ΣΑΡΑΝΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΗΣΤΕΙΑ

Ὁ Πατριάρχης  Ρουμανίας  Δανιήλ1 μᾶς διδάσκει:

 

ΣΑΡΑΝΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΝΗΣΤΕΙΑ2

 

Δεν νητεύουμε γιά τά μάτια καί τούς ἐπαίνους τῶν ἀνθρώπων, ἀλλά νηστεύουμε γιά νά πλησιάζουμε ὅλο καί περισσότερο τόν Θεό.

  1. Νηστεία εἶναι ἡ δική μας προσφορά πρός τόν Θεό, μιά θυσία τοῦ ἑαυτοῦ μας πού τήν προσφέρουμε στόν Θεό ὡς εὐγνωμοσύνη καί μέ τήν ἐπιθυμία «παραστῆσαι τά σώματα ἡμῶν θυσίαν ζῶσαν ἁγίαν εὐάρεστον τῷ Θεῷ» («νά προσφέρετε τά σωματά σας ὡς θυσιαστήριο καί θυσία ζωντανή, ἁγία, εὐάρεστη στό Θεό» (Ρω.12,1).
  2. Νηστεύουμε ἐπειδή ἀγαπᾶμε τόν Θεόν περισσότερο ἀπ’ ὅσο ἀγαπᾶμε τά ὑλικά Του δῶρα, πού καταναλώνουμε.
  3. Νηστεία εἶναι θυσία τῆς ἀγάπης τοῦ ἀνθρώπου πρός τόν Θεόν.
  4. Ὅποιος νηστεύει, ἀλλά δέν προσεύχεται, ἐκεῖνος δέν συλλέγει πνευματικό φῶς στήν ψυχή του, ἀλλά ἐκτελεῖ μονάχα κάποια βιολογική καί ψυχολογική ἄσκηση μέ ὑγιεινή ἤ αἰσθητική δικαιολογία.
  5. Ἡ ἀληθινή νηστεία δέν ἀποτελεῖ μονάχα κάποια ἀποχή ἀπό ζωϊκῆς προελεύσεως φαγητά, ἀλλά καί ἐγκράτεια ἀπό ὁποιαδήποτε ὑλική λαιμαργία καί ἐγωϊστική ἐπιθυμία γιά ὁποιαδήποτε κυριαρχία ἐπάνω στούς ἄλλους. Σημαίνει αὐτοσυγκράτηση ἀπό ὁποιαδήποτε σκέψη, ἤ λόγια ἤ πράξεις, πού μειώνουν τήν ἀγάπη πρός τόν Θεό καί πρός τούς συνανθρώπους.
  6. Ἡ ἀληθινή νηστεία πρέπει νά εἶναι συνδεδεμένη μέ τήν ταπεινοφροσύνη καί μέ τήν χαρά, γιά νά γίνει ἐσωτερική, ψυχική, ἐγκάρδια πράξη προσωπικῆς ἐπικοινωνίας τοῦ ἀνθρώπου μέ τόν Θεό, ὁ Ὁποῖος «βλέπει ἐν τῷ κρυπτῷ» καί θεωρεῖ σιωπηλά τήν ψυχή καί τίς πράξεις τῶν ἀνθρώπων πού πιστεύουν, πού θυσιάζονται καί προσεύχονται καί νηστεύουν.

Τό μέλλον πού ἔρχεται!

Τό μέλλον πού ἔρχεται!

 

Στήν πορεία τῆς Ἱστορίας τοῦ Κόσμου οἱ κοινωνίες ὅλων τῶν ἐποχῶν μετασχηματίζονται διαρκῶς, ἄλλοτε μέ ἥπιο τρόπο καί ἄλλοτε βίαια. Οἱ βίαιες ἀλλαγές προφανῶς προκαλοῦνταν ἀπό γεγονότα πού μᾶλλον θλίψεις καί στεναχώριες ἔφερναν στούς ἀνθρώπους, ἐπειδή, κατά βάση, ἦσαν πόλεμοι καί ἐπαναστάσεις.

