Απάντηση στο Ισραηλιτικό Συμβούλιο
Το περιοδικό της Ενορίας μας είναι καρπός της βαθειάς επιθυμίας μας να γίνουμε όλοι οι ενορίτες μια ενωμένη πνευματική οικογένεια, ενωμένη, όμως, με τον άρρηκτο δεσμό της Αληθείας που είναι ο Χριστός μας, ο Κύριος και Θεός μας.
Ο πόθος μας, για πραγματική και αληθινή σχέση με τους αδελφούς μας, συν τω χρόνω, είχε απήχηση και βρήκε ανταπόκριση και από ανθρώπους άλλων ενοριών, σε όλη την Ελλάδα, αλλά και –μέσω του Internet– σε Ελληνοφώνους άλλων χωρών.
Αυτή η με τη χάρη του Θεού διάδοση του περιοδικού μας έχει συντελέσει στο να γίνη υπολογίσιμο από τους εχθρούς του Χριστού και της Αληθείας του Ευαγγελίου Του, πράγμα το οποίο αυξάνει την ευθύνη μας αλλά και τις υποχρεώσεις μας και μας επιτάσσει να συνεχίσουμε τη μαρτυρία της Αληθείας με υψωμένα τα επιχειρήματά μας και χαμηλωμένη τη φωνή του εγωϊσμού μας.
Στα πλαίσια, λοιπόν, αυτά της μάχης του Περιοδικού μας για τη διάσωση της ιδιομορφίας του Έθνους μας, όπως γράφαμε στο τεύχος Απριλίου 1010, γίναμε στόχος του Ισραηλιτικού Συμβουλίου των Αθηνών, γιατί –κατά τους ισχυρισμούς του Προέδρου του– μεταφέραμε στις ενοριακές μας σελίδες ανυπόστατες και ψευδείς πληροφορίες εις βάρος τους, που αντλήσαμε από το διαδίκτυο, σχετικά με το ότι οι Ισραηλίτες της Ελλάδος δεν πληρώνουν φόρους στο κράτος μας αλλά στο Ισραηλιτικό Συμβούλιο. Γράφουν στην ιστοσελίδα τους Abravanel:
«Δυστυχώς αυτή η αντισημιτική προπαγάνδα δεν περιορίζεται στο Διαδίκτυο αλλά έχει αντίκτυπο στην πραγματική ζωή: ιερείς της Ελληνικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, οι οποίοι τους δικούς μου φόρους απομυζούν, αναπαρήγαγαν αυτό το ψέμα στις εκκλησίες τους, όπως ο πατήρ Βασίλειος Βολουδάκης στην επίσημη έκδοση του Ι. Ν. Αγ. Νικολάου Πευκακίων. Ο ίδιος ιερέας συνδέεται άμεσα με την ίδρυση περιθωριακού κόμματος που προωθεί την θεοκρατία και έλαβε μέρος στις Εκλογές του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Μάλιστα είναι τραγικό ότι το κείμενο του το προωθεί Χριστιανός εκπαιδευτικός στο ιστολόγιό του που βρίσκεται στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, ενώ ο ίδιος εκπαιδευτικός είναι και συνεργάτης της Μητρόπολης Πατρών –η διαπλοκή πολιτικής και Εκκλησίας σε όλο της το μεγαλείο σε αυτό το γαϊτανάκι.
Το γεγονός ότι όργανα της Εκκλησίας της Ελλάδος και έλληνες εκπαιδευτικοί γίνονται φερέφωνα αντισημιτικής προπαγάνδας είναι σίγουρα ανησυχητικό –κάποιος βέβαια θα μπορούσε να το χαρακτηρίσει κωμικό αφού και ο πατήρ Βασίλειος Βολουδάκης και ο Ν. Σαββόπουλος είναι έμμισθοι μου υπάλληλοι.»!
Στα όσα υποστηρίζει υβρίζοντάς μας ο Πρόεδρος της Ισραηλιτικής Κοινότητος έχουμε να παρατηρήσουμε:
1. Στο περιοδικό μας δεν γράψαμε τίποτε περισσότερο από αυτά που παρατίθενται στο διαδίκτυο. Στο άρθρο μας με τίτλο «Ανάστα Κύριε βοήθησον ημίν», αναφερόμενος στο Προεδρικό διάταγμα 182/22-3-1978 έγραψα: «Αντλώ από το διαδίκτυο:» και, στη συνέχεια, παρέθεσα τα αντληθέντα από αυτό.
Το ερώτημά μου είναι: Αν είναι ψευδή τα όσα γράφονται στο διαδίκτυο επί του προκειμένου, γιατί το Ισραηλιτικό Συμβούλιο δεν έκαμε τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να αφαιρεθούν από τις ιστοσελίδες τα κατά τη γνώμη του συκοφαντικά, αλλά αρκέσθηκε σε μια απλή διάψευση; Να σημειωθή ότι, μέχρι σήμερα, όχι μια, αλλά αρκετές ιστοσελίδες είναι αναρτημένες με το περιεχόμενο αυτό.
2. Ανατρέξαμε σε αυτό καθ’ εαυτό το Προεδρικό Διάταγμα 182/1978 και παραθέτουμε τους συλλογισμούς μας, κάνοντας ευθύς εξ αρχής τη γενική παρατήρηση ότι η Ισραηλιτική Κοινότητα δεν είναι μια θρησκευτική Κοινότητα, όπως θέλει να παρουσιάζεται στο Ελληνικό κράτος μας, αφού δεν πρόκειται, μόνο για την Εβραϊκή Θρησκεία αλλά για ένα Παράρτημα του Ισραήλ στην Ελλάδα και, συνεπώς, δεν έχει καμμιά αντιστοιχία με την Εκκλησία της Ελλάδος ως προς τη σύσταση, τη δομή και τους σκοπούς που επιδιώκει.
Εξηγούμεθα:
Διαβάζουμε στο Άρθρο 1 ότι «η Ισραηλιτική Κοινότης Αθηνών υφίσταται ως Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) και στο Άρθρο 2 ότι «η Ισραηλιτική Κοινότης Αθηνών τηρεί στρογγυλή σφραγίδα με τις λέξεις «Ελληνική Δημοκρατία – Ισραηλιτική Κοινότης Αθηνών».
Δηλαδή, η Ισραηλιτική Κοινότητα είναι ανεξάρτητη Κρατική Υπηρεσία, με σφραγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας, ανώτερη νομικά από την Εκκλησία της Ελλάδος.
Αυτό προκύπτει άμεσα από το Π.Δ. 182 αφού «Υπέρτατη αρχή είναι η Κοινοτική Συνέλευση, που αποτελείται από 50 μέλη» και όχι οι θρησκευτικοί λειτουργοί, οι οποίοι, μάλιστα, δεν εκλέγονται από θρησκευτικούς λειτουργούς, ακόμη και ο Αρχιραββίνος τους, αλλά από εβραίους πολίτες, μέλη του Συμβουλίου!
Αντίθετα, η Εκκλησία της Ελλάδος, η οποία είναι με περιωρισμένη έννοια Ν.Π.Δ.Δ., δεν είναι Κρατική Υπηρεσία, δεν έχει σφραγίδα της Ελληνικής Δημοκρατίας, δεν εκφράζει επίγεια κυριαρχία αλλά μόνο τον «Επουράνιον Θεόν», έχει υπέρτατη Αρχή «τον Κύριο ημών Ιησούν Χριστόν» και διοικείται από την Ι. Σύνοδον της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, δηλαδή αποκλειστικά από κληρικούς, οι οποίοι εκλέγουν και τους Επισκόπους και τον Αρχιεπίσκοπον.
Εξ άλλου, αυτός καθ’ εαυτόν ο προσδιορισμός «Ισραηλιτική Κοινότης Αθηνών» μαρτυρεί Κοινότητα από μέλη άλλου Κράτους και όχι θρησκευτική Κοινότητα, αφού το μεν Κράτος λέγεται Ισραήλ η δε θρησκεία Ιουδαϊσμός, είναι δε γνωστόν ότι το Ισραήλ ταυτίζει την Κρατική και επίγεια υπόστασή του με το έργο της Συναγωγής, για μην ειπούμε ότι η επουράνια ενασχόλησή του αποσκοπεί μόνο στην επίγεια κυριαρχία του! Ενδιαφέρουσα θα ήταν για μας η απάντησή τους στο ερώτημα: Άραγε, σε ένα ενδεχόμενο πόλεμο με το Ισραήλ οι Ισραηλίτες της Ελλάδος θα πολεμήσουν εναντίον του Ισραήλ ως γνήσιοι Έλληνες;
Αυτά και τα άλλα που θα προσθέσουμε στη συνέχεια, δεν τα γράφουμε μεμφόμενοι τους Ισραηλίτες της Ελλάδος. Οι Ισραηλίτες κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους και κατακτούν όλο και περισσότερα προνόμια και, μάλιστα, αποκτούν τόσο αέρα ώστε ακονίζουν τη γλώσσα τους εναντίον του Ορθόδοξου Κλήρου (παρατρέχω τα όσα σαρκαστικά γράφουν για το πρόσωπό μου εκπληττόμενος για την ενημερωσή τους!) και γράφουν ότι τους δικούς τους φόρους «απομυζούμε» με τη μισθοδοσία μας! Με αυτόν τον τρόπο εκφράζουν την ευγνωμοσύνη τους προς τον Ιερό Κλήρο και τον Ορθόδοξο λαό μας, που τους «έσωσε εκ θανάτου» κατά την Γερμανική Κατοχή, με υπέρμαχο υπέρ αυτών τον Αρχιεπίσκοπον Δαμασκηνόν. Αυτός ο τρόπος τους δεν μας είναι άγνωστος. Είναι γνώρισμά τους το να προσφέρουν πάντοτε «αντί του Μάννα, χολή»!
