Ἡ ἐλευθερία τῆς ἔκφρασης καί ἡ Δηµόσια Ὑγεία

Ἡ ἐλευθερία τῆς ἔκφρασης 

καί ἡ Δηµόσια Ὑγεία

 

Φαίνεται πώς τό ἰδεολογικό κλῖµα στή χώρα µας διαµορφώνεται, –σέ ἴσως ὑπερβολικά µεγάλο βαθµό πού δείχνει τήν ἐλλιπῆ ἀνάπτυξη τῆς «κοινωνίας τῶν πολιτῶν» καί τῆς «δηµόσιας σφαίρας»–, ἀπό τήν διαδοχή στίς κρατικές θέσεις προσώπων, τά ὁποῖα, ἀνάλογα µέ τίς σπουδές καί τίς γενικότερες συνθῆκες τοῦ βίου τους, ἀναδιαµορφώνουν τό πλαίσιο, τήν ὁρολογία καί τίς ἀναφορές τοῦ δηµοσίου διαλόγου. Ἔτσι, στό σχετικά ἀπώτερο µεταπολιτευτικό παρελθόν ἦταν ἐµφανές τό ὅτι οἱ κρατικές θέσεις στελεχώνονταν ἀπό πολιτικούς πού εἶχαν σπουδάσει στήν κάπως συντηρητικότερη Γερµανία καί ἀπό ἐκεῖ ἀντλοῦσαν τά κριτήρια καί τό σύστηµα τοῦ προσανατολισµοῦ τους στόν κόσµο. Ἀργότερα, µέ τήν ἀνάδειξη περισσότερο ἀριστερόστροφων κυβερνήσεων ἄλλαξε ὁ προσανατολισµός καί τονίσθηκαν περισσότερο οἱ ἀναφορές στήν προοδευτικότερη Γαλλία, ἐνῷ, ἤδη, παρατηροῦµε ὅτι, λόγῳ τῆς ἀνάδειξης στίς κρατικές θέσεις προσώπων πού σπούδασαν σέ Ἀγγλοσαξωνικές σχολές, ἀρχίζουν νά ἐπικρατοῦν οἱ ἀναφορές στήν Ἀµερικανική (liberal) παράδοση. Οἱ ἀλλαγές αὐτές ἀντανακλῶνται, γιά παράδειγµα, στόν δηµόσιο-πολιτικό λόγο γιά τήν Ἐπανάσταση τοῦ 1821: Ἀρχικά, εἶχε υἱοθετηθεῖ στούς ἐπίσηµους λόγους τῶν πολιτικῶν τό γερµανικό-ροµαντικό ἑρµηνευτικό πλαίσιο τῆς «παλιγγενεσίας» ἑνός ἀρχαίου καί ἐνδόξου ἔθνους. Ἐν συνεχείᾳ, ἐπιχειρήθηκε νά προβληθοῦν οἱ «ὁµοιότητες» τῆς Ἑλληνικῆς ἐπανάστασης µέ τήν Γαλλική ἐπανάσταση τοῦ 1789, ἐνῷ, ἤδη, προβάλλεται ἡ ἄποψη ὅτι ἡ Ἑλληνική ἐπανάσταση εἶχε ὡς πρότυπο τήν Ἀµερικανική τοῦ 1776!

ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ

ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ  ΙΑΤΡΙΚΗ

 

Στήν Ἰατρική ὑπάρχουν ἀσθενεῖς, πού ἀπευθύνονται σέ ἰατρούς μέ σωρεία ἐνοχλημάτων, χωρίς ὡστόσο νά ἀποδειχθεῖ τίποτα μετά ἀπό ἐνδελεχῆ κλινικο-εργαστηριακό ἔλεγχο.

Σύμφωνα μέ τόν Franz Alexander, γνωστό Ἀμερικανό Ψυχαναλυτή τοῦ περασμένου αἰῶνα καί ἱδρυτή τῆς Ψυχαναλυτικῆς Σχολῆς τοῦ Chicago, ὑπάρχουν διάφορες παθήσεις πού ὀφείλονται σέ στρεσογόνους καί ἀγχογόνους παράγοντες, ὅπως πεπτικό ἕλκος, ἑλκώδης κολίτιδα, σπαστική κολίτιδα, νόσος τοῦ Chron, στεφανιαία νόσος κ.ο.κ. Τό Κίνημα τῆς Ψυχοσωματικῆς Ἰατρικῆς ξεκίνησε ἀπό τίς ΗΠΑ καί ἐπεκτάθηκε στήν Εὐρώπη, μέ ἀποτέλεσμα νά ἱδρυθοῦν Ψυχοσωματικές Κλινικές.

