Πῶς ὁδηγηθήκαμε στήν διάλυση τῆς Ἑλληνικῆς οἰκογένειας;

Πῶς ὁδηγηθήκαμε στήν διάλυση

τῆς Ἑλληνικῆς οἰκογένειας;

Ἑλληνική οἰκογένεια, πρίν τριάντα-σαράντα χρόνια, ἀποτελοῦσε πρότυπο οἰκογένειας στήν Εὐρώπη ἀλλά καί στόν ὑπόλοιπο κόσµο, καθώς µέσα σέ αὐτήν κάθε ἄνθρωπος µάθαινε νά συνυπάρχει καί νά σχετίζεται µέ ἄλλους καί διαµόρφωνε τίς ἀξίες καί τίς ἀρχές πού θά τόν ἀκολουθοῦσαν σέ ὅλη του τήν ζωή.

Ἡ Ἑλληνική οἰκογένεια δέν περιοριζόταν µόνο στό νά παρέχει στά µέλη της τά πρός τό ζῆν, ἀλλά ἀποτελοῦσε φυτώριο ὑγιῶν ἀνθρώπων, καλύπτοντας ὅλες τίς ἀνάγκες τῶν µελῶν, τῆς ψυχικές καί σωµατικές καί διαµορφώνοντας τόν χαρακτῆρα τοῦ κάθε µέλους της. Δέν περιοριζόταν στούς δεσµούς αἵµατος ἀλλά ἔδινε µεγάλη σηµασία στήν ἀνάπτυξη τῶν πνευµατικῶν δεσµῶν, δηλαδή τῶν οὐσιαστικῶν στοιχείων πού ἑνώνουν τούς ἀνθρώπους. Αὐτοί οἱ δεσµοί εἶναι οἱ ἴδιοι στόχοι, τό κοινό πνεῦµα, ἡ ἴδια νοοτροπία. Αὐτοί οἱ πνευµατικοί δεσµοί ἑξαρτῶνται πρωτίστως ἀπό τήν σχέση τῶν γονέων. Ὅσο πιό οὐσιαστική καί ἁρµονική σχέση ἔχουν οἱ γονεῖς, τόσο πιό ἰσορροπηµένα καί ὑγιῆ θά εἶναι τά παιδιά. Ἡ σχέση τῶν µελῶν µέσα στήν οἰκογένεια ἦταν πάντα ἀπαραίτητη γιά νά ἀποκτήσουν ὅλα τά µέλη της αὐτοπεποίθηση, ἰσορροπία καί νά θωρακισθοῦν µέ τήν αἴσθηση τῆς ἀσφάλειας, πού ὅλοι ἔχουµε ἀνάγκη.

Δογματικὸς Διάλογος

Δογματικὸς Διάλογος

OrthodoksosTyposNP 7 620x264

Απεστάλη εις τον Ο.Τ. επιστολή του σεβαστού και πολυγραφοτάτου π. Εμμανουήλ Χατζηδάκην απευθυνομένη προς τον Πρωτοπρ. Βασίλειον Βολουδάκην. Η επιστολή αφορά εις παλαιοτέραν κακοδοξίαν δια την φύσιν του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού και την ανάγκην καταδίκης των νέων υποστηρικτών της. Η επιστολή προωθήθη προς τον π. Βασίλειον και σήμερον την δημοσιεύομεν μαζί με την απάντησιν.

«Περί ενός έως σήμερα αδιατυπώτου δόγματος της Πίστεως»

