος

 

18η Ἰανουαρίου τοῦ 1833: Στὸν κόλπο τοῦ Ναυπλίου καταπλέει ὁ στόλος ποὺ μετέφερε τὸν νεαρὸ Ὄθωνα στὸ βασίλειό του. Ἡ εἴδηση τοῦ ἐρχομοῦ τοῦ πρώτου Βασιλιὰ τῆς Νεώτερης Ἑλλάδας κινητοποίησε χιλιάδες κατοίκους τῆς Πελοποννήσου καὶ τῆς Στερεᾶς, ποὺ γεμάτοι χαρὰ ἔσπευδαν νὰ προϋπαντήσουν τὸν Ὄθωνα. Ὁ ἱστορικὸς Τρύφων Εὐαγγελίδης στὸ ἔργο τοῦ «Ἱστορία τοῦ Ὄθωνος» περιγράφει τὴ στιγμὴ ὡς ἑξῆς: «… ἀπὸ παντὸς ὑψώματος ἢ λόφου χιλιάδες ἑλληνικοῦ λαοῦ μετὰ δακρύων ἐν τοῖς ὀφθαλμοῖς καὶ ἱερῶν παλμῶν ἐν τῇ καρδία ἀνέμενον τὸν πολυπόθητον αὐτῶν ἡγεμόνα». Καὶ ἦταν ἀπόλυτα κατανοητὴ αὐτὴ ἡ ἐκδήλωση τῆς χαρᾶς τῶν ἁπλῶν ἀνθρώπων μετὰ ἀπὸ τὸ μακρὸ χρόνο τῆς πλήρους ἀναρχίας ποὺ εἶχε ἐπικρατήσει στὴν Ἑλλάδα ὕστερα ἀπὸ τὴ δολοφονία τοῦ Καποδίστρια, τὸ Σεπτέμβριο τοῦ 1831. Στὸν νέο τους Βασιλιὰ ἔβλεπαν τὴν πολυπόθητη σταθερότητα ποὺ χρειαζόταν ὁ τόπος γιὰ νὰ ἐκκινήσει τὸν ἐλεύθερο πολιτικό του βίο. Βέβαια, οἱ Μεγάλες Δυνάμεις καὶ ὄχι ὁ ἴδιος ὁ λαὸς εἶχαν ἐπιλέξει τὸν Βασιλιά. Παρὰ ταῦτα ὁ λαὸς θεωροῦσε ὅτι ὁ ξένος μονάρχης θὰ μποροῦσε νὰ ἀρθεῖ ὑπεράνω των ἐρίδων τῶν φατριῶν ποὺ ταλάνιζαν τοὺς Ἕλληνες καὶ πὼς θὰ ἐργαζόταν γιὰ τὴν πρόοδο τοῦ τόπου. Μὲ ἀλλὰ λόγια, οἱ συνθῆκες ποὺ εἶχαν δημιουργηθεῖ στὴν Ἑλλάδα μὲ τὴν ἀναρχία ποὺ ἐπικράτησε περίπου 15 μῆνες ἦταν ἰδανικὲς γιὰ τὴν ἀνάληψη τῆς βασιλείας ἐκ μέρους τοῦ Βαυαροῦ πρίγκιπα.

Πῶς ὅμως ἐπιλέχθηκε ὁ Ὄθων ὡς Βασιλιὰς τῆς Ἑλλάδος; Μετὰ τὴ δολοφονία τοῦ Καποδίστρια οἱ συγκρούσεις τῶν διαφόρων φατριῶν γίνονταν ὅλο καὶ πιὸ ἔντονες. Οἱ πιστοὶ στὸ νεκρὸ Κυβερνήτη συγκεντρώθηκαν γύρω ἀπὸ τὸν ἀδελφό του Αὐγουστίνο, ὁ ὁποῖος ὡς πρὸς τὶς ἱκανότητες ὑστεροῦσε πολὺ ἔναντι ἐκείνου. Ὑπῆρξαν οἱ Ρουμελιῶτες ἢ Συνταγματικοὶ μὲ ἡγέτη τὸν Ἰωάννη Κωλέττη , οἱ ὁποῖοι πῆραν ἀπόσταση ἀπὸ τὸν Αὐγουστίνο καὶ ἀπετέλεσαν τὴν ἀντιπολίτευση, ἐπειδὴ δὲν τοὺς ἱκανοποιοῦσε πιά. Οἱ Ρῶσοι ὑποστήριζαν τὸν Αὐγουστίνο, ἐνῶ οἱ Βρετανοὶ καὶ οἱ Γάλλοι τὸν Κωλέττη. Τελικὰ ἀποφασίστηκε μιὰ συνάντηση στὸ Ἄργος τὸ Δεκέμβριο τοῦ 1831. Ὅταν διαπιστώθηκε στὴ ἐθνοσυνέλευση αὐτή, ὅτι τὸ κόμμα τοῦ Καποδίστρια εἶχε περισσότερους ἀντιπροσώπους ἀποχώρισαν οἱ Ρουμελιῶτες. Οἱ πιστοὶ στὸν Καποδίστρια ἐξέλεξαν τὸν Αὐγουστίνο ὡς Κυβερνήτη. Ἀκολούθησαν ὁδομαχίες στοὺς δρόμους τοῦ Ἄργους μὲ ἀποτέλεσμα νὰ ἐκδιωχθοῦν  οἱ ὀπαδοὶ τοῦ Κωλέττη.

ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ ΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΜΑΣ

ΤΑ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ  ΕΝΤΥΠΩΣΕΙΣ  ΜΑΣ

ΑΠΟ  ΤΗΝ

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΗ  ΓΙΟΡΤΗ  ΤΗΣ ΕΝΟΡΙΑΣ  ΜΑΣ

 

Δέν θά ἦταν δυνατόν ἡ Ἐνορία τοῦ Ἁγίου Νικολάου Πευκακίων Ἀθηνῶν νά παραλείψει τήν διοργάνωση Χριστουγεννιάτικης Γιορτῆς γιά τούς ἐνορῖτες της  καί τούς φίλους της ἀπό ἄλλες ἐνορίες. Ἔχοντας αὐτή τήν ἔγνοια ἡ ἀκάματη πρεσβυτέρα κ. Νινέττα Βολουδάκη ἀνακάλυψε μιάν ἐνδιαφέρουσα ἱστορία «μιᾶς ἀπό τίς καλύτερες Ἀγγλίδες συγγραφεῖς» καί πάνω στό στημόνι της ὕφανε τήν δική της ἱστορία, συναρπαστική καί μέ χιοῦμορ διαποτισμένη, πού ἐξέπεμψε καίρια πνευματικά μηνύματα.

Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2019 6.30 μ.μ. τό φιλόξενο Πνευματικό Κέντρο Ρουμελιωτῶν (Σίνα καί Ὀκταβίου Μερλιέ, στήν πλαγιά τοῦ Λυκαβηττοῦ, πίσω ἀπό τόν Ἱερό Ναό τοῦ Ἁγίου Νικολάου Πευκακίων) ἔχει ἀνοίξει τίς πύλες του καί ὑποδέχεται τά πλήθη τοῦ κόσμου πού, παρά τίς δυσμενεῖς καιρικές συνθῆκες, συρρέουν γιά νά ἀπολαύσουν ὅ,τι μέ ὑπευθυνότητα καί κόπους ἔχουν ἑτοιμάσει ἡ κ. Νινέττα Βολουδάκη καί οἱ συνεργάτες της. Καί γνωρίζουν ἀπό τό παρελθόν ὅτι κάθε ἄλλο παρά θά χάσουν τόν χρόνο τους.

Μιά ἐπισήµανση γιά τήν θεολογική ἔννοια τῆς «οὐσίας»

 

Μιά ἐπισήµανση
γιά τήν θεολογική ἔννοια τῆς «οὐσίας»

 

χουµε ἤδη ἀναφερθεῖ κατά τό παρελθόν στήν τρέχουσα ἀντιπαράθεση µεταξύ τῶν ὑποστηρικτῶν τῆς Πατερικῆς καί ἐκείνων τῆς Μεταπατερικῆς θεολογίας. Εἴχαµε δέ ἐπισηµάνει ὅτι, ἄν µή τί ἄλλο, δέν εἶναι «µεθοδολογικά» ὀρθό νά ἀπορρίψει κανείς τήν Πατερική θεολογία ἤ νά σπεύσει νά τή διορθώσει, χωρίς προηγουµένως νά τήν ἔχει γνωρίσει σέ βάθος καί σέ πλάτος. Διαφορετικά, θά κινδύνευε, ἄν ὄχι νά παραπλανηθεῖ σέ ἀδιέξοδους δρόµους, ἀλλά τοὐλάχιστον νά χάσει χρόνο, κάνοντας τόν κόπο νά διευκρινίσει ζητήµατα, τά ὁποῖα ἔχουν ἤδη ἐπιλυθεῖ ἀπό τήν Ἐκκλησία. Μέ αὐτή τή µεθοδολογική ἀρχή θά συµφωνοῦσε, πιστεύουµε, κάθε λογικός ἄνθρωπος, ὁποιεσδήποτε καί ἄν εἶναι οἱ πεποιθήσεις του, διότι αὐτό ὑπαγορεύει ἡ ἐπιστηµονική δεοντολογία.

