Δεκαπενταυγούστου Ἀποχαιρετισμός.....

192 193 pKK

Δεκαπενταυγούστου Ἀποχαιρετισμός.....

 

(Ποιμαντικά βιώματα)

Τά βιβλία ἔκλεισαν, μετά τήν Παράκληση τή στερνή πού ψάλλαμε στή Χάρη Της, τά κεριά ἕνα-ἕνα σβύνουν, χαμηλώνει τό φῶς μέ τήν τοῦ ἡλίου δύσιν καί σιωπηλά ὁ ναός ἐνδύεται τό νυχτωμένο του χιτῶνα, μέ περισσή ἀκρίβεια καί ὑπομονή. Ἀδειανός πιά ὁ χῶρος ἀχνοφωτίζεται ἀπό τό κατανυκτικό φῶς τῶν κανδηλῶν, πού ἐπιμένουν νά συνεχίζουν τά δικά τους τά τροπάρια ἐμπρός ἀπό τίς ἅγιες εἰκόνες.

Οἱ λίγοι φιλακόλουθοι ἐνορίτες ξεκίνησαν τό δρόμο τῆς ἐπιστροφῆς στά σπίτια τους, κομίζοντας, μαζί μέ τήν εὐωδία τοῦ θυμιάματος, καί τήν εὐλογία Της, πού μετουσιώνεται σέ αἰσιοδοξία, ζυμωμένη μέ κείνη τή χαρμολύπη τῶν ἡμερῶν, ἀλλά καί ἀναμονή. Τί ἄλλη ἀναμονή ἀπό τή Γιορτή; Αὐτή πού προετοιμάζεται δεκαπέντε μέρες τώρα, μέ νηστεία, σιωπή καί προσευχή. «Ὦ, Δέσποινα τοῦ Κόσμου γενοῦ μεσίτρια». Κι Ἐκείνη ἀφουγκράζεται, κάθε βράδυ, μαζί μέ τά ὀνόματα πού διαβάζει ὁ παπάς στίς Παρακλήσεις καί τίς ἄλλες παρακλήσεις, αὐτές πού ψιθυρίζει ἡ καρδιά κι ἀνεβαίνουν ὕστερα ἴσαμε τά μάτια, ὡς ἄλλο θάμπωμα...Ὡς ροή δακρύων, πού Τήν ἱκετεύουμε νά «μήν ἀποποιήση»...

Ὅμως ἀπόψε, μέ τή στερνή Παράκληση  καί τά προεόρτια τροπάρια πού εἴπαμε, μιά ρωγμή βαθειά ἀνοίγεται στήν ψυχή τοῦ Ἱερέα, πού ἐπίτηδες καθυστερεῖ τήν ἀναχώρησή του γιά τό σπίτι... Μιά ρωγμή ἀπό  ὅπου ἀνεβαίνουν μέσα του κάποια ἐρωτήματα καί στοχασμοί, πού θέλει, μέσα στήν ἀπόβραδη κι εὐκατάνυκτα σιωπηλή ἀτμόσφαιρα τοῦ Ναοῦ, νά σκεφτεῖ νηφάλια καί νά προσέξει. Γιατί  ἕνα ἀπό τά προνόμια πού ἔχει ἕνας παπάς, εἶναι καί τούτη ἡ παρένθεση στήν ἐφημερία του: Τό νά μπορεῖ ἐνώπιος ἐνωπίῳ νά σκέφτεται, νά διαλέγεται μέ τόν ἑαυτό του καί τό Θεό, νά ἐπιτηρεῖ τήν ψυχή του, νά τή συγυρίζει. Γι’ αὐτό κι εἶναι τούτη ἡ   παρένθεση γόνιμη καί σωτήρια. 

