ΚΟΥΚΟΥΛΩΜΑΤΑ

ΚΟΥΚΟΥΛΩΜΑΤΑ

 

Τό κουκούλωμα μοιάζει νά εἶναι ἕνα ἀπό τά κυρίαρχα χαρακτηριστικά τῆς ἐποχῆς μας. Πρόκειται μᾶλλον γιά κεντρικό ἄξονα τῆς λεγόμενης πολιτικῆς ὀρθότητας. Ὅλες οἱ διαφορές, οἱ ἀντιπαλότητες, οἱ ἀντιθέσεις, λές καί ἔχουν ἐξαλειφθεῖ. Σάν νά ζοῦμε σέ ἕναν κόσμο κοινωνικῆς εἰρήνης καί ὁμόνοιας.

Μαζί μέ τίς διαφορές τείνει νά ἐξαφανιστεῖ ἡ ἀλληλοστήριξη, ὁ σεβασμός, ὁ δημόσιος λόγος καί ὁ διάλογος. Ἔχουν ὑποσταλεῖ οἱ θέσεις πάνω στίς ὁποῖες ἀναπτύσσονται οἱ ἀντιθέσεις. Ἡ εἰρήνη καί ἡ ὁμόνοια εἶναι θεμιτές καί εὐπρόσδεκτες σέ μιά κοινωνία. Ὅμως κοινωνική εἰρήνη δέν εἶναι νά μήν ὑπάρχουν διαφωνίες καί νά ἔχουμε ἔξαρση τῆς ἐγκληματικότητας.

Αὐτό εἶναι τρόμος, δέν εἶναι εἰρήνη. Στήν πραγματικότητα λουφάζουμε γιά νά ἐπιβιώσουμε, γιατί κουμάντο κάνει ἡ βαρβαρότητα καί ὄχι ἡ εὐγένεια. Σέ αὐτό τό ἀνελεύθερο περιβάλλον, δέν ἀναπτύσσεται ἡ προσωπικότητα, ἀντιθέτως θάβεται καί τό μόνο πού κυκλφορεῖ τελικά ἐλεύθερα, εἶναι τό κακό. Μιλᾶμε συχνά γιά τήν ἐξίσωση τοῦ καλοῦ μέ τό κακό στίς ἡμέρες μας. Ὅμως στήν πραγματικότητα δέν ἔχουμε νά κάνουμε μέ ἐξίσωση, ἀλλά μέ ἐπιβολή τοῦ κακοῦ.  Στό κάτω-κάτω τῆς γραφῆς, τό κακό εἶναι ἐξ ἀρχῆς ὁλοκληρωτικό, δέν ἀνέχεται νά συνυπάρχει καί νά ἐξισορροπεῖται ἀπό τό καλό, ἀλλά ἐπιδιώκει νά τό ἐκτοπίσει, μέ τόν τρόμο καί τήν ἀποχαύνωση.

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΝΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΙΚΟΥ ΛΕΥΪΤΗ

ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΕΝΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΙΚΟΥ ΛΕΥΪΤΗ

 

«Ποιμαντικά νάλεκτα» εἶναι ὁ τίτλος τοῦ νέου βιβλίου τοῦ Αἰδεσιμολογιωτάτου Πρωτοπρεσβυτέρου Κωνσταντίνου Καλλιανο, στό ὁποῖο ἔχει ἀποθησαυρίσει κατανυκτικά καί ἀγωνιστικά ἄρθρα του, καρπούς «μβιωμένης Ποιμαντικς διαδρομς», ὅπως ὁ ἴδιος τά προσδιορίζει, τά ὁποῖα δημοσιεύθηκαν κατά καιρούς σέ περιοδικά, ἀλλά ὡς διάσπαρτα εἶχαν γίνει ἀπρόσιτα.

Αὐτά πού δέν διδάσκουμε μέ λόγια

Αὐτά πού δέν διδάσκουμε μέ λόγια

 

