Ἡ πορεία τῆς Μ. Τεσσαρακοστῆς

EE175LB 2

Ἡ πορεία τῆς Μ. Τεσσαρακοστῆς

Ἡ Μ. Τεσσαρακοστή ἔχει ἤδη ἀρχίσει γιά ἄλλη µιά φορά καί µαζί της ἔχει ξεκινήσει, γιά ἄλλη µιά φορά, µιά πορεία πνευµατική. Εἶναι µιά πορεία ἀναγεννητική πού θά ἔχει διάρκεια ἑπτά ἑβδοµάδων καί προορισµό τήν «λαµπροφόρο ἡµέρα τῆς ἐγέρσεως» τοῦ Χριστοῦ. Εἶναι µιά πορεία κοπιαστική, ἀλλά λυτρωτική, πού σκοπό ἔχει νά µᾶς  προετοιµάσει γιά τή συµµετοχή µας στή χαρά τῆς Ἀναστάσεως.  Στό ἀναστάσιµο κάλεσµα τοῦ Χριστοῦ πρός τούς Ἀποστόλους, τό «Χαίρετε»,  θέλουµε νά εἴµαστε κι ἐµεῖς παρόντες, ὅµως τήν ψυχή µας τήν βαραίνει ἡ θλίψη. Στίς ἑβδοµάδες τοῦ Τριωδίου πού προηγήθηκαν, ἡ Ἐκκλησία µᾶς κατέστησε σαφές ποῦ βρίσκεται ἡ αἰτία τῆς θλίψης µας: «Τς πατρας δόξης» ἀποσκιρτήσαµε –καί ἀποσκιρτοῦµε συνεχῶς, «τόν πλοτον τόν πατρον δεινς» ἐσκορπίσαµε– καί ἐξακολουθοῦµε ἀφρόνως νά τόν σκορπίζουµε. Ἐπιθυµοῦµε νά εἴµαστε µαζί µέ τόν Χριστό, ἀλλά ἀναγνωρίζουµε ὅτι ἔχουµε γίνει ἀγνώριστοι καί ἀποκρουστικοί. Γι’ αὐτό στόν «σπερινό τς Συγγνώµης» κραυγάσαµε σιωπηλά µαζί µέ τόν ὑµνωδό: «Μή ποστρέψεις τό πρόσωπόν σου πό το παιδός σου, τι θλίβοµαι». Ἔτσι ἔχει ξεκινήσει ἡ πορεία τῆς ἐπιστροφῆς πρός τόν Πατέρα γιά ἄλλη µιά φορά. Εἶναι ἕνας ἀγώνας γιά νά φύγουν τά ἐµπόδια πού µᾶς στεροῦν τήν χαρά µας, ἕνας ἀγώνας «πρός γκράτεια παθν», «πρός λπίδα ναστάσεως». Καί γι’ αὐτό πρέπει νά γίνει... µέ χαρά!

Στήν πορεία µας αὐτή δέν θά εἴµαστε µόνοι, οὔτε θά αὐτοσχεδιάζουµε. Θά ἀφεθοῦµε µέ ἐµπιστοσύνη  στήν Ἐκκλησία νά µᾶς δείξει τόν δρόµο. Τά λειτουργικά κείµενα αὐτῆς τῆς περιόδου –καρπός τοῦ προσωπικοῦ βιώµατος τῆς µετανοίας τῶν ἁγίων Πατέρων– καί τά διάφορα ἀναγνώσµατα –ἐπιλεγµένα σοφά ἐπίσης ἀπό τούς ἁγίους Πατέρας– θά εἶναι οἱ ὁδοδεῖκτες µας. Κάθε ἡµέρα καί κάθε ὥρα ἡ Ἐκκλησία θά µᾶς τονίζει ὅλες ἐκεῖνες τίς ἀλήθειες χωρίς τίς ὁποῖες, ὄχι µόνο δέν θά φθάσουµε στόν προορισµό µας, ἀλλά ἡ πορεία µας θά µετατραπεῖ σέ περιπέτεια...

Συναινετικό Διαζύγιο µέ συµβολαιογραφική πράξη!

EE175AZoi 4

Ἐκεῖ κατήντησε ὁ Γάµος!

 

Συναινετικό Διαζύγιο µέ συµβολαιογραφική πράξη!

