Μνημόσυνο δύο σύγχρονων μεγάλων Πατέρων της Εκκλησίας μας
Την Κυριακή 10 Νοεμβρίου 2024, τελέσαμε στον Ιερό μας Ναό το ετήσιο μνημόσυνο του μακαριστού π. Επιφανίου Θεοδωροπούλου και το εννιάμηνο μνημόσυνο του μακαριστού Πνευματικού μας Πατρός και Διδασκάλου πρωτοπρεσβυτέρου π. Βασιλείου Βολουδάκη.
Ο πρωτοπρεσβύτερος π. Γεώργιος Χάας, στον λόγο του μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στο ότι δεν είναι τυχαία η σύμπτωση των δύο μνημοσύνων, αφού ο π. Βασίλειος είχε πνευματικό του τον π. Επιφάνιο επί πολλά έτη. Τόνισε δε, για τον π. Βασίλειο ότι «εμείς αισθανόμαστε ότι είχαμε μια ενσάρκωση των μεγάλων Ιεραρχών και Ιερέων στο πρόσωπο του π. Βασιλείου». Έκλεισε το λόγο του λέγοντας ότι ο π. Βασίλειος ήθελε, όπως οι πραγματικοί πιστοί, οι Άγιοι, να βλέπουν την γη από τον Ουρανό και όχι το αντίθετο, όπως κάνουν οι περισσότεροι. Ο π. Βασίλειος ήθελε ο κόσμος μας να γίνει όπως ο Ουρανός!
Μεγάλο πλήθος ανθρώπων κατέκλυσε τόσο την Εκκλησία μας, όσο και τον Τάφο του πατρός Βασιλείου στις Ερυθρές Αττικής, όπου τελέστηκε Τρισάγιο εις μνήμη των δύο Πατέρων μας. Να έχουμε την ευχή τους ώστε να βλέπουμε μέσα από την διδασκαλία που μας παρέδωσαν, όλο και περισσότερο την γη από τον Ουρανό!
Ο αρνούμενος τους Πατέρες της Εκκλησίας δεν θα βρει ποτέ την Χαρά του!
Στον Συναξαριστή του, ο άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης σημειώνει ότι το όνομα του μηνός Νοεμβρίου προέρχεται από το λατινικό “novem” που σημαίνει τον αριθμό εννέα. Ο Νοέμβριος είναι ο ένατος κατά σειρά μήνας ξεκινώντας από τον Μάρτιο κατά τον οποίο σύμφωνα με την Παράδοση, ο Θεός εποίησε τον κόσμο.[1]
Σήμερα, εννέα μήνες και μερικές χιλιάδες χρόνια από την πρώτη Άνοιξη κατά την οποία, θείῳ προστάγματι, άνθησε ο κόσμος από το τίποτα, βρισκόμαστε πολύ μακριά από την κατάσταση του κόσμου πριν την παρακοή μας και την πτώση. Από τότε, επιλέξαμε και επιμένουμε στην κατάσταση της πτώσης και από τότε, εμείς και μαζί μας ο κόσμος, βαδίζουμε από πτώση σε πτώση.
ΟΧΙ ΚΟΙΝΟΣ ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΑΣΧΑ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΚΑΙ ΠΑΠΙΚΩΝ!
Μόνον μὲ τὴν ἐπιστροφὴν εἰς τὴν ἀλήθειαν τῆς κοινῆς παραδόσεως τῶν 7 Οἰκουμενικῶν Συνόδων ὁ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα
Τὸ Φανάρι εἶναι πρόθυμον νὰ ἐγκαταλείψη τὴν ὄντως ἀληθινὴν πίστιν τῶν Ὀρθοδόξων καὶ νὰ τὴν ἀντικαταστήση μὲ τοὺς μύθους τῶν Λατίνων, ὥστε νὰ ἔχη κάτι κοινὸν νὰ ἑορτάση μετ’ αὐτῶν;
Γράφει ὁ κ. Λέων Μπράνγκ, Δρ. Θεολογίας
Ἡ πρόσφατη Σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου ἀπὸ τῆς 1ης μέχρι καὶ τῆς 3ης Σεπτεμβρίου 2024 ἀναφέρθηκε μεταξὺ τῶν ἄλλων στὸν προγραμματισμένο γιὰ τὰ τέλη Μαΐου 2025 ἑορτασμὸ τῶν 1700 ἐτῶν ἀπὸ τὴν Α΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο τῆς Νικαίας παρουσίᾳ τοῦ Πάπα Φραγκίσκου. Καὶ ἐφόσον οἱ θεοφόροι Πατέρες αὐτῆς τῆς Συνόδου ἀσχολήθηκαν καὶ μὲ τὸ ζήτημα τῆς ρύθμισης τῆς ἡμερομηνίας ἑορτασμοῦ τοῦ Πάσχα, ἡ ἀνακοίνωση τῆς Πατριαρχικῆς Συνόδου ὑπογραμμίζει τὰ ἑξῆς: «Ἐν τῷ πνεύματι τούτῳ, ἐκφράζεται ὁμοθυμαδὸν ἡ εὐχὴ ὁ κοινὸς ἑορτασμὸς τοῦ Πάσχα κατὰ τὸ ἑπόμενον ἔτος ὑπὸ τῆς Ἀνατολικῆς καὶ Δυτικῆς Χριστιανοσύνης, νὰ μὴ ἀποτελέση μίαν εὐτυχῆ ἁπλῶς σύμπτωσιν, ἀλλὰ τὴν ἀπαρχὴν τῆς καθιερώσεως κοινῆς ἡμερομηνίας διὰ τὸν ἑορτασμὸν του κατ’ ἔτος, συμφώνως πρὸς τὸ Πασχάλιον τῆς καθ’ ἡμᾶς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας». Αὐτὴ ἡ εὐχὴ γιὰ ἕνα κοινὸ ἑορτασμὸ τοῦ Πάσχα ἀπὸ τὸ 2025 καὶ στὸ ἑξῆς μεταξὺ Ὀρθοδόξων καὶ Ρωμαιοκαθολικῶν δημιούργησε μία μεγάλη ἀναστάτωση σὲ πολλοὺς πιστούς, ὅπως φαίνεται ἀπὸ πάμπολλες ἀναφορὲς σὲ συζητήσεις καὶ ἄρθρα μὲ τὸ θέμα αὐτό.
