ΥΠΟΣΤΑΤΙΚΗ Η ΕΝΩΣΗ ΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

YPOSTATIKH

ΥΠΟΣΤΑΤΙΚΗ Η ΕΝΩΣΗ

ΘΕΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΦΥΣΕΩΣ

ΚΑΙ Η ΕΝΩΣΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ

περίοδος πού ρχίζει πό τίς 15 Νοεμβρίου ως τά Χριστούγεννα εναι περίοδος πνευματικς προετοιμασίας μας γιά τήν ποδοχή το Χριστο, το Σαρκωθέντος Θεο μας.

Γιά νά νοιώσουμε εεργετικά τό γεγονός ατό, τελομε καθημερινά τήν Θεία Λειτουργία καί, σύν Θε, θά τελέσουμε καί στόν Ναό μας ατό τό Σαρανταλείτουργο, στε νά μβαθύνουμε σο περισσότερο μπορομε στό μέγα Μυστήριο τς ποστατικς νώσεως τς νθρωπίνης φύσεώς μας στό Πρόσωπο το Θεο Λόγου καί νά συνειδητοποιήσουμε τι εναι ποφασιστικς σημασίας ατή ἡ σύγχυτη λλά καί διαίρετη νωσή μας μέ τόν Θεό, γιατί μόνο μέσ ατς τς νώσεως μπορομε νά διατηρηθομε στήν παρξη, φο μόνο νθρώπινη φύση πού φόρεσε Χριστός θά διατηρηθῆ ν Δόξ ες τούς αἰῶνας τν αώνων καί σων ταυτισθον μαζί Του.

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

170 5

Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΕΩΣ

Στό ερό Εαγγέλιο (Μτ. 17, 14-23) περιγράφεται τό συμβάν, τι ογιοι πόστολοι δέν μποροσαν νά ατρεύσουν τόν σεληνιασμένο, τόν ποο τελικά άτρεψε Σωτήρας. Προβληματισμένοι πό τό γεγονός ατό οδιοι ρώτησαν τόν Διδάσκαλό τους : Ποιά ταν ατία ατς τς δυναμίας τους; Καί Χριστός τούς διαβεβαίωσε, τι γιά παρόμοια νέργεια χρειάζεται πίστη, προσευχή καί νηστεία.

ταν κάποιος μς λέγει κάτι, ρκετές φορές βρισκόμαστε σέ μφιβολία: Νά πιστέψουμε νά μή πιστέψουμε σα μς λέει; άν ξέρουμε τι πρόκειται γιά ψεύτη, σφαλς κλείνουμε μλλον πρός τό νά μή τόν πιστέψουμε, παρά νά το δίνουμε πίστη. άν μως ξέρουμε τι εναι σοβαρός νθρωπος, πού δέν ξεστομίζει φαντασιώσεις, λλά πραγματικά, ληθινά γεγονότα, εμαστε εκολα διευθετημένοι νά πιστέψουμε τόν λόγο του. Καί στό ρώτημά του: «Δέν μέ πιστεύεις;» - παντμε μέσως: «Σέ πιστεύω, πς νά μή σέ πιστέψω, διότι σέ ξέρω νθρωπον καθώς πρέπει καί γεμάτος νθρωπιά». πίστη ατή εναι μπιστοσύνη πού χουμε στά λεγόμενα τν λλων, μπιστοσύνη βασισμένη στήν ντιμότητα καί τήν ξιοσύνη τν λλων.

