Ἡ ἰµπεριαλιστική συµπεριφορά τῆς Ἀµερικανικῆς Ἐξωτερικῆς Πολιτικῆς

Ἡ ἰµπεριαλιστική συµπεριφορά
 τῆς Ἀµερικανικῆς Ἐξωτερικῆς Πολιτικῆς

 

Ἡ Μετάβαση στήν Παγκόσµια Διακυβέρνηση

 

Στίς 9 Νοεµβρίου τοῦ 1989, τό Τεῖχος τοῦ Βερολίνου ἔπεσε σηµατοδοτῶντας τήν κατάρρευση τῆς Σοβιετικῆς Ἕνωσης καί τήν ἔναρξη αὐτοῦ πού ὁ Πρόεδρος George H. W. Bush ἀποκάλεσε «Νέα Παγκόσµια Τάξη» (1991). Ὁ στόχος τῆς Ἀµερικανικῆς Ἐξωτερικῆς Πολιτικῆς, ἐν µέρει, µπορεῖ νά ἦταν ὑγιής, καί µιλάω γιά τόν ἐκδηµοκρατισµό τῆς Μέσης Ἀνατολῆς, ἀλλά ἡ στρατηγική καί σίγουρα οἱ τακτικές πού ἐπινοήθηκαν ἦταν ἄστοχες. Ὁ ἐκδηµοκρατισµός εἶναι ἕνας ὑγιής στόχος, ἀλλά πρέπει νά πραγµατοποιηθεῖ ἀξιολογῶντας τίς πολιτισµικές ἰδιοσυγκρασίες. Ἡ ὀρθολογική σκέψη ἀπαιτεῖ ὅτι µιά ἔννοια πρέπει πρῶτα νά γίνει κατανοητή πρίν µπορέσει νά χρησιµοποιηθεῖ. Τό 2003, ὁ Πρόεδρος George W. Bush (Junior), διατύπωσε τό ὅραµά του γιά ἐκδηµοκρατισµό τῆς Μέσης Ἀνατολῆς χρησιµοποιῶντας τό ἀµερικανικό µοντέλο. Προφανῶς, ἕνας τέτοιος στόχος δέν θά µποροῦσε νά ἐπιτευχθεῖ ἄµεσα, δεδοµένου ὅτι τά πολιτιστικά ἐρείσµατα τῶν κοινωνιῶν τῆς Μέσης Ἀνατολῆς εἶναι διαφορετικά ἀπό αὐτά τῆς Ἀµερικανικῆς κοινωνίας. Αὐτό ἦταν τό πρῶτο µεγάλο λάθος τῆς Ἀµερικανικῆς ἐξωτερικῆς πολιτικῆς.

 

«Τά τοσαῦτα κακά εἰρήνην προσηγόρευσαν»!

«Τά τοσαῦτα κακά εἰρήνην προσηγόρευσαν»!

 

Στό τεῦχος τοῦ περιοδικοῦ, πού κυκλοφορήθηκε τόν προηγούµενο µήνα, εἴχαµε ἀναφερθεῖ στίς ἀπόψεις τοῦ Antonin Scalia, µέλους τοῦ Ἀνωτάτου Δικαστηρίου τῶν Η.Π.Α. Ἀνάµεσα σέ ὅσα παρατέθηκαν σχετικῶς, περιλάβαµε καί ἕνα σηµαντικό σχόλιό του γιά τή σηµασία πού ἔχει γιά τή διαφύλαξη τῆς ἐλευθερίας, ἡ κατανόηση καί διαφύλαξη τοῦ θεµελιώδους συνταγµατικοῦ θεσµοῦ τῆς διάκρισης τῶν κρατικῶν λειτουργιῶν. Γιά νά διαφωτίσει τή σηµασία αὐτή καί νά τεκµηριώσει ἱστορικά τόν ἰσχυρισµό του ὁ Antonin Scalia εἶχε δώσει, ὅπως εἴχαµε προαναφέρει, καί τό ἑξῆς, ἀντληµένο ἀπό τήν πρόσφατη ἱστορία, παράδειγµα: «Κάθε φαντασµένος δικτάτορας στόν κόσµο, κάθε “µπανανο-δηµοκρατία”, κάθε ἰσόβιος κυβερνήτης κυβερνᾶ µέ µιά χάρτα ἀτοµικῶν δικαιωµάτων…Ἡ χάρτα ἀτοµικῶν δικαιωµάτων…τῆς Ἕνωσης Σοβιετικῶν Σοσιαλιστικῶν Δηµοκρατιῶν (Ε.Σ.Σ.Δ.) περιεῖχε ἐγγυήσεις πολύ πιό ἐκτεταµένες ἀπό τίς δικές µας (ἐνν. τῶν Η.Π.Α.). Δέν ἦταν, ὅµως, τίποτε ἄλλο ἀπό λέξεις ἐπάνω σέ χαρτί, αὐτό πού οἱ Νοµοθέτες µας ὀνόµαζαν “parchment barrier” (=ἐµπόδιο ἀπό περγαµηνή).…Ὁ πραγµατικός τρόπος συγκρότησης τῆς Σοβιετικῆς Ἕνωσης, ἡ δοµή τῆς διακυβέρνησής της, δέν ἐµπόδιζε τήν συγκέντρωση τῆς ἐξουσίας σέ ἕνα πρόσωπο ἤ σέ ἕνα κόµµα. Μόλις αὐτό συµβεῖ, ἡ πιό ἀξιοθαύµαστη χάρτα ἀτοµικῶν δικαιωµάτων µπορεῖ νά παραµεριστεῖ…».