Σημαντική ὑπῆρξε καί ἡ συμβολή τοῦ συμπατριώτη μας Καθηγητή Ψυχιατρικῆς Πέτρου Σιφναίου στό Harvard University, ὁ ὁποῖος ἵδρυσε στό Γενικό Νοσοκομεῖο τῆς Μασαχουσέτης τό Τμῆμα Βραχείας Ψυχοθεραπείας καί τήν STAPP (Short Term Anxiety Provoking Psychotherapy - Ἀγχολυτική Ψυχοθεραπεία Βραχείας Διάρκειας).

Σκέψεις πάνω στὴν Ἱερά Ἀκολουθία τῆς Θείας Μεταλήψεως

Σκέψεις πάνω στὴν Ἱερά Ἀκολουθία τῆς Θείας Μεταλήψεως

 

πισκεπτόμενος σχεδὸν καθημερινὰ ἐδῶ καὶ σαρανταδύο χρόνια ἱερατικῆς διακονίας τὴν εὐκατάνυκτη καὶ θεοφώτιστο ἱ Ἀκολουθία τῆς Θ. Μεταλήψεως, ἔχω τὴν ἐντύπωση, κάθε φορὰ ποὺ τὴν ἐπισυνάπτω στὸ Ἀπόδειπνο, ὅτι κάτι καινούριο ἀνακαλύπτω, ποὺ περισσῶς μὲ ψυχωφελεῖ καὶ ἐξάπαντος μὲ προετοιμάζει,  τόσο  γιὰ τὴν αὐριανὴ τέλεση τῆς Θείας Λειτουργίας, ὅσο καὶ γιὰ συμμετοχή μου στὰ οὐράνια καὶ φρικτὰ τοῦ Χριστοῦ μου Μυστήρια, ὅπως «το Θείου Του Δείπνου κα μυστικο κοινωνς γενέσθαι», Κι αὐτὴ ἡ ἔμπειρία, πιστεύω, ὅτι ἀπομένει καὶ ἀποτελεῖ τὴν ὁριακὴ γραμμή, ἡ ὁποία μᾶς διαχωρίζει ἀπὸ τὸν κόσμο, σύμφωνα μὲ τὸν ἱερὸ λόγο τοῦ Ἁγίου Μακαρίου τοῦ Αἰγυπτίου: « τν Χριστιανν κόσμος τερός στί, κα διαγωγ κα νος κα λόγος κα πρξις τέρα τυγχάνει, κα τν νθρώπων το κόσμου τούτου διαγωγ κα νος κα λόγος κα πρξις τέρα· λλο τί εσίν κενοι κα λλο τί εσίν οτοι, κα πολλ διάστασις μεταξ τούτων  κκείνων». Γι’αὐτό, σύμφωνα μὲ τὴν ἀκόλουθη ὁδηγία τῆς ἀρχῆς τῆς Θείας Μεταλήψεως, «Μέλλων προσελθεν τος χράντοις Μυστηρίοις ...λέγε μετ κατανύξεως τν παρόντα Κανόνα...». Κι ὁ Κανόνας, πρέπει νὰ ξέρουμε, πὼς εἶναι ἡ ραχοκοκαλιὰ τῆς ὅλης Ἀκολουθίας, γιατὶ ἔχει τὸ προνόμιο νὰ εἰσάγῃ τὸν πιστὸ στὴν εὐλογημένη κατάνυξη, ἡ ὁποία κατὰ τοὺς ἁγίους Νηπτικοὺς «πρς ρωτα Θεο πτερο τν ψυχήν».  Τὸν προετοιμάζει, δηλαδή, ὥστε μὲ περισυλλογή, ἐγκράτεια καὶ ἐνδελεχῆ μελέτη τοῦ εἶναι του, νὰ εὐθυγραμμιστεῖ πλήρως μὲ ὅσα ὁ Κανόνας, αὐτὸς ὁ νοητὸς διδάσκαλος, τὸν συμβουλεύει: «Βεβηλωθες ργοις τόποις δείλαιος ναξιος πάρχω, Χριστ τς μετουσίας, ς μ ξίωσον...γένοιτο νθραξ το σο Σώματος, ες φωτισμν τ σκοτισμέν μοί...Νον κα καρδίαν γίασον, Στερ κα τ σμα μου...». Εἶναι δὲ ὀρθὸ ὅπως ἡ προετοιμασία αὐτὴ γίνει μὲ πειθαρχημένη καὶ προσεγμένη τακτοποίηση τοῦ σπηλαίου τῆς ψυχῆς, ὅπου κατὰ τὴν Ὀρθόδοξη Νηπτικὴ διδασκαλία ἑδρεύουν «οἱ λησταὶ λογισμοί», γι᾿ αὐτὸ καὶ προαπαιτεῖται τὸ Μυστήριο τῆς Ἱ. Ἐξομολογήσεως, ποὺ εἶναι «[τ]Μυστήριο τς συμφιλίωσης μ τν κκλησία κα τς πιστροφς σ᾿ Ατήν...»( π. Ἀλέξανδρος Σμέμαν) 

