ΓΑΛΑΖΙΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ; ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΟΝ!

ΓΑΛΑΖΙΟΣ ΟΥΡΑΝΟΣ;  ΞΕΧΑΣΤΕ ΤΟΝ!

 

 Κάποτε οἱ ἄνθρωποι παρατηροῦσαν τά σηµεῖα τοῦ οὐρανοῦ καί τῆς γῆς, γιά νά µπορέσουν νά “ψυχανεµισθοῦν”-συγχωρεῖστε µου τή λέξη, ἀλλά εἶναι ἡ µόνη πού ἀποδίδει τό νόηµα- τίς διαθέσεις τοῦ Θεοῦ. Καί ὅταν παρατηροῦσαν κάποια σηµεῖα ἀσυνήθιστα, παράξενα, ἀπειλητικά, τά θεωροῦσαν ἔνδειξη δυσαρέσκειας τοῦ Θεοῦ, τρόµαζαν καί στρέφονταν στήν ἐξέταση τῆς ζωῆς τους.

Θά µοῦ πεῖτε, κάποτε οἱ ἄνθρωποι ἔγραφαν καί παραµύθια µέ δράκους καί νεράϊδες καί τά πίστευαν, αὐτό δέν σηµαίνει ὅτι θά κάνουµε κι ἐµεῖς τό ἴδιο. Ἐµεῖς ἔχουµε προχωρήσει στίς ἐπιστῆµες καί δέν τροµάζουµε πιά ἀπό κάποια φαινόµενα, ὅπως ἡ βροχή ἀπό φλεγόµενους µετεωρῖτες, πού ἔπεσαν µέσα σέ κατοικηµένες περιοχές στήν Ἀγγλία καί στήν Ἀµερική, ἤ ἀπό τό περίεργο φαινόµενο τῆς ἀπόσυρσης τῆς θάλασσας, πού παρατηρήθηκε σέ πολλές περιοχές τῆς πατρίδας µας. Αὐτά εἶναι φυσικά φαινόµενα καί ἐξηγοῦνται καί ἐµεῖς εἴµαστε ἔξυπνοι καί µορφωµένοι ἄνθρωποι καί δέν πιστεύουµε σέ δεισιδαιµονίες.

ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ, Ἀπρίλιος 2021

ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ,  Ἀπρίλιος 2021

 

«Ἐρχόμενος ὁ Κύριος πρός τό ἑκούσιον πάθος»

 

μακαριστός Μητροπολίτης Γόρτυνος καί Μεγαλοπόλεως (Πελοποννήσου) κυρός Θεόφιλος Καναβός (+2006), στό βιβλίο του «Τότε πού μιά καρδιά μιλάει» (Ἀθῆναι, 1976), ἀναφερόμενος σέ μιά σπάνια περίπτωση κάποιας ἄγνωστης καί (παράλυτης) ἐξαγιασθείσης Μοναχῆς-Καθηγουμένης, γράφει στόν Ἐπίλογο, μεταξύ ἄλλων, τά ἑξῆς: «Ἔγραψε κάποιος συγγραφεύς σ’ ἕνα χρονογράφημά του, μετά ἀπό ἕνα καλό σχόλιο πού ἔκανε γιά κάποιο βιβλίο μου, ὅτι «Εὐσεβεῖς πόθοι, βέβαια, τοῦ Δεσπότη. Γιατί αὐτά σήμερα δέν γίνονται». Καί πράγματι, εὐσεβεῖς πόθοι μπορεῖ νά εἶναι μερικά ἀπ’ τά γραφόμενά μου. Τί, δηλαδή, νά μήν ὑπάρχουν εὐσεβεῖς πόθοι; Αὐτούς τούς πόθους ἔχω κι ἐγώ σάν δύναμη καί ξεκίνημα σέ πολλά».

ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΜΑΣ π. ΣΙΜΩΝΟΣ

ΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΜΑΣ π. ΣΙΜΩΝΟΣ

 

Τήν Κυριακή τῶν Ἀπόκρεω, στίς 7 Μαρτίου 2021 τελέσαμε στόν  Ναόν μας, στόν Ἅγιο Νικόλαον Πευκακίων, τό Μνημόσυνο τοῦ ἁγιασμένου Γέροντός μας, π. Σίμωνος-Πέτρου Ἀρβανίτη.