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΠΟΙΜΗΝ

170 4

ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΠΟΙΜΗΝ

Μόλις πέρασε τό καλοκαίρι καί πανερχόµαστε λοι στίς στίες µας. Πολλοί πό µας περάσαµε τό καλοκαίρι στό «χωριό», καί ετυχς, πειδή ο περισσότεροι δέν θά µποροσαν λλο νά κάνουν διακοπές. Γινόµαστε µως τά τελευταα χρόνια λο καί περισσότεροι µάρτυρες νός θλιβερο θεάµατος: κλειστές κκλησίες στά χωριά µας. ατία; Στίς περισσότερες νορίες πάρχει νας µόνο ερέας. Καί – σύµφωνα µέ τίς νέες νοµοθετικές ρυθµίσεις – στήν περίπτωση πού πάρει σύνταξη, δέν ντικαθίσταται. Λόγω τς προσοµοίωσης τν κληρικν µέ τούς δηµοσίους παλλήλους, σχυε ρχικά τό γνωστό µέτρο το µνηµονίου 5:1, δηλ. νά πέντε συνταξιοδοτήσεις µία πρόσληψη. Ατή ρύθµιση τροποποιήθηκε, πειδή κυρίως στίς µικρές Μητροπόλεις δέν φθανε ριθµός τν συνταξιοδοτήσεων στίς πέντε. τσι πιτρέπεται στίς περισσότερες Μητροπόλεις νας διορισµός φηµερίου τό χρόνο. Λόγω το γεγονότος, τι µεγάλο µέρος τν κληρικν, διαίτερα στήν παρχία βρίσκεται κοντά στήν λικία συνταξιοδοτήσεως, καταλαβαίνουµε πώς τά πόµενα χρόνια πολλά χωριά θά µείνουν ρφανά πό ερέα, ρα καί πό κάθε πνευµατική διαποίµανση. λοι ξέρουµε τή σηµασία τοερέως καί το Διδασκάλου στήν κοινωνία το χωριο. Τώρα, µετά τά σχολεα κινδυνεύουν νά κλείσουν καί οκκλησίες, κάτι πού οτε ο κατά καιρούς χθροί καί κατακτητές τολµοσαν νά πιδιώξουν. Καί ατό, πειδή ξεραν πολύ καλά, τι µέ ατόν τόν τρόπο θά ξεσήκωναν τούς χωρικούς.

Οθωµανοί δωσαν στούς κληρικούς δικαστική ξουσία, ο Βαυαροί στράφηκαν κυρίως ναντίον τν . Μονν καί ρπαξαν τήν περιουσία τους, θέλοντας µως νά ξασφαλίσουν µέ ατό τόν τρόπο τήν µισθοδοσία τοφηµεριακο κλήρου. διος Βαυαρός βασιλεύς θων διέταξε τήν 29 πριλίου 1843: «Α διά τά κκλησιαστικά καί τήν δηµοσίαν κπαίδευσιν δαπάναι, στεροσαι µέν το ποσο τν ρειθησν κκλησιαστικν προσόδων θέλουσι ναπληροσθαι πό τά λοιπά δηµόσια εσοδήµατα, οδέποτε δέ ν περιπτώσει περισσεύµατος τν προσόδων ατν, το περισσεύµατος τούτου θέλει γενε χρσις λλη µή ποβλέπουσαν τήν βελτίωσιν τοερο κλήρου καί τήν κοινήν κπαίδευσιν...», πως παραθέτει Μακαριώτατος ρχιεπίσκοπός µας στό ξαιρετικό πόνηµά του µέ τίτλο: «πάντηση τς κκλησίας στά µυθεύµατα τοντικληρικαλιστικο Λαϊκισµο1.

ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ

170 3

ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΜΟΝΑΔΙΚΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΟΥ

ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ

 

Σήµερα Κυριακή 25 Σεπτεµβρίου 2016 τελέσαµε τό µνηµόσυνο το Μαρτυρικο καί µοναδικοληθινολληνα Κυβερνήτη, το πολιτικο µας πρότυπου καί δηγο, ωάννου Α. Καποδίστρια. Ο λέξεις εναι πολύ φτωχές γιά νά περιγράψουν τό µεγαλεο του καί γιά ατό καλύτερα νά 170 3F1σιωπήσουµε καί νά φήσουµε τόν διο νά λύσει γιά µιά κόµα φορά τά προβλήµατά µας.

Σέ µία ποχή που τα παιδιά ατν πού θησαύρισαν sτόν καιρό τς δικτατορίας διατελον πρωθυπουργοί καί τολµον νά κατηγορον τήν κκλησία, Κυβερνήτης τούς παντάει «Ολληνες νωµένοι διά τς ες Χριστόν καί ες τήν γίαν του κκλησίαν σταθερς πίστεώς των, ποστάντες τήν θωµανικήν δυναστείαν, πό µόνην τήν σκέπην τς κκλησίας τν διεσώθησαν. µα δέ τνεγερθναι ες σµα θνους, ο ατν ντιπρόσωποι νεκήρυξαν τήν λληνικήν θρησκείαν, θρησκείαν τς πικρατείας».

