Τοῦ ἱεροῦ Δωδεκαημέρου τὰ εὔλογα ἐρωτήματα

Τοῦ ἱεροῦ Δωδεκαημέρου τὰ εὔλογα ἐρωτήματα

 

ἤ προσθέτοντας τὸν ἐπίλογο στὴν ὡς ἄνω χρονικὴ περίοδο

Στὸν παμφίλτατο κ. Π. Β. Πάσχο καὶ στὴν ἀξ. κ. Βάσω,

ταπεινὸς ἑόρτιος χαιρετισμός

 

πως κάθε χρόνο ἔτσι καί ἐφέτος λύθηκε καί μαζεύτηκε ξανὰ τὸ κουβάρι τῶν Γιορτῶν τοῦ πανσέβαστου καί ὁλόφωτου Δωδεκαημέρου. Καὶ δὲν ἀναφέρω τὴ λέξη «ὀλόφωτο» γιὰ νὰ ἐπαινέσουμε τοὺς ἄρχοντες, ποὺ στόλισαν δρόμους καὶ πλατεῖες μὲ χιλιάδες χρωματιστὰ λαμπιόνια, ἀλλὰ νὰ τονίσω πὼς τὸ φῶς ποὺ μᾶς χαρίζεται τὶς Γιορτὲς αὐτὲς προέρχεται ἀπὸ τὴν Ἥλιο τῆς Δικαιοσύνης, ποὺ καί ὁ Ἴδιος τὸ κηρύττει «Ἐγὼ εἰμὶ τὸ φῶς τοῦ κόσμου» (Ἰω.) Ἕνα φῶς ἀναντίρρητα διαρκές καί ὄχι προσωρινό, ἕνα φῶς μεταφυσικό, ποὺ λαμποκοπᾶ καὶ καταυγάζει ἀκόμα τὰ πιὸ μυστικά μας κύτταρα.

Εἶν’ ἀλήθεια ὅτι χαίρεται ὁ κόσμος μέσα στοὺς φωτεινοὺς δρόμους νὰ σεργιανᾶ, νά ἀκούει εὐχές, νὰ προσπαθεῖ νὰ λησμονήσει,  πρόσκαιρα πάντα, τὰ ὅσα συμβαίνουν γύρω του. Μὰ ὡς ἐκεῖ. Ἐκεῖ μονάχα στέκεται καὶ δὲν γυρίζει πίσω του νά δεῖ, νά ἀφουγκραστεῖ τὶς φωνὲς τῶν προγόνων του, τὶς φωνὲς τῶν Προφητῶν καὶ Ἁγίων ποὺ ἔζησαν τὸ θαῦμα: Τὸ μέγα θαῦμα τῆς τοῦ Χριστοῦ μας Ἐνανθρωπήσεως, διὰ τῆς ὁποίας «λύτρωσιν ἀπέστειλεν ὁ Κύριος τῷ λαῷ αὐτοῦ». Γιατὶ μονάχα ἔτσι θὰ μεταποιηθεῖ ὡς ὁ «Λαὸς ὁ πάλαι, ἐν σκιᾷ θανάτου, καθεζόμενος [ποὺ εἶδε], τὸ φῶς  ἀνατεῖλαν, ἐκ τῆς Παρθένου, καὶ πολλῆς θυμηδίας ἐμπλήσθη, τὸν πτωχεύσαντα Λόγον, μεγαλύνων ἀεί».

