ΚΟΡΩΝΟΪΟΣ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΔΥΟ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ

 

Ὁ γνωστός δηµοσιογράφος τῆς Ἐφηµερίδος «ΕΘΝΙΚΟΣ ΚΗΡΥΞ» τῆς Ν. Ὑόρκης κ. Θεόδωρος Καλµοῦκος µοῦ ἐζήτησε νά ἀπαντήσω στά κατωτέρῳ ἐρωτήµατα πού µοῦ ἔθεσε, σχετικά µέ τήν σύγχυση πού ἔχει προκαλέσει τό θέµα τοῦ ἰοῦ Κορώνα.

Οἱ ἀπαντήσεις πού ἔστειλα ὑπερέβαιναν τό ὅριο τῶν λέξεων πού ἦσαν διαθέσιµες στήν ἐφηµερίδα γιά τό θέµα καί γι’ αὐτό ὁ ἴδιος ἐξουσιοδότησα τόν κ. Καλµοῦκον νά ἐπιλέξη ποιά σηµεῖα τῆς συνεντεύξεως θά δηµοσιευθοῦν. Στό παρόν τεῦχος τοῦ Περιοδικοῦ µας δηµοσιεύονται ὅλες οἱ ἐρωτήσεις τοῦ κ. Καλµούκου καί ὅλες οἱ ἀπαντήσεις µου πρός πληρέστερη ἐνηµέρωση τῶν ἀναγνωστῶν µας. ¨

 

1) Ποιές οἱ σκέψεις σας γιά τήν φετινή Μεγάλη Ἑβδοµάδα καί Πάσχα στήν Ἑλλάδα καί γενικότερα στήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀνά τόν κόσµο;

 

Ἀπάντηση:  Ἡ ἀτµόσφαιρα τῆς ψυχῆς µου καί πρό τῆς Μεγάλης Ἑβδοµάδος καί κατά τήν Μ. Ἑβδοµάδα καί τό Πάσχα συνόδευε τόν Χριστό µας στήν Καθοδό Του στόν Ἅδη! Ὅσο εἶµαι εἰς θέσιν νά γνωρίζω ἀπό τήν ἐπικοινωνία µου (ἄµεση ἤ µέσω τηλεφώνου καί ἠλεκτρονικοῦ ταχυδροµείου) µέ χιλιάδες ἀνθρώπους ἀπό ὅλο τόν κόσµο, ἦταν καί ἐκείνων ἡ ἴδια, ἤ καί πολύ χειρότερη, ἄν σκεφθῆτε ὅτι  ὑπῆρχαν ἄνθρωποι πού ἔπαιρναν ἠρεµιστικά γιά νά µπορέσουν νά ἰσορροπήσουν καί νά κοιµηθοῦν! Ὅπως ἔλεγε κάποιος ψυχίατρος, δέν µποροῦσε νά βρῆ στά Φαρµακεῖα ἠρεµιστικά γιά τούς ἀσθενεῖς του διότι εἶχαν ἐξαφανισθεῖ ἀπό ἕνα πρωτοφανές κῦµα ἀνθρώπων, πού τά εἶχαν λόγῳ τοῦ ἐγκλεισµοῦ τους ἀνάγκη, χωρίς νά τά ἔχουν ποτέ δοκιµάσει στό παρελθόν! Ζοφερή ἀτµόσφαιρα, ζόφος στήν ψυχή. Πρωτοφανής κατάσταση γιά τούς Χριστιανούς µας σέ ὁλόκληρη δυσχιλιετία!

 

2)    Τί σκέψεις περνοῦσαν ἀπό τό µυαλό σας καί ποιά βιώµατα νιώθατε καθώς τελούσατε τίς Ἱερές Ἀκολουθίες µέσα σέ ἀδειανούς ναούς χωρίς τήν παρουσία τῆς Ἐκκλησίας;

 

Ἀπάντηση: Τό πῶς ἔνοιωθα τό περιέγραψα ἤδη. Τά ἄδεια καθίσµατα ἐπέτειναν τή θλίψη µου ἀλλά αὐθόρµητα, εἴτε θυµιάζοντας, εἴτε εἰσοδεύοντας  στόν Ναό κατά τίς Ἱερές Ἀκολουθίες, ἔβλεπα στά καθίσµατα νοερά τούς ἐνορῖτες µας, πού συνήθως κάθονται στίς ἴδιες θέσεις, καί προσπαθοῦσα νά τούς αἰσθανθῶ παρόντες, ἀλλά αὐτό δέν ἦταν σέ µένα ἐφικτό, ὅσο τοὐλάχιστον θά ἤθελα.

