Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ π. ΣΙΜΩΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΕΩΣ ΤΟΥ

Η ΕΟΡΤΗ ΤΟΥ π. ΣΙΜΩΝΟΣ
ΚΑΙ ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΗΣ ΑΓΙΟΚΑΤΑΤΑΞΕΩΣ ΤΟΥ

 

Στίς 29 Ἰουνίου, ἑορτή τῶν ἁγίων Πρωτοκορυφαίων Ἀποστόλων Πέτρου καί Παύλου, ἑορτάζει καί ὁ μακαριστός ἅγιος Γέροντάς μας Ἀρχιμανδρίτης π. Σίμων-Πέτρος Ἀρβανίτης.

Μέ τήν φετεινή ἐπέτειο τῆς ἑορτῆς του ἐπιθυμοῦμε νά σᾶς καταστήσουμε κοινωνούς τῆς χαρᾶς μας, γνωστοποιῶντας σέ σᾶς ὅτι ἔχει ἤδη διαβιβασθεῖ πρός τήν Ἱερά Σύνοδο –μέσῳ τοῦ Μακαριωτάτου Ἀρχιεπισκόπου μας–  πλήρης Φάκελλος μέ Ὑπόμνημά μας, μέ αἴτημα τήν Ἁγιοκατάταξη τοῦ Ὁσίου καί Mάρτυρος Γέροντός μας.

Ἐκφράσαμε καί γραπτῶς τίς θερμές εὐχαριστίες μας πρός τόν Μακαριώτατον γιά τήν ἄμεση –θά λέγαμε ἀστραπιαία– διαβίβαση τοῦ Ὑπομνήματός μας, μαζί μέ τό βιβλίο μας «Ὁ Γέροντάς μας ὁ π. Σίμων» καί τήν συντεθεῖσαν Ἱεράν Ἀκολουθίαν τοῦ π. Σίμωνος ὑπό τοῦ Μεγάλου Ὑμνογράφου τῆς τῶν Ἀλεξανδρέων Ἐκκλησίας Χαραλάμπους Μπούσια.

Ἡ Ἱερά Σύνοδος ἐμελέτησε τόν διαβιβασθέντα εἰς αὐτήν Φάκελλον καί ἀπήντησε εἰς τήν Ἱ. Ἀρχιεπισκοπήν Ἀθηνῶν ὅτι ὁ Φάκελλος «Ἁγιοκατάταξις τοῦ Ἀρχιμανδρίτου Σίμωνος Ἀρβανίτη» χρειάζεται συμπλήρωση μέ περισσότερες μαρτυρίες ἀνθρώπων πού τόν ἐγνώρισαν καί εὐεργετήθηκαν ἀπό αὐτόν, Μοναχῶν, Κληρικῶν καί Λαϊκῶν, ἰδίως δέ ἀπό τά μέρη τά ὁποῖα διηκόνησε ὡς Λειτουργός καί Πνευματικός.

Ἤδη ἔχουμε καί ἐπί πλέον στοιχεῖα ἐπιβεβαιώνοντα τήν ἁγιότητα τοῦ π. Σίμωνος, τά ὁποῖα δέν συμπεριλάβαμε στόν προαναφερθέντα Τόμον, ὅπως καί μαρτυρίες Πνευματικῶν Πατέρων, ἀλλά  παρακαλοῦμε καί ὅλους ἐσᾶς, ὅσοι γνωρίσατε τόν Γέροντα ἤ ἔχετε μαρτυρίες καί γεγονότα γιά τό πρόσωπό του νά μᾶς τά ἀποστείλετε, ὥστε νά συμπληρωθῇ ὁ Φάκελλος μέ τίς προδιαγραφές τῆς Ἱ. Συνόδου, γιά νά γνωμοδοτήσῃ θετικά καί νά ἀποστείλῃ τό Πόρισμά Της πρός τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως, τό ἁρμόδιο γιά τίς Ἁγιοκατατάξεις.

Παραθέτουμε στή συνέχεια πρός ἐνημέρωσή σας τά κείμενα πού καταθέσαμε, εἰς Μνημόσυνον τοῦ Γέροντός μας ἐπί τῇ ἑορτῇ Του, ἀλλά καί πρός εὐλογία ὅλων μας.

 

     Ι. ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗ ΑΘΗΝΩΝ

  ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΝ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΝ

Ι. ΝΑΟΥ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΠΕΥΚΑΚΙΩΝ

 

                            Ἀθῆναι 08-01-2023 (ἐπεδόθη, ὅμως στίς 14-01-2023)

 

Πρός τόν Μακαριώτατον

Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν & Πάσης Ἑλλάδος

κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ Β΄

Μακαριώτατε, φιλῶ τό χέρι Σας. Εὐλογημένη δι’ εὐχῶν Σας ἡ νέα χρονιά!