«Ἵδρυμα Ἐπιτροπῆς Κορώνα»!

«Ἵδρυμα Ἐπιτροπῆς Κορώνα»!

 

γνωστός ἐπιδημιολόγος Sucharit Bhakdi,  μέ ἀνοιχτή ἐπιστολή του πρός τήν Καγκελάριο Μέρκελ (τήν ὁποία διάβασε ὁ ἴδιος καί ἀναρτήθηκε στό διαδίκτυο, βλ. https://www.docdroid.net/23IE5dj/sucharit-bhakdi-offener-brief-offentlichkeit-black-pdf) εἶχε ἤδη ἀπό τίς 26 Μαρτίου 2020 ἐκφράσει τήν ἀνησυχία του σχετικά μέ τή λεγόμενη πανδημία, τήν ὀφειλομένη στόν ἰό SARS-CoV-2, καί τίς ἐπιπτώσεις πού θά μποροῦσε νά ἔχει τό Lockdown πού ὁρίστηκε γιά ὅλη τή Γερμανία μέ ἔναρξη στίς 22 Μαρτίου 2020. Ἄν καί ζήτησε ἀπό τήν Καγκελάριο τό αὐτονόητο γιά κάθε δημοκρατία, νά ὑπάρξει ἕναν ἀνοιχτός διάλογος σχετικά μέ αὐτό τό τόσο καθοριστικό γιά τή δημόσια ὑγεία καί ζωή θέμα, δέν ἔλαβε ποτέ ἀπάντηση, οὔτε ξεκίνησε ποτέ αὐτός ὁ διάλογος.

Λόγῳ τῆς ἄκρως μονόπλευρης παρουσίασης τοῦ θέματος στήν κοινή γνώμη καί τῶν συνεχιζόμενων μέτρων, πού ἔχουν ἀνατρέψει τή φυσιολογική ζωή τῶν πολιτῶν, μιά ὁμάδα ἔμπειρων νομικῶν δημιούργησε τόν Ἰούλιο τοῦ 2020 τό «δρυμα πιτροπς Κορνα». Στόχος τῆς ἐπιτροπῆς εἶναι τόσο νά ἀναδεικνύει τήν παραπληροφόρηση σχετικά μέ τόν ἰό, ὅσο καί νά ἐξετάζει ἀφ’ ἑνός μέν τίς πραγματικές διαστάσεις τῶν κινδύνων ἀπό τόν λεγόμενο φονικό ἰό(!) καί τήν ἀντιμετώπισή του καί, ἀφ’ ἑτέρου, τίς ἐπιπτώσεις τῶν μέτρων, πού σύμφωνα μέ τά φαινόμενα ἔχουν ληφθεῖ σέ κατάσταση πανικοῦ ἀπό τίς κυβερνήσεις, προκειμένου νά ἀποτρέψουν, ὅπως ὑποστηρίζουν, ἐφιαλτικά σενάρια στήν ἰατρική ἀντιμετώπιση τῶν βαρέων καταστάσεων. Οἱ πρῶτες ἐντυπώσεις γιά τίς ἐπιπτώσεις πού ἐκτείνονται σέ κοινωνικά, ψυχολογικά, ἰατρικά, πολιτιστικά καί οἰκονομικά θέματα εἶναι τόσο καταλυτικές, ὥστε χρειάζεται κατά τήν ἐπιτροπή ἡ ἄμεση ἐξερεύνηση καί ἀνάλυσή τους. Ἔτσι ἔχει προχωρήσει σέ μιά εἰς βάθος ἐξέταση τῆς μεγάλης πληθώρας τῶν ζητημάτων, πού ἔχουν προκύψει. Ἤδη ἔχουν λάβει χώρα 21 συνεδριάσεις σέ ζωντανή μετάδοση (livestreaming), κατά τίς ὁποῖες καταβάλλεται ἡ προσπάθεια, μέ τή βοήθεια εἰδικῶν ἐπιστημόνων ἀλλά καί τή δυνατότητα συμμετοχῆς τῶν θεατῶν μέσῳ ἐρωτήσεων, νά φωτίζονται ὅσο τό δυνατόν πιό ἀντικειμενικά καί μέ εὐρύτητα οἱ καταστροφικές συνέπειες τῶν μέτρων τῆς κυβέρνησης. Μετά ἀπό 13 συνεδρίες ἡ ἐπιτροπή ἔχει προχωρήσει στή σύνταξη μιᾶς σύντομης ἔκθεσης, στήν ὁποία παρουσιάζονται τά ἀποτελέσματα αὐτῶν τῶν συνεδριῶν. Τά βασικά σημεῖα αὐτῆς τῆς ἔκθεσης, πού ἐκδόθηκε στίς 14 Σεπτεμβρίου ἐ.ἔ. (βλ. https://corona-ausschuss.de/wp-content/uploads/2020/09/Kurzbericht_Corona-Ausschuss_14-09-2020-1-4.pdf) καταθέτουμε στή συνέχεια τοῦ ἄρθρου.

