Ἡ Θεραπευτική Δύναμη τοῦ Τραγουδιοῦ στή Σχέση Γονέα-Παιδιοῦ ἀπό τήν Ἐγκυμοσύνη ἕως καί τήν Ἐφηβική Ἡλικία

 

Ἡ Θεραπευτική Δύναμη τοῦ Τραγουδιοῦ

στή Σχέση Γονέα-Παιδιοῦ ἀπό τήν Ἐγκυμοσύνη ἕως καί τήν Ἐφηβική Ἡλικία

 

Εἰσαγωγή

Οἱ ἀναμφισβήτητα, καί ἐλπίζουμε σύντομα περαστικές, δύσκολες ὧρες/στιγμές πού ζοῦμε ἐπιβάλλουν μιά διαφορετική θεώρηση στήν καθημερινότητα, τίς σχέσεις καί ἰδιαίτερα τήν σχέση γονέα-παιδιοῦ.

Ποιός γονέας, πέραν τῶν ἄμεσων καί πρακτικῶν θεμάτων ὑγείας, δέν ἀνησυχεῖ γιά τήν ἐπίδραση πού ἔχει ὅλη αὐτή ἡ δύσκολη κατάσταση ποῦ ζοῦμε στήν οἰκογένειά του, τά παιδιά του;

Ἡ παροῦσα ἀναφορά σκοπό ἔχει νά προσφέρει μιά αἰσιόδοξη, πρακτική καί ἄμεσα βοηθητική ἐπιλογή –καθοδήγηση στήν τόσο σημαντική ἀλλά καί εὐάλωτη σχέση γονέα-παιδιοῦ. Ἡ ἐπιλογή αὐτή στηρίζεται στίς δυνατότητες πού ὑποδεικνύει ἡ Πίστη μας καθώς καί σέ σοβαρές ἐπιστημονικές μελέτες πού συνάδουν μέ τό πνεῦμα αὐτῆς.

 

Ἄν σιωπήσουν οἱ Ἱερεῖς μας θά ἀφανιστεῖ ἡ Ἑλλάδα

Ἄν σιωπήσουν οἱ Ἱερεῖς μας θά ἀφανιστεῖ ἡ Ἑλλάδα

 

Δέν µᾶς ἀπογοήτευσαν οἱ κυβερνῶντες.. Αὐτούς τούς ἔχουµε πάρει πιά ἀπόφαση! Δέν τούς ἐνδιαφέρει ὁ λαός, ἄς λένε πώς ὅ,τι κάνουν τό κάνουν γιά τό καλό τοῦ λαοῦ καί τήν ἀνάπτυξη τῆς Πατρίδος µας! Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι µᾶς ἔχουν “γραµµένους στά παλαιότερα τῶν ὑποδηµάτων τους”, κι ἐµᾶς καί τήν Πατρίδα µας, καί τίς Παραδόσεις µας, ἐνῶ τό µόνο, πού τούς ἐνδιαφέρει, εἶναι νά προλάβουν νά ἐκτελέσουν ὅσες περισσότερες ἐντολές τῶν ξένων ἀφεντικῶν τους µποροῦν, µέ τό ἀζηµίωτο φυσικά! Δέν δίνουν πεντάρα γιά τό λαό, τό ἔχουν ἀποδείξει ὅλοι ἀνεξαιρέτως, πού ἐναλλάσσονται στήν ἐξουσία, ἔχουν τό πρόγραµµά τους, τίς φιλοδοξίες τους, τά σχέδιά τους καί ἀναλόγως πορεύονται.

Αὐτό ὅµως, πού ἀπογοήτευσε τό πανελλήνιο ἦταν ἡ συγκαταβατική στήν Πολιτεία στάση πολλῶν  Ἱεραρχῶν τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Καί δέν εἶναι µόνο ὅτι βιώσαµε γιά πρώτη φορά στήν Ἱστορία τῆς ἀνθρωπότητος τό κλείσιµο τῶν ἐκκλησιῶν µέ τήν συγκατάθεση τῶν  ἐκκλησιαστικῶν προσώπων. Εἶναι ὅτι ἀποκαλύφθηκε ἡ ὀρφάνια µας ὡς χριστιανῶν!

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΜΕ ΝΕΡΟΠΙΣΤΟΛΟ!

ΑΓΙΑΣΜΟΣ ΜΕ ΝΕΡΟΠΙΣΤΟΛΟ!

 

Εὐλογεῖτε πατέρα Βασίλειε,

 

Παίρνω τό θάρρος νά στείλω αὐτή τή φωτογραφία µέ τό σκεπτικό ὅτι µποροῦµε τουλάχιστον νά εὐθυµήσουµε καί νά ἐκλάβουµε τήν εὐθυµία ὡς δῶρο τοῦ κορωνοαϊοῦ ἀφοῦ ἰσχύει ὅτι «οὐδέν κακόν ἀµιγές καλοῦ»!...

Ἡ φωτογραφία δηµοσιεύτηκε στήν ἐφηµερίδα The Guardian καί δείχνει τόν Ρωµαιοκαθολικό ἱερέα Τίµοθι Πέλκ νά ρίχνει ἁγιασµό µέσα στό παράθυρο ἑνός αὐτοκινήτου µέ νεροπίστολο!

Δυστυχῶς ἐπτωχεύσαμεν!

Δυστυχῶς  ἐπτωχεύσαμεν!

 

Ἡ γνωστή αὐτή ρήση τοῦ Χαριλάου Τρικούπη, ἔρχεται σάν ἐφιάλτης ξανά στό ἱστορικό προσκήνιο τῆς χώρας μας καί αὐτή τήν φορά, ὄχι μόνο αὐτῆς. Ἡ διαφορά μέ τό μακρυνό 1893, ἔγκειται στό γεγονός πώς ἡ πτώχευση ἐκείνη, ἦταν μέν ἐπώδυνη γιά τή χώρα καί τόν λαό, ἀλλά ἦταν οἰκονομική, μέ τίς ἀναπόφευκτες πολιτικές καί ἐθνικές συνέπειες.

Ἡ σημερινή πτώχευση, ἐνῶ συνεχίζει νά εἶναι οἰκονομική, πολιτική καί ἐθνική, δέν περιορίζεται σέ αὐτά τά ἐπίπεδα, ἀλλά πρόκειται δυστυχῶς γιά φτώχεια ὁλοκληρωτική. Ἄν ἀναλογιστοῦμε σέ πόσα ἐπίπεδα ἔχουμε πτωχεύσει τίς τελευταῖες τέσσερις δεκαετίες, θά ἐννοήσουμε τί σημαίνει πλήρης ἔνδεια. Ἀρχίσαμε νά χάνουμε τά ἔθιμα πού μᾶς συνέδεαν, ἀρχίσαμε νά πετᾶμε ἀπό πάνω μας σάν παλιόρουχα, τίς παραδόσεις, τά ἤθη καί τίς ἀξίες, πού μᾶς ἔδιναν μιά θέση μέ ἀξιοπρέπεια καί θάρρος, μέσα σέ αὐτό τόν κόσμο. Βαλθήκαμε νά κακοποιοῦμε τή γλώσσα μας καί νά φτωχαίνουμε τή σκέψη μας. Φερθήκαμε στή γῆ τόν ἀέρα καί τή θάλασσα πού μᾶς ζοῦν, σά νά εἶναι οἱ κάδοι τῆς τοξικότητάς μας. Ἀφήσαμε τίς σωματικά καί ψυχικά ὠφέλιμες τροφές καί γίναμε σαβουροπαμφάγοι. Τρέξαμε νά μαϊμουδίζουμε ξένα, ρηχά καί φτηνιάρικα πρότυπα, στόν τρόπο ζωῆς. Ἐπιδοθήκαμε νά συμπεριφερόμαστε μέ ἀγνωμοσύνη σέ ὅποιους μᾶς εὐεργετοῦσαν καί μέ δουλοπρέπεια, σέ ὅσους μᾶς ὑπέτασσαν στά δολερά τους σχέδια. Ἀποκαθηλώσαμε τούς ἥρωες καί τούς ἁγίους μας, ὥστε νά καθηλωνόμαστε ἀπό τούς ἀπατεῶνες καί τά λαμόγια. Σταματᾶμε ἐδῶ, γιατί ὁ κατάλογος τῆς ντροπῆς δέν ἔχει τέλος.

Παλαιά Διαθήκη καί Μυθολογία

Παλαιά Διαθήκη καί Μυθολογία

 

Πρίν ἀναφερθῶ στό κύριο θέμα, τό ὁποῖο εἶναι ἡ ἐξάρτηση τῆς μυθολογίας  ἀπό  τήν Παλαιά Διαθήκη, κρίνω χρήσιμο νά ἀναλύσω τήν ἐτυμολογία τῶν λέξεων Μύθου καί Ἱστορίας.

Τό οὐσιαστικό Μῦθος προέρχεται ἀπό τό συνηρημένο ρῆμα μυθολογέω - μυθολογῶ, τό ὁποῖο σημαίνει διηγοῦμαι μύθους, ἐπινοῶ μύθους1 ὁ Δωρικός τῦπος τοῦ ρήματος εἶναι μυθίσδω, μυσίδδω2, ὁ μῦθος εἶναι μέν ἱστορία,  περιέχει ψήγματα ἀληθείας  ἀλλά ἔχει καί προσμίξεις φανταστικῶν θεωριῶν καί εἰκασιῶν. Ἀντιθέτως τό συνηρημένο ρῆμα ἱστορέω - ἱστορῶ σημαίνει παραθέτω ἱστορικά γεγονότα, ἐξερευνῶ - ἐξετάζω3. Ὠστόσο δέν θά πρέπει νά παραθεωρεῖται καί ἡ σημασία  τῆς μελέτης  τῆς μυθολογίας τῶν λαῶν γιά τόν ἀπλούστατο λόγο ὅτι ἡ μυθολογία, ὀφείλει τρόπον τινά τήν ὕπαρξή της στήν Παλαιά Διαθήκη, ἀφοῦ οἱ μῦθοι της ἀποτελοῦν  παρηλλαγμένα γεγονότα τά ὁποῖα τά ἔθνη τά προσάρμοσαν στóν δικό τους τρόπο ὑπάρξεως τῆς ἱστορίας τους.