Ἐξετάζοντας μόνο τόν περασμένο αἰῶνα ἀρκεῖ νά ἑστιάσουμε στίς ἀλλαγές, πού ἔφεραν στόν Κόσμο οἱ δύο παγκόσμιοι πόλεμοι καί ἀργότερα ἡ κατάρρευση τοῦ ὑπαρκτοῦ σοσιαλισμοῦ.

Στίς ἡμέρες μας οἱ μετασχηματισμοί συνεχίζονται γιά τίς ἴδιες περίπου αἰτίες, μέ μεγαλύτερη ὅμως ἔνταση καί ταχύτητα. Ἀναλογισθεῖτε μόνο τίς ἀλλαγές πού προκάλεσαν στόν Κόσμο τά γεγονότα, πού συνέβησαν ἀπό τήν 11η Σεπτεμβρίου τοῦ 2001 καί ἔπειτα καί οἱ ἐπαναστάσεις πού ἐξερράγησαν στόν περίγυρό μας, λίγο ἀργότερα, καί πού ὀνομάστηκαν «πολύχρωμες».

Ραγδαῖες οἱ ἀλλαγές ἐξ αἰτίας αὐτῶν τῶν γεγονότων καί οἱ διαστάσεις τους παγκόσμιες. Οἱ κοινωνίες προσαρμόζονται γρήγορα στήν πραγματικότητα πού διαγράφεται ἀμέσως μετά τά συμβάντα πάντοτε, στίς μέρες ὅμως ἀκόμη γρηγορότερα, γιατί τό κυριότερο χαρακτηριστικό ὅλων αὐτῶν τῶν μετασχηματισμῶν εἶναι ἡ ἐπιτακτικότητα μέ τήν ὁποία ἐπιβάλλονται. Θυμηθεῖτε ἁπλᾶ τό σύνθημα πού κυριάρχησε μετά τά τρομοκρατικά χτυπήματα τῆς 11ης Σεπτεμβρίου: «Ἤ εἶστε μαζί μας ἤ μέ τούς τρομοκράτες»!

ΑΔΙΕΞΟΔΑ

ΑΔΙΕΞΟΔΑ

 

Ἤ Τό κακό δουλεύει μεθοδευμένα, παγκοσμιοποιημένα!

 

Τήν τελευταία δεκαετία, ἔχουμε εἰσέλθει στήν ἐποχή τῶν ἀδιεξόδων. Τόσο στή χώρα μας, ὅσο καί στόν κόσμο ὁλόκληρο, βιώνουμε τά ἀδιέξοδα σέ ὅλους τούς τομεῖς τῆς ζωῆς. Ἀδιέξοδα στήν οἰκονομία, στήν ἐργασία, στό περιβάλλον, στήν ὑγεία, στήν κοινωνία κ.ἄ. πολλά. Ὅλο καί πιό συχνά βιώνουμε καταστάσεις, ὅπου ἡ γνωστή φράση –ἐμπρός γκρεμός καί πίσω ρέμα– ἀποτυπώνει μέ τόν πιό εὔγλωττο τρόπο, τό ἀδιέξοδο στό ὁποῖο ἔχουμε περιέλθει.

Οἱ προσπάθειες εὕρεσης λύσεων, σέ ἀτομικό καί οἰκογενειακό ἐπίπεδο, σύντομα ἐξαντλοῦν τά ὅριά τους, σέ ἕνα περιβάλλον γενικευμένου χάους, χωρίς σταθεροποίηση στήν κατιοῦσα πορεία του. Τά νέα καταστροφικά γεγονότα, πού ἔρχονται ἀναπάντεχα, στενεύουν τίς δυνατότητες ἑλιγμῶν καί ἐντάσσουν ὅλο καί μεγαλύτερα τμήματα τοῦ πληθυσμοῦ, σέ κατάσταση πολλαπλῆς κρίσης. Οἱ ἀλεπάλληλες ματαιώσεις, ἐναλλάσουν τήν ὀργή μέ τήν ματαιότητα καί ὁδηγοῦν τούς ἀνθρώπους στήν ἀπογοήτευση καί τήν ἀπελπισία.

Μέ τήν Ἁγία Λαβίδα κανεὶς δὲν κόλλησε κάποια ἀσθένεια, μόνο Αἰώνια Ζωή»

Μέ τήν Ἁγία Λαβίδα κανεὶς δὲν κόλλησε κάποια ἀσθένεια,

μόνο Αἰώνια Ζωή»!