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥ π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΒΟΛΟΥΔΑΚΗ

Οἱ Ὁμιλίες τοῦ π. Βασιλείου Βολουδάκη, πού μετεδίδοντο ζωντανά μέσῳ τοῦ Καναλιοῦ Ἐκδοσεις Ὑπακοή στό YOU TUBE  θά μεταδίδονται καί ἀπό τό Κανάλι ypakoh.gr

 

ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΊΣ 12.30 ΤΟ ΜΕΣΗΜΕΡΙ 

 

ΚΑΙ Η ΣΧΟΛΗ ΝΕΩΝ ΚΑΘΕ ΤΡΙΤΗ ΣΤΙΣ 7 ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ

 

 

ΔΙΑΔΩΣΤΕ ΤΟ, ΟΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙΤΕ

Τό Σύνταγµα τῆς Ἐθνοσυνέλευσης τῆς Τροιζήνας καί τό Ἀµερικανικό Σύνταγµα

Τό Σύνταγµα τῆς Ἐθνοσυνέλευσης τῆς

Τροιζήνας καί τό Ἀµερικανικό Σύνταγµα

 

χουµε ἤδη ἀναφερθεῖ στό ρεῦµα τῆς φιλελεύθερης σκέψης πού ἀποκτᾶ στή χώρα µας ὅλο καί περισσότερους ἀκολούθους, καί σέ κάποιες περιπτώσεις ἰδιαίτερα ἐνθουσιώδεις, ὀπαδούς. Ἀκόµη, ἀναφερθήκαµε ἀκροθιγῶς σέ µιά ἄποψη πού προβάλλεται στή χώρα µας ἀπό νεώτερους ἱστορικούς καί γενικότερα ἀπό διανοούµενους µέ φιλελεύθερο προσανατολισµό, περί τοῦ ὅτι ἡ Ἑλληνική Ἐπανάσταση τοῦ 1821 εἶχε ὡς πρότυπο τήν Ἀµερικανική Ἐπανάσταση τοῦ 1776.

Ἕνα ἀπό τά «τεκµήρια», πού ἐπικαλοῦνται, ὅσοι ὑποστηρίζουν τήν ἱστορική αὐτή θέση εἶναι τό συγκεκριµένο περιεχόµενο τοῦ «Πολιτικοῦ Συντάγµατος τῆς Ἑλλάδος», πού ψηφίσθηκε ἀπό τήν Γ΄ Ἐθνοσυνέλευση  τῆς Τροιζήνας τήν 1η Μαΐου 1827. Ἐνδεικτικῶς, σύµφωνα µέ ἕναν ἱστορικό συγγραφέα τό ἐν λόγῳ Σύνταγµα «ἀποτελοῦσε ἀντιγραφή τοῦ Ἀµερικανικοῦ Συντάγµατος τοῦ 1783 καί χαρακτηρίστηκε τόσο στή µορφή, ὅσο καί στό περιεχόµενό του ἀπό τά πιό προοδευτικά τῆς ἐποχῆς του. Στά βασικά ἄρθρα του καθοριζόταν ὁ δηµοκρατικός καί ὁ φιλελεύθερος χαρακτήρας του καί ἀποτελοῦσε προάγγελο γιά τήν εἰσαγωγή στήν Ἑλλάδα τοῦ Κοινοβουλευτικοῦ Πολιτεύµατος».

Τό χωριό µου τό λένε Ἀθήνα !

Τό χωριό µου τό λένε Ἀθήνα !

 

Καί οἱ γηγενεῖς, ἔχουµε τήν κακή συνήθεια να σκεφτόµαστε!

 

Ἀγαπητοί ἀναγνῶστες, Καλή Χρονιά!

 

ρθε καί πάλι ἡ ἐποχή τῆς µεγάλης νύχτας καί τῆς µικρῆς µέρας (καί µεταφορικά καί κυριολεκτικά!). Ἡ ἐποχή, πού ἡ ζωή µας  συναντάει τό σταυροδρόµι τοῦ χρόνου ἑνός τέλους καί τοῦ χρόνου µιᾶς ἀρχῆς κι ἐκεῖ, κοντοστέκεται γιά λίγο. Γιά πολύ λίγο, ἴσα ἴσα ὅσο κρατάει µιά ἀστραπή. Τό ἔχει, δυστυχῶς, αὐτό ὁ χρόνος: µπορεῖς νά τόν κρατήσεις µόνο γιά πολύ λίγο. Μετά κυλάει ἀνάµεσα στά δάχτυλά σου καί χάνεται!