Η  ΣΑΘΡΗ  ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΤΗΣ  ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΝΕΟΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

192 193 N1

Μία πρώτη προσέγγιση

 

Η  ΣΑΘΡΗ  ΘΕΜΕΛΙΩΣΗ

ΤΗΣ  ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΝΕΟΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ

«Θεµέλιον ἄλλον οὐδείς δύναται θεῖναι παρά

τόν κείµενον, ὅς ἐστίν Ἰησοῦς Χριστός»

Δύο Ρῶσσοι θρησκευτικοί φιλόσοφοι:

 Ν. Μπερντιάγεφ καί Λ. Σεστώφ

Στό προηγούµενο σηµείωµα (ἐκεῖνο τῶν µηνῶν Ἰουνίου-Ἰουλίου) εἶχε γίνει ἀναφορά στό ἔργο τοῦ π. Γ. Φλωρόφσκυ µέ τόν τίτλο «Οἱ δρόµοι τῆς Ρωσσικῆς Θεολογίας». Στό παρόν σηµείωµα θά ἀναφερθοῦµε σέ ἕνα ἄλλο βιβλίο, παράλληλο καί συµπληρωµατικό, τρόπον τινά, µέ τό προαναφερθέν ἔργο  τοῦ π. Γ. Φλωρόφσκυ. Πρόκειται γιά τήν ἐκτενῆ «Ἱστορία τῆς Ρωσσικῆς φιλοσοφίας» µέ συγγραφέα τόν Ρῶσσο καθηγητή Β. Ζενκόφσκυ, βιβλίο τό ὁποῖο ἐκδόθηκε ἀρχικά 192 193 N2στά Ρωσσικά τό 1950 καί µεταφράσθηκε στά ἀγγλικά τό 1952.  Όπως προκύπτει καί ἀπό τόν τίτλο τοῦ βιβλίου, ὁ συγγραφέας του ἐξιστορεῖ τήν ἐξέλιξη τῆς Ρωσσικῆς φιλοσοφίας, παρουσιάζοντας ἀνά χρονικές περιόδους καί κεφάλαια, τούς πλέον ἀξιοσηµείωτους φιλοσόφους πού ἔγραψαν στά Ρωσσικά.

Η  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  ΤΟΥ 1918, ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ  ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ, ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ  ΤΙΣ  ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ  ΤΗΣ  ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ  ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ

192 193 pVEV2 1

Η  ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ  ΤΟΥ 1918, ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ  ΙΕΡΑΡΧΙΑΣ, ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ  ΤΙΣ  ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ 

ΤΗΣ  ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ  ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ  ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ

   
Δημοσιεύουμε τήν Ἐγκύκλιο τῶν δύο ὑποεπιτροπῶν (τῆς Ἐπιτρο­πῆς ἐπί τῶν σχέσεων τῆς Ἐκκλησίας καί τοῦ Κράτους καί τῆς Ἐπιτροπῆς ἐπί τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Περιουσίας καί Οἰκονομίας) τῆς Ρωσικῆς Συνόδου τῆς Ἱεραρχίας (Sobor), ἡ ὁποία ἐξεδόθη τό 1918 σάν ἀπάντηση στό διάταγμα τῶν Κομισσαρίων τοῦ Λαοῦ, τοῦ θεσμοῦ πού δημιούργησαν οἱ Μπολσεβίκοι γιά νά ἀναδιαρθρώσουν τή Ρωσία, λίγους μῆνες μετά τήν Ρωσική Ἐπανάσταση.
Τήν εὕρεση αὐτῆς τῆς Ἐγκυκλίου ὀφείλουμε στόν συνεργάτη τοῦ περιοδικοῦ μας, κ. Κωνσταντῖνον Βούλγαρην, ὁ ὁποῖος καί τήν μετέφρασε ἀπό τά Ἀγγλικά (ἀπό τό βιβλίο τῶν BRYN GEFFERT & THEOFANIS G. STAVROU: EASTERN ORTHODOX CHRISTIANITY σελ. 1069-1071),  ἐνδιαφέρει δέ ἄμεσα τήν Πατρίδα μας καί ἰδιαιτέρως ὅλους ἐμᾶς, πού θέλουμε νά ἀνήκουμε συνειδητά στήν Ὀρθόδοξον Ἐκκλησία μας.
192 193 pVEV2 2Ἐπί πλέον, πρέπει νά ἐκ­τι­μηθῆ δεόντως ἀπό τήν Σεπτή Ἱεραρχία μας, ἡ ὁποία εἶναι ἐπιφορτισμένη μέ τήν πνευ­ματική καί ἱστορική εὐθύνη νά ἀντιμετωπίση στίς κρίσιμες ἡ­μέ­­ρες μας τήν συνεχῶς κορυ­φουμένη Κρατική ἐχθρότητα κατά τῆς Ἁγίας μας Ἐκκλησίας.
Στό κείμενο τῆς Ἐγκυκλίου καταγράφονται ὅλα τά στάδια τῶν ἐχθροπραξιῶν κατά τῆς ἀμωμήτου Πίστεώς μας, πού θά ἀκολουθηθοῦν ἀπό τούς ἀθεϊστάς κυβερνῆτες μας –κάποια ἤδη ἔχουν ἐκδηλωθεῖ– κυρίως δέ οἱ ὑποκρυπτόμενες δόλιες προ­θέ­σεις τους πίσω ἀπό τίς τἄχα ἀντικειμενικές καί ἀμερόληπτες ἐπιλογές τους.
Ἡ δολιότητα τῶν προθέσεών τους πρέπει νά προσεχθῆ ἰδι­αιτέρως, διότι δέν θά ἐκδηλωθῆ μέ ἐξωτερική βιαιότητα, ὅπως κατά τήν Ρωσική Ἐπανάσταση, ἀλλά μέ “βελούδινο” καί “μελιστάλακτο” τρόπο, μέ τό  “σᾶς” καί μέ τό “σεῖς”, μέ τήν Δυτικοεπινοουμένη “εὐγένεια”, στό ὄνομα τῆς ὁποίας στραγγαλίζεται τό Εὐαγγέλιο τῆς Σαρκωθείσης Ἀληθείας καί παρουσιάζεται σάν φρικτός ὑπηρέτης κάθε διαστροφῆς καί ἀνομίας!

