Ὁ Δικαστής Antonin Scalia ἀνάχωμα κατά τῆς Τυραννίας

Ὁ Δικαστής Antonin Scalia
 ἀνάχωµα κατά τῆς Τυραννίας
καί ὑπερασπιστής
 τοῦ ἐξέχοντος ρόλου τῆς Θρησκείας

 

Antonin Scalia (1936-2016) ὑπῆρξε ἕνας ἀπό τούς σηµαντικότερους νοµικούς τῶν Ἡνωµένων Πολιτειῶν. Ἦταν τέκνο µεταναστῶν ἀπό τή Σικελία καί φοίτησε σέ Ρωµαιοκαθολικό Γυµνάσιο στή Νέα Ὑόρκη καί ἀργότερα στό Πανεπιστήµιο τοῦ Harvard. Ἀφοῦ ἐργάσθηκε ἀρχικά ὡς δικηγόρος καί ὡς καθηγητής νοµικῆς, προτάθηκε τό 1986 ἀπό τήν κυβέρνηση τοῦ R. Reagan γιά τή θέση τοῦ δικαστῆ στό Ἀνώτατο Δικαστήριο τῶν Η.Π.Α. (Supreme Court), ἡ δέ ἐκλογή του ἐγκρίθηκε ὁµόφωνα ἀπό τή Γερουσία µέ ψήφους 98-0.

Ἡ θητεία του στό Δικαστήριο χαρακτηρίσθηκε ἀπό τήν ἐπιµονή του στήν τήρηση τοῦ Συντάγµατος καί ἰδιαίτερα τῆς ἀρχῆς τῆς διάκρισης τῶν ἐξουσιῶν, στήν ὑπεράσπιση τοῦ παραδοσιακά ἐξέχοντος ρόλου τῆς θρησκείας στόν δηµόσιο χῶρο καί ἀπό τήν ἀντίθεσή του στήν καθιέρωση «νέων» δικαιωµάτων, πού δέν εὕρισκαν σαφῆ στήριξη στό Σύνταγµα, ὅπως τοῦ δικαιώµατος στήν ἔκτρωση. Διακρίθηκε δέ γιά τή µόρφωσή του, τήν ξεχωριστή του ἱκανότητα στήν ἀνάλυση τῶν νοµικῶν ἐννοιῶν, καθώς καί γιά τήν ἐκφραστικότητα τῶν διατυπώσεών του.

«Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ, ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ ΕΠΙ ΓΗΣ»

«Ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ,
ΠΡΕΣΒΕΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΟΥΡΑΝΩΝ ΕΠΙ ΓΗΣ
»
*

 

Φαντάζει ἀπίστευτο, καί ὅµως ἔχουν περάσει ἤδη δύο χρόνια ἀπό τήν ἐµφάνιση τῶν πρώτων φορέων κορῶνα-ἰοῦ στή χώρα µας, τό Φεβρουάριο τοῦ ἔτους 2020. Στό διάστηµα αὐτό ἡ Κυβέρνηση ἔχει ἐκδώσει µεγάλο ἀριθµό Πράξεων Νοµοθετικοῦ Περιεχοµένου καί Κοινῶν Ὑπουργικῶν Ἀποφάσεων, µέ τίς ὁποῖες λαµβάνονται µέτρα γιά τήν ἀποτροπή τῆς διάδοσης τοῦ κορῶνα-ἰοῦ.

Ἕνα ἀπό τά ἐν λόγῳ µέτρα ἐπιτάσσει τήν εἴσοδο τῶν προσώπων στούς χώρους λατρείας πρός τό σκοπό συµµετοχῆς σέ κάθε εἴδους θρησκευτικῆς τελετῆς, µόνο ἐφ’ ὅσον κατά τήν εἴσοδό τους ὑποχρεωτικά ἐπιδείξουν πιστοποιητικό ἐµβολιασµοῦ ἤ πιστοποιητικό νόσησης ἤ βεβαίωση ἀρνητικοῦ διαγνωστικοῦ ἐλέγχου. Ὁ ἔλεγχος τῶν πιστοποιητικῶν διενεργεῖται «µέ εὐθύνη τῶν οἰκείων θρησκευτικῶν ἀρχῶν».

Τό ἴδιο  ἰσχύει καί γιά τήν εἴσοδο τῶν πολιτῶν στά ἐµπορικά καταστήµατα. Καί σέ αὐτά οἱ πολῖτες εἰσέρχονται µόνο µέ πιστοποιητικό ἐµβολιασµοῦ ἤ πιστοποιητικό νόσησης ἤ βεβαίωση ἀρνητικοῦ διαγνωστικοῦ ἐλέγχου. Τό γεγονός, ὅτι στήν πράξη οἱ κυβερνῶντες δέν διακρίνουν τούς Ἱερούς Ναούς ἀπό τά ἐµπορικά καταστήµατα καταδεικνύει τήν ἀπιστία καί τό ἄηθες ἦθος τους, ἐνῷ παραβιάζει κατάφωρα τήν ἐλευθερία τῆς λατρείας.

Ὁ Κρυφός ἅγιος τῆς ἐποχῆς μας

Ὁ Κρυφός ἅγιος τῆς ἐποχῆς μας

 

Αὐτό τόν Μάϊο, στίς 23 τοῦ μηνός, θά πανηγυρίσουμε γιά πρώτη φορά τή μνήμη τοῦ Ἁγίου Εὐμενίου Σαριδάκη. Ἤδη ὁ Ἅγιος Πορφύριος προέτρεπε τούς πιστούς: «Νά πηγαίνετε νά παίρνετε τήν εὐχή τοῦ Γέροντα Εὐμένιου, γιατί εἶναι ὁ κρυμμένος ἅγιος τῶν ἡμερῶν μας. Σάν τόν Γέροντα Εὐμένιο βρίσκει κανείς κάθε διακόσια χρόνια»! Τήν ἁγιότητα αὐτοῦ τοῦ ἀνεκτίμητου θησαυροῦ, τόν ὁποῖο φανέρωσε ὁ Θεός στίς ἡμέρες μας μέ τίς ποικίλες ἐκδηλώσεις τῆς Χάριτός Του, διακήρυξε πρόσφατα τό Οἰκουμενικό Πατριαρχεῖο. Μετά ἀπό αἴτημα τῆς Ἐπαρχιακῆς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Κρήτης κατέταξε στίς 14 Ἀπριλίου τοῦ 2022 τόν Γέροντα Εὐμένιο Σαριδάκη στό Ἁγιολόγιο τῆς Ἐκκλησίας μας.

«ΘΑΥΜΑ ΑΙΩΝΙΟΝ»

«ΘΑΥΜΑ ΑΙΩΝΙΟΝ»

Τά περισσότερα κείμενά μας γιά θεατρικά ἔργα πού δημοσιεύονται στό περιοδικό ΕΥΛΟΓΙΑ γράφονται μέ ἀφορμή τήν παρουσίασή τους σέ θέατρα κατά τήν χειμερινή θεατρική περίοδο ἤ κατά τήν διάρκεια διαφόρων φεστιβάλ. Τό κείμενο αὐτό γιά τό ἔργο «Θαῦμα Αἰώνιον» τοῦ Τάκη Χρυσούλη – χαρακτηρίζεται Λειτουργικό Δρᾶμα – πού ἀφορᾶ τήν ζωή τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας, γράφεται τώρα, διότι ἡ Ἐκκλησία μας τιμᾶ τήν μνήμη της τήν 1η Ἀπριλίου.

Ὡς θεατρικό εἶδος τό λειτουργικό δρᾶμα συνδυάζει στοιχεῖα τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς τραγωδίας καί τοῦ τελετουργικοῦ τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Τό «Θαῦμα Αἰώνιον», ἐμπνευσμένο ἀπό τήν ζωή τῆς Ὁσίας Μαρίας τῆς Αἰγυπτίας, παρουσιάζει σκηνές, μέ φάσεις ἀπό τήν συγγραφή τῆς βιογραφίας τῆς ζωῆς τῆς Μαρίας στήν Ἀλεξάνδρεια ὅπου καθημερινά βυθιζόταν στόν βοῦρκο τῆς ἀκολασίας, τήν ἐπίγνωση τῆς καταστάσεώς της μπροστά στό Σταυρό πού τήν ὁδήγησε στή μετάνοια καί στήν ἀσκητική ζωή στήν ἔρημο.

ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ «ΠΙΣΤΕΥΩ» ΦΩΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ

ΤΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ «ΠΙΣΤΕΥΩ»
 ΦΩΣ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΖΩΗΣ *

 

Τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Βουκουρεστίου
& Πατριάρχου Ρουμανίας κ. ΔΑΝΙΗΛ

 