Οι πολιτικοί μας, όμως, είναι οι πιο επικίνδυνοι, γιατί, φορώντας τη μάσκα του Ορθοδόξου, επιδίδονται σε ένα ανελέητο κυνηγητό της Ορθοδόξου Πίστεως και ζωής εξοπλίζοντες τους πάντες με προνόμια ενώ ταυτόχρονα αποδυναμώνουν σταδιακά την Ορθόδοξη Εκκλησία –την ψυχή του Έθνους– έως ότου την καταντήσουν ένα απλό σωματειακό και περιθωριακό φορέα!
3. Στο εναντίον μου δημοσίευμά τους, επιχειρούντες να διαψεύσουν το ότι δεν φορολογούνται γράφουν πως «οι Εβραίοι όντως πληρώνουν μια συνδρομή στην εκάστοτε Κοινότητά τους –η οποία είναι υποχρεωτική– γιατί οι Κοινότητες είναι Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Αυτή η συνδρομή δεν έχει καμμία σχέση με τους φόρους που συλλέγει το Δημόσιο... χρησιμεύει για την κάλυψη της λειτουργίας των Συναγωγών, των Σχολείων, των Γηροκομείων, των αθλητικών και πολιτιστικών σωματείων και της ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης όπου υπάρχει... Ούτε δραχμή δημοσίου χρήματος δεν πάει σ’ αυτές τις δραστηριότητες, ενώ οι δικοί μου φόροι καλύπτουν τη μισθοδοσία των Ορθοδόξων ιερέων και μουσουλμάνων μουφτήδων στην Δυτ. Θράκη, τη μεταφορά του Αγίου Φωτός με αεροπλάνο από το Ισραήλ, τις επιχορηγήσεις του Κράτους σε διάφορα Ορθόδοξα εκκλησιαστικά ιδρύματα και το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως και άλλα τέτοια ωραία»! Και συμπληρώνουν ειρωνικά, για να μας ειπούν κατάμουτρα ότι, τελικά, εμείς οι Χριστιανοί, είμαστε μειοψηφία στον τόπο μας: «Βέβαια η Εκκλησία της Ελλάδος έχει κάθε νομικό δικαίωμα ως Ν.Π.Δ.Δ. να προχωρήσει σε εισαγωγή παρόμοιας συνδρομής για τα μέλη της, αλλά αποφεύγει γιατί θα πρέπει να εισάγει κατάλογο μελών και εύλογα φοβάται το μέγεθός τους»! Συμφωνούμε πως «ούτε δραχμή δημοσίου χρήματος δεν πάει σ’ αυτές τις δραστηριότητές» τους, αφού δραχμές δεν υπάρχουν σήμερα, πρέπει, όμως, να “πηγαίνουν” πολλά κρατικά ευρώ, γιατί πως αλοιώς δικαιολογείται η παράγραφος 2, περίπτωση η΄, του άρθρου 5 του εν λόγω Προεδρικού Διατάγματος η οποία, αναφερομένη στους Πόρους της Ισραηλιτικής Κοινότητος, γράφει ότι άλλοι Πόροι της Κοινότητος είναι «Οι επιχορηγήσεις εβραϊκών ή μη οργανισμών ή του Κράτους υπέρ της Κοινότητος για τη διατήρηση των σχολικών, θρησκευτικών και φιλανθρωπικών ιδρυμάτων της»;
Δυσκολευόμαστε, μετά από όλα αυτά, να αντιληφθούμε πως συμβιβάζεται το να πληρώνει κρατικούς φόρους η Ισραηλιτική Κοινότητα και συγχρόνως να χρηματοδοτείται από το Κράτος;
Κλείνουμε τους σύντομους προβληματισμούς μας με μια ακόμη παρατήρηση. Στο άρθρο 6 του Προεδρικού Διατάγματος που συζητούμε, αναφέρεται ότι «Υπερτάτη αρχή της Κοινότητος είναι η Κοινοτική Συνέλευση, που αποτελείται από 50 μέλη και που εκλέγεται κάθε τριετία κατά τις διατάξεις των άρθρων 28-37 του παρόντος».
Εάν ερμηνεύουμε σωστά τις νομικές συνέπειες της διατυπώσεως αυτής, τότε προκύπτει αβίαστα ότι με το Νομοθετικό Διάταγμα 182 του 1978 το ίδιο το Κράτος μας απεκδύεται οιασδήποτε δικαιοδοσίας του επί της Ισραηλιτικής Κοινότητος και την αναδεικνύει Κράτος εν Κράτει, αφού ως Υπερτάτη Αρχή της είναι η Κοινοτική Συνέλευση και, βεβαίως, δεν είναι δυνατόν να υπάρξη υπερτέρα Αρχή της υπερτάτης!
Τελικά, αν ερευνήσουμε βαθύτερα το θέμα, μήπως ανακαλύψουμε ότι το ζήτημα της φορολογήσεως ή μη της Ισραηλιτικής Κοινότητος, είναι μόνο παρωνυχίς!
Πρωτοπρ. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης
ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ Αριθμ. Φύλλου 101
Νοέμβριος 2010