 

3)    Ἐκφράσατε καί µάλιστα µἐ δυνατή φωνή τήν ἀντίθεσή σας στό κλείσιµο τῶν ναῶν καί τῶν ἀπαγορευτικῶν µέτρων. Θά µποροῦσε νά ἦταν ἀλλιῶς τά πράγµατα καί πῶς;

 

Ἀπάντηση: Πιστεύω πώς θά µποροῦσαν νά ἦσαν ἀπό τήν ἀρχή τά πράγµατα διαφορετικά καί ἡ ἀντιµετώπισή τους. Ἐάν ἕνας ἁπλός Πρεσβύτερος κατάλαβα ἐξ ἀρχῆς ποῦ ὁδηγοῦσαν οἱ κυβερνῶντες τό πρᾶγµα, ἀνακοινώνοντας ὅτι ὁ κορωναϊός ἔχει ἰδιαίτερη ἐµµονή µέ τά µέταλλα καί τά τζάµια, πολύ περισσότερο ἔπρεπε νά τό ἀντιληφθοῦν ἐκεῖνοι, πού ἔχουν τήν κορυφαία εὐθύνη τῆς Πνευµατικῆς  Καθοδηγήσεως τοῦ λαοῦ. Ἀπό τότε εἶχα ἀνακοινώσει στό ἐκκλησίασµά µας, δηλαδή, πολύ πρό τῶν ἀπαγορευτικῶν µέτρων, ὅτι στοχεύουν οἱ κυβερνῶντες στή Θ. Κοινωνία καί στήν προσκύνηση τῶν Εἰκόνων, ἄλλως δέν ἔχει νόηµα. Κανείς δέν ἀσπάζεται τά τζάµια τῶν παραθύρων του ἤ τά µέταλλα!  Ἐν συνεχείᾳ, ἀκούσθηκαν λόγια ‘’σηµαδιακά’’ ἀπό πολιτικούς ἐντός καί ἐκτός Ἑλλάδος, ὅτι ὁ ἰός αὐτός «ἦρθε γιά νά µείνη» καί ὅτι  «θά ἀλλάξη τά πάντα στή ζωή, πού µέχρι τώρα γνωρίζαµε»! Τί σηµαίνουν αὐτά; Ἔχουν σχέση µέ τήν ἰατρική καί τήν προστασία τῆς ὑγείας; Μιά ἐξέλιξη τῆς µέχρι χθές γνωστῆς γρίπης θά φέρη τά πάνω κάτω στήν ἀνθρωπότητα;Ὄχι, βέβαια! Πρόκειται γιά ἕνα δόλιο πολιτικό παιχνίδι, µέ τό ὁποῖο κάποιοι, ἐδῶ καί χρόνια ἐπιδιώκουν νά ἐγκαταστήσουν µιά πρωτοφανῆ παγκόσµια δικτατορία. Τό εἶπε ὁ Rockefeller τό 2010, τό σχεδίασαν µέ µελέτη στό Γερµανικό Κοινοβούλιο τό 2012, τό ἐπανέλαβε πρόσφατα ὁ Kissinger καί ἀρκετοί Ἕλληνες πολιτικοί. Φώναζαν καί φωνάζουν κορυφαῖοι γιατροί σέ ὅλο τόν κόσµο, µίλησε καί ὁ διαπρεπής καθηγητής τοῦ Πανεπιστηµίου Stanford, κ. Ἰωάννης Ἰωαννίδης, λέγοντας ὅτι πρόκειται γιά «τήν µεγαλύτερη ἀπάτη τοῦ αἰῶνος», τό φωνάξαµε καί ἐµεῖς µέ τίς µικρές µας δυνάµεις, ἀλλά µαταίως! Ὑπερίσχυσε καί στίς ἀποφάσεις τῆς Ἐκκλησίας ἡ εἰκόνα πού θέλησαν οἱ πολιτικοί νά ἐπικρατήση γιά τήν 7η παραλλαγή τῆς γρίπης, πού ἐστέφθη κορωναϊός!  Ἄν δέν εἶχε γίνει πιστευτή ἡ Πολιτεία ἀπό τήν Ἱεραρχία καί εἶχαν καλέσει οἱ Ἱερᾶρχες διαπρεπεῖς ἀλλά ὄχι κρατικοδιαίτους γιατρούς, γιά νά µάθουν τήν ἀλήθεια, ἡ Ἐκκλησία θά εἶχε διαφωτίσει τόν λαό γιά τά ὄντως συµβαίνοντα καί δέν θά τολµοῦσε καµιά ἐπίγεια δύναµη νά τῆς θέσει σέ διαθεσιµότητα τό Αὐτοδιοίκητό της, οὔτε, βεβαίως, θά εἶχαν κλείσει οἱ Ναοί.