Εις Πρεσβύτερον Χειροτονία του π. Γερασίμου
Την Κυριακή, 20/10/2024, εορτή των αγίων Αρτεμίου και Γερασίμου του εν Κεφαλληνίᾳ, με την άδεια και τις ευλογίες του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος κ. κ. Ιερωνύμου, ο Θεοφιλέστατος Επίσκοπος Σταυροπηγίου κ. Αλέξιος, τέλεσε στον Ιερό μας Ναό, το Μυστήριο της εις Πρεσβύτερον Χειροτονίας του π. Γερασίμου Βουρνά.
Μνημόσυνο του Μαρτυρικού Κυβερνήτου Ιωάννη Καποδίστρια
Τελέσαμε, την Κυριακή 29 Σεπτεμβρίου 2024, στον Ιερό μας Ναό, το μνημόσυνο του πρώτου και μαρτυρικού Κυβερνήτου της Πατρίδος μας, Ιωάννου Καποδιστρίου. Το μνημόσυνο αυτό είχε καθιερωθεί εδώ και χρόνια από τον μακαριστό μας πατέρα Πρωτοπρεσβύτερο π. Βασίλειο Βολουδάκη με την συμμετοχή των ιδρυτών της Πολιτικής Παρατάξεως «ΚΟΙΝΩΝΙΑ», οι οποίοι επεδίωκαν να ακολουθήσουν το παράδειγμα που έδωσε ο Ιωάννης Καποδίστριας με την ζωή και το έργο του.
Λόγος Θεοφιλεστάτου Επισκόπου Σταυροπηγίου κ.κ. ΑΛΕΞΙΟΥ [14-9-2024]
Η σημερινή ημέρα, Σεβαστοί Πατέρες και αγαπητοί αδελφοί φέρνει στην σκέψη μας συγκεκριμένα ιστορικά γεγονότα που συσχετίζονται με την ζωή της Εκκλησίας μας και κυρίως στρέφει την προσοχή μας προς τον τέταρτο αιώνα όταν, έναν χρόνο μετά την Αγία Πρώτη Οικουμενική Σύνοδο, σε μεγάλη ηλικία, η μητέρα του πρώτου Χριστιανού αυτοκράτορα Αγία Ελένη, επισκέπτεται την Παλαιστίνη, τα ιερά προσκυνήματα και χρηματοδοτεί τις ανασκαφές και την έρευνα προκειμένου να βρεθεί ο Σταυρός του Ιησού.
Και έναν χρόνο αργότερα, καθώς οι προσπάθειές της θα έχουν επιτυχία, θα ξεκινήσει το έργο ανεγέρσεως του Ναού της Αναστάσεως που βρίσκεται ακόμη και σήμερα στον συγκεκριμένο τόπο της Αγίας Πόλης.
Γενέθλιον της Θεοτόκου: Γιατί δεν χαιρόμαστε σύν «πάσῃ τῇ οἰκουμένῃ»;
Εορτάζουμε σήμερα (8/9/2024) το Γενέθλιον της Υπεραγίας Θεοτόκου και, μεταξύ άλλων, ψάλλουμε ότι η Γέννησή Της «χαρὰν ἐμήνυσε πάσῃ τῇ οικουμένῃ». Ποιά χαρά όμως γευόμαστε εμείς μπροστά στην Παναγία; Η λογική λέει ότι θα έπρεπε να χαιρόμαστε αφού γεννήθηκε Εκείνη διά της οποίας ήρθε στον κόσμο σωματικώς ο Θεός Λόγος με σκοπό την πάσης φύσεως καλυτέρευση.[1] Δυστυχώς, φαίνεται πως οι περισσότεροι στεκόμαστε κάπως αμήχανα μπροστά Της. Μιλάμε, γράφουμε, ακούμε και ψάλλουμε για μια χαρά αξεπέραστη, η οποία όμως δεν μας αγγίζει στο βάθος της ψυχής μας. Από το πρωί έως το βράδυ την επικαλούμαστε, καμιά φορά δακρύζουμε μπροστά στην εικόνα Της, αλλά συνήθως τα δάκρυα αυτά είναι συναισθηματικά, δηλαδή επιφανειακά και δεν προέρχονται από αισθήματα της καρδιάς μας, βαθιά και ουσιαστικά.[2] Η χαρά λείπει από μέσα μας, από την καρδιά, από την διάνοια και από κάθε μόριο του σώματος μας και γι’ αυτό ατονούμε, μας λείπει η ζωή.