Σήµερα, µετά τήν πάροδο ἀρκετῶν δεκαετιῶν ἀπό τήν διάλυση τῆς νωσης Σοβιετικῶν Σοσιαλιστικῶν Δηµοκρατιῶν εἶναι, πιά, κοινῶς ἀποδεκτό µεταξύ τῶν Ὀρθοδόξων Χριστιανῶν ὅτι στό πλαίσιο τῆς πολυεθνικῆς αὐτῆς «αὐτοκρατορίας» ἔλαβε χώρα ἕνας ἀπό τούς πιό ἐκτεταµένους, συστηµατικούς καί πολύχρονους διωγµούς τῆς Ἐκκλησίας, ἴσως µάλιστα πιό ἔντονος, µεθοδικός, συνεχής καί πολύνεκρος σέ σχέση µέ τούς διωγµούς τῶν Ρωµαίων Καισάρων, οἱ ὁποῖοι παρά τήν ἔνταση καί τή σκληρότητά τους ἦσαν σχετικῶς σύντοµης διάρκειας, δέν ἐφαρµόζονταν µέ τήν ἴδια συνέπεια σέ ὅλη τήν ἐπικράτεια καί ἀκολουθοῦνταν ἀπό µεσοδιαστήµατα σχετικῆς εἰρήνης, κατά τή διάρκεια τῆς ὁποίας οἱ κατά τόπους Ἐκκλησίες ἀναδιοργανώνονταν καί ἀνακτοῦσαν -κατ’ ἄνθρωπον-  τίς δυνάµεις τους. Ὁ σύγχρονος αὐτός διωγµός ἀνέδειξε µεγάλους ἁγίους, ἤδη ἐπίσηµα διακηρυγµένους, κάποιοι ἀπό τούς ὁποίους, µέ προεξάρχοντα τόν ἅγιο Λουκᾶ, ἐπίσκοπο Συµφερουπόλεως καί διακριµένο ἰατρό-χειροῦργο, εἶναι πιά πολύ γνωστοί καί στήν πατρίδα µας.

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΘΗΚΕ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ π. ΣΙΜΩΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ!

ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΘΗΚΕ ΕΜΠΕΡΙΣΤΑΤΩΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ

ΓΙΑ ΤΟΝ π. ΣΙΜΩΝΑ ΑΡΒΑΝΙΤΗ!

 

 

Ἕνα σημείωμα γιὰ τὴν ὕπαρξη καὶ τήν ἐξέλιξη τοῦ Γυναικείου Μοναχισμοῦ στὴ Σκόπελο

Ἕνα σημείωμα  γιὰ τὴν ὕπαρξη καὶ τήν ἐξέλιξη
 τοῦ Γυναικείου Μοναχισμοῦ
στὴ Σκόπελο

 

Μνήμη ἱερὴ Σωφρονίου καὶ Προκοπίου, τῶν ἱερομονάχων

 

πό ἀνέκδοτες πηγές, ἀλλά καί ἀπό τήν ἴδια τήν Ἱστορία, μᾶς εἶναι γνωστή ἡ παρουσία μοναζουσῶν σέ κάποια ἀπό τά μοναστήρια τοῦ νησιοῦ τῆς Σκοπέλου: ἑνός τόπου πλούσια εὐλογημένου ἀπό τό Θεό, ἀφοῦ παρά τήν μικρή του ἔκταση ἔχει ἕναν ἱκανό ἀριθμό ἱερῶν καθιδρυμάτων, μοναστηριῶν καί ἐκκλησιῶν, πού ὁ ἀριθμός τους φθάνει στίς δύο ἑκατοντάδες.

 

Πρῶτες πληροφορίες γιά τήν παρουσία μοναζουσῶν στή Σκόπελο μᾶς δίνει ὁ πολύς Σκοπελίτης λόγιος Καισάριος Δαπόντες, στά μέσα περίπου τοῦ 18ου αἰ. ὅταν στό μοναστήρι τῆς Μεταμορφώσεως, ἤ τοῦ Σωτῆρος, μόναζε ἡ Μοναχή Μελάνη, ἡ Μεσολογγίτισσα, πού ἦταν πολύ ἱκανή, γιατί προσέφερε στό μοναστήρι της ἀρκετά.

