Εἴμαστε ἄξιοι τῆς ἐλευθερίας μας;

Εἴμαστε ἄξιοι τῆς ἐλευθερίας μας;

 

«Ἡμᾶς δέ πάντας ἀξίους τῆς ἐλευθερίας ἀνάδειξον». Μέ τά λόγια αὐτά, κατακλείει ἡ Εὐχή, πού διαβάζεται στίς ἐκκλησιές μας κάθε φορά πού εἶναι τοῦ Εὐαγγελισμοῦ τῆς Θεοτόκου Παναγίας μας καί, ταὐτόχρονα, πανηγυρίζουμε τήν ἐθνική παλιγγενεσία καί ψάλλουμε τή δοξολογία σ’ Ἐκεῖνον, πού οἱ πατεράδες μας ἀναγνώρισαν ὅτι ὀφείλουν τήν ἀπελευθέρωσή τους ἀπό τόν δυνάστη, πού κράτησε σκλάβο τό Γένος γιά αἰῶνες.

Ὅλο τό μικρό αὐτό κείμενο εἶναι πράγματι συγκλονιστικό, γιατί βλέπετε «οἱ τά πάντα καλῶς διαταξάμενοι Πατέρες ἡμῶν» δέν ἀστειευόντουσαν, σοφά τά τακτοποίησαν ὅσα μᾶς ἄφησαν παρακαταθήκη. Προβλέποντας μάλιστα ὅτι, τόσο ὁ λαός ὅσο καί οἱ ἄρχοντες, δέν θά ὑπάρξουν ἄξιοι τῆς τόσο μεγάλης εὐεργεσίας, πού ἀξιώθηκαν μετά ἀπό 500 χρόνια σκλαβιᾶς (400 χρόνια σκλάβοι εἶχαν τήν τύχη νά εἶναι πολύ λιγότεροι ἀπό τούς μισούς Ἕλληνες), εἶπαν νά ἀναθέσουν καί πάλι στόν Ὕψιστο τή φροντίδα γιά τό μέλλον τοῦ τόπου.

Καί ἐμεῖς οἱ ἐπιγενόμενοι, φροντίσαμε νά μήν τούς διαψεύσουμε καί ὅπως δείχνουν τά πράγματα, θά γιορτάσουμε τά 200χρονα ἀπό τήν ἔκρηξη τῆς μεγάλης ἐπανάστασης σέ καθεστώς ἀνελευθερίας, γιά νά μήν πῶ σκλαβιᾶς.

ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΒΟΛΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ

ΤΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

ΓΙΑ ΤΑ ΕΜΒΟΛΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ

 

ἐµβολιασµός κατά τοῦ κορωναϊοῦ ξεκίνησε στήν πατρίδα µας, ἀλλά καί σέ ὁλόκληρη τήν Εὐρώπη τήν 27η Δεκεµβρίου 2020. Παράλληλα, ξεκίνησε µία ἄνευ προηγουµένου ἐκστρατεία ὑπέρ τοῦ ἐµβολίου, πού παρουσιάζεται  ὡς τό µόνο ἀποτελεσµατικό µέτρο γιά τόν περιορισµό τῆς φερόµενης ὡς πανδηµίας καί τήν προστασία τῆς δηµόσιας ὑγείας. Μάλιστα, τόσο οἱ «εἰδικοί» λοιµωξιολόγοι, ὅσο καί οἱ πολιτικοί µας µᾶς ὑπενθυµίζουν µέ κάθε εὐκαιρία, ὅτι ὁ ἐµβολιασµός ἱκανοποιητικοῦ ἀριθµοῦ πολιτῶν ἀποτελεῖ προϋπόθεση γιά τή σταδιακή ἐπάνοδο στούς προηγούµενους ρυθµούς τῆς ζωῆς µας. Μέχρι σήµερα ἔχουν πραγµατοποιηθεῖ στή χώρα µας ἑκατοντάδες χιλιάδες ἐµβολιασµοί, ἐνῶ ἡ Εὐρωπαϊκή Ἐπιτροπή δηλώνει ὅτι θά ἐξασφαλίσει «ἕνα χαρτοφυλάκιο µέ περισσότερες ἀπό 2,6 δισεκατοµµύρια δόσεις (σ.σ. ἐµβολίων)» γιά τούς πολῖτες τῆς Εὐρωπαϊκῆς Ἕνωσης.

