ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΗΓΕΤΗΣ

ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΗΓΕΤΗΣ

 

Γιά φανταστεῖτε νά ἀνοίγατε τά µάτια σας µιά µέρα σ’ ἕνα κόσµο ἄγνωστο, σ’ ἕνα σπίτι πού δέν εἴχατε ποτέ ξαναδεῖ, ἀνάµεσα σε ξένους πού τούς βλέπατε γιά πρώτη φορά. Νά µή θυµᾶστε τίποτα ἀπό τή ζωή σας, νά µή γνωρίζετε κανέναν ἀπό αὐτούς πού σᾶς µιλοῦν –κι ἄς ἰσχυρίζονται πώς σᾶς ξέρουν πολύ καλά– σᾶς µιλοῦν γιά τόν ἑαυτό σας, γιά τό τί σᾶς ἀρέσει καί τί ὄχι, γιά τό τί σᾶς κάνει νά γελᾶτε καί τί νά κλαῖτε, κι ἐσεῖς δέν ἔχετε ἰδέαν γιά τί πρᾶγµα µιλᾶνε, γιατί δέν ξέρετε κἄν τί θά πεῖ χαρά καί τί θά πεῖ θλίψη, πῶς εἶναι νά νοιώθεις κάτι, νά συγκλονίζεσαι ἀπό κάτι. Φανταστεῖτε νά εἴσαστε ἕνας ἄνθρωπος χωρίς παρελθόν καί ἄρα, χωρίς ἰδέαν τί εἶναι τό µέλλον σας καί χωρίς νά ἐλέγχετε οὔτε καί τό λίγο παρόν πού σᾶς ἀνήκει, ἀφοῦ δέν ἔχετε στοιχεῖα νά ξεχωρίσετε τό φίλο ἀπό τόν ἐχθρό, αὐτόν πού σᾶς µιλάει µέ εἰλικρίνεια, ἀπό αὐτόν πού θέλει νά σᾶς κοροϊδέψει!

ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΗΓΕΤΗΣ, ΘΑ ΥΠΟΧΡΕΩΝΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΑ ΜΑΘΟΥΝ ΙΣΤΟΡΙΑ!

Ὄχι γιά νά τά παιδεύω, ὑποχρεώνοντάς τα νά ἀποστηθίζουν παπαγαλία χρονολογίες κι ἀποσπασµατικά γεγονότα χωρίς νόηµα –κάτι σάν ἐφιαλτικό flash back χωρίς ἀρχή καί τέλος– ἀλλά γιά νά µάθουν τή ζωή, σάν ἄνθρωποι πού γνωρίζουν τό παρελθόν τους, ἔχουν ἔλεγχο τοῦ παρόντος τους καί ξέρουν πῶς θά χτίσουν τό µέλλον τους. Γιά νά σπουδάσουν τί θά πεῖ ἄνθρωπος, αὐτό τό παράξενο ὄν, τό ἱκανό γιά τή µεγαλύτερη καλοσύνη ἀλλά καί τή µεγαλύτερη θηριωδία.

Γιά νά φιλοσοφήσουν πάνω στό τί µᾶς ἔσπρωξε καί µᾶς σπρώχνει ἀκόµα νά ὀργανώνουµε κοινωνίες µέ κανόνες καί νόµους, πῶς ζοῦµε καί πεθαίνουµε σ’ αὐτές, δεµένοι µεταξύ µας, εἴτε τό θέλουµε εἴτε ὄχι, ὅλες οἱ φυλές καί ὅλοι οἱ λαοί καί πόσο σηµαντικά πράγµατα εἶναι ἡ ζωή καί ὁ θάνατος τοῦ καθενός καί πόσο ἐπηρεάζει τή ζωή καί τό θάνατο ὅλου τοῦ ἀνθρώπινου γένους, αὐτῶν πού πέρασαν κι αὐτῶν πού εἶναι κι αὐτῶν πού θά ἔρθουν.

Γιά νά προβληµατιστοῦν πάνω στό τί εἶναι αὐτό πού µᾶς σπρώχνει νά σκοτώνουµε ὁ ἕνας τόν ἄλλον, νά ἁρπάζουµε τά ὑπάρχοντα τοῦ ἄλλου, τό σπίτι του, τή γῆ του, νά εἰσβάλουµε στό χῶρο του καί νά τόν καταπατᾶµε. Γιατί αὐτός ὁ πόλεµος δέν ἔγινε µία, δύο, ἤ ἑκατό φορές, ἀλλά γίνεται κάθε µέρα στίς κοινωνίες µας, στίς οἰκογένειές µας, στούς ἐργασιακούς χώρους µας, στούς δρόµους πού περπατᾶµε σπρώχνοντας ὁ ἕνας τόν ἄλλον, ἤ καί στό αὐτοκίνητο πού ὁδηγοῦµε βρίζοντας ὁ ἕνας τόν ἄλλον!

Ἄν ἤµουν παγκόσµιος ἡγέτης θά ὑποχρέωνα ὅλα τά παιδιά νά µάθουν Ἱστορία, γιά νά τροµάξουν µαθαίνοντας πόσες φορές ὁ ἄνθρωπος θά εἶχε σωθεῖ ἀπό κόπο καί πόνο καί δυσβάσταχτα δεινά, ἄν εἶχε τή σοφία καί τή νηφαλιότητα νά ἀνοίξει τά µάτια του νά δεῖ καί νά ἀναγνωρίσει τά σηµάδια πού ὁδηγοῦσαν στήν καταστροφή. Γιατί αὐτή ἡ γνώση θά γίνει σωτηρία τους καί στήν προσωπική τους ζωή καί στή ζωή τῶν κοινωνιῶν καί τῶν λαῶν, πού θά ἔχουν τέτοιους πολῖτες.

Ἄν ἤµουν παγκόσµιος ἡγέτης θά ὑποχρέωνα ὅλα τά παιδιά νά µάθουν Ἱστορία γιά νά ἀναγνωρίσουν -καί νά τροµάξουν- ὅτι ἄν δέν µάθουν Ἱστορία, θά µάθουν τήν ἱστορία µιᾶς ζωῆς διαποτισµένης µέσα στήν “ἀλήθεια” (!)τοῦ George Orwell:

 

WAR IS PEACE

FREEDOM IS SLAVERY

IGNORANCE IS STRENGTH!

 

Καί σέ µετάφραση:

πόλεµος εναι ερήνη

λευθερία εναι σκλαβιά

µάθεια εναι δύναµη!

 

Ἄν ἤµουν παγκόσµιος ἡγέτης, θά ὑποχρέωνα ὅλα τά παιδιά νά µάθουν Ἱστορία, γιατί Γέννηση το Χριστο εναι στορία, λλά γιά σους δέν τό ξέρουν, εναι καί θά µείνει πλ νας µθος. Καί εἶναι τόσο κρῖµα γιά τα παιδιά ὅλου τοῦ κόσµου νά πεθαίνουν ἀπό δίψα, δίπλα σέ µιά Πηγή, πού ἀναβλύζει  ἀστείρευτο, γάργαρο νερό!...

 

Γιά Σχόλια: Ninetta1.blogspot.com                           Νινέττα  Βολουδάκη

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» - Ἀρ. Τεύχους 208

Δεκέμβριος 2019