Βαθυσεβάστως, Σᾶς ὑποβάλλω Φάκελλον μέ τά ἀπαιτούμενα Ἔγγραφα διά τήν Ἁγιοκατάταξιν τοῦ ἐν ἁγιότητι βίου, θαύμασι (ἕτι ζῶντος αὐτοῦ) καί μαρτυρίῳ τελειωθέντος Ἀρχιμανδρίτου Σίμωνος Ἀρβανίτη, Κτίτορος τῆς Ἱ. Μονῆς Ἁγίου Παντελεήμονος Ν. Πεντέλης.

Πλείονα καταθέτω εἰς τό ἐπισυναπτόμενον πρός Ὑμᾶς Ὑπόμνημά μου.

Σᾶς παρακαλῶ νά μή ἀποτελέσῃ ἡ ἀσημαντότητά μου πρόσκομμα εἰς  τήν ἀπόδοσιν τῆς ἁρμοζούσης εἰς τόν Μακαριστόν Γέροντα ἀναγνωρίσεως.

Διατελῶ μετά βαθυτάτου σεβασμοῦ

καί ἐν Χριστῷ υἱϊκῆς ἀγάπης

π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης

 

 

ΤΟ ΣΥΝΑΠΟΣΤΑΛΕΝ ΥΠΟΜΝΗΜΑ

 (Ἐγράφη στίς 14 Ἰουλίου 2022 ἀλλά ἐπεδόθη  εἰς τόν Μακαριώτατον στίς 14-01-2023)

 

Πρός τόν Μακαριώτατον

Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν & Πάσης Ἑλλάδος

κ. ΙΕΡΩΝΥΜΟΝ Β΄

 

Μακαριώτατε,

Βαθυσεβάστως ἀναφέρομαι εἰς τήν Ὑμετέραν Μακαριότητα

 

Ὁ Κύριος καί Θεός ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός, διεμήνυσε πρός τούς Ἁγίους Αὐτοῦ Μαθητάς καί Ἀποστόλους ὅτι θά ὑπάρξουν ἄνθρωποι «οἵτινες οὐ μή γεύσωνται θανάτου, ἕως ἄν ἴδωσι τήν Βασιλείαν τοῦ Θεοῦ ἐληλυθεῖαν ἐν δυνάμει», προμηνύων διά τῶν λόγων αὐτῶν τήν σφραγῖδα τῆς ἁγιότητος ἀνθρώπων, οἱ ὁποῖοι πρό τῆς Κοιμήσεώς των, διά τῆς μετοχῆς των εἰς τό  ἄκτιστον Φῶς (τῆς Μεταμορφώσεως), θά λάβουν τήν βεβαιότητα τῆς ἐν Χριστῷ τελειώσεώς των, ἤγουν τῆς τελειοποιήσεως καί θεώσεώς των.

Αὕτη ἡ ἐν Χριστῷ τελειοποίησις εἶναι ὁ μοναδικός σκοπός τῆς ὑπάρξεως τοῦ ἀνθρώπου ἔν τε τῇ παρούσῃ ἐπιγείῳ ζωῇ ἀλλά καί ἔν τε τῇ μελλούσῃ, κατά τήν προτροπήν τοῦ Σωτῆρος ἡμῶν Θεοῦ: «Γίνεσθε οὖν ὑμεῖς τέλειοι, καθώς καί ὁ Πατήρ ὑμῶν ὁ Οὐράνιος τέλειός ἐστιν».

Τό κριτήριον αὐτό τῆς ἁγιότητος, καθώς καί τά συνακολουθοῦντα ὁρατά σημεῖα, ὅπως ἡ θεραπεία ἀσθενῶν, ἡ ἀπέλασις δαιμονίων, ὁ πολλαπλασιασμός ἄρτων καί τροφῶν, ἡ πρόρρησις, ἡ διάκρισις, ἡ μετάβασις κεκλεισμένων τῶν θυρῶν, ἡ ἐκκλησιολογική ἀκρίβεια καί ὑπακοή, τό μαρτύριον, καί ἄλλα πολλά, ἐν οἷς καί ἡ μαρτυρία ἀξιοπίστων αὐτοπτῶν μαρτύρων, εἶναι ἐκεῖνα τά ὁποῖα ἀπό τῆς Ἐνσάρκου Οἰκονομίας τοῦ Χριστοῦ δίδουν τήν βεβαιότητα εἰς τήν ἐπί γῆς Στρατευομένην Ἐκκλησίαν μας νά ἀναγνωρίσῃ καί νά ἀναγγείλῃ εἰς τά Τέκνα Αὐτῆς ἐπ’ ἐκκλησίας, τά πρόσωπα ἐκεῖνα, τά ὁποῖα εὐηρέστησαν Θεῷ καί ἀνθρώποις καί ἐμαρτυρήθησαν ὡς ἄμεμπτοι καί ἅγιοι Θεοφόροι Πατέρες καί Διδάσκαλοι.