Ἡ προπαγάνδα γιά τήν ἀποδοχή τοῦ ἐµβολίου, προτοῦ µάλιστα ὁλοκληρωθεῖ ἡ κύρια δοκιµή του, κλονίζει τήν ὅποια ἐµπιστοσύνη τῶν πολιτῶν σέ αὐτό καί δηµιουργεῖ ἀνησυχία γιά πιθανή ὑποχρεωτική ἐπιβολή του. Τήν ἀνησυχία τῶν πολιτῶν ἀπό τήν αὐταρχική ἐκµετάλλευση τῶν ἐµβολίων καί τῆς «ὑγειονοµικῆς κρίσης» ἐκφράζει παραστατικά τό πρόσφατο Ψήφισµα τῆς Κοινοβουλευτικῆς Συνέλευσης τοῦ Συµβουλίου τῆς Εὐρώπης µέ ἀριθµό  2361 (2021), πού φέρει τίτλο «Ἐµβόλια Covid-19: ἠθικά, νοµικά καί πρακτικά ζητήµατα»1. Στό πλαίσιο τοῦ παρόντος πονήµατος, θά σταθοῦµε σέ ὁρισµένα µόνο σηµεῖα τοῦ ἀνωτέρω Ψηφίσµατος, τά ὁποῖα ἐγείρουν ἰδιαίτερο προβληµατισµό.

Tό LOCKDOWN Αὐξάνει τούς θανάτους, δέν τούς μειώνει!

Tό LOCKDOWN

Αὐξάνει τούς θανάτους, δέν τούς μειώνει!

 

Τό lockdown ἔχει γίνει πλέον ἕνας παγκοσμίως γνωστός ὅρος. Εἶναι τό “ἐργαλεῖο” πού χρησιμοποιεῖ ἡ πλειοψηφία τῶν κυβερνήσεων τοῦ πλανήτη μας γιά νά περιορίσουν τήν διασπορά τοῦ Sars-Cov-2. Οἱ κυβερνήσεις ἔχουν πείσει τόν κόσμο ὅτι τό lockdown εἶναι ἡ μοναδική λύση γιά τήν προστασία τῆς ὑγείας τῶν πολιτῶν καί τοῦ συστήματος ὑγείας. Ἡ ἀλήθεια ὅμως εἶναι ὅτι μέ αὐτή τήν τακτική, ἡ ὁποία ἐφαρμόζεται μέ ἰδιαίτερο “ζῆλο” στήν πατρίδα μας, ΔΕΝ προστατεύεται ἡ ὑγεία καί ἡ ζωή τῶν πολιτῶν καθώς, ὅπως θά δείξουμε παρακάτω, TO LOCKDOWN ΔΕΝ ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΘΑΝΑΤΟΥΣ, ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΤΟΥΣ ΑΥΞΑΝΕΙ! Συγκεκριμένα, ἕνα ἄρθρο, πού δημοσιεύθηκε στό ἔγκυρο ἐπιστημονικό περιοδικό διεθνοῦς εὔρους The British Medical Journal (https://www.bmj.com/), τόν Ὀκτώβριο τοῦ 2020, ἀπό τόν Ken Rice καί τήν ὁμάδα του1  χρησιμοποιήθηκε ἕνα ἐργαλεῖο ὑπολογιστικῆς ἐξομοίωσης2  γιά νά ἐκτιμηθεῖ πῶς θά ἐξελισσόταν ἡ πορεία τοῦ ἰοῦ μέ, καί χωρίς lockdown στό Ἡνωμένο Βασίλειο. Ἡ ὁμάδα ἀπέδειξε ὅτι ἡ πολιτική τοῦ ὁριζόντιου καί γενικευμένου lockdown, παρότι μειώνει τή διασπορά τοῦ ἰοῦ καί, κατ’ ἐπέκταση τό βάρος στίς ἐντατικές, ἔχει ὡς κόστος ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΘΑΝΑΤΟΥΣ ΣΤΟ ΜΑΚΡΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ!!!

Τοῦ Ψυχοσάββατου τὸ ἄλλο νόημα

Τοῦ Ψυχοσάββατου τὸ ἄλλο νόημα

 

