Τὰ ἄλλα γενέθλια...

171 2 p. Kallianos

Τλλα γενέθλια...

( , ορτάζοντας τν 33η πέτειο

τς εσόδου σου στν Κλρο)

Κάθε φορ πο θ᾿νατείλει 18η Νοεμβρίου, μι περίεργη νοσταλγία, λλ κι να σφίξιμο νεβαίνουν πό τ βαθύτερα τ θεμέλια το εναι σου κα συλλαβίζουν, μαζ μ τσα εχετή­ρια, στιγμς περιούσιες καριακές. Ατς τς χειροτονίας σου κα φυσικ τν πρώτων σου βηματισμν στ Χορ κα τ Χρο τς ερωσύνης. Στιγμς καρες πο σήμερα, πετειακ, τς τιμς ς λλα γενέθλια. Γενέθλια πο μνημειώνουν να κα μόνο γεγονός: το εσοδικο στν ερωσύνη. Κι σφαλς δν εναι κα λίγο ατό...

ν Νοσταλγία, λοιπόν, τοτες τς στιγμς κλωθογυρίζει μέσα σου μ ρυθμος καχους παλιούς, στόσο γνώριμους, ατ γίνεται, πειδ τ Πρόσωπα κα τ γεγονότα πο τ σφράγισαν φίλοι, γνωστοί, πίτροποι, εροψάλτες, ερόπαιδες, λλ κα συλλειτουργοί, πίσκοπος πο σο “φί­λε­ψε” τ μέγιστο ατ διακόνημα, συνυπάρχουν. Μόνο πο πολλοπ᾿ ατος χουν ναχωρήσει γι τ Χώρα τν Ζώντων. Κα τοτες τς ρες τος ναθυμσαι μ εγνωμοσύνη κα μές π᾿ τ σύθαμπο, πο ο φωτεινς ατς στιγμς μφανίζουν, τος νακαλες. Ν συμπορευτετε, πως κάποτε, σ πανηγύρεις, ορτς, προσπάθειες επρεπισμο το ναο. Κι πειδ τοτο εναι δύνατο καταθέτεις, μ τ κερ πονάβεις γι τς ραες τους ψυχές, τν κέσιο λόγο σου, πως εναι ναπαυμένοι πάντοτε.

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΔΙΚΑΙΟ

171 4 Nomomathis

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΔΙΚΑΙΟ

 

Μιά πόπειρα ντιπαραβολς

Εσαγωγικά:

Σύµφωνα µέ τήν ερέως διαδεδοµένη στίς µέρες µας, λλά καί ρκετά σαφ καί καθόριστη, δέα, ποχή τς Βυζαντινς Ατοκρατορίας ταν –τάχα– µιά ποχή «πολυταρχίας», «θεοκρατίας» καί «σκοταδισµο»(!), στήν ποία –πως συκοφαντικά ποστηρίζουν– πουσίαζε σεβασµός στά νθρώπινα δικαιώµατα, γιατί δθεν, τά τελευταα, ποτελον σύγχρονες κατακτήσεις τν Νεωτέρων Χρόνων!

µως, ν λόγδέα–συκοφαντία προβάλλεται, χωρίς νά λαµβάνονται π’ ψη καί νά ξιολογονται δεόντως συγκεκριµένα τεκµήρια, τά ποα τουλάχιστον δείχνουν τι πολλές πό τίς πραγµατικές κατακτήσεις στό ζήτηµα τς προστασίας τν νθρωπίνων δικαιωµάτων πιτεύχθηκαν πολύ παλαιότερα πό σο εναι κοινς γνωστό. Δέν θά ταν λλωστε λογικό νά θεωρεται τι ονθρωποι τν παλαιότερων ποχν, ν καί µοιράζονταν µέ µς τήν ατή νθρώπινη φύση, εχαν κάποια διαίτερη καί νεξήγητη προδιάθεση στό νά ποτάσσονται στήν κρατική ξουσία καί νά ποδέχονται τυφλά καί διαµαρτύρητα τίς νδεχόµενες διότροπες αθαιρεσίες της. τι µέριµνα γιά τήν κοινωνική δικαιοσύνη καί τήν ση κατανοµή τν λικν γαθν µονοπωλήθηκε πό τούς νθρώπους τν Νεωτέρων Χρόνων, ν, σηµειωτέον, δεολογία τους θεµελιώθηκε σέ φιλοσοφικές θεωρίες, πως κενες το Χόµπς το Λόκ, πού κκινον πό τήν ρχή τς προστασίας το στενοτοµικο συµφέροντος, δηλαδή τοτόµου µέ τό «we-less I» (=τό γώ χωρίς τό µες) τό «sovereign I» (=τό γώ γεµόνας, πικυρίαρχος), πως ναγνωρίζουν σύγχρονοι κοινωνιολόγοι, ν, ντίθετα, ρητό καί διακηρυγµένο θεµέλιο καί προγραµµατικά «νώτερη βαθµίδα δικαιοδοσίας» τς βυζαντινς δεολογίας ταν Χριστιανική πίστη, τό διά το Σταυρο πολίτευµα.