Ἡ διακήρυξις τῆς Ἁγιότητος προσώπων τινῶν δέν συσχετίζεται μέ τήν συνήθη διαπίστωσιν ἀρετῆς καί εὐλαβείας εἰς ἀνθρώπους ἀγωνιζομένους ἐπ’ ὠφελείᾳ τοῦ λαοῦ τοῦ Θεοῦ, Κληρικούς καί Λαϊκούς, ἀλλά ἀφορᾶ εἰς ἐκείνους τούς «ὀλίγους ἐκλεκτούς» ἑκάστης γενεᾶς, οἵτινες ἠξιώθησαν λόγῳ τῶν καθ’ ὑπερβολήν πνευματικῶν καί σωματικῶν των ἀγώνων, ὄχι ἁπλῶς νά μάθουν, ἀλλά νά «πάθουν τά Θεῖα», νά λουσθοῦν εἰς τό Φῶς τῆς Μεταμορφώσεως τοῦ Χριστοῦ καί νά ἐνεργῇ δι’ αὐτῶν αἰσθητῶς πρός τούς ἀνθρώπους ἡ Χάρις τοῦ Κυρίου καί Θεοῦ ἡμῶν.

Ὁ ἀοίδιμος Γέρων Ἀρχιμανδρίτης Σίμων Ἀρβανίτης, ἀνήκει ἄνευ ἐνδοιασμοῦ τινός εἰς τήν χορείαν τῶν ἡγιασμένων προσώπων, ἐκ νεότητός του διαπρέψας διά βίου εἰς ἅπαντα τά πνευματικά παλαίσματα:

