ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ: «Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ»

195 S ENOTIS

ΤΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΕ ΘΕΜΑ:

«Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΑΡΑΔΟΣΗ»

Ὁ σύλλογος «Ἑνότης Ὀρθοδόξου Ἐκκλησιαστικῆς Ὑπακοῆς» καί οἱ Ἐκδόσεις «ΥΠΑΚΟΗ» ὀργάνωσαν συνέδριο μέ θέμα «Ἡ Πολιτική στήν Ὀρθόδοξη Παράδοση» στήν αἴθουσα «ΔΕΛΦΟΙ» τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου Ρουμελιωτῶν (ὁδός Σίνα) τήν Κυριακή 21 Ὀκτωβρίου 2018 ὥρα 17.00-21.00.

195 S plithosΚατάμεστη ἡ εὐρύχωρη αἴθουσα «ΔΕΛΦΟΙ» ἀπό κληρικούς καί λαϊκούς, νέους καί ὥριμους στήν ἡλικία. Τό θέμα ἰδιαίτερα ἐνδιαφέρον ἀπό θεωρητικῆς σκοπιᾶς ἔχει γίνει ἐξόχως ἐνδιαφέρον λόγῳ τῆς πολλαπλῆς κρίσεως πού ἀντιμετωπίζει ἡ πατρίδα μας, ἀλλά καί ὁλόκληρη ἡ ἀνθρωπότητα. Τό ἀνέπτυξαν ὁ Ἀρχιμανδρίτης π. Ἱερόθεος Ἀργύρης, Ἱεροκήρυκας τῆς Ἱ. Μητροπόλεως Πειραιῶς, ὁ Πρωτοπρεσβύτερος π. Βασίλειος Βολουδάκης, Προϊστάμενος τοῦ Ἱ.Ν. Ἁγίου Νικολάου Πευκακίων Ἀθηνῶν καί ὁ κ. Λέων Μπράνγκ, Δρ. Θεολογίας, ταμίας τῆς Πανελληνίου Ἑνώσεως Θεολόγων.

195 S synedroiἈπό τό βῆμα ὁ κ. Γεώργιος Διονᾶς, ἐκ μέρους τῶν ὀργανωτῶν καλωσορίζει τόν ἐκπρόσωπο τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου Ἀθηνῶν καί πάσης Ἑλλάδος κ.κ. Ἱερωνύμου, Ἀρχιμανδρίτην Γαβριήλ Χριστόπουλον, τόν Σεβ. Μητροπολίτην Λαοδικείας κ. Θεοδώρητον, τούς ἐκπροσώπους τῶν Πολιτικῶν Παρατάξεων, τόν 195 S p.Ierotheosπρόεδρο τοῦ κινήματος «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ» κ. Ἰωάννην Ζερβόν, τούς ἐκπροσώπους τῆς Παρατάξεως «ΚΟΙΝΩΝΙΑ», κ. Κωνσταντῖνον Παπανικολάου καί κ. Ἀθανάσιον Μαργαρίτην, τόν ἐκπρόσωπο τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου Ρουμελιωτῶν κ. Ραφτόπουλον, τούς παριστάμενους κληρικούς καί λαϊκούς.

Γίνεται προσευχή πρίν ἀπό τήν ἔναρξη τῶν ἐργασιῶν τοῦ συνεδρίου.

Πληροφορούμεθα ὅτι τό συνέδριο ὀργανώθηκε μέ τήν εὐκαιρία τῆς συμπληρώσεως 30ετοῦς λειτουργίας τοῦ συλλόγου «Ἑνότης Ὀρθοδόξου Ἐκκλησιαστικῆς Ὑπακοῆς» καί τῶν Ἐκδόσεων «ΥΠΑΚΟΗ», τριάντα χρόνων πνευματικῆς προσφορᾶς στό ἐσωτερικό καί στό ἐξωτερικό.

Καλεῖται στό βῆμα ὁ π. Ἱερόθεος Ἀργύρης, τοῦ ὁποίου τήν ὁμιλία παραθέτουμε ἀπομαγνητοφωνημένη στό παρόν τεῦχος καί γι’ αὐτό δέν κάνουμε ἐδῶ εἰδική ἀναφορά.195 S brank