 

Mὲ συµβολαιογραφικὴ πράξη θὰ ἐκδίδεται πλέον τὸ συναινετικὸ διαζύγιο χωρὶς καµία δικαστικὴ διαδικασία, σύµφωνα µὲ ἄρθρο ποὺ δηµοσιεύτηκε στὴ ἐφηµερίδα «Καθηµερινὴ» τὴν 02-01-2017. Ὅπως ἀναφέρεται στὸ δηµοσίευµα, τὸ Ὑπουργεῖο Δικαιοσύνης προωθεῖ νέα ρύθµιση, σύµφωνα µὲ τὴν ὁποία, τὸ διαζύγιο, θέµατα ἐπιµέλειας τῶν τέκνων, ἐπικοινωνίας τῶν διαζευγµένων γονέων καὶ τῆς διατροφῆς θὰ συµφωνοῦνται µεταξύ τῶν συζύγων ἐνώπιον συµβολαιογράφου, ὁ ὁποῖος θὰ συντάσσει σχετικὴ συµβολαιογραφικὴ πράξη. Ἡ παράσταση δικηγόρου καὶ γιὰ τὶς δύο πλευρὲς θὰ εἶναι ὑποχρεωτική, προκειµένου νὰ ὑπάρχει πλήρης διασφάλιση τῶν συµφερόντων τῶν ὑπὸ διάζευξη συζύγων καὶ συµβουλευτικὴ ὑποστήριξή τους στὰ ἀνακύπτοντα νοµοθετικὰ θέµατα.

Μὲ βάση τὴν ἰσχύουσα νοµοθεσία καὶ συγκεκριµένα τὸ ἄρθρο 1441 τοῦ Ἀστικοῦ Κώδικα, ὅπως τροποποιήθηκε ἀπὸ τὸ Νόµο 4055/2012 «περὶ δίκαιης δίκης καὶ εὔλογης διάρκειας αὐτῆς», ὁ ὁποῖος τέθηκε σὲ ἰσχὺ τὴν 2η Ἀπριλίου 2012: «Οἱ σύζυγοι µποροῦν µὲ ἔγγραφη συµφωνία νὰ λύσουν τὸ γάµο τους, ἐφ’ ὅσον ἔχει διαρκέσει τοὐλάχιστον ἕξι µῆνες πρὶν ἀπὸ τὴν κατάρτισή της. Ἡ συµφωνία αὐτὴ ὑπογράφεται ἀπὸ τὰ συµβαλλόµενα µέρη καὶ ἀπὸ τοὺς πληρεξουσίους δικηγόρους τους ἢ µόνον ἀπὸ τοὺς τελευταίους, ἐφ’ ὅσον εἶναι ἐφοδιασµένοι µὲ εἰδικὸ πληρεξούσιο, τὸ ὁποῖο πρέπει νὰ ἔχει δοθεῖ µέσα στὸν τελευταῖο µήνα πρὶν ἀπὸ τὴν ὑπογραφὴ τοῦ συµφωνητικοῦ. Ἂν ὑπάρχουν ἀνήλικα τέκνα, γιὰ νὰ λυθεῖ ὁ γάµος πρέπει ἡ ἀνωτέρω συµφωνία νὰ συνοδεύεται µὲ ἄλλη ἔγγραφη συµφωνία τῶν συζύγων ποὺ νὰ ρυθµίζει τὴν ἐπιµέλεια τῶν τέκνων καὶ τὴν ἐπικοινωνία µὲ αὐτά, ἡ ὁποία ἰσχύει ὥσπου νὰ ἐκδοθεῖ ἡ ἀπόφαση γιὰ τὸ θέµα αὐτὸ σύµφωνα µὲ τὸ ἄρθρο 1513. Ἡ κατὰ τὰ ἀνωτέρω ἔγγραφη συµφωνία, καθὼς καὶ τὸ ἔγγραφο συµφωνητικὸ ποὺ ἀφορᾶ τὴν ἐπιµέλεια καὶ τὴν ἐπικοινωνία τῶν ἀνήλικων τέκνων ἢ τὴ διατροφὴ αὐτῶν, ἐφ’ ὅσον ἔχει συµφωνηθεῖ, ὑποβάλλονται µαζὶ µὲ τὰ εἰδικὰ πληρεξούσια, ὅταν ἀπαιτεῖται, στὸ ἁρµόδιο µονοµελὲς πρωτοδικεῖο, τὸ ὁποῖο µὲ ἀπόφασή του, ποὺ ἐκδίδεται κατὰ τὴ διαδικασία τῆς ἑκούσιας δικαιοδοσίας, ἐπικυρώνει τὶς συµφωνίες καὶ κηρύσσει τὴ λύση τοῦ γάµου, ἐφ’ ὅσον συντρέχουν οἱ νόµιµες προϋποθέσεις. Ἡ ἀπόφαση τοῦ µονοµελοῦς πρωτοδικείου ποὺ ἀφορᾶ τὴν ἐπιµέλεια, ἐπικοινωνία καὶ διατροφὴ τῶν ἀνήλικων τέκνων ἀποτελεῖ ἐκτελεστὸ τίτλο.»