  1. Ἀπεδύθη εἰς σκληροτάτην ἄσκησιν νηστειῶν (ὡς ἐπί τό πλεῖστον παντελῶς χωρίς μεταλήψεως τροφῆς), ἀγρυπνιῶν καί κακοπαθείας.
  2. Ἐπεδόθη εἰς ἀγρύπνους προσευχάς ἐπί πολλά ἔτη ἐντός δυσπροσίτου σπηλαίου, ἀλλά καί διά βίου ἀγρυπνῶν καί προσευχόμενος διαπύρως, ἐπετέλεσε θαύματα, ρυόμενος ἐκ θανάτου τόν ὑποτακτικόν αὐτοῦ Ἰσαάκ (ὁ ὁποῖος μετά ἀπό ἔτη, ἀχαρίστως ἐστράφη ἐναντίον τοῦ Γέροντός του!).
  3. Ἰάσατο πλῆθος δαιμονώντων ἀνθρώπων ἀλλά καί νοσοῦντας ἐθεράπευε δυνάμει τῆς μεγάλης Πίστεώς αὐτοῦ.
  4. Ἐπετέλεσε θαύματα δι’ αὐτοῦ ὁ Κύριος, ὅμοια τῶν θαυμάτων τῆς Ἁγίας Γραφῆς, βλέπων τήν ἄκραν τοῦ Γέροντος φιλανθρωπίαν (ἰδίως κατά τήν περίοδον τῆς Κατοχῆς χορτάσας πλῆθος μέγα λαοῦ διά ψυχίων ρεβύνθων καί πληγουρίου, ἀλλά καί διά ὑπερμεγέθους λαγωοῦ, αὐτοκλήτως προσελθόντος(!) εἰς τό μαγειρεῖον τῆς Μονῆς).
  5. Ὡμίλει μέ τόν Θεόν αἰσθητῶς καί αὐτοῦ ἡμεῖς ὑπήρξαμε μάρτυρες, βλέποντες νά πραγματοποιοῦνται παραχρῆμα τά αἰτήματά μας. Αἰτήματα, ἀνθρωπίνως ἀδύνατον νά ἐπιτευχθοῦν! Ἡ διάκρισις καί τό προορατικόν αὐτοῦ σπάνια.
  6. Ἐνῶ ὅλοι τόν αἰσθανόμεθα Ὅσιον καί Ἅγιον, ἐκεῖνος ἐθεώρει τήν ἁγιότητα ἐν συγκρίσει μέ τόν Θεόν καί ὄχι μέ τά κριτήρια τῶν ἀνθρώπων, διά τοῦτο καί ἔλεγεν ἐν τῷ γήρει αὐτοῦ, μετά τήν πνευματικῶς κατάφωρτον 80ἐτῆ ἐπίγειον πορείαν του «ὀλίγον ἀπέχω ἀπό τήν ἁγιότητα»! Μέ τά λόγια του αὐτά μᾶς ἐνεργοποίησεν εἰς τόν νοῦν καί εἰς τήν ψυχήν μας τήν προτροπήν τοῦ Θεοῦ «ὁ ἅγιος ἁγιασθήτω ἔτι» (Ἀποκ. κβ΄,11), ἀλλά καί τό διά τοῦ ἁγίου Ἀποστόλου Πέτρου  «ἅγιοι γίνεσθε, ὅτι ἐγώ ἅγιός εἰμι». (1Πέτρου,α΄,16)
  7. Ἐγένετο Πνευματικός πολλῶν, Ἱεραρχῶν, Κληρικῶν καί πλήθους Λαοῦ τοῦ Θεοῦ, γενόμενος Πνευματικός Πατήρ καί τοῦ Πνευματικοῦ τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου Τσαλίκη, π. Νικοδήμου Θωμᾶ, μετά δέ τήν κοίμησιν τοῦ π. Νικοδήμου, ἐγένετο καί Πνευματικός αὐτοῦ τοῦ ἁγίου Ἰακώβου! Τυφλός τοῖς ὄμμασι, ἔβλεπε διά τῶν τῆς ψυχῆς ὀφθαλμῶν τά ὑλικῶς ὁρατά καί τά πνευματικῶς ἀόρατα! Ὑπάρχει ἡ μαρτυρία τοῦ ἔτι ζῶντος π. Ἀνθίμου, Ἱερομονάχου τῆς Ἱ. Μ. Ὁσίου Δαυΐδ Εὐβοίας.
  8. Ἀπέτρεψε πολλούς Κληρικούς καί Λαϊκούς νά προσχωρήσουν εἰς τόν Παλαιοημερολογιτισμόν ἤ νά καταφρονήσουν τῶν Ἐπισκόπων των, ὅπως προκύπτει ἀπό τήν Ἐπιστολήν τοῦ μακαριστοῦ π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου πρός τόν μακαριστόν Ἀρχιεπίσκοπον Ἱερώνυμον τόν Α΄ (ὅρα σελ. 139-140 τῆς Βιογραφίας «Ὁ Γέροντάς μας ὁ π. Σίμων»).
  9. Ἔζησε πρωτοφανές εἰς τήν σύγχρονον ἐκκλησιαστικήν Ἱστορίαν Μαρτύριον, ὑπομείνας ἐπί πολλά ἔτη τήν ἀχαριστίαν, τήν ἀνυπακοήν, τούς προπηλακισμούς τήν ἀσέβειαν καί τήν πρός τό πρόσωπόν του ἰταμότητα δύο ἐκ τῶν Μοναχῶν του, οἱ ὁποῖοι διά φθόνον καί ἔπαρσιν ἐστράφησαν ἐναντίον τοῦ Γέροντός των καί ἐγένοντο πνευματικοί πατραλοῖαι, κατά τήν ἔκφρασιν τοῦ Πνευματικοῦ αὐτοῦ υἱοῦ, ἁγίου Ἰακώβου Τσαλίκη!
  10. Ἐπέδειξε μεγάλην ποιμαντικήν διάκρισιν καί Πατρικήν ἀγάπην κατά τήν σύνταξιν τῶν δύο ἐπιστολῶν του πρός τόν Ἀρχιεπίσκοπον κυρόν Σεραφείμ, θέλων νά καλύψῃ τούς δύο στασιαστάς Μοναχούς, περιοριζόμενος μόνον νά ἀναφέρῃ τό ἁμάρτημα τῆς ἀνυπακοῆς των καί ὄχι τά ἄλλης φύσεως, τά ὁποῖα ἐγνώριζε μέ τήν πνευματικήν του ὅρασιν καί γνῶσιν. Ὁ Γέροντας μᾶς εἶχε πλειστάκις ἐκπλήξει, περιγράφοντάς μας τήν συμπεριφορά μας καί πράξεις μας, παρ’ ὅτι δέν ἦτο παρών, οὔτε εἶχε οἱανδήποτε ἀνθρωπίνην πληροφόρησιν.
  11. Δικαίως, λοιπόν, ὁ μακάριος καί Ὅσιος Γέρων π. Σίμων Ἀρβανίτης συγκαταριθμεῖται διά τῆς ἀμώμου βιοτῆς αὐτοῦ καί τῶν ὑπερφυσικῶν αὐτοῦ ἄθλων εἰς τήν χορείαν τῶν τελείων, οἱ ὁποῖοι κατά τήν ἔκφρασιν τοῦ συνασκητοῦ τοῦ ἁγίου Παλαμᾶ, ἁγίου Πατριάρχου Φιλοθέου Κοκκίνου ὑπῆρξαν «οἱ τῶν ὁμολογητῶν καί μαρτύρων ἀναίμακτοι ζηλωταί καί στεφανῖται καί λόγοις καί πράγμασι»! (P.G. 151,755).

Μέ τό παρόν Ὑπόμνημα συγκαταθέτομεν καί πλήρη αὐτοῦ Βιογραφίαν, συντεθεῖσαν μετά πολλῶν στοιχείων καί ἐγγράφων ὑπό τοῦ πνευματικοῦ αὐτοῦ υἱοῦ π. Βασιλείου Ε. Βολουδάκη,  ἀλλά καί ἀσματικήν Ἀκολουθίαν συντεθεῖσαν πρό ἐτῶν ὑπό τοῦ Ὑμνογράφου τῆς τῶν Ἀλεξανδρέων Ἐκκλησίας κ. Χαραλάμπους Μπούσια.

Ἐπιπροσθέτως, ἐπικαλούμεθα τήν μαρτυρίαν τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Λαοδικείας καί Διευθυντοῦ τοῦ ἐν Ἀθήναις Γραφείου τοῦ  Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου κ. Θεοδωρήτου, ὅστις ὑπῆρξεν πνευματικόν τέκνον τοῦ π. Σίμωνος καί ἔλαβεν ἐξ αὐτοῦ συμμαρτυρίαν διά τήν χειροτονίαν του.

 

Μακαριώτατε,

Υἱικῶς καί βαθυσεβάστως παρακαλοῦμεν ὅπως δεχθῆτε ἀνεπιφυλάκτως τήν Ἀληθῇ μαρτυρίαν ἡμῶν, συνευδοκῶν δέ καί σύμψηφος γενόμενος, ἀγαθυνθῆτε ἵνα προτείνητε εἰς τήν Διαρκῆ Ἱεράν Σύνοδον τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τήν ὑποβολήν πρός τήν Ἱεράν Σύνοδον τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως Αἰτήσεως Ἁγιοκατατάξεως τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Σίμωνος Ἀρβανίτου, ἐν τῷ Ἁγιολογίῳ τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας, δεδομένου, μάλιστα, ὅτι παρῆλθον ἤδη 34 ἔτη ἀπό τῆς Κοιμήσεώς του.

 

Διατελῶ μετά βαθυτάτου σεβασμοῦ
καί υἱϊκῆς ἐν Χριστῷ ἀγάπης

π. Βασίλειος Ἐμμ. Βολουδάκης

 

Μέ συγκινητική ταχύτητα, µόλις ἐντός 4 ἡµερῶν, ἀπό τίς 14 Ἰανουαρίου 2023 ἕως τίς 18 Ἰανουαρίου 2023, ὁ ἴδιος ὁ Μακαριώτατος διεβίβασε τό Ὑπόµνηµά µας εἰς τήν Ἱεράν Σύνοδον διά τά κατ’ Αὐτήν. Ἡ δέ Ἀρχιγραµµατεία τῆς Ἱ. Συνόδου διεβίβασε τόν Φάκελλον στίς 25 Ἰανουαρίου 2023 στήν ἁρµοδία Νοµοκανονική Ἐπιτροπή.

Πιστεύουµε ὅτι µετά τήν συµπλήρωση τοῦ Φακέλλου µέ τά ἐπιπρόσθετα στοιχεῖα, θά φθάσουµε στήν πολυπόθητη ἡµέρα νά σταλῇ ἀπό τήν Ἱ. Σύνοδον ἡ θετική γνωµοδότηση πρός τό Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως διά τήν ἐπαξία ἀναγραφή τοῦ Ὀνόµατος τοῦ π. Σίµωνος εἰς τό Ἁγιολόγιον τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας µας! Ἀµήν!

 

π. Βασίλειος Ε. Βολουδάκης

«ΕΝΟΡΙΑΚΗ ΕΥΛΟΓΙΑ» Ἀρ. Τεύχους 250-251

Ἰούνιος-Ἰούλιος 2023