Ἐπιδημία Κορωναϊοῦ καί Θεία Μετάληψη

Ἐπιδημία Κορωναϊοῦ καί Θεία Μετάληψη

 

Μέ ἀφορμή τήν ἐξάπλωση τοῦ Κορονοϊοῦ ἡ ὁποία ὅπως φαίνεται θά ἐξελιχθεῖ σέ παγκόσμια πανδημία, ἀφοῦ σέ πολλές χῶρες ἔχουν ἐκδηλωθεῖ κρούσματα ἀσθενειῶν μέ θανατηφόρα ἀποτελέσματα, καί μέ μιά συζήτηση πού εἶχα μέ τούς συναδέλφους μου στήν ἐργασία μου, θά ἤθελα νά καταθέσω μερικά ἐρωτήματα ὡς νοήμων πρῶτα ἄνθρωπος καί ἔπειτα ὡς Ὀρθόδοξος.

Ὑποτίθεται ὅτι εἴμαστε Ὀρθόδοξη χώρα, καί ζοῦμε μέ βάση τούς κανόνες τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων. Γιατί, λοιπόν, ξαφνικά ἐκδηλώνουμε ὀλιγοπιστία λές καί ἡ Ἐκκλησία δέν μᾶς ἔχει δώσει τίς ὁδηγίες γιά τήν κάθε περίπτωση;

Ντρεπόμαστε νά ὁμολογήσουμε τήν πίστη μας στόν Χριστό ἤ ὑπολογίζουμε μᾶλλον τήν δόξα τῶν ἀνθρώπων ἀπό τήν Δόξα τοῦ Θεοῦ;

Τό θέμα χρήζει μεγάλης προσοχῆς καί δέν θά πρέπει νά τό ἀγνοήσουμε. Ναί μέν σαφῶς θά ὑπακούσουμε στίς ὁδηγίες τῆς Πολιτείας, ἡ ὁποία ἐνήργησε πολύ σωστά μέ τό νά ἐνημερώσει τούς πολῖτες σχετικά μέ τήν ἐπικρατοῦσα κατάσταση ἀλλά δέν θά ἐπιτρέψουμε σέ καμία περίπτωση νά χλευασθοῦν καί νά ἀποδοκιμαστοῦν τά Ὅσια καί τά Ἱερά μας.

Πρέπει νά τονιστεῖ ὅτι ἡ Θεία Μετάληψη δέν εἶναι ἁπλῶς ψωμί καί κρασί, ὅπως ὑποστηρίζουν οἱ Προτεστάντες ἀλλά, δυστυχῶς, καί  πολλοί ἀπό τούς Ὀρθοδόξους, ἀλλά εἶναι τό Σῶμα καί τό Αἷμα τοῦ Χριστοῦ, γι’ αὐτόν ἀκριβῶς τόν λόγο ἀπαιτεῖται ἀπαραιτήτως Ἐξομολόγηση καί Νηστεία.

Μέ τό νά μήν πιστεύουμε αὐτήν τήν Ἀλήθεια προχωροῦμε στήν βλασφημία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μέ θανάσιμα ἀποτελέσματα ἀφοῦ «ς άν επ κατά το Υο το νθρώπου φεθήσεται ατ, ς δ’ ν επ κατά το Πνεύματος το γίου οκ φεθήσεται ατ»1..

Πέραν αὐτοῦ, πρίν ἀπό τήν ἔναρξη τῆς Θείας Λειτουργίας ὁ Ἱερεύς λέει «Εὐλογημένη ἡ βασιλεία τοῦ Πατρός καί τοῦ Υἱοῦ καί τοῦ Ἁγίου Πνεύματος νῦν καί ἀεί καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων», πρᾶγμα τό ὁποῖο σημαίνει ὅτι γιά νά τελεστεῖ τό μυστήριο τῆς Θείας Εὐχαριστίας συνεργοῦν καί τά Τρία Πρόσωπα τῆς Ἁγίας Τριάδος καί κατά συνέπεια ἡ παραδοχή τῆς ἐξάπλωσης τοῦ κορωνοϊοῦ μέσῳ τῆς Θείας Κοινωνίας ἀποτελεῖ ἄρνηση τοῦ Θεοῦ καί, συνεκδοχικτοῦ ἀπολυτρωτικοῦ ἔργου Του.

Πρέπει δέ νά τονιστεῖ ὅτι ἡ Θεία Μετάληψη εἶναι τό μέσον μέ τό ὁποῖο ἁγιάζεται καί ἑνώνεται ὁ ἄνθρωπος μέ τόν Θεό, εἶναι «ἀθανασίας πηγή, ἁμαρτημάτων λυτήριον καί νοσημάτων ἀλεξιτήριον» καί ἑπομένως, θεραπεύει, καθαρίζει καί  ἁγιάζει ψυχοσωματικά τόν ἄνθρωπο καί, βεβαίως δέν μπορεῖ νά τόν βλάψει στό παραμικρό.

Ἀπαραίτητη προϋπόθεση, ὅμως, εἶναι γιά τόν καθένα ἀπό ἐμᾶς, νά προετοιμαστοῦμε πρίν πλησιάσουμε νά Κοινωνήσουμε, μέ προετοιμασία νηστείας καί ἐξομολογήσεως, γιά νά ἔχουμε τά εὐεργετικά ἀποτελέσματα τοῦ φωτισμοῦ καί «τῆς προκοπῆς βίου καί πίστεως» στήν ζωή μας.

Γιά τά δεινά καί τίς ἀσθένειες πρέπει νά αἰτιώμεθα τούς ἑαυτούς μας καί τήν συμπεριφορά μας καί νά ἐπιστρέφουμε στόν Θεό μας μέ μετάνοια.

Ὅσο γιά τούς ὑποτιθέμενους Ὀρθοδόξους Κληρικούς  καί λαϊκούς πού παροτρύνουν τούς πιστούς νά προσαρμοστεῖ ἡ Ἐκκλησία στήν πραγματικότητα τῆς ἐπιδημίας, τούς εὔχομαι καλή φώτιση!                   

 

Νικόλαος Βολουδάκης

Θεολόγος

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀρ. Τεύχους 113

Μάϊος 2020