ΙΝΑΤΙ ΕΓΕΝΝΗΘΗΝ ΙΔΕΙΝ ΤΟ ΣΥΝΤΡΙΜΜΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΟΥ;

192 193 pVEV 1

«Ὅσα προεγράφη, εἰς τήν ἡμετέραν διδασκαλίαν προεγράφη»

ΙΝΑΤΙ ΕΓΕΝΝΗΘΗΝ
ΙΔΕΙΝ ΤΟ ΣΥΝΤΡΙΜΜΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΜΟΥ;

«Οἴµοι, ἱνατί τοῦτο ἐγενήθην ἰδεῖν τό σύντριµµα τοῦ λαοῦ µου
καί τό σύντριµµα τῆς πόλεως τῆς ἁγίας
καί καθῆσαι ἐκεῖ ἐν τῷ δοθῆναι αὐτήν ἐν χειρί ἐχθρῶν
καί τό ἁγίασµα ἐν χειρί ἀλλοτρίων;
Ἐγένετο ὁ Ναός αὐτῆς ὡς ἀνήρ ἄδοξος…
πᾶς ὁ κόσµος αὐτῆς ἀφηρέθη,
ἀντί ἐλευθέρας ἐγένετο εἰς δούλην.
Καί ἰδού τά ἅγια ἡµῶν καί ἡ καλλονή ἡµῶν
καί ἡ δόξα ἡµῶν ἠρηµώθη,
καί ἐβεβήλωσαν αὐτά τά ἔθνη.
Ἱνατί ἡµῖν ἔτι ζῆν;» (Α΄ Μακκαβαίων 2,7-13)

