ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΕΞΕΛΙΞΗ ΔΕΝ ΣΥΜΒΙΒΑΖΟΝΤΑΙ!

E.E. 178 179 Vougas

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ & ΕΞΕΛΙΞΗ

ΔΕΝ ΣΥΜΒΙΒΑΖΟΝΤΑΙ!

Πρόσφατα “ἔπεσε” στό χέρια μου ἕνα ἀπόσπασμα ἀπό μία ἐργασία τοῦ Θεοδοσίου Ντομπζάνσκυ γιά τήν ἐξέλιξη. Ὁ κ. Ντομπζάνσκυ, βιολόγος/γενετιστής στό ἐπάγγελμα, γεννήθηκε στήν Οὐκρανία τό 1900 καί πέθανε τό 1975 στίς Ἡνωμένες Πολιτεῖες. Παρ’ ὅτι χριστιανός ὀρθόδοξος ὁ κ. Ντομπζάνσκυ ὑπῆρξε θερμός ὑποστηρικτής τῆς ἐξελικτικῆς θεωρίας χωρίς ταὐτοχρόνως νά ἀποκηρύσσει τήν ὕπαρξη τοῦ Θεοῦ, ἐκφράζοντας ἔτσι μιά παράξενη δική του “ἐξελικτική  θεολογία” κατά  τήν ὁποία ὁ Θεός Δημιουργός χρησιμοποιεῖ τήν ἐξέλιξη ὡς “ἐργαλεῖο” γιά τήν προσαρμογή καί βελτίωση τῶν ἔμβιων ὄντων ἀνάλογα μέ τίς συνθῆκες τοῦ φυσικοῦ τους περιβάλλοντος. Ὑπῆρξε δέ τόσο θερμός ὑποστηρικτής τοῦ Δαρβίνου καί τῆς θεωρίας του, πού τέσσερα χρόνια πρίν τό θάνατό του, τό 1971 (ὄντας καρκινοπαθής) ἔγραψε μιά ἀπό τίς πιό διάσημες ἐργασίες του μέ τίτλο “Τίποτα στή Βιολογία δέν ἔχει νόημα ἐκτός καί ἄν ἐξεταστεῖ κάτω ἀπό τό φῶς τῆς Ἐξέλιξης”1. Τό ἀπόσπασμα πού ἀνέφερα στήν ἀρχή τοῦ κειμένου εἶναι ἀπό τήν ἐν λόγω ἐργασία τήν ὁποία ἔχει γεμίσει μέ προσωπικές του πεποιθήσεις οἱ ὁποῖες φυσικά δέ συμβάλλουν στό νά μᾶς πείσουν γιά τήν ἀλήθεια τῶν γραφομένων του. Ἀνάμεσα στά ἄλλα ἀναφέρει:

“Εἶμαι δημιουργιστής καί ἐξελικτικός. Ἡ ἐξέλιξη εἶναι ἡ μέθοδος δημιουργίας τοῦ Θεοῦ ἤ τῆς Φύσης. Ἡ δημιουργία δέν εἶναι ἕνα γεγονός πού συνέβη τό 4004 π.Χ. Πρόκειται γιά μιά διαδικασία πού ξεκίνησε πρίν ἀπό περίπου 10 δισεκατομμύρια χρόνια καί βρίσκεται ἀκόμα σέ ἐξέλιξη.”