ς μὴν εἶναι, Θεέ μου, βιαστικὴ ἡ ἡμέρα ἐτούτη τοῦ Ψυχοσάββατου... Νὰ περιμένει ἀκόμα λίγο, νὰ τὴν καταλάβουμε, καθὼς σεμνὰ καὶ μὲ ὁδηγὸ τὴ Χαρμολύπη τὴν πανηγυρίζουμε. Πανηγυρίζουμε δηλαδή τὴν ἀπουσία ἤ τὴν παρουσία προσώπων ἀγαπημένων, ἱερῶν καὶ προσφιλῶν γιὰ μᾶς; Αὐτὸ ἀναρωτιέσαι καὶ προσπαθεῖς νὰ τὸ καταλάβεις ὅσο γίνεται καλύτερα τὸ γεγονὸς τῆς ἡμέρας. Γιατὶ ἀπό τὴν ὥρα ποὺ θὰ κομίσουμε στὴν ἐκκλησιὰ τὰ στολισμένα πιατάκια μὲ τὸ κόλυβο, ἀπό ἐκεῖνες τὶς περιούσιες ὧρες ποὺ ἀκούγονται μιὰ σειρὰ ὀνόματα κεκοιμημένων, ἀνθρώπων δικῶν μας ἤ ξένων, ἀνθρώπων ποὺ ἔζησαν πολλὰ χρόνια πρὶν καὶ δὲν τοὺς προφτάσαμε ἤ τοὺς ζήσαμε κρατῶντας μέσα στὸ θησαυροφυλάκιο τῆς ψυχῆς μας στιγμὲς ποὺ περάσαμε μαζί τους καὶ σφράγισαν τὸν βίο μας, ὅλων αὐτῶν τῶν ἀνθρώπων τὸ Μνημόσυνο τελοῦμε καὶ τοὺς ἀνακαλοῦμε σήμερα νὰ μᾶς συντροφέψουν... Νὰ μᾶς συντροφέψουν, κατεβαίνοντας ἀπό τὰ θρονιὰ ὅπου ἀναπαύονται, γιὰ νὰ ξαναθυμηθοῦμε πάλι τὶς εὐλογημένες ὧρες ποὺ μαζί τους περάσαμε.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΙΝΗΣ ἤ Κλαίοντες κατέναντι τῶν Κλειστῶν Ναῶν μας!

ΚΥΡΙΑΚΗ  ΤΗΣ  ΤΥΡΙΝΗΣ

Κλαίοντες κατέναντι τῶν Κλειστῶν Ναῶν μας!

 

Κάθε ἔτος, ὅταν ἔρχεται ἡ Κυριακή αὐτή, ὁ καθένας μας προετοιμάζεται ψυχικά, διότι ἀκριβῶς τήν ἑπόμενη ἡμέρα, τήν Καθαρά Δευτέρα, ἀρχίζει «τό τῆς νηστείας μέγα πέλαγος», ἡ περίοδος τῆς Ἁγίας καί Μεγάλης Τεσσαρακοστῆς. Ἡ Κυριακή δηλαδή αὐτή εἶναι τά «Προπύλαια» τῆς Ἁγίας Τεσσαρακοστῆς. Ὅλοι οἱ ὕμνοι, ἀπό τόν ἑσπερινό τοῦ Σαββάτου, μέχρι καί τόν ἑσπερινό τῆς Κυριακῆς αὐτῆς, μᾶς προετοιμάζουν γιά τήν ὑποδοχή τοῦ «Σταδίου» αὐτοῦ τῶν ἀρετῶν. Στόν ἑσπερινό μάλιστα αὐτόν τῆς Κυριακῆς, πού ὀνομάζεται πρῶτος «Κατανυκτικός Ἑσπερινός», γίνεται ἡ ἀλληλοσυγχώρηση τῶν εὑρισκομένων στόν Ναό, Κληρικῶν καί λαϊκῶν, καθώς καί ἡ ἀνταλλαγή εὐχῶν γιά «Καλή Σαρακοστή» καί «Καλή Ἀνάσταση». Κι ὁ καθένας ἀναχωρεῖ ἀπό τόν Ναό, μέ συναισθήματα κατανύξεως καί μετανοίας, ἔχοντας δώσει καί ἔχοντας λάβει συγχώρηση. Ἡ Κυριακή τῆς Τυρινῆς ἤ τῆς Τυροφάγου, ὡς γνωστόν, δηλώνει τό τέρμα τῆς καταναλώσεως τυρο-γαλακτοκομικῶν τροφῶν, πού προηγήθηκε καθ’ ὅλην αὐτή τήν ἑβδομάδα τῆς Τυρινῆς ἤ Τυροφάγου. Γι’ αὐτό μάλιστα, σέ κάποια ἀρχαῖα χειρόγραφα, ἡ ἑβδομάδα καί ἡ Κυριακή αὐτή ὀνομάζονται «τῆς Ἀποτυρώσεως», ὅπως ἡ προηγηθεῖσα ὠνομάζεται «τῆς Ἀπόκρεω».

Τό Τυπικό τῆς Ἐκκλησίας μας, ὁρίζει νά ψάλλεται ἐμμελῶς καί μουσικῶς, στήν ἀρχή τοῦ Ὄρθρου τῆς Κυριακῆς αὐτῆς, ὁ 136ος Ψαλμός τοῦ Ψαλτηρίου. Πρόκειται γιά δύσκολο καί «ζόρικο» μουσικό μέλος, χρησιμοποιούμενο καί σέ πτυχιακές ἐξετάσεις Βυζαντινῆς Μουσικῆς. Στό Ἅγιον Ὄρος ὑπάρχει συνήθεια νά ψάλλεται καί στήν ἀρχή τοῦ Ὄρθρου τῆς προηγηθείσης Κυριακῆς, τῶν Ἀπόκρεω. Καί, κατά ἄλλους Τυπικολόγους, καί τήν Κυριακή τοῦ Ἀσώτου.