Η ΖΩΗ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ

2 8 12 Arx.Kolan
Η ΖΩΗ ΚΑΙ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ

χριστιανός εἶναι ἄνθρωπος τῆς προσευχῆς ἤ, τοὐλάχιστον, ἔτσι θά ἔπρεπε νά εἶναι. Διότι χωρίς προσευχή δέν εἶναι δυνατή ἡ χριστιανική ζωή. Ἡ προσευχή εἶναι ἡ τροφή τῆς ψυχῆς, ὅπως ἀκριβῶς τό ψωμί ἀποτελεῖ τήν τροφή τοῦ σώματος. Ἀλλά εἶναι ἐνδιαφέρον τό γεγονός, ὅτι οἱ ἄνθρωποι  ἐνῶ δέν ξεχνοῦν τήν τροφή τοῦ σώματος, λησμονοῦν συχνά τήν τροφή τῆς ψυχῆς.

Ἐάν ὅμως σκεφτόμαστε βαθύτερα τά πράγματα, θά διαπιστώσουμε ὅτι, σέ τελευταία ἀνάλυση, καί τό ψωμί, ἡ τροφή τοῦ σώματος, ἀποκτᾶται ἐπίσης διά μέσου τῆς προσευχῆς. Ἄρα, ἡ προσευχή εἶναι ἀναγκαία τόσο γιά τήν πνευματική, ὅσο καί γιά τήν σωματική ζωή, ἡ ὁποία βρίσκει στήν προσευχή τήν δική της πηγή ἀφθονίας.

ΜΑΣΩΝΙΑ-ΘΕΟΛΟΓΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ

1 7 12.p.Basileios

ΜΑΣΩΝΙΑ-ΘΕΟΛΟΓΙΑ-ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Μιά ἀπάντηση σέ ἕνα Σχόλιο

διάβασα κάπως ἀργοπορημένα τό σχόλιο τοῦ μαχητικοῦ ἀγωνιστοῦ κ. Μανώλη Μ. Μηλιαράκη (στό ἑξῆς κ. Μ.Μ.Μ.) στήν «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ» τῆς 20ης Ὀκτωβρίου 2016 γιά τό ἄρθρο μου «ΜΑΣΩΝΙΚΗ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΒΟΥΛΗΣ», πού εἶχε δημοσιευθεῖ ὡς βασικό ἄρθρο στόν «ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΤΥΠΟΝ» τῆς 30ης Σεπτεμβρίου 2016 καί στήν «ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» τοῦ Ὀκτωβρίου 2016.

Ἀπαντῶ μέσῳ τοῦ «ΟΡΘ. ΤΥΠΟΥ» καί ὄχι μέσῳ τῆς «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ» γιά δύο λόγους:

Πρῶτον, ἐπειδή ἐδιάβασαν τό ἄρθρο μου οἱ ἀναγνῶστες τοῦ «Ο.Τ.» καί ὡς ἐκ τούτου εἶναι εἰς θέσιν νά ἀξιολογήσουν καί τό ἐπικριτικό σχόλιο τοῦ κ. Μ.Μ.Μ. ἀλλά καί τήν δική μου ἀπάντηση. Καί, δεύτερον, γιατί ἡ ἐπίκριση βασικῶν ἄρθρων τοῦ «Ο.Τ.» δέν περιορίζει τήν μομφή καί τήν εὐθύνη στό πρόσωπο τοῦ συντάκτου τους –καί ἐν προκειμένῳ στό πρόσωπο μου– ἀλλά τήν ἐπεκτείνει καί στήν Συντακτική Ἐπιτροπή τῆς Ἐφημερίδος.

Τό Οὐράνιο τόξο

171 9 Stratokopos

Τό Οράνιο τόξο

φυσική πιστήμη μς ξηγε, τι τό οράνιο τόξο εναι ποτέλεσμα τς διάθλασης τν κτίνων τολιακο φωτός, ταν ατές πέσουν πό κατάλληλη γωνία σέ σταγόνες τς βροχς, σέ σταγονίδια μίχλης, πού λειτουργον τότε ς πρσμα, καί ναλύεται ες σα ξ ν συντίθεται. Καί μς δίνει τσι τήν πανδαισία τν χρωμάτων: κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, μπλέ, μπλέ-μώβ καί μώβ (τά χρώματα τς ριδος.)