Δύο ἐπιστολές περί ἀνεξιθρησκίας

E.E. 177 178 Nom

Δύο ἐπιστολές περί ἀνεξιθρησκίας

Ὁ Τζών Λόκ (17ος αἰώνας) δέν εἶναι ἀκόµη πολύ γνωστός στή χώρα µας. Ἄν καί ἤδη οἱ διδάσκαλοι τοῦ Γένους Ἅγιος Νικόδηµος ὁ Ἁγιορείτης καί ὁ Εὐγένιος Βούλγαρις, τόν µνηµονεύουν σέ συγγράµµατά τους (ὁ πρῶτος στό Συµβουλευτικό Ἐγχειρίδιο τόν χαρακτηρίζει «διαλεκτικώτατο καί µεταφυσικώτατο», ἐνῶ ὁ δεύτερος ἐπιχείρησε νά µεταφράσει καί ἕνα ἀπό τά ἔργα του), τό περιεχόµενο τοῦ πολυδιάστατου ἔργου του καί οἱ συγκεκριµένες ἰδέες του, πού θεωροῦνται θεµελιωτικές τοῦ πολιτικοοικονοµικοῦ ἰδεολογικοῦ ρεύµατος τοῦ φιλελευθερισµοῦ (τοῦ «λιµπεραλισµοῦ»), δέν ἔγιναν εὐρύτερα γνωστά, ἐνῷ στήν πορεία τῶν χρόνων, ἡ ὅποια ἐπιρροή του –στή χώρα µας πάντα– ἐπισκιάσθηκε ἀπό ἐκείνη τοῦ Κάρλ Μάρξ καί τῶν πολλῶν ἐπιγόνων του, φορέων τοῦ «ἐπιστηµονικοῦ σοσιαλισµοῦ», ὁ ὁποῖος συνιστοῦσε τό ἀντίπαλο δέος τοῦ φιλελευθερισµοῦ. Ἐπειδή, µάλιστα, οἱ µαρξιστές εἶχαν γιά διάφορους λόγους µεγαλύτερη ἀπήχηση στή χώρα µας –ἴσως καί ἐπειδή ἡ ἐπίκληση τῆς κοινωνικῆς δικαιοσύνης στήν ὁποία προέβησαν ἦταν ὑποκατάστατο τοῦ εὐαγγελικοῦ κηρύγµατος– καί προσέλκυσαν πολλούς στίς τάξεις τους, κατά αὐτῶν –ὡς τῶν πλέον ἐπικίνδυνων– στράφηκε καί ἡ ἀπολογητική τῆς Ἑλληνικῆς Ἐκκλησίας.

Οἱ Ἅγιοι Πάντες

E.E. 178 179 EK1Οἱ Ἅγιοι Πάντες

Στίς µέρες µας ἡ ἀναζήτηση τῆς ἀλήθειας ἔχει περιοριστεῖ ἀρκετά, ἐφ΄ ὅσον τείνει νά ἐπικρατήσει ἡ ἄποψη ὅτι ἀλήθεια πραγµατική δέν ὑπάρχει. Μιά ἄποψη, πού διαµορφώνεται ἀπό διάφορους “διανοητές”, διαδίδεται ἀπό τά ΜΜΕ, ἐπιβάλλεται ἀπό τούς πολιτικούς καί ὑποστηρίζεται ἀκόµη καί ἀπό θρησκευτικούς ἡγέτες(!). Μιά ἄλλη ὅµως “ἀλήθεια” προωθεῖται -ἀπό τούς ἀνωτέρω καί ὄχι µόνο- µέ σκοπό νά διαδοθεῖ “δηµοκρατικά” καί νά ἐπικρατήσει παγκόσµια. Τό “δόγµα” ὅτι «δέν ὑπάρχει µιά µόνο ἀλήθεια, ἀλλά τά πάντα εἶναι σχετικά».  Παρ’ ὅλα αὐτά ὑπάρχουν πάντα πολλοί ἄνθρωποι πού ἐπιµένουν στήν ἀναζήτηση τῆς µιᾶς ἀλήθειας...