ἐμβάθυνση καί ἡ θεολογική ἐξήγηση τοῦ Συμβόλου τῆς Πίστεως, πού διατυπώθηκε στήν Πρώτη Οἰκουμενική Σύνοδο τῆς Νικαίας (325), καί συμπληρώθηκε μετέπειτα, τό ἔτος 381, ἀπό τούς ἁγίους Πατέρες τῆς Δευτέρας Οἰκουμενικῆς Συνόδου τῆς Κωνσταντινουπόλεως, μᾶς προσφέρει σήμερα ἀκόμη μιά εὐκαιρία γιά νά ὑπογραμμίσουμε τό νόημα τῆς πίστεως καί τοῦ Χριστιανικοῦ βιώματος  σ’ ἕναν κόσμο ὅλο καί πιό ἀδιάφορο γιά τίς ἀξίες τῆς πίστεως, ἤ ὁ ὁποῖος, βρισκόμενος μπροστά στόν Θρησκευτικό πλουραλισμό τῆς Κοινωνίας, παρεκκλίνει ἀπό τήν ὀρθή Πίστη καί δέχεται μέ ἐλαφρότητα τίς σέκτες καί τούς θρησκευτικούς συγκρητισμούς.

Τό Νικαιο-Κωνσταντινοπολίτκο «Πιστεύω» διατυπώθηκε ἀπό τούς συνοδικούς Πατέρες, Ἀρχιεπισκόπους τῶν Ἐκκλησιαστικῶν κοινοτήτων τῆς Ἀνατολῆς καί τῆς Δύσεως, ἔχοντας τήν συνείδηση τῶν εὐθυνῶν τους γιά τήν σωστή διατήρηση τῆς πίστεως ὡς βάση γιά τήν σωτηρία καί τήν Αἰώνια Ἕνωση τοῦ ἀνθρώπου μέ τόν Θεό καί ὡς  κατευθυντήρια ἀρχή καί κριτήριο γιά τήν διατήρηση τῆς ἑνότητας τῆς Ἐκκλησίας. Οἱ ἴδιοι ἰσχυρίζονταν ὅτι, ἐάν ὁ Χριστός δέν εἶναι ἀληθινός Θεός, οὔτε ἡ Πίστη σ’ Αὐτόν δύναται νά εἶναι σωτήρια, διότι ὁ ἄνθρωπος δέν μπορεῖ νά θεοποιηθεῖ καί νά ζήσει αἰώνια, παρά μόνο σέ κοινωνία μέ τόν Θεό – τήν Πηγή τῆς αἰώνιας Ζωῆς. Καί ἐάν ἡ Ἐκκλησία δέν ὁμολογεῖ τήν ὀρθή Πίστη, τότε δέν μπορεῖ νά εἶναι οὔτε μία, οὔτε ἁγία, οὔτε Καθολική καί Ἀποστολική, διότι ἡ Ὀρθοδοξία τῆς Πίστεως θεμελιώνεται ἐπάνω στήν Ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας. Γι’ αὐτούς τούς λόγους, οἱ συνοδικοί Πατέρες ἀπέρριπταν τήν Αἵρεση καί τήν καινοτομία ὡς ὀρθολογιστική διαχείριση καί ἀκρωτηριασμό τοῦ μυστηρίου ἤ τῆς Ἀλήθειας τῆς Ἐνανθρωπήσεως τοῦ Χριστοῦ, τοῦ Ἑνός τῆς Ἁγίας Τριάδος. Κατ’ αὐτό τόν τρόπο εἶναι ἐνδεικτική ἡ δήλωση τῶν Ἁγίων Πατέρων τῆς τέταρτης Οἰκουμενικῆς Συνόδου (Χαλκηδόνα, 451) γιά τό Νικαιο-Κωνσταντινοπολίτικο Πιστεύω: «Ὁ Κύριος καί Σωτήρας ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, ἐνδυναμώνοντας τούς μαθητές Του στήν γνώση τῆς Πίστεως, τούς εἶπε «τήν εἰρήνη Μου σᾶς δίνω, τήν εἰρήνη Μου σᾶς ἀφήνω», ὥστε κανείς νά μή διαχωρισθεῖ ἀπό τόν πλησίον του στά δόγματα τῆς Πίστεως, ἀλλά ὅλοι νά ἐμφανίζονται μέ τήν ἴδια ὁμολογία τῆς Πίστεως (…) Ἑπομένως, αὐτό τό σοφό καί σωτήριο «Πιστεύω» τῆς Θείας Χάριτος θά ἦταν ἀρκετό γιά τήν πλήρη γνώση καί ἐνδυνάμωση τῆς ὀρθῆς Πίστης, διότι μᾶς διδάσκει πλήρως γιά τόν Πατέρα καί τόν Υἱό καί τό Ἅγιο Πνεῦμα καί παρουσιάζει τήν ἐνσάρκωση τοῦ Κυρίου σέ ὅσους τήν δέχονται μέ Πίστη» (Δογματική ἀπόφαση τῆς Δ΄ Οἰκουμενικῆς Συνόδου).