Μιάν ἄλλη δραστήρια μοναχή ἦταν ἡ Γερβασία τοῦ Οἰκονόμου, ἡγουμένη τῆς μονῆς τοῦ Τιμίου Σταυροῦ, ἡ ὁποία τήν ἐποχή αὐτή, ἔχοντας μιά μικρή συνοδεία, ἀνακαινίζει τό μοναστήρι της. Μάλιστα ὁ Καισάριος Δαπόντες ἀναφέροντας στόν «Κατάλογό του τό μοναστήρι τοῦ Σταυροῦ, τό μνημονεύει ὡς «καλογράδικον», μέ καλόγριες δηλαδή.

Ὁ κ. Πιερρακάκης σὲ ρόλο Πυθίας καὶ ὁ πρόσφατος χρησµός του γιὰ τὸ µέλλον τῆς ἀνθρωπότητας!

Ὁ κ. Πιερρακάκης σὲ ρόλο Πυθίας
καὶ ὁ πρόσφατος χρησµός του
 γιὰ τὸ µέλλον τῆς ἀνθρωπότητας!

 

Ἂν πράττουµε τὸ δίκαιο,
αὐτὸ θὰ µοιάζει σὰν νὰ προσφέρουµε θυσία στὸν Θεό.

(Ἀθανάσιος ὁ Μέγας)

 

κ. Πιερρακάκης µιλῶντας στὶς 29-4-2022 στὴν αἴθουσα τοῦ Βουλευτικοῦ στὸ Ναύπλιο, σὲ ἐκδήλωση ποὺ διοργάνωσε ὁ δῆµος Ναυπλιέων µὲ θέµα «200 Χρόνια µετὰ τὴν ἵδρυση τοῦ κράτους ἀπὸ τὸν Ἰωάννη Καποδίστρια - Ἡ ἐπανεκκίνηση τοῦ κράτους στὴν ψηφιακὴ ἐποχὴ» προέβη στὴν ἀκόλουθη πολιτικὴ δήλωση-χρησµὸ ποὺ ἔχει ὡς ἑξῆς: «Μὲ ἀφορµὴ τὸ παρελθὸν εἴµαστε ἐδῶ γιὰ νὰ µιλήσουµε γιὰ τὸ µέλλον. Γιατί στὸ µέλλον θὰ κριθοῦν ὅλα, ἀκόµη καὶ τὸ παρελθὸν ἐκ νέου». (Ἴδετε σχετικῶς: https://www.google.gr/url?esrc=s&q=&rct=j&sa=U&url=https://www.iefimerida.gr/politiki/pierrakakis-kratos-prepei-diarkos-na-exelissetai&ved=2ahUKEwjm45DR78_3AhUMQ_EDHVkfBF8QFnoECAUQAg&usg=AOvVaw1464EukCTE4pYJwheP0fYn)

Ὁ κ. Πιερρακάκης ἐζήλωσε τὴν δόξα τῆς Πυθίας καὶ προέβη στὴν πιὸ πάνω ἀκατανόητη δήλωση, ποὺ ἄφησε ἄφωνους καὶ τοὺς ἐµπειρότερους πολιτικοὺς συντάκτες διότι ἐκφεύγει τῶν ὁρίων τῆς ὀρθολογικῆς ἑρµηνείας καὶ ἀνάλυσης καὶ ἀγγίζει περισσότερο τά ὅρια τοῦ χρησµοῦ καὶ ὡς ἐκ τούτου κάθε ἑρµηνευτικὴ προσέγγιση τοῦ περιεχοµένου τῆς δήλωσης κρίνεται ἐκ τῶν προτέρων ὡς παρακινδυνευµένη καὶ ἐπισφαλής.

Ὁ γράφων µολονότι ἀντιλαµβάνεται τὴν προφανῆ δυσχέρεια τῆς κατανόησης µιᾶς ἀντιφατικῆς καὶ ἀλληλοαναιρούµενης πολιτικῆς δήλωσης, ἐν τούτοις ἀνα­λαµβάνει τὴν φιλότιµη προσπάθεια τῆς ἀποκωδικοποίησης τοῦ πιθανοῦ µηνύµατός της.

Ἀπὸ τὴν δήλωση τοῦ κ. Πιερρακάκη «γιατί στὸ µέλλον θὰ κριθοῦν ὅλα, ἀκόµη καὶ τὸ παρελθὸν ἐκ νέου» ἐγείρονται τὰ ἑξῆς δύο πολὺ σηµαντικὰ ἐρωτήµατα τὰ ὁποῖα χρήζουν ἄµεσης ἀπάντησης πρωταρχικὰ ἀπὸ τὸν ἴδιο.