 

Ἡ Ἱστορία μιᾶς Ἀσημένιας λαβίδας Θείας Κοινωνίας ἀπὸ τὸ 1770

 

πὸ ἀνάρτηση τοῦ Ἱερέα Ioan Valentin Istrati τῆς ἐνορίας τοῦ Ἁγίου Νικολάου τῆς Κωνστάντσα, γνωρίσαμε τά κατωτέρῳ σημαντικά . Ὁ πατέρας του ἦταν Ἱερέας ἐνῶ ὁ παπποὺς του ἦταν στρατιωτικὸς Ἱερέας:

 

«Αὐτὴ ἡ ἀσημένια λαβίδα εἶναι ἁγιασμένη. Μοῦ τὴν ἔδωσε ὁ πατέρας μου. Μὲ αὐτὴν κοινώνησα τόν Χριστὸ σὲ χιλιάδες ἀνθρώπους χωρὶς νὰ μεταδώσω καμία ἀσθένεια. Μὲ τὴν ἴδια λαβίδα κάθε φορά καταλύω ἀπὸ τὸ Ἅγιο Ποτήριο τὸ Σῶμα καὶ τὸ Αἷμα τοῦ Χριστοῦ.

«Τό ὄνοµά µου εἶναι Ὀζυµάντιας, βασιλέας βασιλέων: Κοίταξε τά ἔργα µου, ὦ Δυνατέ, καί ἀπελπίσου! Τίποτα δέν ἀποµένει…»

«Τό ὄνοµά µου εἶναι Ὀζυµάντιας, βασιλέας βασιλέων:

Κοίταξε τά ἔργα µου, ὦ Δυνατέ, καί ἀπελπίσου!

Τίποτα δέν ἀποµένει…» 1

 

σοι ἔχετε διαβάσει τό περίφηµο ποίηµα τοῦ µεγάλου Βρετανοῦ ποιητή P. B. Shelley (1792-1822), θά ξέρετε ὅτι µιλάει γιά ἕναν ξένο ταξιδιώτη πού στέκεται µπροστά στό τεράστιο, κοµµατιασµένο γρανιτένιο ἄγαλµα τοῦ πανίσχυρου κάποτε Ραµσῆ τοῦ Τρίτου, ἀπό τοῦ ὁποίου τή δύναµη ἔχει ἀποµείνει ἕνας σπασµένος κολοσσός καί ἡ σιωπή τῆς ἀπέραντης ἄµµου.

Ὅσοι δέν τό ἔχετε διαβάσει, θά σᾶς συνιστοῦσα νά τό διαβάσετε, ἰδίως ἐσεῖς πού ἔχετε τόση πεποίθηση στήν ἀλαζονεία σας, ὥστε θεωρεῖτε τούς ἑαυτούς σας κυρίαρχους τῆς ζωῆς σας –ἀλλά καί τῆς ζωῆς τῶν ἄλλων– καί εἴσαστε ἕτοιµοι µέ τό ὅπλο στό χέρι νά στήσετε στόν τοῖχο ὁποιονδήποτε ἔχει διαφορετική γνώµη ἀπό ἐσᾶς!

   Ὅση δίψα γιά ἐξουσία πάνω στούς ἄλλους καί νά ἔχει κανείς, δέν εἶναι δυνατόν νά µή σκεφτεῖ κάποια στιγµή τήν κατάληξη κάποιων ἄλλων, πολύ καλύτερων καί ἰσχυρότερων ἀπό αὐτούς. Βέβαια, θά µοῦ πεῖτε, ὅτι γιά νά µπορέσει νά δεῖ κανείς µέσα ἀπό τήν ὁµίχλη τοῦ χρόνου πού θά ἔρθει, θά πρέπει νά ἔχει ἰδιαίτερη διορατικότητα, κι ὅποιος ἔχει ἰδιαίτερη διορατικότητα, ἔχει ἀξία. Καί ὅποιος ἔχει ἀξία, ξέρει καλά τί ἀξία ἔχει ἡ ἀξία του καί ποιά θά εἶναι ἡ ἀναπόφευκτη κατάληξή της!