Τί γίνεται, ὅµως, ὅταν κάποιοι ἄνθρωποι βροῦν αὐτή τή Μόνη Ἀλήθεια καί Τήν ἀγαπήσουν εἰλικρινά; Ὅταν ἀγαπήσουν µέ ὅλη τους τήν καρδιά, µέ ὅλη τους τήν ψυχή, µέ ὅλη τή διάνοιά τους καί ὅλη τήν ἰσχύ τους τόν Θεό; Τότε “γεννιοῦνται” οἱ Ἅγιοι. Οἱ ἄνθρωποι αὐτοί πού ἀγάπησαν τόν Χριστό, Τόν ἐµπιστεύτηκαν, ἐµπιστεύτηκαν ὅλα ὅσα Ἐκεῖνος δίδαξε, ἀποκάλυψε, ὅρισε, προέτρεψε, ὑποσχέθηκε. Μέ  ἐµπιστοσύνη, λοιπόν, καί χαρά ἀνταποκρίθηκαν στό κάλεσµά Του πρός ὅλους τούς ἀνθρώπους: «ἅγιοι γίνεσθε, ὅτι ἐγώ ἅγιος εἰµι» (Α’ Πέτρου 1, 16). Ὁ Χριστός ἔγινε τό  κέντρο τῆς ζωῆς τους καί ἡ σχέση τους µαζί Του, τό νόηµα τῆς ὕπαρξής τους. Ἔτσι, µέ ἁπλότητα καί προθυµία  ὑπάκουσαν τίς ἐντολές Του, φανερώνοντας  τήν ἀγάπη τους πρός Αὐτόν: «Ἐάν ἀγαπᾶτε µε, τάς ἐντολάς τάς ἐµάς τηρήσατε» (Ἰωάν. 14,15). Ἀπέρριψαν ὅλους τούς “παραµορφωτικούς καθρέπτες” αὐτοῦ τοῦ κόσµου, πού ἀλλοιώνουν τά πρόσωπα καί τίς ψυχές τῶν ἀνθρώπων καί ἔθεσαν ὡς καθρέπτη τῆς ψυχῆς τους τόν ἴδιο τόν Χριστό. Σέ κάθε πράξη, σκέψη, ἐπιθυµία τους, σέ κάθε ἀνεπαίσθητη κίνηση τῆς ψυχῆς τους ἐπιθυµοῦσαν νά καθρεπτίζεται τό πρόσωπο τοῦ Χριστοῦ...

Η ΤΡΑΓΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΜΗΔΕΝΙΚΟ!

173 7 PopovitsΗ  ΤΡΑΓΙΚΟΤΗΤΑ

ΤΟΥ  ΝΑ  ΕΙΣΑΙ  ΜΗΔΕΝΙΚΟ!

Ἔχουµε συνηθίσει στήν ἐποχή µας νά λέµε ὅτι ἡ ἀνθρωπότητα ἔχει ἀγγίξει τήν ψηλότερη κορυφή τοῦ παραλογισµοῦ, ὅτι ἡ διαφορά ἀνάµεσα στό κακό καί στό καλό κοντεύει νά ἐξαλειφθεῖ σέ τέτοιο βαθµό ὥστε οἱ ἑπόµενες γενεές ἀνατρέφονται µέ ἕνα ἰσοπεδωτικό ἀµοραλισµό, πού θά ἔχει σάν ἀποτέλεσµα νά ἐξαφανιστεῖ ἀκόµα καί ὁ ἔµφυτος νόµος τῆς συνειδήσεως, ἔχουµε ἀκούσει καί διαβάσει πολλές γραµµές ἀνησυχίας καί σκοτεινῶν προβλέψεων.