Στούς πολιτικάντηδες πού προσπαθον νά καταστρέψουν ,τι χει ποµείνει πό τήν ταυτότητα τοθνους µας, Κυβερνήτης τούς πενθυµίζει πώς «σύγκειται κ τν νθρώπων, οτινες πό τς λώσεως τς Κωνσταντινουπόλεως δέν παυσαν µολογοντες τήν ρθόδοξον Πίστιν καί τήν γλώσσαν τν Πατέρων ατν λαλοντες, καί διέµειναν πό τήν πνευµατικήν κοσµικήν δικαιοδοσίαν τς κκλησίας των, που ποτέ τς Τουρκίας καί ν κατοικσι».

Κανιβαλισµός: ὁ πολιτισµός µας τώρα δικαιώνεται!

170 2

Κανιβαλισµός: πολιτισµός µας

τώρα δικαιώνεται!

Τ Χάλογουιν εναι µι γιορτ το Δυτικο κόσµου ποχει κάνει τν µφάνισή της κα στν πατρίδα µας καχει τς ρίζες της σρχαες Κελτικς παραδόσεις. Πολ παλιά, στ προχριστιανικ χρόνια, τ νύχτα τς 31ης κτωβρίου ορλανδο γιόρταζαν µ φωτιές, θυσίες ζώων κα µεταµφιέσεις τν ναρξη το χειµνα, λλ κα τν κδίωξη τν πονηρν πνευµάτων. γιορτ εχε διαδοθε κα σλλες περιοχς κα διατηρήθηκε σταθερκόµα κα µετ τν κχριστιανισµό τους. ταν κατ τν 8ο µ.Χ. αἰῶνα Πάπας καθιέρωσε τν 1η Νοεµβρίου ς µέρα τν «γίων Πάντων», ναπόφευκτα ναµείχθηκαν ο παγανιστικς κδηλώσεις µ χριστιανικς δοξασίες κα αρετικς διδασκαλίες τν Παπικν. π τότε προσέλαβε γιορτ τνοµα πο διατηρε µέχρι σήµερα: «Halloween», συνεπτυγµένη µορφ τν γγλικν λέξεων All - hallow - even = παραµον τν γίων Πάντων. Τν 19ο αἰῶνα ρλανδο κα Σκωτσέζοι πογκαταστάθηκαν στ Β. µερικ µετέφεραν τθιµο στ νέα τους πατρίδα. Στ χώρα ατή, ποία ποτελε τ χωνευτρι λων τν θρησκειν, παραθρησκειν, αρέσεων κα παντς εδους παγανισµο, βρκε πρόσφορο δαφος γι νξελιχθε γιορτ περισσότερο ποκτντας κατοµµύρια παδν. Κατ τ δεκαετία το ’90 πανέρχεται σ χρες τς Ερώπης (ν εχε σχεδν ξεχαστε) µ τν µερικανική της κδοχή, ς γιορτ κεφιο κα ξεφαντώµατος µναφορµως σ µάγισσες, κακ πνεύµατα, φαντάσµατα κλπ. χοντας ποκτήσει να χαρακτήρα “θρίλερ”. Τ παιδι µεταµφιέζονται σ κάτι τροµαχτικ - δράκουλα, σκελετό, ζόµπι - καπισκέπτονται τ σπίτια ζητντας γλυκ κακβιάζοντας, τρόπον τινά, τ κέρασµά τους µ τ φράση «trick or treat» = φάρσα κέρασµα, «Süßes oder Saures» = γλυκ κάτι δυσάρεστο. ν δηλ. ο οκοδεσπότες δν νταποκριθον θ τος συµβε κάτι δυσάρεστο. Τ σπίτια διακοσµονται νάλογα µπικρατέστερο χρµα τ µαρο. Πρωταγωνιστικ ρόλο χει κίτρινη κολοκύθα - φαναράκι µνθρώπινα χαρακτηριστικά. Κάποτε ταν διασκεδαστική, τελευταα λο κα πιποκρουστική. Σύµφωνα µ τος ρλανδικος µύθους φωτισµένη κολοκύθα κρατοσε µακρι τ πονηρ πνεύµατα. Μ ατ τ µορφορτάζεται τ Halloween µέχρι σήµερα σ Ερώπη καµερικ µ αξανόµενη µφαση στ µακάβρια στοιχεα.