Ἦταν μεγάλη εὐλογία γιά ὅλους μας καί αἰσθητή ἡ παρουσία του, τοὐλάχιστον σέ ὅλους ἐμᾶς, πού τόν γνωρίσαμε καί καθοδηγηθήκαμε ἀπό Ἐκεῖνον, παρ’ ὅτι ἐλάχιστα «ἐποιήσαμε καί ἐτηρήσαμε» στήν πράξη, «καθώς ἐνετείλατο ἡμῖν». Πολλά, ὅμως, «συνετηρήσαμε» στή μνήμη τῆς καρδιᾶς μας ἀπό τήν Ζωή του καί τήν συναναστροφή μας μαζί του, τά ὁποῖα μᾶς ἐλέγχουν καθημερινά καί δέν παύουν νά ἠχοῦν ἀφυπνιστικά καί ἀποτρεπτικά, προφυλάσσοντάς μας.

 

Ἡ πιστότητα στήν Ἐκκλησία καί ἡ πιστότητα στό Ἔθνος

Ἡ  πιστότητα  στήν  Ἐκκλησία

καί  ἡ  πιστότητα  στό  Ἔθνος

 

πως εἴχαµε ἀναφέρει τόν προηγούµενο µήνα, τό κύµα τοῦ Νασιοναλισµοῦ, τό ὁποῖο ἁπλώθηκε σταδιακά σέ ὁλόκληρο τόν κόσµο λειτούργησε ὡς ὑποκατάστατο τοῦ Χριστιανισµοῦ. Αὐτό, δηλαδή, πού εἶχε πλέον τήν πρωτεύουσα σηµασία γιά τόν αὐτοπροσδιορισµό τῶν «µοντέρνων» ἀνθρώπων ἦταν τό νά ἀνήκει κανείς σέ ἕνα ἔθνος, τό ὁποῖο –ὑποτίθεται ὅτι– εἶχε ἐπιφορτισθεῖ µέ µιά κοσµο-ἱστορική ἀποστολή. Ἀντιστοίχως, εἴτε παραβλέφθηκε τελείως ἡ ἀξία του νά εἶναι κανείς µέλος τῆς «Μίας, Ἁγίας, Καθολικῆς καί Ἀποστολικῆς Ἐκκλησίας», εἴτε, στήν καλύτερη τῶν περιπτώσεων, ὑποβαθµίσθηκε ἡ ἰδιότητα τοῦ Χριστιανοῦ σέ ἕνα ἀπό τά πολλά συστατικά τῆς «ἐθνικῆς ταυτότητας». Ὅµως, καί στήν τελευταία αὐτή περίπτωση καθιερώθηκε µιά σαφῆς ἱεράρχηση, στό πλαίσιο τῆς ὁποίας οἱ ἐπίγειοι σκοποί τοῦ Ἔθνους, ὅπως, ἡ εὐηµερία/ἀνάπτυξη ἤ ἡ ἱστορική/πολεµική δόξα ἀξιολογοῦνταν ὡς ὑπέρτεροι ἐκείνων τῆς Ἐκκλησίας, οἱ ὁποῖοι ἔπρεπε εἴτε νά ὑποχωρήσουν, εἴτε νά µεθερµηνευθοῦν καί νά ὑπηρετήσουν τούς σκοπούς τοῦ ἔθνους.

Ἡ νέα αὐτή ἱεράρχηση ἐκφράσθηκε καί θεσµικά. Χαρακτηριστικό εἶναι τό γεγονός ὅτι σέ πολλά Εὐρωπαϊκά κράτη ὑπό τήν ἐπίδραση τοῦ Προτεσταντισµοῦ ὁ κρατικός ἄρχων ἀποκτᾶ Ἐκκλησιαστική δικαιοδοσία καί εἴτε, ὅπως στήν Ἀγγλία, καθίσταται ὁ ἴδιος ἐπί κεφαλῆς τῆς Ἐκκλησίας,  εἴτε, ὅπως ἔκανε ὁ Μεγάλος Πέτρος στή Ρωσία, τοποθετεῖ κρατικό ἐπίτροπο στήν Ἱερά Σύνοδο, χωρίς τήν ἔγκριση τοῦ ὁποίου δέν ἰσχύει καµία ἀπόφαση τῆς τελευταίας.

ΡΑΠΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ!

ΡΑΠΙΣΜΑ ΣΤΗΝ ΑΥΤΑΡΧΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΗΣ

ΕΛΛΑΔΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΜΑΣ ΣΤΟ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΓΙΑ ΤΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ

ΤΩΝ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ!

 

Μέ τήν βοήθεια τοῦ Θεοῦ µας εἶχε µεγάλη ἐπιτυχία ἡ προσφυγή µας στό Εὐρωπαϊκό Δικαστήριο Ἀνθρωπίνων Δικαιωµάτων (ΕΔΔΑ) γιά τό παράνοµο καί ἀντισυνταγµατικό κλείσιµο τῶν Ναῶν τῆς Πατρίδος µας καί τήν παρεµπόδιση τῆς Θρησκευτικῆς Λατρείας τοῦ Λαοῦ µας.

Προηγουµένως, ὅµως, ἡ προσφυγή µας εἶχε γίνει στό Συµβούλιο Ἐπικρατείας, ὡς τοῦ ἁρµοδίου Δικαστηρίου τῆς Πατρίδος µας, µέ αἴτηση τῶν (Σηµ.:Παραθέτουµε τά τῆς προσφυγῆς µας σέ µονοτονικό, ὅπως κατετέθησαν στό Δικαστήριο):

  1. Τοῦ Ἱεραποστολικοῦ Σωµατείου «ΕΝΟΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΥΠΑΚΟΗΣ», διά τοῦ Προέδρου του, πρωτοπρεσβυτέρου Βασιλείου Ἐµµ. Βολουδάκη.
  2. Του Πρωτοπρεσβυτέρου Βασιλείου Βολουδάκη, ὡς Προϊσταμένου του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου Πευκακίων Αθηνών,
  3. Του Αρχιμανδρίτου καί Νομικού π. Κωνσταντίνου Ραμιώτη, κατοίκουΤρικάλων.
  4. Του π. Γεωργίου Χάας, Πρεσβυτέρου, κατοίκου Ν. Ιωνίας.
  5. Του π. Πασχάλη Γρίβα, Οικονόμου, κατοίκου Αθηνών .
  6. Του π. Παναγιώτη Βγενόπουλου, πρωτοπρεσβυτέρου, κατοίκου Ηλείας.
  7. Του Νομικού Κωνσταντίνου Βούλγαρη
  8. Του Λέο Μπρανγκ, Θεολόγου και Ταμία του Δ.Σ. Πανελληνίου Ενώσεως Θεολόγων (ΠΕΘ)
  1. Του Γεωργίου Χριστοδουλοπούλου, καθηγητού Κτηνιατρικής Σχολῆς τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλίας
  2. Του Κωνσταντίνου Παπανικολάου, Εκπαιδευτικού, κατοίκου Λάρισας,
  3. Του Κωνσταντίνου Βουγά, Μοριακού Βιολόγου, κατοίκου Αθηνών, καί µέ τήν ἐνυπόγραφη συµµετοχή καί ἄλλων 27 προσώπων (σηµείωση: Ἑκατοντάδες ἄλλοι µᾶς ἔστειλαν e-mails ὅτι προσυπογράφουν),

«κατά του Ελληνικού Δημοσίου,

νομίμως εκπροσωπουμένου από τους Υπουργούς Παιδείας και

Θρησκευμάτων, Υγείας και Οικονομικών,για την ακύρωση,

άλλως την αναγνώριση του ανυποστάτου της 2867/Υ1 (Φ.Ε.Κ. Β’

872/2020) κοινής υπουργικής απόφασης των Υπουργών Παιδείας

και Θρησκευμάτων και Υγείας, καθώς και για την ακύρωση κάθε

συναφούς προς αυτήν πράξης»,

τονίζοντας πρωταρχικά σ’ αὐτό (στό Σ.τ.Ε.) τά ἑξῆς εἰσαγωγικά: