ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΑΝΗΣ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΑΠΟ ΤΗΝ Ι. ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΜΑΝΗΣ

 

Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μάνης κ. Χρυσόστομος ὁ Γ΄ μᾶς ἀπέστειλε τό κατωτέρῳ Εὐχαριστήριο Γράμμα γιά τήν ἀποστολή εἰκόνων, τίς ὁποῖες ὅλοι ἐσεῖς συγκεντρώσατε εἰς ἐνίσχυσιν τοῦ Προγράμματος τῆς Μητροπόλεώς του «Κανένα σπίτι χωρίς εἰκόνα!», πού καθιέρωσε ὁ Ἴδιος.

Ταπεινά τόν συγχαίρουμε γιά ἄλλη μιά φορά γιά τήν πρωτοβουλία του νά προσφέρη στόν λαό τοῦ Θεοῦ ἐξεικονίσματα τῆς Οὐρανίου Βασιλείας σέ μιά κατ’ ἐξοχήν  χυδαία καί εἰκονοκλαστική ἐποχή!

 

Θερμότατα εὐχαριστῶ γιά τήν προσφορά σας.

Νά δεῖτε πῶς εὐχαριστιέται ὁ κόσμος ὅταν παίρνει τήν εἰκόνα. Τήν φιλᾶ, τήν θέτει  στόν κόρφο του. Σπουδαῖο ἔργο. Εὐγνώμων.

 

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀρ. Τεύχους 209

Ἰανουάριος 2020

Ἡ εὐαισθησία καί ἡ φιλανθρωπία μας ἐξαντλοῦνται στό ἀνώνυμο Μουσουλμανικό πλῆθος;

Ἡ εὐαισθησία καί ἡ φιλανθρωπία  μας

ἐξαντλοῦνται στό ἀνώνυμο Μουσουλμανικό πλῆθος;

 

Πρέπει νά εἴμαστε πολύ ὑπερήφανοι οἱ Ἕλληνες! Ὄχι γιά τήν καταγωγή μας, ὄχι γιά τήν Ἱστορία μας καί τόν πολιτισμό μας, οὔτε γιά τήν Πίστη μας. Ἀλλά γιά τίς πολυπολιτισμικότητά μας(!), γιά τήν ... νεοελληνική μας εὐγένεια καί τήν φιλανθρωπία μας!

Γιά τήν πολυπολιτισμικότητά μας, διότι γνωρίζουμε τί εἶναι τό halal, καί γιά ὅσους δέν τό ξέρουν εἶναι «τά τρόφιμα, πού ἀκολουθοῦν ἀκριβῶς τίς ἐπιταγές τῆς μουσουλμανικῆς θρησκείας, τό Κοράνι, ἐνῶ χαράμ εἶναι αὐτά πού ἀπαγορεύονται». Γνωρίζουμε ὅτι οἱ «Ἰνδοί ἔχουν τήν ἀγελάδα ὡς ἱερό ζῶο» καί γνωρίζουμε ἐπίσης ὅτι «οἱ χριστιανοί νηστεύουν τό κρέας τήν Μεγάλη Ἑβδομάδα».!!! Τά θαυμαστικά εἶναι δικά μου.

Εἴμαστε δέ καί πολύ εὐγενεῖς καί φιλάνθρωποι, ἀφοῦ προτείνουμε ὄχι μόνον νά ἀπαγορευθοῦν τό ψήσιμο χοιρινῶν καί ἡ χρήση ἀλκοόλ κοντά σέ τζαμιά καί χώρους φιλοξενίας μεταναστῶν, ἀλλά καί νά ὑπάρξει πρόστιμο γιά τούς παραβάτες, μέ ἐπερώτηση, παρακαλῶ, στήν Ἑλληνική Βουλή! Σάν νά ἦταν τά τζαμιά καί οἱ πρόσφυγες μέρος τῆς παράδοσης τοῦ πολιτισμοῦ μας καί τῆς γειτονιᾶς μας ἀντίστοιχα. Καί πρέπει νά ...μετακομίσουν ψητοπωλεῖα, μπάρ (ὄχι ὅτι εἶμαι ὑπέρ τους) ἀκόμη καί κρεοπωλεῖα ἀφοῦ καί ἡ θέα τῶν σφαγείων τῶν χοίρων ἀναστατώνει τούς μετανάστες μουσουλμάνους!

ΤΟ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ!

ΤΟ  ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ  ΕΞΗΓΕΙΤΑΙ!

Φαντάζομαι πώς θά ἔχετε ἀκούσει ὅτι, ὑπάρχουν πράγματα, πού λέγονται καί δέν γίνονται, καί πράγματα, πού γίνονται καί δέν λέγονται. Ὅσο πιό σοβαρό το θέμα, τόσο περισσότερο κρυμμένη εἶναι ἡ πραγματικότητα. Ὅταν μάλιστα αὐτά πού συμβαίνουν προκαλοῦν ἰδιαίτερη ἀνησυχία ἤ θόρυβο, τότε προφανές εἶναι πώς ὅ,τι λέγεται, εἶναι γιά νά διασκεδάζονται οἱ ἀνησυχίες καί νά καταστέλλεται ὁ θόρυβος.

Τέτοια περίπτωση, νομίζω ὅτι ἀποτελεῖ καί τό κυρίαρχο σήμερα ζήτημα τοῦ Ἑλληνικοῦ δημόσιου βίου, τό μεταναστευτικό.

Τό θέμα δέν εἶναι καινούργιο, στή σύγχρονη διάστασή του ἔχει ἱστορία τριάντα χρόνων περίπου, ἁπλᾶ τά τελευταῖα δέκα χρόνια ἐξελίσσεται ἡ πλέον ἐκρηκτική φάση του, παράλληλα μέ τήν οἰκονομική περιπέτεια τῆς χώρας.

Ὁ Ἅγιος Μέγας Βασίλειος καί ὁ Ἑβραῖος ἰατρός

Ὁ Ἅγιος Μέγας Βασίλειος καί ὁ Ἑβραῖος ἰατρός

 

«Πάντων τῶν Ἁγίων ἀνεμάξω τάς ἀρετάς πατήρ ἡμῶν Βασίλειε».

 

Δέν νομίζω νά ἀπηύθυνε ποτέ ἡ ὑμνογραφία τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας αὐτό τό τολμηρό – κατά τά ἄλλα – λόγιο, γιά κάποιον ἄλλον Ἅγιο. Μόνον ὁ Ἅγιος Μέγας Βασίλειος ἄξιζε νά ἔχει στήν ὑμνολογία τῆς ἑορτῆς του αὐτό.

Καί ὅλες οἱ βιογραφίες, τά βιβλία, οἱ ἔντυπες ἐκδόσεις, τά κηρύγματα καί ἐγκώμια, πού ἔχουν ὡς κέντρο ἀναφορᾶς τό ἅγιο Πρόσωπό Του, μαρτυροῦν «τοῦ λόγου τό ἀσφαλές».

Καί ἐπειδή ἡ ἱερά Μορφή Του ἀνοίγει καί κλείνει τόν Ἰανουάριο μῆνα (1η μνήμη Του καί 30η μνήμη τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν), ἄς προσθέσουμε κι ἐμεῖς, οἱ ἐνδεεῖς τῆς χάριτός Του, ἕνα λιθαράκι. Ἄς ἀναφέρουμε μιά λεπτομέρεια τῆς ἐνθέου ζωῆς Του, τριχοειδῆ μέν, ἀλλά ἡ ὁποία συνδέεται μέ τάς δυσμάς καί τήν τελευταία ἡμέρα τοῦ βίου Του.

Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΒΕΛΙΤΣΚΟΦΣΚΙ ΚΑΙ Ο ΗΣΥΧΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΡΟΥΜΑΝΙΑ (Β΄ ΜΕΡΟΣ)

Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΪΣΙΟΣ ΒΕΛΙΤΣΚΟΦΣΚΙ
ΚΑΙ Ο ΗΣΥΧΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΡΟΥΜΑΝΙΑ

 

(Β΄  ΜΕΡΟΣ)

 

Ε) Φυγή στό Ἅγιο Ὄρος

Στά μοναστήρια αὐτά τῆς Οὑγγροβλαχίας καί τῆς Μολδαβίας οἱ μοναχοί ζοῦσαν κατά τά πρότυπα τοῦ Ἁγίου Ὄρους. «Καί ἡ τάξη ἐκείνης τῆς σκήτης (Κίρνου – Cârnu) ἦταν περίπου σύμφωνα μέ ἐκείνη τῶν σκητῶν τοῦ Ἁγίου Ὄρους, διότι μόνο κατά τίς Κυριακές καί τίς ἑορτές μαζεύονταν ὅλοι οἱ Ἀδελφοί σέ ὅλες τίς Ἀκολουθίες τῆς Ἐκκλησίας καί, μετά ἀπό τήν Θεία Λειτουργία  ἔστρωναν κοινή Τράπεζα. Καί μετά τό φαγητό ἐγίνοντο ὁμιλίες, ἔδιναν πνευματικές συμβουλές, ἐνθάρρυναν μέ δάκρυα καί στεναγμούς ὁ ἕνας τόν ἄλλον καί προσεύχονταν νά ὑπομένουν μέ θάρρος  καί μέ εὐχαρίστηση τίς ἐνοχλήσεις καί τούς διαφόρους καί φοβερούς σωματικούς καί ψυχικούς πειρασμούς καί νά προσεύχονται συχνά μέ δάκρυα πρός τόν Χριστό τόν Θεό, καί μέ τόν τρόπο αὐτό περνοῦσαν τήν ἡμέρα  μέχρι τόν ἑσπερινό. Μετά τόν ἑσπερινό, ὅλοι ὅσοι ζοῦσαν στήν ἔρημο, ἐπέστρεφαν στά κελιά τους.»33

Τό γεγονός αὐτό ὤθησε τόν Πλάτωνα νά ξεκινήσει τό καλοκαῖρι τοῦ 1746 γιά τόν Ἅγιο Ὄρος μαζί μέ τόν Ἱερομόναχο Τρύφωνα, ἐλπίζοντας νά βροῦν κάποιο κατάλληλο πνευματικό καθοδηγητή.

Ἀλλά, λόγῳ τοῦ Τουρκικοῦ ζυγοῦ, τά μοναστήρια τοῦ Ἁγίου Ὄρους περνοῦσαν τότε κρίση, τόσο οἰκονομική, λόγῳ τῶν φόρων πού τούς ἐπέβαλαν, ὅσο καί πνευματική, λόγῳ τῶν διαμαχῶν ἀνάμεσα στίς διάφορες ἐθνότητες τῶν μοναχῶν.