 

4)   Ἔχει βιώσει παρόµοιες καταστάσεις ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία στό παρελθόν τῶν διακοσίων χρόνων;

 

Ἀπάντηση: Τέτοια ἐξαπάτηση Ἱεραρχίας ἀπό πολιτικούς γιά τόν ἀφανισµό καί τοῦ τελευταίου ἴχνους ἀνθρώπινης ἐλευθερίας ἀπό τήν ἀνθρωπότητα, ὄχι στα 200 τελευταῖα χρόνια ἀλλά οὔτε αἰῶνες πρίν δέν εἶχε γνωρίσει ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία ἀπό ὑποτιθεµένους, µάλιστα, πιστούς Ἄρχοντες. Οὔτε, βεβαίως, κλείσιµο Ἐκκλησιῶν στήν ἱερώτερη περίοδο τῆς Μ. Τεσσαρακοστῆς, τῆς Μ. Ἑβδοµάδος καί τοῦ Πάσχα!

 

5)  Τί πιστεύετε γιά τόν κορωναϊό;

 

Ἀπάντηση: Αὐτά πού προεῖπα τό ἔχουν κάνει ἤδη σαφές. Οὔτε ὁ ἰός αὐτός καθ’ ἑαυτόν εἶναι κάτι περισσότερο ἀπό µιά γρίπη, ὅπως ἔχουν ἀποδείξει οἱ κορυφαῖοι λοιµωξιολόγοι καί βιολόγοι. Ἴσως νά εἶναι -ὅπως συζητεῖται ἀπό τούς ἐπιστήµονες- καί λίγο  ‘’πειραγµένος’’ ὁ ἰός, γιά νά ἐπιτύχη ὁ παγκόσµιος πολιτικός σχεδιασµός. Ἐξ ἄλλου, καί ὁ ἀριθµός τῶν παγκοσµίων θανάτων δέν ἔχει ξεπεράσει τίς 230.000, ἐνῶ, ὅπως ὁµολόγησε καί ὁ ἐκπρόσωπος τῆς Κυβερνήσεως λοιµωξιολόγος κ. Σωτήρης Τσιόδρας, οἱ θάνατοι ἀπό ἁπλῆ γρίπη πέρυσι ἦσαν µεταξύ 450-650 χιλιάδων! Ἡ διακύµανση στήν περυσινή καταγραφή τῶν θανάτων ὀφείλεται στό ὅτι δέν εἶναι δυνατόν νά ὑπολογισθοῦν οἱ θάνατοι µόνο ἀπό τήν γρίπη, δεδοµένου ὅτι, ὅπως δείχνουν οἱ στατιστικές, τό 80% τῶν θανάτων εἶχαν ἀφορµή µέν τήν γρίπη, αἰτία, ὅµως, ἀπό 2 ἕως καί 5 ὑποκείµενα νοσήµατα! Ὑπολογῖστε, λοιπόν, πόσο πολύ λιγότεροι  ἀπό 230.000 θά εἶναι καί οἱ  ἐφετεινοί θάνατοι µόνο ἀπό τόν κορωναϊό, ἀφοῦ καί φέτος τό 80% τῶν θανάτων, ἴσως νά ἔχη κάποια ἀφορµή ἀπό τόν κορωναϊό, ἀλλά ὀφείλεται σέ σοβαρά ὑποκείµενα νοσήµατα!