Μετά τόν π. Ἱερόθεον,  ὁ κ. Λέων Μπράνγκ κάνει μιά γενική ἐπισκόπηση τοῦ κινήματος τοῦ Προτεσταντισμοῦ ἀπό τόν Λούθηρο μέχρι τῆς ἐποχῆς μας. Ἐπισημαίνει τίς ἀρνητικές συνέπειες τῆς ἀπομακρύνσεως ἀπό τήν Πίστη καί τήν Παράδοση τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας. Μέ τήν σύσταση τῆς Ἐκκλησίας ὁ Θεός μᾶς καλεῖ σέ μιά νέα ζωή πού ὁδηγεῖ στήν αἰώνια ζωή. Ἡ διδασκαλία καί ἡ παράδοση τῆς Ὀρθόδοξης Ἐκκλησίας ἀγκαλιάζει ὅλες τίς ἐκφάνσεις, ὅλες τίς ἐκδηλώσεις τῆς ζωῆς, ὄχι μόνο τά πνευματικά, ἀλλά καί τά βιωτικά. Στόν χῶρο της ὁ ἄνθρωπος ὑπερβαίνει τήν ἐγωπάθεια καί καλλιεργεῖται στήν ἀλληλεγγύη. Οἱ ποιμένες τῆς Ἐκκλησίας δέν πολιτεύονται, ἀλλά ἀσκοῦν ἐπίβλεψη, καθοδήγηση τῶν ἐργαζομένων λαϊκῶν στήν κάλυψη τῶν βιωτικῶν ἀναγκῶν τῶν συνανθρώπων τους. Ἐκλογή τῶν ἑπτά διακόνων ἀπό τούς Ἀποστόλους μέ τήν εὐλογία τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι τό περιέχον. Ὁ Προτεσταντισμός διέγραψε τήν ἐκκλησιαστική διακονία τῶν βιωτικῶν καί τήν ἀνέθεσε στήν κοσμική ἐξουσία, πού δέν ὁδηγεῖται ἀπό τήν Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἀλλά στήν ἀτομική προσπάθεια. Συνέπειά του ἡ ἐπικράτηση τοῦ Ὑλισμοῦ. Καρποί του καί ὁ Φασισμός καί ὁ Κομμουνισμός. Οἱ κοσμικοί ἄρχοντες ἐλέγχουν τήν ἐκκλησιαστική κατάσταση στήν Γερμανία καί στήν Ἀγγλία. Μετά τήν δολοφονία τοῦ μόνου σωστοῦ κυβερνήτη τῆς Ἑλλάδος Ἰωάννη Καποδίστρια, οἱ Βαυαροί τοῦ Ὄθωνα ἐπεδίωξαν τόν ἔλεγχο τῆς Ἐκκλησίας. Μικρή ἀντίσταση προέβαλαν οἱ Ἑλλαδῖτες ἱεράρχες. Ἔκτοτε Ἐκπαίδευση καί Παιδεία ὑφίστανται τίς ἀντιορθόδοξες καί ἀνθελληνικές μεθοδεύσεις τους.