Ο τίτλος του άρθρου προέρχεται από μια έκφραση του σεβαστού πρωτοπρεσβυτέρου πατρός Βασιλείου Βολουδάκη. Εις άρθρο του δημοσιευθέν στον μαχητικό και ορθοδοξότατο ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΤΥΠΟ της 10-6-2016, για να στηρίξει τον ισχυρισμό του ότι η επικείμενη ονομασθείσα υπό των οργανωτών της Αγία και Μεγάλη Σύνοδος δεν είναι δυνατόν να χαρακτηρισθεί Οικουμενική, πολύ ορθά γράφει ότι ο προσδιορισμός αυτός δεν ισχύει, καθ᾽ όσον δεν προβλέπεται ότι θα ασχοληθεί με δογματικά θέματα. Θα κάνω μια παρατήρηση στη σημείωσή του ότι καθ᾽ όσον δεν είναι “δυνατόν να υπάρξη κάτι τέτοιο”. Και όμως, είναι δυνατόν, σεβαστέ μου πατέρα. Μάλιστα, ο Ορθόδοξος Τύπος, εις πρωτοσέλιδο άρθρο του (φ. 729 της 30 Ιαν. 1987), με πηχαία γράμματα είχε αναγράψει, “ΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΗΡΥΣΣΕΙ ΑΙΡΕΣΙΝ, Συγκλονισμός των ορθοδόξων συν­ειδήσεων”. Εις δημοσιευμένην ομιλία του, ο Μητροπ. Κάλλιστος (Γουέαρ) υιοθέτησε την διδασκαλία του καταδικασθέντος ως αιρετικού Νεστορίου, Αρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως (428-431), ότι ο Κύριος ανέλαβε την πεπτωκυίαν ανθρωπίνην φύσιν. Εις μίαν σύντομον, πλην όμως επακριβή ανάλυση του κειμένου, ο συντάκτης του άρθρου πολτοποιεί τα σαθρά επιχειρήματα του αιρετίζοντος ανορθοδόξου επισκόπου. Ορθώς ο αρθρογράφος δεικνύει ότι ο Σεβ. Κάλλιστος ομολογώντας “ότι εξ αιτίας της σαρκώσεώς Του κατ᾽ ανάγκην εγένετο και ο Χριστος αμαρτωλός και αμαρτίας διάκονος” έθεσεν εαυτόν εκτός Εκκλησίας και ελπίδος σωτηρίας.

Ἀλληλοδιδακτικό – Ἑλληνικό σχολεῖο στόν Ἅγιο Πέτρο τήν περίοδο 1824-1825

                               Allilodidaktiko

Ἀλληλοδιδακτικό – Ἑλληνικό Σχολεῖο

στόν Ἅγιο Πέτρο τήν περίοδο 1824-1825

Τήν ἵδρυση καί τή λειτουργία σχολείων στήν ἐπικράτεια τοῦ ἀρτισύστατου Ἑλλαδικοῦ κρατιδίου ἡ ἔρευνα τήν τοποθετεῖ στήν Καποδιστριακή περίοδο. Τότε γίνεται σοβαρή προσπάθεια µέ τά µέσα τῆς ἐποχῆς ὥστε νά πάρει ἐµπρός ἡ κρατική µηχανή καί στόν τοµέα τῆς παιδείας. Ὁ ἐνθουσιασµός ὅµως τῶν ἐρευνητῶν καί ἡ ἐκθείαση τῆς πρωτοβουλίας ἐκείνης συνήθως σκιάζει τίς προηγούµενες περιόδους, δηλ. αὐτή ὑπό τόν Ὀθωµανικό ζυγό καί αὐτή στά ἐπαναστατικά χρόνια ὅπου ἡ λειτουργία τῶν σχολείων ἐπιβεβαιώνεται ἀπό γραπτές µαρτυρίες. Μαρτυροῦνται καί τότε φιλότιµες πρωτοβουλίες γιά τήν ἄσκηση ἐκπαιδευτικοῦ ἔργου.

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ Τοῦ ταξειδιοῦ στόν κόσµο τῶν ἀναµνήσεων τοῦ λαοῦ µας

Nin

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ

Τοῦ ταξειδιοῦ στόν κόσµο τῶν ἀναµνήσεων

τοῦ λαοῦ µας

Σεβαστοί Πατέρες,

Αξιότιµες κυρίες και αξιότιµοι κύριοι,

Χριστός Ἀνέστη!