Σέ ἡμέρες ἑορτῶν βρεθήκαμε σέ ἕνα παιδότοπο, ὅπου ὑπῆρχαν πολλά δρώμενα καί παιχνίδια γιά μικρούς καί μεγάλους. Λόγῳ τῶν ἡμερῶν ὑπῆρχε πολύς κόσμος καί σέ κάθε παιχνίδι εἶχε μεγάλη ἀναμονή. Περιμένοντας τήν σειρά μας σέ ἕνα ἀπό αὐτά τά παιχνίδια, βρεθήκαμε μπροστά σέ ἕναν διάλογο μεταξύ μιᾶς νεαρῆς μαμᾶς, πού περίμενε καί αὐτή στήν οὐρά μέ τόν ἄνδρα της καί δύο μικρά παιδάκια, μέ τόν ὑπεύθυνο τοῦ συγκεκριμένου παιχνιδιοῦ. Τό θέμα ἦταν ὅτι τῆς συγκεκριμένης μαμᾶς δέν ἄρεσε ὁ κανονισμός τοῦ παιχνιδιοῦ καί ὁ τρόπος πού εἶχε ὁρισθεῖ ἀπό τούς ὑπευθύνους γιά τήν τήρηση σειρᾶς προτεραιότητας καί διαμαρτυρόταν ἔντονα στόν ὑπεύθυνο λέγοντάς του ὅτι δέν ἦταν σωστός ὁ κανονισμός καί πώς ἔπρεπε νά ἀλλάξει. Ὅσες φορές καί ἄν ἐπανέλαβε ὁ ὑπεύθυνος ὅτι αὐτός ἦταν ὁ κανονισμός καί ὅτι ἔπρεπε νά γίνει σεβαστός ἀπό ὅλους, οἱ διαμαρτυρίες δέν μειώθηκαν οὔτε ἀκόμα ὅταν τῆς ἐξήγησε τόν λόγο γιά τόν ὁποῖο ἴσχυε ὁ κανονισμός αὐτός, (πρᾶγμα πού θεωρῶ ὅτι δέν ἦταν ὑποχρεωμένος νά κάνει), ἡ γυναίκα ἐκείνη δέν σταμάτησε νά ἐπιμένει ὅτι ἔπρεπε νά γίνει ἐξαίρεση γι’ αὐτήν   γιατί ἐκείνη εἶχε πληρώσει!!! Δέν ἔκανε βέβαια, τόν κόπο νά σκεφτεῖ ὅτι ὅλος ὁ κόσμος πού περίμενε στήν οὐρά, προφανῶς εἶχε πληρώσει ὅπως καί ἐκείνη, ἀλλά ἀλλοῦ θέλω νά ἑστιάσω τόν προβληματισμό μας: σκεφτόμουν, παρακολουθῶντας αὐτήν τήν ἀντιπαράθεση, ὅτι ὑποτίθεται ἐμεῖς οἱ γονεῖς προσπαθοῦμε νά διδάξουμε τά παιδιά μας νά σέβονται τούς ἄλλους καί νά ὑπακούουν. Θέλουμε νά τά μάθουμε νά μᾶς ἀκοῦνε, νά μᾶς ἐμπιστεύονται, νά ὑπακούουν στούς κανόνες τοῦ σπιτιοῦ, τοῦ σχολείου, τῆς κοινωνίας καί, ὅταν μεθαύριο γίνουν πολῖτες, νά ὑπακούουν στούς νόμους τοῦ κράτους. Διδάσκουμε, ὅμως,  μέ λόγια σεβασμό καί ὑπακοή, ἐνῷ στήν πράξη καί μέ τό δικό μας παράδειγμα, διδάσκουμε σιωπηρά ὅτι ὁ καθένας ἔχει δικαίωμα νά μήν ὑπακούει σέ κανονισμούς ὅταν κρίνει ὅτι οἱ κανονισμοί αὐτοί ἀντιβαίνουν στό δικό του θέλημα καί στήν δική του κρίση. Προσπαθοῦμε, δηλαδή, μέ τά λόγια νά μάθουμε στά παιδιά μας νά μᾶς σέβονται καί νά μᾶς ἀκοῦνε, ἐνῷ μέ τήν συμπεριφορά μας τά διδάσκουμε ὅτι ὁ καθένας ἔχει δικαίωμα νά κάνει ὅ,τι θέλει χωρίς νά ὑπολογίζει κανέναν. Παρακολουθῶντας αὐτόν τόν διάλογο, σκεφτόμουν τί ἐντύπωση ἄραγε νά ἔκανε τό γεγονός στά παιδιά αὐτῆς τῆς γυναίκας; Ὁ πατέρας δίπλα ἁπλός θεατής, ὁ ὑπεύθυνος τοῦ παιχνιδιοῦ μέ ὑπομονή καί ἀξιοθαύμαστη ψυχραιμία ἔλεγε καί ξαναέλεγε πῶς ἔχουν οἱ κανόνες, ἡ μητέρα ἐκνευρισμένη νά ἐπιμένει στό δικό της, ἀναρωτιόμουν τί νά σκεφτόντουσαν ἄραγε αὐτά τά παιδιά; Τί μάθημα πῆραν ἐκείνη τήν ἡμέρα;

Ο ΘΕΟΤΟΚΟΦΙΛΟΣ ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

Ο  ΘΕΟΤΟΚΟΦΙΛΟΣ  ΑΓΙΟΣ  ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ

 

νας μικρός λεμονανθός στήν γία Εκόνα Του.