 

6)    Ποιές οἱ σκέψεις σας γιά τή Θεία Εὐχαριστία, τήν ὑποχρεωτική στέρηση µετοχῆς τῆς πλήθουσας Ἐκκλησίας σ’ αὐτή, καί φυσικά τῆς Θείας Κοινωνίας;

 

Ἀπάντηση: Ἐάν τό κλείσιµο τῶν Ἐκκλησιῶν καί ἡ στέρηση τοῦ ἐκκλησιασµοῦ ἦταν ἕνα φοβερό πλῆγµα γιά τούς πιστούς, ἡ στέρηση τῆς Θ. Κοινωνίας ἦταν ἡ ‘’χαριστική βολή’’, γιά τήν κατάρρευση τῶν ψυχικῶν δυνάµεων τῶν ἀνθρώπων. Μοῦ ἔλεγε νεαρός οἰκογενειάρχης: «Πῶς νά φᾶµε κρέας τό Πάσχα, ἄν δέν ἔχουµε Κοινωνήσει; Πῶς εἶναι δυνατόν;». Νοµίζω ὅτι δέν ἔχει γίνει ἀκόµη ἀποτίµηση τοῦ ψυχικοῦ bullying πού ὑπέστησαν οἱ πιστοί χριστιανοί µας, κυρίως ἀπό τή στέρηση τῆς Θ. Κοινωνίας. Ἀκούγοντας κανείς  τό πόσο ἁπλά κάποιοι Κληρικοί συνιστοῦσαν στούς πιστούς νά µήν ὑποφέρουν τόσο ἀπό τή στέρηση τῆς Θ. Κοινωνίας, καταλαβαίνει πόσο πιό πνευµατικά ζεῖ τήν µυστηριακή ζωή ὁ εὐλογηµένος Λαός τοῦ Θεοῦ ἀπό ἐµᾶς τούς Κληρικούς!      

 

7)   Μήπως θά πρέπει νά ἀλλάξει ὁ τρόπος τῆς Θείας Μεταλήψεως; Ἄλλωστε ἐπί αἰῶνες ἡ µετάληψη γινόταν µέ τόν τρόπο πού κοινωνοῦν οἱ ἱερεῖς µέχρι σήµερα.

 

Ἀπάντηση:  Δέν πρέπει νά ἀλλάξη ὁ τρόπος τῆς Θ. Μεταλήψεως σέ καµ-µιά περίπτωση! Καί ἄν ἀκόµη ὑπῆρχε πνευµατικός λόγος γιά νά ἀλλάξη ἡ πρακτική τῆς χρήσεως τῆς Ἁγίας Λαβίδος,  θά ἦταν, ἄν µή τι ἄλλο,  µεγάλη ἀδιακρισία καί βεβηλότητα, ἄν γινόταν αὐτό τώρα, πού ἡ Κυβέρνηση οὐσιαστικά ἀρνεῖται τό Μυστήριο µέ µισόλογα πολύ, ὅµως,  εὔγλωττα, συσχε-τίζοντας τή Θ. Κοινωνία µέ τό σάλιο καί τό µέταλλο, πού διαδίδουν τόν ἰό!  Ἀκόµη περισσότερο, δέν πρέπει νά ἀλλάξη, ἐφ’ ὅσον οὔτε πνευµατικός λόγος ὑπάρχει, οὔτε πρακτικά ἐξυπηρετεῖ ἡ ἐπαναφορά τῆς χωριστῆς Θ. Μεταλήψεως τοῦ Σώµατος καί τοῦ Αἵµατος τοῦ Χριστοῦ. Ἡ Ἐκκλησία µας ἔχει καθιερώσει ἀπό 12 αἰώνων καί πλέον τήν Θ. Κοινωνιά τῶν πιστῶν µέ τήν Ἁγία Λαβίδα γιά πνευµατικούς ἀλλά καί πρακτικούς λόγους. Πνευµατικά ὠφελεῖ ἡ χρήση τῆς Λαβίδος, σέ ἐποχές - ἰδίως- ὅπως ἡ δική µας, ὅπου οἱ ἄνθρωποι ἔχουν ἰσοπεδώσει τά πάντα, ἔχει µειωθεῖ ὁ σεβασµός τους , ἀκόµη καί πρός τά Θεῖα καί ἡ θρησκευτικότητά τους ἔχει ἀναµιχθεῖ µέ δυσειδαιµονία, διότι κρατᾶ ἄψαυστο τό Μυστήριο, ἀνέγγιχτο, ὑποδηλώνοντας ἐν τῇ πράξει στούς ἀνθρώπους ὅτι πρέπει νά σταθοῦν µέ ἰδιαίτερη εὐλάβεια. Στίς ἀσεβεῖς  ἡµέρες µας, ὄχι µόνο δέν πρέπει νά λαµβάνουν οἱ µεταλαµβάνοντες τήν Θ. Κοινωνία στά χέρια τους, ἀλλά πρέπει νά καθιερώσουµε ὥστε καί τό ἀντίδωρο νά δίδεται ἀπ’ εὐθείας ἀπό τόν Λειτουργό στό στόµα τοῦ πιστοῦ, γιά νά ἐπανεύρη τήν ἱερότητά του τό ἀντίδωρο καί ὄχι νά ‘’ἁρπάζεται’’ ἀπό τούς ἐκκλησιαζοµένους καί ἄλλος νά τό ρίχνη στίς τσέπες του, ἄλλος νά τό ρίχνη στό πάτωµα καί οὕτω καθεξῆς...