Δυστυχῶς βιώνουμε σήμερα τόν ἐπιστημονικό φασισμό!

Δυστυχῶς βιώνουμε σήμερα τόν ἐπιστημονικό φασισμό!

Διαβήκανε 7 περίπου μῆνες ἀπό ὅταν ξεκίνησαν τά μέτρα γιά τήν ἀντιμετώπιση τῆς “πανδημίας”  τοῦ νέου κοροναϊοῦ. Στοιχεῖα παρουσιάζονται καθημερινά ἀπό τά ΜΜΕ γιά τούς διεγνωσθέντες καί τούς θανόντες μέ SARS-CoV-2. Εἶναι γνωστό πώς οἱ ὁδηγίες τοῦ Παγκόσμιου Ὀργανισμοῦ Ὑγείας (ΠΟΥ), πού ἀκολουθοῦν ὅλα τά κράτη καί ἡ Ἑλλάδα, συνιστον νά καταγράφονται ο ποβιώσαντες ΜΕ κοροναϊό καί χι ΑΠΟ κοροναϊό! Αὐτή ἡ πρακτική, ἡ ὁποία εἶναι τοὐλάχιστον παραπλανητική, ἄν ὄχι ἀντιεπιστημονική, ἔχει ὁδηγήσει στό γεγονός, νά καταχωρονται ς θάνατοι πό κοροναϊό κόμη καί θύματα τροχαίων δυστυχημάτων(!), οἱ ὁποῖοι παράλληλα εἶχαν καί θετικό τέστ στό νέο κορωναϊό.  Ὁμοίως καί ἀσθενεῖς οἱ ὁποῖοι ἀπεβίωσαν καί συνεχίζουν νά πεθαίνουν ἀπό ἄλλα παθολογικά αἴτια (ἔμφραγμα μυοκαρδίου, ἀγγειακά ἐγκεφαλικά ἐπεισόδια, καρκίνος τελικοῦ σταδίου κ.α.), ἀλλά, παράλληλα, ἔχουν καί θετικό τέστ στόν νέο κοροναϊό, καταχωροῦνται ὡς θάνατοι ΜΕ COVID-19, καθώς ἐπίσης καί θάνατοι σέ γηροκομεῖα χωρίς ἀκόμη νά γίνει τό τέστ, σέ πολλά κράτη καταχωροῦνται ὡς θάνατοι ΜΕ κορονοϊό!1

Πῶς ἀκόμη μετά τόσους μῆνες τηρεῖται μιά τέτοια πρακτική ἀπό τόν ἰατρικό κόσμο καί τά κράτη, νά καταγράφονται δηλαδή ὅσοι πεθαίνουν ΜΕ κορονοϊό καί νά μή γίνεται καμία μά καμία καταγραφή ὅσων πεθαίνουν ΑΠΟ τόν νέο κορονοϊό;