 

Δ«ιδαχθείς πό τς γιωτάτης μν καθολικς καί ποστολικς κκλησίας, τι ξιον στιν, ς ληθς, μακαρίζειν τήν Θεοτόκον καί ειπάρθενον Μαρίαν, ποίησα δάς τινας καί μνους πρός ανεσιν καί νύμνησιν τς Παναγίας Μητρός το Κυρίου, τς Γοργοεπηκόου καί ταχείας ες ντίληψιν βοήθειαν καί προστασίαν τν πικαλουμένων Ατήν, καί πρός κφρασιν τς πείρου πρός Ατήν εγνωμοσύνης μου, διά τάς πολλάς πρός μέ Ατς εεργεσίας, ς παραπήλαυσα. Τούς μνους τούτους δημοσίευσα, πως παράσχω τος γαπσι καί τιμσι τήν Μητέρα το Κυρίου γκόλπιόν τι ν νά ερίσκωσι διατετυπωμένα τά αυτν συναισθήματα καί κανοποισιν ατά, δοντες καί μνοντες τήν περαγίαν Θεοτόκον, τήν Μητέρα το Θεο μν. Καί δημοσίευσις μέν, γένετο καί διενεμήθη, λλ’ πόθος τς νυμνήσεως τς Κυρίας Θεοτόκου, πηγόρευεν μν νέας δάς καί νέους μνους, καί ριθμός ατν ηξάνετο καί ο μνοι καί α δαί πολλαπλασιάζοντο… Τάς δάς καί τούς μνους καί τούς Κανόνας τούτους, πεφάσισα νά κδώσω, πρός κανοποίησιν το τν πιστν συναισθήματος, νά συνεκδώσω δέ μετ’ ατν καί τούς δη κδεδομένους ες ν σμα…

ν θήναις, τ 24 ανουαρίου 1907 ν τ Ριζαρεί κκλησιαστικ Σχολ,

   Πενταπόλεως Νεκτάριος»

 

ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ

ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ

 

Τό ρθρο, πού κολουθε, προέρχεται πό τήν γραφίδα το μακαριστο φημερίου καί Προϊσταμένου το Ναο μας, Πρωτοπρεσβυτέρου  μμανουήλ Γεωργίου Βολουδάκη, καί δημοσιεύθηκε στό Περιοδικό «ΕΚΚΛΗΣΙΑ», τήν 1η Μαου 1961. Τό ναδημοσιεύουμε στό Περιοδικό μας γιά τήν μεγάλη πικαιρότητά του, λλά καί ες τιμήν καί μνήμην το Σεβαστο μας παπά Μανώλη (πως τόν προσφωνοσε λαός), το πολλά κοπιάσαντος πί 60 τη ες τήν διακονίαν το Ναο μας, το λαο μας, διαιτέρως δέ το Ποιμνίου τς νορίας μας.

Νά χουμε τήν εχή καί τήν προσευχή του! 

 

Ενα ἀπό τά ἀναμφισβήτητα ἀγαθά τοῦ ἀνθρώπου εἶναι ἡ ὑγεία, ἡ κατάστασις δηλαδή τῆς εὐεξίας τοῦ ἀνθρωπίνου ὀργανισμοῦ, ἡ ὁποία ἔρχεται ὡς ἀποτέλεσμα τῆς ὁμαλῆς καί κανονικῆς λειτουργίας τῶν ὀργάνων αὐτοῦ. Ἡ διατάραξις τῆς λειτουργίας ταύτης εἴτε ὑπό ἐσωτερικῶν εἴτε ὑπό ἐξωτερικῶν αἰτίων ἐμφανίζεται ὑπό τήν μορφήν τῆς ἀσθενείας. Λόγῳ τοῦ δυσυνθέτου τῆς ἀνθρωπίνης φύσεως ὅπως ἡ ὑγεία, οὕτω καί ἡ ἀσθένεια ἀναφέρονται τόσον εἰς τό σῶμα, ὅσον καί εἰς τήν ψυχήν. Ἔχομεν οὕτω ὑγείαν καί ἀσθένειαν τοῦ σώματος ὡς καί ὑγείαν καί ἀσθένειαν τῆς ψυχῆς. Μέ τήν ὑγείαν καί τήν ἀσθένειαν τοῦ σώματος ἀσχολεῖται ἡ παθολογία καί ἡ ὑγιεινή, μέ τήν ὑγείαν τῆς ψυχῆς καί τήν ἀσθένειάν της ἀσχολεῖται ἡ ψυχιατρική.