Ἀλλά καί πρακτικά δέν ἐξυπηρετεῖ ἡ κατάργηση τῆς ἁγ. Λαβίδος, λόγῳ τοῦ πλήθους τῶν προσερχοµένων. Σέ παλαιότερες τοῦ 8ου αἰῶνος ἐποχές, ἡ Ἐκκλησία λειτουργοῦσε κατ’ έξοχήν µέ τήν «ἀκρίβεια» καί σπάνια µέ τήν «οἰκονοµία». Ἔτσι, ἐκκλησιάζοντο µέν πολλοί, ἀλλά ὅταν ἐλέγοντο  «τά Κατηχούµενα» ἀλλά καί τό «Τάς Θύρας, τάς Θύρας ἐν σοφίᾳ πρόσχωµεν», ἀποχωροῦσαν ἐκεῖνοι πού εἶχαν ἐπιτίµιο νά µήν κοινωνήσουν. Στίς µετέπειτα ἐποχές καί ἰδίως στήν ἐποχή µας, πού ἔχει καθιερωθεῖ ἡ «οἰκονοµία» ἀκόµη καί γιά τούς Κληρικούς καί ἔχει ἐξοβελισθεῖ ἠ «ἀκρίβεια», προσέρχονται στή Θ. Κοινωνία πλήθη ἀνεξέλεγκτα πνευµατικῶς, ἀνεξοµολόγητα πλειστάκις, ὁπότε πολλαπλασιάζεται ὁ ἀριθµός τῶν µεταλαµβανόντων. Φαντασθῆτε πόσο πολύ περισσότερος χρόνος θά   ἀπαιτῆτο  (πέραν τοῦ πνευµατικοῦ λόγου πού προανέφερα),  γιά τήν χωριστή  Θ. Μετάληψη τοῦ Σώµατος καί τοῦ Αἵµατος τοῦ Χριστοῦ! 

 

8) Ποιά ἀπάντηση θά µποροῦσε νά δώσει κάποιος σέ Ἑλληνοαµερικανούς δεύτερης, τρίτης γενιᾶς ἐπιστήµονες, ἐπιχειρηµατίες, οἱ ὁποῖοι λέγουν ὅτι πιστεύοµε, ἀλλά ἔχοµε δυσκολία νά κοινωνήσουµε µέ τόν τρόπο τοῦ κοινοῦ κοχλιαρίου (λαβίδας); 

 

Ἀπάντηση:  Ἡ ἀπάντηση εἶναι πολύ ἁπλῆ καί λογική τόσο, πού δέν χρειάζεται νά ἐπιστρατεύσουµε τήν Θεολογία στήν ἀπάντησή µας. Συµφωνοῦµε, νοµίζω ὅλοι, πώς ὅ,τι δέν ἀντέχει στή λογική, ἀδύνατον νά ἀνθέξῃ στή Θεολογία. Ἡ Θεολογία δίνει προεκτάσεις στή Λογική, δέν τήν παρακάµπτει: Ἄς θυµηθοῦµε τήν προτροπή τοῦ Θεοῦ µας νά τόν ἀγαπήσουµε καί  « ἐξ ὅλης τῆς διανοίας µας»! Ἡ ἀπάντηση, λοιπόν, στόν δισταγµό τῶν νέων Ἑλληνοαµερικανῶν εἶναι: Ἀγαπητέ µου, ἄν νοµίζης ὅτι  ἡ Θ. Κοινωνία, δέν µπορεῖ νά ἐµποδίσῃ νά σέ µολύνουν τά µικρόβια τοῦ κορωναϊοῦ ἤ ὁποιουδήποτε ἰοῦ, τότε τί τήν χρειάζεσαι; Σέ τί µπορεῖ νά σοῦ χρησιµεύση; Διότι, βεβαίως, ἄν  κανείς ἀποδεχθῇ ὅτι ἡ Θ. Κοινωνία τοῦ µεταδίδει µικρόβια καί τόν ἀφήνει ἀπροστάτευτον, πῶς εἶναι δυνατόν νά πιστέψη πώς θά τοῦ προσφέρη κάτι καλό ψυχικά καί σωµατικά;