Πολλοί θά ἔχετε διαβάσει, δέν γνωρίζω, ὅμως, πόσοι θυμᾶσθε τήν ἱστορία τοῦ Ματταθία καί τῶν υἱῶν του, ἰδιαιτέρως τοῦ Ἰούδα, τοῦ ἐπωνομαζομένου Μακκαβαίου.
Ἡ ἱστορία αὐτή ἔχει καταπληκτική ὁμοιότητα μέ τήν σημερινή πολιτική καί πνευματική πραγματικότητα τοῦ κόσμου καί ἰδίως τῆς πατρίδος μας.
Μετά τόν θάνατο τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου (323 π. Χ.) ἄρχισε νά διασαλεύεται σταδιακά ἡ εἰρήνη τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, δηλαδή τῶν Ἰουδαίων, οἱ ὁποῖοι κατά τήν διάρκεια τῆς βασιλείας τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου ἔζησαν «ἤρεμον καί ἡσύχιον βίον ἐν πάσῃ εὐσεβείᾳ καί σεμνότητι» καί μέ κάθε διευκόλυνση γιά τήν ἐπιτέλεση τῆς Λατρείας τοῦ Ἀληθινοῦ Θεοῦ. Ἰδιαιτέρως, ἐπί τῶν ἡμερῶν τοῦ βασιλέως Ἀντιόχου Δ΄ τοῦ Ἐπιφανοῦς, σαλεύθηκε ἐκ βάθρων ἡ Ἰουδαϊκή εὐσέβεια, ἀφοῦ ὁ Ἀντίοχος θέλησε νά ξερριζώση τήν Ἰουδαϊκή Θρησκεία καί νά ἐπιβάλη θρησκευτική ὁμοιογένεια στό Κράτος.
Βρισκόμαστε στό ἔτος 175 π.Χ. καί οἱ ὁμοιότητες μέ τήν σημερινή πραγματικότητα ἐντοπίζονται στήν προσπάθεια τοῦ Ἀντιόχου νά ἐξελληνίση τούς Ἰουδαίους, κάνοντάς τους εἰδωλολάτρες καί διά τοῦ ἐξελληνισμοῦ νά ἐπιφέρη τήν εἰδωλολατρική ὁμοιογένεια, ἡ ὁποία ἦταν (καί ἐξακολουθεῖ νά εἶναι, γι’ αὐτό καί τήν ἔχει ἐναγκαλισθεῖ ἡ παγκοσμίως κυβερνῶσα Μασωνία) ἐντελῶς ἀκίνδυνη γιά τήν κρατική ἐξουσία, ἀφοῦ τά εἴδωλα δέν ἐλέγχουν, οὔτε ὑπαγορεύουν ὁδηγίες σωφρωνισμοῦ στούς κοσμοκράτορες.
Ὅσοι δυσκολεύονται ἀκόμη νά προσαρμόσουν τά τότε στό σήμερα, ἀρκεῖ νά ἀντικαταστήσουν τά ἄγνωστα χ καί ψ (ὅπως ἀκριβῶς στά μαθηματικά) καί στό χ, ἀντί τοῦ ἐξελληνισμοῦ νά βάλουν τόν ἐξευρωπαϊσμό καί στό ψ ἀντί τῆς ὁμοιογένειας νά βάλουν τήν παγκοσμιοποίηση. Ἀντί τοῦ ὀνόματος τοῦ Ἀντιόχου, ἄς βάλουν ὀνόματα ἀρχόντων, οἱ ὁποῖοι μέ τήν κατεδάφιση τῆς Πίστεως μέσῳ τῆς Κρατικῆς τους ἰσχύος, ἔχουν τήν ψευδαίσθηση ὅτι θά γίνουν ἐπιφανεῖς!

TA BIBΛΙΑ ΠΟΥ ΕΣΤΑΛΗΣΑΝ ΣΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ ΜΑΣ

190 191 Books 1

Πολλά καί ἐκλεκτά βιβλία ἔχουν ἀποσταλεῖ στή Διεύθυνση τοῦ Περιοδικοῦ µας, γιά τήν ἀποστολή τῶν ὁποίων εὐχαριστοῦµε θερµά τούς συγγραφεῖς τους.

 

Ξεχωριστή θέση ἔχουν τά βιβλία µέ τά σπουδαῖα ἄρθρα καί τίς µελέτες τοῦ Μεγάλου ἐκκλησιαστικοῦ Πατέρα µας, Ἀρχιµανδρίτου Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου, µέ τίτλο «ΑΡΘΡΑ-ΜΕΛΕΤΑΙ-ΕΠΙΣΤΟΛΑΙ», τόµοι Β, Γ & Δ, ὅπως, ἐπίσης, καί τά τρία βιβλία µέ ἀποµαγνητοφωνηµένες ὁµιλίες τοῦ π. Ἐπιφανίου, «ΓΕΥΣΑΣΘΕ ΚΑΙ ΙΔΕΤΕ», «ΤΡΕΦΟΝΤΑΣ ΤΟΝ ΛΑΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ» καί «Η ΧΑΡΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥ».

 

190 191 Books 4

 

Οἱ ὁµιλίες πού περιέχονται στά βιβλία αὐτά, ἐκφωνήθηκαν στό παρεκκλήσιο τῶν Τριῶν Ἱεραρχῶν τῆς ὁδοῦ Μενάνδρου 4.