Τό Πατριαρχεῖο Ἀλεξανδρείας προασπίζει τήν διαφορετικότητα ἤ κάνει Ἱεραποστολή;

173 2 Koletti

Τό  Πατριαρχεῖο Ἀλεξανδρείας

προασπίζει τήν διαφορετικότητα ἤ κάνει Ἱεραποστολή;

Σέ ἕνα µικρό ναό τῆς Κωνσταντινουπόλεως κοντά στόν Ἱππόδροµο ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος ἐκφώνησε τά Χριστούγεννα τοῦ 380 µ.Χ. τόν λόγο του «Εἰς τήν Γέννησιν τοῦ Σωτῆρος». Ἦταν ὁ µόνος Ναός πού εἶχε µείνει στήν κατοχή τῶν Ὀρθοδόξων. Ὅλοι οἱ ἄλλοι εἶχαν περιέλθει ἐπί 40 χρόνια στά χέρια τῶν αἱρετικῶν Ἀρειανῶν, οἱ ὁποῖοι εἶχαν τήν εὔνοια τῆς αὐτοκρατορικῆς αὐλῆς. Ἔχοντας ὡς ὁρµητήριο αὐτό τό µικρό ἐκκλησάκι τῆς Ἁγίας Ἀναστασίας, ὁ  Ἅγιος Γρηγόριος µέ τούς θεολογικούς καί ταὐτόχρονα  πύρινους λόγους του, ἀλλά καί µέ τήν ἅγια ζωή του, µέσα σέ λίγο χρονικό διάστηµα  “ἀνέστησε” τήν Ὀρθόδοξη  Πίστη καί οἱ ναοί, ὁ ἕνας µετά τόν ἄλλον, παραδόθηκαν πάλι στόν ὀρθόδοξο λαό.

Η ΣΑΡΚΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΑΣ, ΚΑΘΟΔΟΣ ΣΤΗ ΓΗ ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ

9 22 12 p.Vasilios

Η ΣΑΡΚΩΣΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΜΑΣ,

ΚΑΘΟΔΟΣ ΣΤΗ ΓΗ

ΤΟΥ ΟΥΡΑΝΙΟΥ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΟΣ

«Χριστός ἐπί γῆς ὑψώθητε»! Αὐτό εἶναι τό σάλπισμα τῆς Ἐκκλησίας μας, πού ἀνατρέπει ὅλους τούς ἀπό τῆς Πτώσεως τοῦ ἀνθρώπου μύθους, γεννήματα ἀκαθάρτων καί χωματένιων πλασμάτων, πού ἐνόμισαν ὅτι εἶναι εἰς θέσιν νά ἀκυρώσουν τόν Δημιουργόν Θεό μας καί τήν Παντοδυναμία Του καί νά ἀναλάβουν αὐτοί «πᾶσαν ἐξουσίαν ἐπί τῆς γῆς», ὀρεγόμενοι καί τήν Αἰώνια Κυριαρχία καί ἐπικράτηση!

«Χριστός ἐπί γῆς», δηλαδή «Θεός ἐπί γῆς», σημαίνει «σιγησάτω πᾶσα σάρξ βροτεία καί στήτω μετά φόβου καί τρόμου καί μηδέν γήϊνον ἐν ἑαυτῇ λογιζέσθω, ὁ γάρ Βασιλεύς τῶν βασιλευόντων καί Κύριος τῶν κυριευόντων πάρεστι»! Καμμιά θρησκεία, καμμιά θεωρία, καμμιά ἰδεολογία, καμμιά κοσμοθεωρία, καμμιά φιλοσοφία, καμμιά ἐπιστήμη, καμμιά διακυβέρνηση πού δέν ἔχει τήν καθοδήγησή της καί τόν φωτισμόν τοῦ Οὐρανοῦ νά μήν μείνη ἐπί τῆς γῆς, ἀλλά νά καταφρονηθῆ καί νά καταπατηθῆ ἀπό τούς ἀνθρώπους στήν ζωή καί στήν σκέψη τους!

ΟΙ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΓΕΦΥΡΕΣ, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΔΙΑ!

7 18 12.p.Georgios

Ἔρανος ἀγάπης 2016!

 

ΟΙ ΣΥΝΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ  ΓΕΦΥΡΕΣ,

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΜΠΟΔΙΑ!

 

φετινός Ἔρανος Ἀγάπης θά διεξαχθῆ ἀπό τήν Κυριακή 11 Δεκεµβρίου. Τά κουπόνια τοῦ Ἐράνου θά κοµισθοῦν στά καταστήµατα καί στά σπίτια τῆς Ἐνορίας µας ἀπό ἐντεταλµένα συνεργεῖα τοῦ Ἐνοριακοῦ Φιλοπτώχου Ταµείου µας, τῶν ὁποίων τά µέλη θά φέρουν ἕνα διακριτικό καί τά πρωτότυπα σφραγισµένα κουπόνια ἀξίας 1,2 καί 5 €, καθώς καί θά διατεθοῦν στόν Ἱερόν Ναό µας κατά τήν διάρκεια τῶν Ἱ. Ἀκολουθιῶν καί στό Γραφεῖο τῶν Ἱερέων. Ὅσοι ἔχουν τή δυνατότητα νά στελεχώσουν τά συνεργεῖα νά ἐπικοινωνήσουν µέ τόν π. Γεώργιον.

Ὡς γνωστόν, τά ἔσοδα τοῦ Ἐράνου παραµένουν κατά τό µεγαλύτερο µέρος, 63%, στό Ἐνοριακό Φιλόπτωχο, τό ὑπόλοιπο 37% προορίζεται γιά τά φιλανθρωπικά Ἱδρύµατα τοῦ Γενικοῦ Φιλοπτώχου Ταµείου τῆς Ἱ. Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν.

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΔΙΚΑΙΟ Μιά ἀπόπειρα ἀντιπαραβολῆς

6 16 12.Nomomathis

ΒΥΖΑΝΤΙΝΟ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΔΙΚΑΙΟ

 

Μιά ἀπόπειρα ἀντιπαραβολῆς

(Β΄)

A3.  Ὁ Βασιλεύς εἶναι ὁ «ἔµψυχος νόµος» (lex animata),

ὄχι ὁ Τύραννος!

Συνεχίζοντας τήν παρουσίαση πτυχῶν τῆς συγκρότησης τοῦ βυζαντινοῦ κράτους καί ἰδίως σέ σχέση µέ τά ὅρια τῆς βασιλικῆς ἐξουσίας, σηµειώνουµε καί τό στερεότυπο ρητό ὅτι ὁ βασιλεύς εἶναι ὁ «ἔµψυχος νόµος» (lex animata). Συνήθως, ἡ ἀναφορά αὐτή ἀξιοποιεῖται γιά νά ὑποστηριχθεῖ ὅτι ὁ βασιλεύς µποροῦσε νά τροποποιεῖ τούς νόµους κατά τό δοκοῦν καί ὅτι ἑποµένως εἶχε ἐξουσία αὐθαίρετη. Ὅµως, ἡ φράση αὐτή δέν µπορεῖ νά ἔχει τό νόηµα ὅτι ἀναγνωρίζεται στόν βασιλέα ἀπό-λυτη (:λελυµένη, χωρίς ὅρια) ἐξουσία νά µεταβάλλει τούς νόµους κατά τό δοκοῦν, διότι τότε, ὅπως προεκτέθηκε, θά ἐξέπιπτε σέ «τύραννον». Πρόκειται, µᾶλλον, γιά ρητή πρόνοια γιά τήν προσαρµογή τῶν νόµων ἐν ὄψει τῶν διαρκῶς µεταβαλλόµενων συνθηκῶν, πρόνοια πού λαµβάνεται, ἀπό τήν ἴδια τή λογική τῶν πραγµάτων, σέ κάθε ἐφαρµοσµένο σύστηµα κανόνων δικαίου, ὥστε νά ἐπιτευχθοῦν οἱ σκοποί του. Διότι κάθε γραπτός κανόνας δικαίου, ὅπως αὐτό γίνεται ἀναµφισβήτητα φανερό σέ κάθε ἐφαρµοστή τοῦ δικαίου, εἶναι ἐκ καταβολῆς ἀτελής καί ἄκαµπτος καί γιά τόν λόγο αὐτό εἶναι ἐπιβεβληµένη ἀπό τό «αἴσθηµα δικαίου» ἡ προσαρµογή του µέ τή µέθοδο τῆς ἑρµηνείας στά δεδοµένα τῆς κάθε περίπτωσης, ἑρµηνεία πού ἀναγνωρίζεται ὅτι µπορεῖ νά φθάσει ἀκόµη καί στήν κατάργηση τοῦ νόµου.