Νά προσθέσω δέ κάτι, πού δέν τό συµπλήρωσα στό προηγούµενο ἐρώτηµα.  Πέρα ἀπό τήν Λογική καί τήν Θεολογική πραγµατικότητα, ὅτι πρόκειται γιά Αὐτό Τό Σῶµα καί τό Αἷµα τοῦ Χριστοῦ καί Θεοῦ µας, πού ἁγιάζει καί θεραπεύει καί εἶναι ἀδιανόητο νά βλάψη.  Καί ἄν ἀκόµη υἱοθετεῖτο ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία µας ἡ ἐπιστροφή στόν τρόπο τῆς Θ. Μεταλήψεως πρό τῆς χρήσεως τῆς Ἁγίας Λαβίδος, τό µέν Σῶµα τοῦ Χριστοῦ θά τό ἐλάµβαναν οἱ πιστοί ξεχωριστά ὁ καθένας, τό Ἅγιον, ὅµως, Αἷµα θά τό κοινωνοῦσαν ἀπό Κοινό Ἅγιο Ποτήριο καί ὄχι ἀπό τόσα, ὅσοι θά εἶναι οἱ µεταλαµβάνοντες.  Ποιά ἡ διαφορά γιά ἐκείνους πού φοβοῦνται µήπως µολυνθοῦν; Ὅµως, µακριά ἀπό τούς νέους Ἑλληνοαµερικανούς µας µιά τέτοια ἀφροσύνη καί ἀπιστία! Ὅσοι πιστεύουν, θά Κοινωνοῦν, ὅσοι δέν πιστεύουν, νά µή µετέχουν. Ἔτσι θά γίνη ἄµεσο ξεκαθάρισµα τῶν γνησίων παιδιῶν τοῦ Θεοῦ µας ἀπό τούς ὑπολοίπους, πού λαµβάνουν καί χρησιµοποιοῦν  τά Ἅγια µέ παγανιστική καί δυσειδαιµονική ψυχολογία. 

 

9) Πῶς ἀπαντᾶτε σέ ὅσους ἐρωτοῦν γιατί ὁ π. Βασίλειος δέν ὑπακούει καί δέν πειθαρχεῖ στήν Ἐκκλησιαστική του Ἀρχή καί τούς κυβερνητικούς ὑπευθύνους;

 

Ἀπάντηση: Ἐκ τῆς πνευµατικῆς µου ἀνατροφῆς ἀλλά καί ἐκ πεποιθήσεως νοµίζω ὅτι ἀνήκω σέ ἐκείνους πού ὑπακούουν στήν Ἐκκλησία. Ἔχουµε, µάλιστα, ἱδρύσει ἀπό τοῦ ἔτους 1987 Σύλλογο µέ τίτλο «ΕΝΟΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗΣ ΥΠΑΚΟΗΣ», γι’ αὐτό καί εἶµαι κατηγορηµατικά ἐναντίον τῶν λεγοµένων ἀποτειχίσεων καί τῶν ψευτοπαληκαρισµῶν. Ὡστόσο, διατηρῶ στό ἀκέραιο τήν ὑποχρέωσή µου ὡς µέλος τοῦ «Συνεδρίου τοῦ Ἐπισκόπου» µου             (στήν περίπτωσή µου τοῦ Ἀρχιεπισκόπου) κατά τόν Ἅγιο Ἰγνάτιον τόν Θεοφόρον, νά ἐκφράζω µέ παρρησία τή γνώµη µου, ἀσχέτως ἄν εἶναι σύµφωνη µέ τή γραµµή ἐκείνου ἤ τῆς Ἱεραρχίας, διότι  ἡ εὐθύνη µου -ὅπως καί κάθε Κληρικοῦ- εἶναι µεγάλη, δεδοµένου ὅτι δέν λογοδοτῶ µόνο στήν ἐπίγεια Ἱεραρχία ἀλλά, κυρίως, «στόν Μόνον καί Μεγάλον Ἀρχιερέα» Χριστόν! Μή λησµονῆτε ὅτι κατά τόν ἅγιο Ἰωάννη τόν Χρυσόστοµον «οὐ πολύ τό µέσον Ἐπισκόπου καί πρεσβυτέρου».  Ἡ ΜΟΝΗ µεταξύ τους διαφορά εἶναι ὅτι δέν χειροτονοῦν οἱ Πρεσβύτεροι καί «κατά τοῦτο θεωροῦνται  ὅτι ὑπερτεροῦν  οἱ Ἀρχιερεῖς ἔναντι τῶν Πρεσβυτέρων».