  Ἔστω, ὅµως, ἀκόµα κι αὐτή ἡ µικρή στάση στό σταυροδρόµι τοῦ χρόνου πού ἔφυγε καί τοῦ χρόνου πού θά ἔρθει, προσφέρεται γιά σκέψεις, ἀναµνήσεις καί ἀποφάσεις.

  Εἰδικά αὐτή τήν περίοδο, πού ἔκανα ἔρευνα γιά τά κείµενα τῆς χριστουγεννιάτικης γιορτῆς µας, ὅλο ἔπεφτα ἐπάνω σέ κείµενα συγγραφέων -πολύ γνωστῶν, ἤ, λιγότερο γνωστῶν- πού µιλοῦσαν γιά ἀναµνήσεις. Ἀναµνήσεις τοῦ χωριοῦ τους, ἀναµνήσεις τῶν παιδικῶν τους χρόνων, ἀναµνήσεις ἀνθρώπων πού εἶναι µακριά καί περιµένουν, ἀναµνήσεις ἀνθρώπων πού γλίστρησαν µακριά καί ἔφυγαν ὁριστικά.

ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΝΑΛΑΒῌ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΤΗΣ ΑΠΟΪΕΡΟΠΟΙΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ;

ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΑΝΑΛΑΒ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ

ΤΗΣ ΑΠΟΪΕΡΟΠΟΙΗΣΕΩΣ  ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ;

 

Toῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Βασιλείου Βολουδάκη

 

Νοιώθουμε ἐδῶ καί σχεδόν ἕνα χρόνο μιά πρωτόγνωρη ψυχική ὀδύνη, ὅλοι οἱ Πιστοί τοῦ Μόνου Ἀληθινοῦ Θεοῦ μας, βλέποντας νά ἀποϊεροποιεῖται ἀπό τούς πολιτικούς ἡ Ὀρθόδοξη Πίστη καί Λατρεία μας, καί ἀκολούθως νά ραπίζεται, νά χλευάζεται, καί νά τίθεται στό περιθώριο τῆς ζωῆς τῆς Πατρίδος μας ἀπό τούς πολυποίκιλους  κόλακες τῆς Ἐξουσίας, μέ μοχλό ἕνα ψευδέστατο φόβητρο, τόν Κορώνα ἰό, τόν ὁποῖον ὑψώνουν μέσῳ τῆς Τηλεοπτικῆς εἰκονικῆς (γράφε πλασματικῆς) πραγματικότητος, ὡς φοβερόν καί μοναδικόν ἐπίβουλον τῆς ἀνθρωπίνης ὑγείας, γιά νά «καμφθῇ πᾶν γόνυ» καί νά παραδοθῇ, ἄνευ ὅρων στίς διαθέσεις καί τά κελεύσματα τοῦ ἐπιγείου Καίσαρος!

Τό περίεργο, ὅμως, δέν εἶναι πώς ἡ Παγκόσμια Πολιτική σπεῖρα  ἔχει ἐπιδοθεῖ σέ μιά ἄνευ προηγουμένου λυσσαλέα προσπάθεια νά ξεριζώση τόν Χριστιανισμό ἀπό «προσώπου τῆς γῆς», καί ὅτι οἱ ἐγχώριοι δορυφόροι τοῦ Παγκοσμίου Κυβερνοχώρου, Ἑλληνόφωνοι Κυβερνῆτες μας, ὡς πρόθυμοι ὑπηρέτες τους, ἐπιδεικνύουν ὑπερβάλλοντα ἀντιεκκλησιαστικό ζῆλο, ἀλλά αὐτό, πού ἔχει ἀφήσει ἄφωνο τό συνειδητοποιημένο Πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας εἶναι πόλυτη καί παθητική ποδοχή πό τήν πλειοψηφία τν Μελν τς κκλησιαστικς Διοικήσεως λης ατς τς περιπαικτικς συμπεριφορς, σέ σημεῖο, πού νά δημιουργεῖ ἔντονες ὑπόνοιες ὅτι «καί συνευδοκοῦσι τοῖς πράττουσι»!