 Γι’ αὐτό ὅµως πού δέν ἔχουµε ἀνησυχήσει ἀρκετά, νοµίζω, ἐκτός ἀπό τήν ἄµβλυνση τῆς ἀνθρώπινης συνείδησης εἶναι καί ἡ ἄµβλυνση τῆς ἀξίας –κάθε εἴδους ἀξίας. Αὐτή ἡ “ἀξιολόγηση” τῆς ἀξίας ὑπῆρχε στά πάντα, ξεκινῶντας ἀπό τά νοµίσµατα τῆς κάθε ἐποχῆς ἀπό τήν ἀρχαιότητα µέχρι τόν 17ο αἰῶνα. Ὁ χρυσός ἦταν πού ἔδινε τήν ἀξία στά νοµίσµατα καί µετά τό ἀσῆµι καί ὕστερα ἀκολουθοῦσαν τά ὑπόλοιπα µέταλλα. Ὁ πλοῦτος τῶν ἀνθρώπων σέ χρυσό ἦταν κάτι συµπαγές, ἁπτό, συγκεκριµένο. Μετά ἀκολούθησε ὁ πλοῦτος σέ χαρτιά καί, στίς µέρες µας, ἀκολούθησε ὁ πλοῦτος σέ…. ἀέρα…. Σήµερα εἶσαι πλούσιος, αὔριο βρίσκεσαι στό δρόµο ἄστεγος νά κοιµᾶσαι σέ παγκάκια!

Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ “ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ” ΤΩΝ ΦΥΛΩΝ!

epititlo pbb

 

Η  ΠΟΛΙΤΙΚΗ  “ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ”  ΤΩΝ  ΦΥΛΩΝ!

Mέ πολλή θλίψη παρακολουθοῦμε τήν συμπεριφορά τῆς Ἑλληνικῆς Βουλῆς ὡς πρός τόν χειρισμό τοῦ θέματος τῆς ἀλλαγῆς φύλου, καί τοῦ αἰτίου αὐτῆς, τῆς ὁμοφυλοφιλίας. Ἕνας χειρισμός πού τόν χαρακτηρίζει ἡ προχειρότητα, ὁ λαϊκισμός, ὁ ἀμοραλισμός καί ἡ ψηφοθηρία.

Ὅμως, τά μεγάλα θέματα, ἰδιαιτέρως αὐτά πού ἀφοροῦν στήν συγκρότηση τῆς προσωπικότητος, ἀπαιτοῦν σοβαρότητα καί πνευματικότητα ἐκ μέρους τῆς Πολιτείας, γι’ αὐτό καί πρέπει νά ἐπιζητῆται ἡ συνδρομή τῆς Ἐκκλησίας, ἡ Ὁποία εἶναι ἡ μόνη πού, μέ τίς Ὁδηγίες τοῦ Πλάστου καί Δημιουργοῦ μας, γνωρίζει σέ βάθος τήν ἀνθρώπινη ψυχή καί τίς ἀντιστοιχίες τῆς λειτουργίας της στό σῶμα.

Ἡ Πολιτεία μέχρι σήμερα ἀντιμετωπίζει τό θέμα τοῦ φύλου κάθε ἀνθρώπου μόνο ὡς ἐπιλεγμένη σεξουαλική συμπεριφορά, δείχνοντας ἔτσι ἀσπλαχνία καί ἀδιαφορία γιά τήν ψυχική ἀναστάτωση καί τά ψυχικά κενά πού ὁδηγοῦν τούς ἀνθρώπους στήν ἀνταρσία καί ἀποδοκιμασία τοῦ βιολογικοῦ φύλου τους.

Τό θέμα εἶναι πάρα πολύ σοβαρό γιά νά τό ἐμπιστευθοῦμε σέ μιά Πολιτεία, ἡ ὁποία, σάν παράρτημα τοῦ Παγκοσμίου Πολιτικοῦ ἀμοραλισμοῦ, ἐπιχειρεῖ νά τό ἁπλοποιήση, προκειμένου νά ἐπαναφέρη –μέ τό πονηρό κόλπο τῶν μεταρρυθμίσεων– ὡς κάτι τό ἐντελῶς νέο καί προοδευτικό τήν πρακτική πού ἀπό χιλιετιῶν ὅταν ἀκολουθήθηκε εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα τήν ἀποδιοργάνωση τοῦ ψυχοσωματικοῦ κόσμου τῶν ἀνθρώπων καί τήν μετατροπή τῶν κοινωνιῶν σέ βαρβαρικά, ἐπιθετικά καί ἄγρια σύνολα.