Σᾶς εὐχαριστοῦµε πολὺ ποὺ ἀνταποκριθήκατε ἀπόψε στὴν πρόσκλησή µας, ποὺ εἶναι πρόσκληση γιὰ ἕνα ταξίδι στὸν κόσµο τῶν ἀναµνήσεων τῆς ἱστορίας τοῦ λαοῦ µας. Ἀκόµα κι ὅταν ἀναλογιζόµαστε τὰ γεγονότα τῆς δικῆς µας ζωῆς, κάποιες φορές, ἡ πραγµατικότητα µᾶς φαντάζει σὰν µύθος, κι οἱ ἀναµνήσεις πραγµάτων ποὺ ἐµεῖς οἱ ἴδιοι ζήσαµε, ἄλλοτε παίρνουν τὴ ρόδινη χροιὰ ὀνείρου κι ἄλλοτε σκεπάζονται ἀπὸ τὴ γκρίζα ὁµίχλη τοῦ ἐφιάλτη. Ἂν εἶναι, λοιπόν, δύσκολο νὰ ξεκαθαρίσουµε τὶς ἀναµνήσεις µιᾶς συγκεκριµένης καὶ πολὺ γνωστῆς ζωῆς, πόσο πιὸ δύσκολο εἶναι νὰ ξεδιαλύνει κανεὶς τοὺς µύθους ἀπὸ τὴν πραγµατικότητα, τὴν ἀντικειµενικὴ ἀλήθεια ἀπὸ τὶς ὑποκειµενικὲς προβολές, ὅταν πρόκειται γιὰ τὴ ζωὴ ἑνὸς λαοῦ;

Τό θεμέλιο τῆς Παιδείας εἶναι ἡ θεωρία τοῦ Δαρβίνου;

LEON

Αὐτό πιστεύει ὁ Ὑπουργός Παιδείας!

Τό θεμέλιο τῆς Παιδείας

εἶναι ἡ θεωρία τοῦ Δαρβίνου;

Ὁ Ὑπουργός Παιδείας κ. Φίλης ἔγινε πρόσφατα ἰδιαίτερα ἀποκαλυπτικός ὡς πρός τό ὅραμα πού ἔχει γιά τήν Παιδεία αὐτοῦ τοῦ τόπου. Στήν ἐκπομπή «Καλημέρα Ἑλλάδα» τῆς 11-5-16, μιλῶντας γιά τή θεωρία τοῦ Δαρβίνου γιά τήν ἐξέλιξη, δήλωσε: «Ἐκεῖ τό σχολεῖο στηρίζεται, στή θεωρία τοῦ Δαρβίνου γιά τήν ἐξέλιξη, τά μαθήματα». Ἐκδηλώνοντας στή συνέχεια μέ ἀποφασιστικότητα τήν πρόθεσή του γιά τήν προστασία τῶν ἑλληνόπουλων ἀπό τούς ἱερωμένους δήλωσε: «Δέν θά μπαίνει ἕνας ἱερωμένος μέσα, γιά νά μᾶς λέει ἄλλα πράγματα, καί μάλιστα χωρίς ἀντίλογο. Αὐτό δέν εἶναι σχολεῖο, αὐτό εἶναι ξέφραγο ἀμπέλι. Αὐτό δέν εἶναι ἀνοιχτό σχολεῖο, αὐτό πού τό θέλουμε». Καί λίγο παρακάτω μετά ἀπό παρέμβαση τοῦ κ. Παπαδάκη, ὅτι θά μποροῦσε νά δημιουργηθεῖ ἀντιδικία μεταξύ τῶν μαθητῶν καί τοῦ ἱερέα, ὁ ὁποῖος, ἀμφισβητῶντας τή θεωρία τοῦ Δαρβίνου, κηρύττει τή χριστιανική διδασκαλία: «Γι’ αὐτό δέν πρέπει νά πηγαίνει ὁ ἱερέας ἤ ὁ ἀρχιερέας νά κάνει κήρυγμα στό σχολεῖο. Τά κηρύγματα στήν Ἐκκλησία. Ἔχει μαθήματα τό σχολεῖο. Ἐπί κοινωνικῶν προβλημάτων καμία ἀντίρρηση, νά συμμετέχουν καί παράγοντες ἐκκλησιαστικοί, ὅπως καί ἄλλοι παράγοντες, ἀλλά ὁ ρόλος τοῦ σχολείου εἶναι ἡ μάθηση καί ὄχι τά κηρύγματα. Κηρύγματα στήν Ἐκκλησία»!

Σχετικά μέ τίς δηλώσεις αὐτές τοῦ κ. Ὑπουργοῦ θά ἤθελα νά θέσω τούς ἑξῆς προβληματισμούς: