Οἱ ἐπιλογές μας ἔχουν κόστος!

Οἱ ἐπιλογές μας ἔχουν κόστος!

 

Καί ξαφνικά, ἐκεῖνο τό θλιμμένο πρωϊνό, τό πρῶτο τοῦ φετεινοῦ Μαρτιοῦ ἀνακαλύψαμε ὅτι σ’ ἐτοῦτον τόν τόπο δέν ὑπάρχει κανένας πού νά κάνει τή δουλειά του μέ τρόπο ὑπεύθυνο. Γιά μιά ἀκόμη φορά τό Κράτος –τό ὁποῖο στελεχώνουμε ἐμεῖς φυσικά– ἀποδείχθηκε κατώτερο τῶν περιστάσεων, ἀνίκανο νά διασφαλίσει τό αὐτονόητο, τό δικαίωμα τῶν πολιτῶν του στή ζωή. Ἔκπληξη ὀδυνηρή γιά ὅσους ἀρνοῦνταν νά δοῦν τήν πραγματικότητα, ὅπως τή ζούσαμε ὅλα αὐτά τά χρόνια. Δυστυχῶς μιά νέα πληγή ἄνοιξε στό σῶμα τῆς Ἑλλάδας μας.

Χορτάσαμε πόνο, σχεδόν συνηθίσαμε, συνεχίζει ὁ Ἑλληνισμός τήν πολύπαθη πορεία του μέσα στούς αἰῶνες. Σπάνια συμβαίνει κάτι πού θά μᾶς δώσει χαρά. Ὅμως γιατί πάλι ἐμεῖς, φτάνει πιά! Δέν μπορεῖ συνεχῶς καί τόσο συχνά τελευταῖα, νά συμβαίνουν μονίμως κακά.

Ἴσως μοῦ πεῖτε ὅτι παντοῦ συμβαίνουν καταστροφές· ὁ πόνος δέν ἀποτελεῖ μόνον Ἑλληνικό «προνόμιο». Ὁρῖστε, καί στή γειτονική Τουρκία σεισμός τρομερός, νά καί στήν Οὐκρανία πόλεμος, τό ἴδιο καί στή Σερβία πιό μπροστά, ἡ Συρία ὑποφέρει δώδεκα χρόνια τώρα, καί στήν Ἀμερική κάθε τόσο παίρνει κάποιος ἕνα ὅπλο καί σκοτώνει ἀθώους. Παντοῦ συμβαίνουν συμφορές. Τί νά κάνουμε ἡ ζωή εἶναι σκληρή. Ἐντάξει, ὅλοι ἔχουν τά δικά τους, ὅμως ἐδῶ παράγινε τό κακό. Καί ἀπ’ τό κακό πᾶμε στό χειρότερο. Ὅλα δείχνουν ὅτι κάτι δέν πάει καλά. Μᾶλλον πρέπει νά ψαχτοῦμε.

Οἱ Παραδόσεις εἶναι βιώματα καί ὄχι συνήθειες

Οἱ Παραδόσεις εἶναι βιώματα καί ὄχι συνήθειες

 

Σχολίαζε κάποιος σέ μιά συζήτηση, ἐξ ἀφορμῆς τῶν καρναβαλιῶν πού ἔχουν καθιερωθεῖ στήν ἀρχή τοῦ Τριῳδίου: «πρίν ἀπό 25-30 χρόνια στά κατηχητικά τῆς Ἐκκλησίας μᾶς ἐξηγοῦσαν γιατί εἶναι κακό πρᾶγμα νά συμμετέχουμε στά καρναβάλια καί γι’ αὐτό ἐμεῖς, ὡς παιδιά, δέν ὑπῆρχε περίπτωση νά διανοηθοῦμε ποτέ νά πᾶμε σέ τέτοιες ἐκδηλώσεις. Σήμερα τά νέα παιδιά ἔχουν πλήρη ἄγνοια, ἀφοῦ δέν ἔχουν ἀκούσει τίποτε σχετικό μέ αὐτό».

ΤΟ ΦΕΤΕΙΝΟ ΠΑΣΧΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΥΣΕΩΣ!

ΤΟ ΦΕΤΕΙΝΟ ΠΑΣΧΑ ΤΗΣ ΣΥΓΧΥΣΕΩΣ!