Ὁ ὁλοκληρωτισμός τοῦ δυτικοευρωπαϊκοῦ «πολιτισμοῦ»

171.Leon1

λοκληρωτισμός

το δυτικοευρωπαϊκο «πολιτισμο»

καύση τν μάγων καί τν μαγισσν στήν Ερώπη θεωρεται σήμερα πό εδήμονες ς μιά πό τίς πιό τραγικές στιγμές καί πό τά μεγαλύτερα γκλήματα τς Ερωπαϊκς στορίας. Πρόκειται γιά φαινόμενο κυρίως στήν δυτική καί κεντρική Ερώπη πού διήρκεσε πό τόν 15ο μέχρι τόν 18ο αἰῶνα μέ ξαρση τόν 16ο καί 17ο αἰῶνα. τελευταία καύση μάγισσας στήν Γερμανία γινε τό 1775. Σύμφωνα μέ πολλές κτιμήσεις ο θάνατοι ξαιτίας ατν τν καύσεων, τοποθετονται μέσως μετά πό κείνους πού φείλονται σέ πολέμους καί γενοκτονίες. στόσο οκτιμήσεις ς πρός τούς θανάτους ατούς παρουσιάζουν μιά πολύ μεγάλη πόκλιση, φθάνοντας πό 40.000 μέχρι καί τόν ντελς φανταστικό ριθμό τν 9 κατομμυρίων. Ο εδικοί σήμερα μέ βάση δικαστικά γγραφα καί μαρτυρίες πού χουν διασωθενεβάζουν τά θύματα μέχρι τό πολύ 200.000 σέ λη τήν Ερώπη. σοι μιλνε γιά κατομμύρια θυμάτων, ποστηρίζουν τι ριθμός τν δικαστικν γγράφων καί μαρτυριν εναι πειροελάχιστος μπροστά στό ληθινό ριθμό τν θυμάτων. πωσδήποτε θά χει μεγάλο νδιαφέρον τό τελικό ποτέλεσμα πού θά προκύψει πό μιά κεντρική τράπεζα πληροφοριν πού καταρτίζεται πό τό 2012 καί χει στόχο νά συγκεντρώσει λες τίς φιστάμενες πληροφορίες γιά δίκες μάγων καί μαγισσν καί τά θύματα πού προέκυψαν πό ατές τίς δίκες στήν παπική καί προτεσταντική Ερώπη. Τά ποτελέσματα θά εναι τοιμα τό 2018.

ΥΠΟΣΤΑΤΙΚΗ Η ΕΝΩΣΗ ΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

YPOSTATIKH

ΥΠΟΣΤΑΤΙΚΗ Η ΕΝΩΣΗ

ΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΥΣΕΩΣ

ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

περίοδος πού ρχίζει πό τίς 15 Νοεμβρίου ως τά Χριστούγεννα εναι περίοδος πνευματικς προετοιμασίας μας γιά τήν ποδοχή το Χριστο, το Σαρκωθέντος Θεο μας.

Γιά νά νοιώσουμε εεργετικά τό γεγονός ατό, τελομε καθημερινά τήν Θεία Λειτουργία καί, σύν Θε, θά τελέσουμε καί στόν Ναό μας ατό τό Σαρανταλείτουργο, στε νά μβαθύνουμε σο περισσότερο μπορομε στό μέγα Μυστήριο τς ποστατικς νώσεως τς νθρωπίνης φύσεώς μας στό Πρόσωπο το Θεο Λόγου καί νά συνειδητοποιήσουμε τι εναι ποφασιστικς σημασίας ατή ἡ σύγχυτη λλά καί διαίρετη νωσή μας μέ τόν Θεό, γιατί μόνο μέσ ατς τς νώσεως μπορομε νά διατηρηθομε στήν παρξη, φο μόνο νθρώπινη φύση πού φόρεσε Χριστός θά διατηρηθῆ ν Δόξ ες τούς αἰῶνας τν αώνων καί σων ταυτισθον μαζί Του.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

170 5

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Στό ερό Εαγγέλιο (Μτ. 17, 14-23) περιγράφεται τό συμβάν, τι ογιοι πόστολοι δέν μποροσαν νά ατρεύσουν τόν σεληνιασμένο, τόν ποο τελικά άτρεψε Σωτήρας. Προβληματισμένοι πό τό γεγονός ατό οδιοι ρώτησαν τόν Διδάσκαλό τους : Ποιά ταν ατία ατς τς δυναμίας τους; Καί Χριστός τούς διαβεβαίωσε, τι γιά παρόμοια νέργεια χρειάζεται πίστη, προσευχή καί νηστεία.

ταν κάποιος μς λέγει κάτι, ρκετές φορές βρισκόμαστε σέ μφιβολία: Νά πιστέψουμε νά μή πιστέψουμε σα μς λέει; άν ξέρουμε τι πρόκειται γιά ψεύτη, σφαλς κλείνουμε μλλον πρός τό νά μή τόν πιστέψουμε, παρά νά το δίνουμε πίστη. άν μως ξέρουμε τι εναι σοβαρός νθρωπος, πού δέν ξεστομίζει φαντασιώσεις, λλά πραγματικά, ληθινά γεγονότα, εμαστε εκολα διευθετημένοι νά πιστέψουμε τόν λόγο του. Καί στό ρώτημά του: «Δέν μέ πιστεύεις;» - παντμε μέσως: «Σέ πιστεύω, πς νά μή σέ πιστέψω, διότι σέ ξέρω νθρωπον καθώς πρέπει καί γεμάτος νθρωπιά». πίστη ατή εναι μπιστοσύνη πού χουμε στά λεγόμενα τν λλων, μπιστοσύνη βασισμένη στήν ντιμότητα καί τήν ξιοσύνη τν λλων.