ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ

 

Ὁ γνωστός δηµοσιογράφος τῆς Ἐφηµερίδος «ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ» τῆς Ν. Ὑόρκης κ. Θεόδωρος Καλµοῦκος µοῦ ἐζήτησε νά ἀπαντήσω στά κατωτέρῳ ἐρωτήµατα πού µοῦ ἔθεσε, σχετικά µέ τήν σύγχυση πού ἔχει προκαλέσει τό θέµα τοῦ ἰοῦ Κορώνα.

Οἱ ἀπαντήσεις πού ἔστειλα ὑπερέβαιναν τό ὅριο τῶν λέξεων πού ἦσαν διαθέσιµες στήν ἐφηµερίδα γιά τό θέµα καί γι’ αὐτό ὁ ἴδιος ἐξουσιοδότησα τόν κ. Καλµοῦκον νά ἐπιλέξη ποιά σηµεῖα τῆς συνεντεύξεως θά δηµοσιευθοῦν. Στό παρόν τεῦχος τοῦ Περιοδικοῦ µας δηµοσιεύονται ὅλες οἱ ἐρωτήσεις τοῦ κ. Καλµούκου καί ὅλες οἱ ἀπαντήσεις µου πρός πληρέστερη ἐνηµέρωση τῶν ἀναγνωστῶν µας. ¨

 

1) Ποιές οἱ σκέψεις σας γιά τήν φετινή Μεγάλη Ἑβδοµάδα καί Πάσχα στήν Ἑλλάδα καί γενικότερα στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀνά τόν κόσµο;

 

Ἀπάντηση:  Ἡ ἀτµόσφαιρα τῆς ψυχῆς µου καί πρό τῆς Μεγάλης Ἑβδοµάδος καί κατά τήν Μ. Ἑβδοµάδα καί τό Πάσχα συνόδευε τόν Χριστό µας στήν Καθοδό Του στόν Ἅδη! Ὅσο εἶµαι εἰς θέσιν νά γνωρίζω ἀπό τήν ἐπικοινωνία µου (ἄµεση ἤ µέσω τηλεφώνου καί ἠλεκτρονικοῦ ταχυδροµείου) µέ χιλιάδες ἀνθρώπους ἀπό ὅλο τόν κόσµο, ἦταν καί ἐκείνων ἡ ἴδια, ἤ καί πολύ χειρότερη, ἄν σκεφθῆτε ὅτι  ὑπῆρχαν ἄνθρωποι πού ἔπαιρναν ἠρεµιστικά γιά νά µπορέσουν νά ἰσορροπήσουν καί νά κοιµηθοῦν! Ὅπως ἔλεγε κάποιος ψυχίατρος, δέν µποροῦσε νά βρῆ στά Φαρµακεῖα ἠρεµιστικά γιά τούς ἀσθενεῖς του διότι εἶχαν ἐξαφανισθεῖ ἀπό ἕνα πρωτοφανές κῦµα ἀνθρώπων, πού τά εἶχαν λόγῳ τοῦ ἐγκλεισµοῦ τους ἀνάγκη, χωρίς νά τά ἔχουν ποτέ δοκιµάσει στό παρελθόν! Ζοφερή ἀτµόσφαιρα, ζόφος στήν ψυχή. Πρωτοφανής κατάσταση γιά τούς Χριστιανούς µας σέ ὁλόκληρη δυσχιλιετία!

 

ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΕΠΟΧΙΚΗΣ ΓΡΙΠΗΣ ΚΑΙ ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ!

  

ΔΕΙΤΕ  ΤΗ  ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΕΠΟΧΙΚΗΣ  ΓΡΙΠΗΣ 

ΚΑΙ  ΚΟΡΩΝΑΪΟΥ!

 

Σύµφωνα µέ τήν ἐπίσηµη ἔκθεση τοῦ ΕΟΔΥ γιά τόν χειµῶνα  2018-2019, στήν Ἑλλάδα, ἡ «ἀποδιδόµενη στήν ἐποχική γρίπη θνησιµότητα» ἦταν 9,8 θάνατοι ἀνά 100.000 πληθυσµοῦ (95% Διάστηµα Ἐµπιστοσύνης: 6,8–12,8), πού ἀντιστοιχεῖ σέ 1071 θανάτους (µέ 95% Διάστηµα Ἐµπιστοσύνης 733–1380 θανάτους), ἐνῶ ἡ ἀποτελεσµατικότητα τοῦ ἀντιγριπικοῦ ἐµβολίου στήν πρόληψη τῆς νοσηλείας µέ ἐργαστηριακά ἐπιβεβαιωµένη γρίπη ἐκτιµήθηκε ὅτι ἦταν 42% (συνολικά γιά ὅλους τους τύπους γρίπης καί ὅλες τίς ἡλικίες)1.