 

Τό φετεινό Πάσχα μᾶς βρίσκει σέ μεγάλη σύγχυση. Σύγχυση Ἐκκλησιαστική, σύγχυση Πολιτική, σύγχυση Οἰκονομική, σύγχυση Ἠθική, σύγχυση Προσωπικότητος!

Ὅλη, ὅμως, αὐτή ἡ σύγχυση ἀπαρτίζει ἕναν τεράστιο μεγεθυντικό φακό, πού μᾶς φανερώνει μέ τόν πιό ἀποκαλυπτικό τρόπο, τό πῶς ἁρμολογήσαμε τήν προσωπικότητά μας ὅλα τά περασμένα χρόνια, πῶς ὀνειροπαρθήκαμε, ἀσχολούμενοι μέ τό πῶς θά ἀποκτήσουμε περισσότερα –χωρίς νά ‘‘πάρουμε εἴδηση’’ ὅτι συστηματικά μᾶς ἐξωθοῦν σέ ἀγορές καί ‘‘προσφορές’’  γιά νά μᾶς χρεωκοπήσουν– ἐκμαυλισθήκαμε μέ τήν ἀποκλειστική ἐνασχόληση πῶς θά κάνουμε ‘‘ἄνετη’’ τήν ζωή μας καί ξεχάσαμε τίς Ἀξίες, κυρίως δέ, τόν Θεό μας!

Ἀρκεσθήκαμε, οἱ θρησκευόμενοι, σέ μιά ἁπλῆ θρησκευτικότητα, χωρίς οὐσιαστική παρουσία τοῦ Θεοῦ μας στήν προσωπική μας ζωή καί, κατά συνέπεια καί στήν Πολιτική, δηλαδή στίς συνθῆκες τῆς καθημερινῆς μας ζωῆς. Ἄν εἶχε ἡ προσωπική μας ζωή Χριστό, δέν θά μπορούσαμε νά ἀνεχθοῦμε τόσα χρόνια ἀμοραλιστές πολιτικούς νά κατευθύνουν τήν Παιδεία μας καί, πολύ περισσότερο, δέν θά τούς ψηφίζαμε!

«ΟΥΚ ΕΧΟΜΕΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΕΙ ΜΗ ΚΑΙΣΑΡΑ»!

 

«ΟΥΚ ΕΧΟΜΕΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΕΙ ΜΗ ΚΑΙΣΑΡΑ»!

 

Ἰησοῦς συλλαμβάνεται στόν κῆπο τῆς Γεσθημανῆ νύχτα μέ τήν προδοσία τοῦ Ἰούδα. Ἐγκαταλείπεται ἀπό τούς μαθητές Του. Ἀπό μακρυά ἀκολουθοῦν ὁ Πέτρος καί ὁ Ἰωάννης. Ἔδεσαν τόν Ἰησοῦν «καί ἀπήγαγον αὐτόν πρός Ἄνναν πρῶτον· ἦν γάρ πενθερός τοῦ Καϊάφα ὅς ἦν ἀρχιερεύς τοῦ ἐνιαυτοῦ ἐκείνου.» (Ἰωάν. ιη΄ 13). Ὁ Ἄννας τόν ἔστειλε στόν Καϊάφα. Στό συνέδριο τῶν γραμματέων καί πρεσβυτέρων. Ἔχουν συγκεντρωθεῖ γιά νά ἀποφασίσουν τήν θανάτωση τοῦ Ἰησοῦ. Προειλημμένη ἀπόφαση. Ἀλλά «γιά τά μάτια τοῦ κόσμου» ἄς τηροῦνται κάποιες διαδικασίες. Ὅτι ἡ ἀπόφαση στηρίζεται σέ κάποιες μαρτυρίες. Ὅσον γιά τήν συνείδηση, ἐ γιά τόν ἐνοχλητικό αὐτόν παράγοντα δέν σκοτίζονται καί πολύ!

Προειλημμένη ἀπόφαση. Ὡρίμασε κατά τά τρία χρόνια τῆς δημόσιας δράσεως τοῦ  Ἰησοῦ. Κηρύγματα καί θαύματα σέ ἀνοιχτούς χώρους (ὕπαιθρος). «Ἰδών δέ τούς ὄχλους ἀνέβη εἰς ὄρος, καί καθίσαντος αὐτοῦ προσῆλθον αὐτῷ οἱ μαθηταί αὐτοῦ καί ἀνοίξας τό στόμα αὐτοῦ ἐδίδασκεν αὐτούς…» (Ματθ. ε΄ 1…). Καί μετά τήν τροφοδοσία τῆς ψυχῆς, τροφή γιά τό σῶμα μέ ἄρτο καί ἰχθύες. Μετά τόν πολλαπλασιασμό πέντε ἄρτων καί δύο ἰχθύων (Ματθ. ιδ΄ 17-21).