Ὅσο γιά τήν ἀντίθεσή µου µέ τούς Κυβερνητικούς ὑπευθύνους εἶναι ὁ λόγος προφανής. Ὄχι µόνο ἐξαπατοῦν τόν λαό µέ µιά ἁπλῆ γρίπη, πού τήν παρουσιάζουν ὡς τήν λοιµική νόσο ὅλων τῶν ἐποχῶν, ἀλλά καί γιατί εἰσῆλθαν στήν Περιοχή τοῦ Θεοῦ, ἁρπάζοντας διά τῆς βίας «καί τά τοῦ Θεοῦ» ὡς δικαιοδοσία τοῦ Καίσαρος!

 

11) Ποιά ἡ γνώµη σας γιά τήν Ὁµογένεια τῆς  Ἀµερικῆς; Τί εἴµαστε ἐµεῖς γιά σᾶς;

 

Ἀπάντηση: Δέν ἔχω ἔλθει ποτέ στήν Ἀµερική καί γι’ αὐτό δέν ἔχω πλήρη εἰκόνα. Ὡστόσο, κατά τήν πεντηκονταετῆ, σχεδόν, διακονία µου στήν Ἱερωσύνη, ἐρχόµενος σέ ἐπικοινωνία µέ ἕνα µεγάλο ἀριθµό προσώπων διεπίστωσα ὅτι ἡ Ὁµογένεια ἀπαρτίζεται ἀπό πρόσωπα, πού κατά βάθος διατηροῦν µιά παιδικότητα καί ἀγαθότητα, κάτι τό ὁποῖο  ἀποτελεῖ τήν προϋπόθεση γιά νά οἰκοδοµηθῇ ἡ πνευµατική ζωή. Ὅµως, δέν ἔχει, νοµίζω, ἀξιοποιηθεῖ αὐτό τό πνευµατικό ὑπέδαφος, διότι ἔχει ὑπερισχύσει καί στούς ἐκεῖ Ποιµένες ἡ νοοτροπία τῶν ἐπιχειρηµατιῶν καί τό πνεῦµα τοῦ κόσµου, πού προτάσσει ἄλλα πρωτεύοντα κατά τρόπο ἀντίστροφο ἐκείνου πού εἶπε ὁ Χριστός µας «ζητεῖτε πρῶτον τήν Βασιλείαν τοῦ Θεοῦ καί τήν Δικαιοσύνην Αὐτοῦ καί ταῦτα πάντα προστεθήσεται ὑµῖν». Ὅπου ἐργάσθηκαν ἤ καί ἐργάζονται σήµερα στήν Ἀµερική πνευµατικοί Ποιµένες, ἐκεῖ ὁ πνευµατικός θερισµός εἶναι πολύς.

 Ἡ Ὁµογένεια µέ τή νοσταλγία τῆς Πατρίδος ἀλλά καί µέ τήν διατήρηση τῆς Ὀρθοδόξου Παραδόσεως, µέ ὅσες δυσκολίες καί ἀντιξοότητες τῆς προβάλλει ἡ διαστηµική ἐποχή, πού νοµίζει ὅτι ἀντικατέστησε τόν Θεό, παραµένει γιά µᾶς στήν Ἑλλάδα ἕνα προκεχωρηµένο Φυλάκιο Ὀρθοδοξίας, στό ὁποῖο προσβλέπουµε µέ προσευχή καί ἀγάπη!

 

π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀρ. Τεύχους 214-215

Ἰούνιος-Ἰούλιος 2020