Οἰκουμενιστικό τό ὑπόβαθρο τῶν νέων Προγραμμάτων Σπουδῶν στά Θρησκευτικά

EE175LB 2

 

Κατά πνεῦμα συγγενεῖς τοῦ «Φαναρίου»

οἱ μηχανορράφοι τοῦ περιεχομένου τῶν Θρησκευτικῶν!

 

Οἰκουμενιστικό τό ὑπόβαθρο
τῶν νέων Προγραμμάτων Σπουδῶν στά Θρησκευτικά

 

Ἀπό τήν ἀρχή τῆς σχολικῆς χρονιᾶς, τήν ὁποία διανύουμε, ὑπάρχει ἕνας εὐρύτερος προβληματισμός γύρω ἀπό τά νέα Προγράμματα Σπουδῶν (ΠΣ) στό Μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν (ΜτΘ) τόσο στήν πρωτοβάθμια ἐκπαίδευση, δηλ. τό Δημοτικό, ὅσο καί στήν δευτεροβάθμια ἐκπαίδευση, δηλ. τό Γυμνάσιο καί τό Λύκειο. Ὁ προβληματισμός αὐτός δέν ξεκίνησε μέ τήν φετινή σχολική χρονιά, ἀλλά περίπου ἀπό τό 2010 μέ τήν ξαφνική ἐντολή γιά τήν ἐκπόνηση νέων ΠΣ στό Δημοτικό καί τό Γυμνάσιο ἀπό τήν τότε Ὑπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου. Ξαφνική ἦταν ἡ ἐντολή, ἐπειδή προηγουμένως δέν ὑπῆρξε καθόλου διάλογος πρός τήν κατεύθυνση αὐτή, οὔτε μέ τήν Ἐκκλησία, οὔτε μέ τήν Πανελλήνια Ἕνωση Θεολόγων (ΠΕΘ), ἡ ὁποία τότε ἦταν ἡ μοναδική Ἕνωση Θεολόγων. Οἱ καχύποπτοι καί ὑποψιασμένοι στά Ἑλληνικά ἐκπαιδευτικά δεδομένα καί στή δῆθεν «δημοκρατικότητα», στήν πραγματικότητα ὅμως ἀθλιότητα, μέ τήν ὁποία ἐπιχειρεῖται ἡ ἀλλοίωση τῆς θρησκευτικῆς ταυτότητας τοῦ λαοῦ, θά μποροῦσαν ἴσως νά περιμένουν μιά τέτοια ξαφνική κίνηση. Διότι τό 2008 χωρίς κανένα λόγο, χωρίς νά ὑπάρχουν ἀλλαγές στή σχετική νομο­θεσία, ἐκδόθηκαν τρεῖς ἐγκύκλιοι ἐν μέσῳ θέρους πού ὤθησαν τούς Ὀρθόδοξους μαθητές νά ζητήσουν ἀπαλλαγή ἀπό τό ΜτΘ. Προοδευτικά ξέσπασε ἕνα ὁλόκληρο κῦμα ἀπαλλαγῶν. Καταγράφουμε αὐτή τήν πρώτη μεγάλη ἀθλιότητα τῆς τότε δεξιᾶς ἡγεσίας τοῦ Ὑπουργείου Παιδείας μέ τήν πρόφαση τῆς δημοκρατικότητας, τοῦ σεβασμοῦ τῆς ἐλευθερίας τῆς θρησκευτικῆς συνείδησης τοῦ πολίτη.

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΟΙ «ΕΜΦΥΛΕΣ/ΕΚΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ» ΚΑΙ Η ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΑΦΘΟΡΑ!

EE175.p.VEV 1

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΟΙ «ΕΜΦΥΛΕΣ/ΕΚΦΥΛΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ» ΚΑΙ  Η ΣΧΟΛΙΚΗ  ΔΙΑΦΘΟΡΑ!

 Παραµένει ἄγνωστο τό τί ἀκόµη πρέπει νά µᾶς κάνουν οἱ Κυβερνῶντες γιά νά ἐξεγερθοῦµε σύσσωµοι ὡς Ἔθνος ἐναντίον ὅλης τῆς Ἑλληνικῆς Βουλῆς, ἡ ὁποία, ἐκτελοῦσα τίς προσταγές τῆς Διεθνοῦς διαστροφῆς, ἐπιδιώκει –µαζί µέ τήν οἰκονοµική ἐξαθλίωση– καί τήν ἀποκτήνωση τοῦ λαοῦ µας, ἀφοῦ ἡ ἀποκτήνωση, παραλύει κάθε ἀντίσταση τοῦ ἀνθρώπου.

Ἀφορµή τοῦ ἄρθρου µας αὐτοῦ ἀπετέλεσε ἡ σύγκληση τῆς Ἱεραρχίας µας, πού θά γίνη στίς ἀρχές Μαρτίου καί θά περιλαµβάνη στίς συζητήσεις της καί τό θέµα «Τό µάθηµα τῶν Θρησκευτικῶν», τό ὁποῖο προφανῶς θά ἐξετάση, ὄχι µόνο ὡς πρός τήν διδακτική του, ἀλλά καί ὡς πρός τήν ἐχθρική ἀντιµετώπισή του ἀπό τό Ὑπουργεῖο Παιδείας.

Η “ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ” ΤΗΣ ΝΥΧΤΑΣ!

E.E.175.Nin.1

Νέα βοµβιστική ἐπίθεση στόν Ναό µας!

“ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ”  ΤΗΣ  ΝΥΧΤΑΣ!

Τό ξηµέρωµα τῆς 23ης πρός τήν 24η Φεβρουαρίου 2017, ὁ Ναός µας ἔγινε γιά ἄλλη µιά φορά στόχος ἄνανδρης νυχτερινῆς ἐπίθεσης. Κάποιοι ἄγνωστοι ‒ἀφοῦ προφανῶς µελέτησαν καλά τό σύστηµα ἀσφάλειας‒ βρῆκαν τό εὐάλωτο σηµεῖο τοῦ παρεκκλησίου τοῦ Ἁγίου Νεκταρίου καί ἔβαλαν τρεῖς ἐκρηκτικούς µηχανισµούς µέ γκαζάκια, στοχεύοντας τό Παρεκκλήσιο.

E.E.175.Nin.2Δέν θέλω νά παραδεχτῶ ὅτι ἡ ἐπίθεση ἔγινε ἀπό ἀναρχικούς, γιατί θέλω νά ἔχω µεγαλύτερη ἐκτίµηση στούς ἀναρχικούς καί στήν ἔστω καί οὐτοπιστική ἐµµονή τους στήν ἄρνηση ἀναγνώρισης κάθε µορφῆς ἐξουσίας. Βέβαια, εἶναι οὐτοπιστική αὐτή ἡ ἄρνηση, γιατί ἡ ἴδια ἡ ὀργάνωση τῶν ὁµάδων τους ‒ἤ ἔστω κάποιων ἀπό τίς ὁµάδες τους‒ ἔχει µιά τόσο στεγανή δόµηση ἱεραρχικῆς ἐξουσίας, πού συναγωνίζεται ἀκόµα καί τίς φασιστικές ὁµάδες.

Παρ’ ὅλα αὐτά, θέλω νά πιστεύω ὅτι ὑπάρχει ἕνας κώδικας τιµῆς στούς ἀνθρώπους πού θεωροῦν τούς ἑαυτούς τους ἀγωνιστές, ὅσο κι ἄν ἀγωνίζονται γιά ἕνα χαµένο σκοπό. Κυρίως ὅµως πιστεύω ὅτι οἱ ἀγωνιστές πρέπει νά ἔχουν τόν ἀνδρισµό νά σταθοῦν ἀπέναντι σέ αὐτόν πού ἀντιστρατεύονται καί νά τοῦ µιλήσουν, ἐξηγῶντας του γιατί τόν ἀντιστρατεύονται καί σέ τί διαφέρουν µεταξύ τους. Τότε, ἴσως ἐκπλαγοῦν, διαπιστώνοντας πώς δέν εἶναι καί τόσο “ἀπέναντι” ὅσο νοµίζουν.

Ὁ Προϊστάµενος τοῦ Ναοῦ µας, µετά τήν καλοκαιρινή νυχτερινή ἐπίθεση, ἀπάντησε στήν ἀνανδρία µέ εὐθύτητα καί ἐντιµότητα καί σεβασµό καί κάλεσε τούς ὑπεύθυνους σέ ἀνοιχτό διάλογο, ὅπου ὁ καθένας θά ὑποστηρίξει ἐλεύθερα τίς ἀπόψεις του. Γιατί ἡ δική µας “ἰδεολογία” ‒πού δέν εἶναι ἰδεολογία ἀλλά Πίστη‒ ἔχει σέ ὑπόληψη τόν ἄνθρωπο, ὅποιος κι ἄν εἶναι, καί κάποιες φορές τόν ἔχει σέ µεγαλύτερη ὑπόληψη ἀπό ὅση ἔχει ὁ ἴδιος τόν ἑαυτό του. Γι’ αὐτό δέν τόν πολεµάει, ἀλλά τόν ἀκούει. Γι’ αὐτό προτιµάει νά βρεῖ τά κοινά σηµεῖα πού ἔχει µέ αὐτόν καί νά γεφυρώσει τά σηµεῖα πού τούς χωρίζουν.