Σέ παραλίες. «Καί περάσαντος τοῦ Ἰησοῦ ἐν τῷ πλοίῳ πάλιν εἰς τό πέραν συνήχθη ὄχλος πολύς ἐπ’ αὐτόν, καί ἦν παρά τήν θάλασσαν» (Μάρκ. ε΄ 21).

Ἄν οἱ φιλίες τῶν ἀνθρώπων µοιάζουν µέ τίς φιλίες τῶν λαῶν, ἐµεῖς, τί εἴδους φίλοι εἴµαστε;

Ἄν οἱ φιλίες τῶν ἀνθρώπων
 µοιάζουν µέ τίς φιλίες τῶν λαῶν,
 ἐµεῖς, τί εἴδους φίλοι εἴµαστε;

 

ντύπωση προκαλεῖ τόν τελευταῖο καιρό, ἡ υἱοθέτηση τοῦ ὅρου Δύση, ἀπό λαούς οἱ ὁποῖοι πρίν κάποιους αἰῶνες, θεωροῦσαν ὑποτιµητικό τόν χαρακτηρισµό. Ἰδίως στήν κοινή Εὐρωπαϊκή πολιτική συσπείρωση ἐναντίον τῆς Ρωσίας,  ὁ ὅρος Δύση, κραδαίνεται σάν φλάµπουρο τοῦ Καλοῦ, τοῦ Δικαίου, τοῦ Φιλάνθρωπου, ἐναντίον τῆς ‘‘ Ἀνατολικῆς πολιτικῆς κρυψίνοιας, διαφθορᾶς καί ἀνισότητας’’!

Ἐπίσης µεγάλη ἐντύπωση µοῦ προκάλεσε ἕνα podcast τῆς Ρωσικῆς Ἱστορίας, γραµµένο ἀπό Δυτικό Ἱστορικό, τό ὁποῖο παρακολούθησα (πρίν τήν ἐχθρική πολιτική πόλωση) ὅπου, µετά τήν γενική ἀνάλυση τῆς Ρωσικῆς Ἱστορίας (πάντα σέ σχέση µέ τή Δυτική Ἱστορική ἄποψη τοῦ καλοῦ καί τοῦ κακοῦ) ὁ ὁµιλητής κατέληξε στήν σηµερινή πολιτική κατάσταση τῆς Ρωσίας, µετά τήν πτώση τοῦ Κοµµουνισµοῦ. «Ἡ Ρωσική κοινωνία, εἶπε, ἐπουλώνει τίς πληγές της, ἐπιστρέφοντας στίς παραδοσιακές Ἀξίες της καί στήν ἐθνική της συνείδηση, πράγµατα συνδεδεµένα µέ τήν Ὀρθόδοξη Πίστη της, µετά ἀπό τόν διωγµό πού ὑπέστη ἡ Ἐκκλησία της κατά τή διάρκεια τῶν ἑβδοµῆντα περίπου χρόνων τοῦ ἀθεϊστικοῦ καθεστῶτος. «Ὅµως, κατέληξε µέ ἀπροκάλυπτο κυνισµό, τώρα πού ἄνοιξαν τά σύνορα, θά δοῦµε πόσο θά ἀντέξουν αὐτές οἱ ἀξίες, στήν εἰσβολή τοῦ δυτικοῦ τρόπου ζωῆς, δηλαδή, στόν καπιταλισµό, στίς ἀπαιτήσεις τῶν νέων γιά ἕναν ἐλεύθερο τρόπο ζωῆς καί διασκέδασης, ὅπως καί στίς ἀπαιτήσεις καί στήν πίεση τῶν ὁµοφυλοφίλων γιά ἐπίσηµη κρατική καί Ἐκκλησιαστική ἀναγνώριση. Πόσο θά ἀντέξουν οἱ Ἀξίες τους στήν εἰσβολή τῶν νέων ἠθῶν;»!