Στή συνέχεια λαμβάνει τόν λόγο ὁ π. Βασίλειος Βολουδάκης. Μᾶς λέει ὅτι τό θέμα τῆς Πολιτικῆς βρίσκεται σέ “σκοτόμαινα”, σέ βαθύ σκοτάδι, ὅπως τοῦ εἶχε γράψει σέ ἐπιστολή του ὁ μακαριστός Μητροπολίτης π. Ὕδρας, κυρός Ἱερόθεος. Χαρακτηρίζει τήν εἰσήγησή του, Ἀπολογία, διότι ἔχει δεχθεῖ ἐκ πλαγίου πολλά πυρά γιά τίς περί Πολιτικῆς ἀπόψεις του, χωρίς νά τοῦ ἐκφράζουν τίς ἐνστάσεις τους κατά πρόσωπο. Ἑπιχειρεῖ μιά διαχρονική ἀναφορά στήν Πολιτική, ὅπως τήν παρέδωσε ὁ Θεός μας καί τήνἐβίωσε ἡ Ὀρθόδοξη Παράδοση. Ἐτόνισε ὅτι τό θέμα τῆς Πολιτικῆς ἀνάγεται στήν 195 S p. VEV p.IerotheosΔογματική, ἀφοῦ ἡ Ἠθική τῆς Ὀρθοδοξίας ἀπορρέει ἀπό τήν Δογματική καί γι’ αὐτό δέν τροποποιεῖται, ὅσοι αἰῶνες καί ἄν περάσουν. Ἀναφέρθηκε στό παρελθόν, στίς φωτεινές μορφές τοῦ Μ. Κωνσταντίνου καί τοῦ Ἰουστινιανοῦ, στόν Μ. Φώτιο καί στόν Καποδίστρια, στήν σχέση τους μέ τήν Ἐκκλησία καί τίς Διακονίες Ἱερωσύνη καί Βασιλεία. Δέν ὑπάρχει Κράτος καί Ἐκκλησία, ἐτόνισε. Ὑπάρχει Ἱερωσύνη καί Βασιλεία ΕΝΤΟΣ τῆς Ἐκκλησίας. Ἡ ἀνακήρυξη τοῦ αὐτοκράτορα στό Βυζάντιο γινόταν μέσα στήν Θεία Λειτουργία! Διαβάζει τό Προοίμιον τῆς 1ης Νοερᾶς «Ἡ ψυχή εἶναι ἡ ἱερωσύνη, ἡ βασιλεία τό σῶμα». Οἱ ρόλοι εἶναι διακριτοί, ἀλλά οἱ λόγοι δέν εἶναι διακριτοί, γι’ αὐτό οἱ Κληρικοί, ὄχι μόνο μποροῦν ἀλλά καί ἔχουν ὑποχρέωση νά μιλοῦν καί νά ἐλέγχουν Πολιτικούς. Κριτήριό τους, τό Εὐαγγέλιο. Ὁ ἱερέας δέν γίνεται πολιτικός, ἀλλά ἐκπαιδεύει καί καθοδηγεῖ Πολιτικούς, ὅπως ὁ Μ. Φώτιος τόν Βασιλιά τῆς Βουλγαρίας Βόριν, πού τόν κατήχησε, τόν ἐβάπτισε Μιχαήλ καί τόν κατηύθυνε στό πῶς πρέπει νά κυβερνᾶ κατά Θεόν. Ὁ Παπισμός μέ τήν ταύτιση Ἱερωσύνης καί Βασιλείας σέ ἕνα πρόσωπο, δημιούργησε τόν Παποκαισαρισμό, ὁ Προτεσταντισμός τόν Καισαροπαπισμό, καί, κατόπιν, ἀνέλαβε ἡ Μασωνία, ἡ ὁποία ἐπεδίωξε καί ἐπιδιώκει τήν περιθωριοποίηση τῆς Ἐκκλησίας.  Ὁ π. Βασίλειος ἐπισημαίνει καί ἀπαριθμεῖ τά ἀρνητικά ἐπιτεύγματα τῆς σύγχρονης πολιτικῆς ἐξουσίας τῶν τελευταίων 40 ἐτῶν:Οἰκονομική ἐξαθλίωση τοῦ λαοῦ καί καταβαράθρωση Ἀξιῶν καί ἤθους! Διαβάζει σχετικό κείμενο τοῦ Ὁσίου Παϊσίου τοῦ Ἁγιορείτου, γι’ αὐτούς πού ἀρνοῦνται νά ἀσχοληθοῦν οἱ πιστοί μέ τήν πολιτική καί σχολιάζει ὅτι ἀπό τό 2009 πού εἶχε πρωτοδημοσιεύσει αὐτό τό κείμενο, μέσα ἀπό ἕνα Συνέδριο (“ Ἐκκλησία & Πολιτική, ἕνα θέμα πνευματικό”), μέχρι σήμερα, ἐλάχιστοι πιστοί καί Κληρικοί εὐαισθητοποιήθηκαν!

195 S ekprosopoiΜετά τό σύντομο διάλειμμα κατά τό ὁποῖο προσφέρθηκε κέρασμα ἀναψυχῆς καί δόθηκαν χαρτιά γιά συμπλήρωση ἐρωτημάτων, τόν λόγο ἔλαβαν ὁ πρόεδρος τῆς «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ»  κ. Ἰωάννης Ζερβός, τονίζοντας ὅτι ἡ Ἐκκλησία γιά ὅλα ἐνδιαφέρεται. Ὑπενθύμισε τήν ἔμφαση πού ἔχει δώσει ἡ Χ.Δ. στό αἴτημα τῆς κοινωνικῆς δικαιοσύνης.

Μέ ὅσα κατέθεσαν οἱ δύο ἐκπρόσωποι τῆς παρατάξεως «ΚΟΙΝΩΝΙΑ» κ.κ. Κωνστ. Παπανικολάου καί Ἀθαν. Μαργαρίτης, ὁ κ. Ἀθανάσιος Κουρταλίδης τῆς Χ.Δ., ὁ Πανεπιστημιακός Καρδιολόγος κ. Ἀργύρης Νταλιάνης ἀπό τό ἀκροατήριο, τό μέλος τοῦ Διοικ. Συμβουλίου τοῦ Πνευματικοῦ Κέντρου Ρουμελιωτῶν κ. Χρῆστος Ἀρβανίτης καί, τέλος, ὁ Ἐκπρόσωπος τοῦ Μακαριωτάτου,  ἐπισημάνθηκαν τά ἀγαθά ἀποτελέσματα τῆς πολιτικῆς πού καθοδηγεῖται ἀπό τήν Χριστιανική Πίστη καί τήν  Ὀρθόδοξη Παράδοση καί τά ὀλέθρια ἀποτελέσματα τῆς ἄθεης πολιτικῆς.

Νίκος Τσιρώνης

Οἰκονομολόγος

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀρ. Τεύχους 195

Νοέμβριος 2018