Γύρω πό τό φαντασμαγορικό, ντως, ατό θέαμα χουν ναπτυχθε στούς διάφορους λαούς δοξασίες καί μύθοι. ΄να ρλανδικό παραμύθι, γιά παράδειγμα, μς φηγεται, τι στήν βάση το οράνιου τόξου πάρχει νας κρυμμένος θησαυρός, τόν ποο φυλάει νας νάνος, πού μέ διάφορα τεχνάσματα καί κόλπα, ξεγελ, σους τυχόν νακαλύψουν τήν κρυψώνα καί πλησιάσουν γιά νά πάρουν τόν θησαυρό.

Βανδαλισμοί καί Βαρβαρότης τῶν Τούρκων κατά τῶν Ἀρμενίων

171 7 D Gerakaris

Βανδαλισμοί καί Βαρβαρότης τν Τούρκων

κατά τν ρμενίων

Ορμένιοι ναμφισβητήτως, πί (2.500) χρόνια σαν κάτοικοι τς νατολίας.

Ασχρς, λοιπόν, καί ψευδς σχυρίζονται ο Τορκοι τι α σφαγαί τν ρμενίων πό τοτους 1915-1918 σαν πλ διοικητικά μέτρα καί κατά συνέπειαν θάνατος ατν το φυσιολογικός.

Τοτο, χωρίς χνος ντροπς σχυρίσθη, πισήμως, πουργός τν ξωτερικν τς Τουρκίας Τουρκμέν ες Στρασβοργον κατά τήν σύνοδον τν πουργν τν ξωτερικν τν Ερωπαϊκν χωρν, γενομένην τήν 14ην Νοεμβρίου 1981. πάρχουν μως διάσειστοι καί συντριπτικαί ποδείξεις αποαι εχερς, νατρέπουν τούς ψευδες καί ναισχύντως προβαλλομένους σχυρισμούς τς πισήμου Τουρκίας.

Χίτλερ, χει λεχθτι ναφέρει ες τό βιβλίον του «γών μου», ν ψει τς ξοντώσεως τν βραίων, παραδειγματίζεται πό τούς Τούρκους, καί διδάσκεται πό πολλάς μεθόδους τάς ποίας μετλθον ο Τορκοι, πό τοτους 1915-1922, πί τ τέλει ξοντώσεως τν ρμενίων!

Ἕνα ταξίδι, δύο προορισµοί

171 6 Koletti

να ταξίδι, δύο προορισµοί

πάρχουν τόποι πού λαχταρς νά τούς γνωρίσεις. Μετά τή γνωριµία λαχτάρα καί προσδοκία δίνουν τή θέση τους - στήν καλύτερη περίπτωση - σέ µιά γλυκειά νάµνηση. πάρχουν µως καί λλοι πού, ταν τούς γνωρίσεις, λαχταρς νά πανέλθεις νιώθοντας τι πιστρέφεις στόν δικό σου τόπο, στό σπίτι σου. νας τέτοιος τόπος εναι . Μονή τς Παναγίας τς Προυσιωτίσσης γιά λους µς –νορτες καί φίλους τς νορίας µας– πού βρεθήκαµε νά ταξιδεύουµε τό µεσηµέρι µις Παρασκευς τοκτωβρίου µέ προορισµό τό µοναστρι ατό. Γνώριµο, γαπηµένο προσκύνηµα στά δύσβατα βουνά τς Ερυτανίας, τά ποα, “φιλόξενα” µέ τήν πρώτη µατιά, δια Παναγία τά διάλεξε πρίν πό πολλούς αἰῶνες γιά νά φιλοξενήσουν τήν εκόνα της.