Ἐπίσης σέ µελέτη, πού συµµετέχει καί ὁ κ. Τσιόδρας γιά τά ἔτη 2013 - 2017, ἡ µέση τιµή τῶν θανάτων πού ἀποδίδονται στήν ἐποχική γρίπη εἶναι 2559 γιά κάθε ἔτος στήν Ἑλλάδα (23,6 θάνατοι ἀνά 100.000 πληθυσµοῦ)2, ἀκόµη µεγαλύτερος ἀριθµός σέ σχέση µέ τόν χειµῶνα 2018-2019.

Προφῆτες, προνοητικοί, παρανοϊκοὶ ἢ ραδιοῦργοι;

 

Προφῆτες, προνοητικοί, παρανοϊκοὶ ἢ ραδιοῦργοι;

 

Ἀπὸ τὸ 2013, ἡ Wall Street προετοιμάζεται γιὰ ἐπίθεση

 ἀπὸ hackers καὶ γιὰ τὸ ἐνδεχόμενο “πανδημίας”

 

 «ἰός ἦρθε γιά νά μείνει, γιά νά ἀλλάξει τήν ζωή μας. Πολλά πράγματα τῆς καθημερινότητάς μας δέν θά εἶναι ἴδια, ἀπό ἐδῶ καί στό ἑξῆς»! Αὐτό δέν ἀκοῦμε συνέχεια ἀπό τό στόμα τῶν τυράννων –βλέπε πολιτικῶν– καί τῶν μισθοφόρων ὑπηρετῶν –βλέπε δημοσιογράφων– τῆς ἠλεκτρονικῆς καί ἔντυπης προπαγάνδας; Πῶς γνώριζαν κάτι τέτοιο πολιτικοί καί δημοσιογράφοι τήν στιγμή, πού οἱ καθ’ ὕλην ἁρμόδιοι –δηλαδή οἱ γιατροί– δέν ἔχουν μέν ἀποφανθεῖ τελεσίδικα, ὡστόσο διαψεύδουν, στήν πλειοψηφία τους, τήν προπαγάνδα περί “πανδημίας”;

Ἔχουν γραφτεῖ πολλά καί ἔχουν εἰπωθεῖ ἀρκετά περισσότερα ἀπό ἀνθρώπους, πού ἀρνοῦνται νά πετάξουν τό μυαλό τους στά σκουπίδια καί νά ἀποδεχθοῦν πώς ἡ ἀνθρωπότητα βρίσκεται ἀντιμέτωπη μέ μία λοιμική νόσο, πού τήν ἀπειλεῖ μέ ἐξαφάνιση.

Ἀντίθετα, ἡ παγκοσμίως συντονισμένη καί ἐνορχηστρωμένη ἀντίδραση τοῦ πολιτικοῦ κόσμου, πρίν κἄν ἀποφανθεῖ ἐπισήμως ἡ Ἰατρική –διά στόματος τῶν ἐπιστημόνων της καί ὄχι τῶν κρατικοδίαιτων γιατρῶν, πού ἐντελῶς ἀντιεπιστημονικά καί φασιστικά ἀνακοίνωναν, καί ἀνακοινώνουν, πολιτικά καί ὄχι ἰατρικά μέτρα περιορισμοῦ τῶν ἀνθρώπων– μᾶς ὁδηγεῖ στό συμπέρασμα πώς βιώνουμε συνθῆκες πολέμου, ὅπου ὁ ἐχθρός κάθε κράτους εἶναι τό ἴδιο του τό πολιτικό σύστημα μέ πρωτοστάτη τήν κυβέρνηση!

Τοῦ Ψυχοσάββατου ἡ Ἱκέσιος Δέησις

Τοῦ Ψυχοσάββατου ἡ Ἱκέσιος Δέησις

 

«Ὑπὲρ παντὸς κοιμηθντων γνους βροτῶν, ἡλικας Δσποτα,

ἀξιματος ὁμοῦ, καὶ μεγθους, παντες θερμῶς,

δυσωποῦμεν, ὅπως σσῃς οὓς μετστησας»

 