Ὅµως, αὐτό πού συχνά παρατηρεῖται εἶναι κάποιοι σύγχρονοι θεολόγοι ἀφ’ ἑνός µέν νά ἀγνοοῦν, ἤ νά παρερµηνεύουν τήν ὁρολογία τῶν Πατερικῶν κειµένων καί ἀφ’ ἑτέρου νά παραλαµβάνουν ἀνεπεξέργαστους ὅρους ἤ καί ὁλόκληρα ἐννοιολογικά πλαίσια ἀπό τήν φιλοσοφική σκέψη τῆς Δύσης. Βέβαια, ἡ εἰσαγωγή καί ἡ καθιέρωση ξένων ὅρων ἤ σηµασιῶν δέν εἶναι ἀπορριπτέα κατ’ ἀρχήν. Ὅταν, ὅµως, γίνεται χωρίς ἐπίγνωση τῆς ἀκριβοῦς σηµασίας τους, τό µόνο πού προκαλεῖται εἶναι σύγχυση καί ἀσυνεννοησία, ἡ ὁποία, ὅταν ἀναφέρεται σέ πνευµατικά ζητήµατα, δέν εἶναι χωρίς συνέπειες.

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ!

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ 
ΚΑΙ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ!

 

Πολύς λόγος ἔχει γίνει τά τελευταῖα χρόνια γιά τήν διδακτέα ὕλη τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν καί γιά τίς ὧρες διδασκαλίας του, καί δόθηκαν ἀγῶνες καί ἐξακολουθοῦν νά δίδονται ἀπό τούς εὐσεβεῖς ἐκπαιδευτικούς, προκειμένου νά ἐπικρατήση ἡ σύνεση καί τά δίκαια κριτήρια γιά τήν στήριξη τῶν παιδιῶν μας μέ τήν πίστη καί τή γνώση τῶν Ὁδηγιῶν τοῦ Θεοῦ μας, τό δέ περιοδικό μας ἔχει συναγωνισθεῖ σ’ αὐτόν τόν ἀγῶνα.

Ἐπίσης, ἴδιοι ἀγῶνες δόθηκαν ταυτόχρονα καί γιά τό ἐάν καί κατά πόσον πρέπει τά Θρησκευτικά νά διδάσκονται ὡς Ὁμολογιακό μάθημα -δηλαδή, ὡς κατήχηση τῶν βαπτισμένων μαθητῶν-  ἤ ὡς Θρησκειολογικό, δηλαδή ὡς μάθημα Γενικῆς Παιδείας. Μέ αὐτή τή δεύτερη ἐκδοχή συντάχθηκαν -δυστυχῶς- καί Θεολόγοι “παντός Καιροῦ”(!), οἱ ὁποῖοι ἔγιναν συμπαῖκτες τῆς ἀμοραλιστικῆς Πολιτικῆς τῶν κρατούντων, ἀφήνοντας τά παιδιά ἀθωράκιστα, μέ ἄγνοια τῆς Πίστεως, στήν ὁποία βαπτίσθηκαν.

ΜΙΑ ΟΣΙΑΚΗ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΕΚΟΙΜΗΘΗ!

 

ΜΙΑ ΟΣΙΑΚΗ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΕΚΟΙΜΗΘΗ!

 

Ἡ Καθηγουμένη τῆς Ἱ. Μονῆς Ἁγ. Χαραλάμπους Λευκῶν

Αὐλωναρίου Γερόντισσα Εὐπραξία

 

Στίς 12 Νοεμβρίου 2019, στήν ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Ἐλεήμονος μετά ἀπό ὀλιγοήμερη ἀσθένεια ἐκοιμήθη ἐν Κυρίῳ ἡ Ἐλεήμων –ὑλικῶς καί Πνευματικῶς– Καθηγουμένη τῆς Ἱ. Μονῆς Ἁγ. Χαραλάμπους Λευκῶν Αὐλωναρίου Γερόντισσα Εὐπραξία, πλήρης ἀγαθῶν ἔργων, Θ. Χάριτος καί ἡμερῶν.

Τήν ἑπομένη, στήν ἑορτή τοῦ Ἁγίου Χρυσοστόμου, μετά τήν Θ. Λειτουργία ἐψάλη ἡ Νεκρώσιμος Ἀκολουθία,  προεξάρχοντος τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Καρυστίας & Σκύρου κ. Σεραφείμ, πλαισιουμένου ὑπό τοῦ Πανοσιολογ. Πρωτοσυγκέλλου Ἀρχιμ. Νικοδήμου Πόγκα, τοῦ Πνευματικοῦ τῆς Ἱ. Μονῆς Πρωτοπρ. Παύλου Κουντούρη, πολλῶν Ἱερέων καί πλήθους πιστῶν.

Τό ἑσπέρας, ἐψάλη καί ἡ Νεκρώσιμος εἰς Μοναχούς Ἀκολουθία, προεξάρχοντος καί πάλι τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Καρυστίας, συμαραστατουμένου ὑπό τοῦ  ἐκ Στύρων καταγομένου Σεβασμ. Μητροπολίτου Εἰρηνουπόλεως κ. Νικάνδρου ἐκ τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως. Ὁ Σεβασμ. Καρυστίας ὁμίλησε, Θείᾳ Χάριτι κινούμενος, γιά τό πρόσωπο τῆς μεταστάσης καί ἰδίως περί τοῦ πῶς ἐπολιτεύθη ἡ ὁσία Γερόντισσα ἀξίως τοῦ Ὀνόματός της ΕΥΠΡΑΞΙΑ!