πέναντι στὸ θάνατο, ποὺ κληρονομήσαμε ἀπὸ τοὺς πρωτόπλαστους καὶ τὸν Ἄγγελο τοῦ Σκότους, ὁ Πανάγαθος Θεὸς μᾶς χάρισε τὸ μεγάλο καὶ μοναδικὸ προνόμιο τῆς Μνήμης. Τῆς Μνήμης ποὺ λειτουργεῖ μὲ τρόπο εὐεργετικὸ καὶ ἀκριβέστατο, γιατὶ διασώζει, τὰ Πρόσωπα ποὺ ἀναχώρησαν γιὰ πάντα καὶ τὰ Γεγονότα μὲ τὰ ὁποῖα συνδέονται, ἀρυτίδωτα μέσα μας. Τὰ κρατοῦμε, λοιπόν, ἀθάνατα μέσα μας, μέχρι τῆς τελευτῆς μας ἀπὸ τὰ πρόσκαιρα, ποὺ ζοῦμε καὶ ὑπάρχουμε καὶ πορευόμαστε ἴσαμε τὴν αἰωνιότητα ποὺ προσδοκοῦμε. Διακρατῶντας πάντα Μνήμη Ἀγαθὴ καὶ φιλάνθρωπο.

Ἡ Ἐκκλησία καί ἡ Πολιτεία

Ἡ Ἐκκλησία καί ἡ Πολιτεία

 

   Τόν προηγούµενο µήνα εἴχαµε παραθέσει ἀπό τήν Πρός Ἐφεσίους Ἐπιστολή τήν ἑξῆς περικοπή, πού ἀναφέρεται στόν Χριστό καί στήν Ἐκκλησία Του: «Ἐγείρας αὐτόν ἐκ νεκρῶν καί καθίσας ἐν δεξιᾷ αὐτοῦ ἐν τοῖς ἐπουρανίοις ὑπεράνω πάσης ἀρχῆς καί ἐξουσίας καί δυνάµεως καί κυριότητος καί παντός ὀνόµατος ὀνοµαζοµένου οὐ µόνον ἐν τῷ αἰώνι τούτω, ἀλλά καί ἐν τῷ µέλλοντι. Καί πάντα ὑπέταξεν ὑπό τούς πόδας αὐτοῦ καί αὐτόν ἔδωκεν κεφαλήν ὑπέρ πάντα τή ἐκκλησία, ἤτις ἐστίν τό σῶµα αὐτοῦ, τό πλήρωµά του τά πάντα ἐν πάσιν πληρουµένου» (Πρός Ἐφεσίους, 1, 20-28).

   Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος ἔχει παραλληλίσει τήν εἰκόνα τοῦ ἀνθρωπίνου σώµατος µέ τήν Ἐκκλησία καί στήν Α΄ Πρός Κορινθίους Ἐπιστολή, ὅπου γράφει µεταξύ ἄλλων: «Καθάπερ γάρ τό σῶµα ἐν ἐστί καί µέλη πολλά ἔχει, πάντα δέ τά µέλη τοῦ σώµατος πολλά ὄντα, ἐν ἐστίν σῶµα, οὕτως καί ὁ Χριστός…» (Α΄ Πρός Κορινθίους, 12, 12). Σέ ἄλλο σηµεῖο δέ τῆς Πρός Ἐφεσίους ἐπιστολῆς (2, 19 κ.ε.) χρησιµοποιεῖ τήν εἰκόνα ἑνός οἴκου ἤ ναοῦ. Ἐκεῖ οἱ πιστοί εἶναι οἱ «οἰκεῖοι τοῦ Θεοῦ» πού ἔχουν «ἐποικοδοµηθεῖ ἐπί τῷ θεµελίῳ τῶν ἀποστόλων καί τῶν προφητῶν», ἐνῶ ὁ Χριστός εἶναι «ὁ ἀκρογωνιαῖος λίθος», «ἐν ὧ πᾶσα οἰκοδοµή συναρµολογουµένη αὔξει εἰς ναόν ἅγιον ἐν Κυρίῳ». Σέ ἄλλο δέ σηµεῖο (Πρός Ἐφεσίους 4, 12 κ.ε.) ὁ Ἀπόστολος συνενώνει –ἴσως γιά νά ὑποδείξει ὅτι τά παραδείγµατα αὐτά εἶναι καθ’ ἑαυτά ἀνεπαρκῆ καί δέν πρέπει νά τά ἐκλάβει κανείς κυριολεκτικά– τίς εἰκόνες τοῦ σώµατος καί τοῦ οἴκου καί κάνει λόγο γιά «οἰκοδοµήν τοῦ σώµατος τοῦ Χριστοῦ», «ἐξ οὐ πᾶν τό σῶµα συναρµολογούµενον καί συµβιβαζόµενον … τήν αὔξησιν τοῦ σώµατος ποιεῖται εἰς οἰκοδοµήν ἑαυτοῦ ἐν ἀγάπῃ».